Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

chciałbym powiadomić kolegów,że w naszym klubie powstał zespół który buduje trzy szybowce cobra15.Idea budowy powstała w ubiegłym roku podczas zawodów makiet szybowców.Głównym motorem i wykonawcą tego projektu jest kolega Marek Czuba spec od kompozytów,Tomek Swiderski ,i moja skromna osoba jako uczestnik projektu.Ponieważ kochamy nasze polskie szybowce,zastanawialiśmy się co wybrać.Najpierw myśleliśmy o foce 5,ale ostatecznie padło na cobrę15.Oba szybowce latały w Łososinie Dolnej,a ponieważ jesteśmy emocjonalnie związani z tym aeroklubem cobra będzie miała jego znaki.Plany Marek zdobył u Pana Gibasa i przez całą zimę strugał kopyto i formy na statecznik poziomy i ster kierunku.Kilka razy był też w Łososinie by porobić zdjęcia.Poniżej przedstawię fotki co do tej pory jest zrobione:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

kadłub

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

statecznik poziomy z formy

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

owiewka kabiny,narazie laminatowa zamaskowana do malowania

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

cdn..

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Cześć. Ja również parę lat temu rozpocząłem budowę tego pięknego szybowca ale niestety z braku czasu musiałem zatrzymać się na kopycie. Mój ma mieć rozpiętość 3.5m. Teraz się zastanawiam czy nie pójść na skróty i nie zrobić od razu połówek kadłuba zamiast formy. Ale już widzę, że na pewno nie uzyskam takiej jakości wykonania jak u Was...

Zdradź tajemnicę jak zamierzacie rozwiązać chowanie podwozia w modelu, bo z tego co wiem oryginał miał unikalny system (koło po schowaniu przyjmowało pozycję horyzontalną).

Opublikowano

Bardzo ładna robota! Jak rozwiązaliście napęd steru wysokości, jaki profil płata /HQ może/, i może jeszcze parę parametrów wymiarowych.

Będę śledził postępy prac. Powodzenia.

Opublikowano

Witam,

model jest w skali 1/4 rozpiętość 3,75m,profil u nasady HQW2,5/13 końcówka HQW3/10.Na tym kadłubie można zrobić wersję cobry17 o rozp 4,20m.Podwozie będzie chowane jak w oryginale,część już Marek zrobił.Tomku,skrzydła narazie styro kryte fornirem,ale po oblocie i sprawdzeniu pewnie w zimie powstanie forma.

część podwozia tłoczone z blachy i spawane tigiem:

Dołączona grafika

 

atak ma oryginał:

Dołączona grafika

 

zaznaczone wzierniki na kadłubie:

Dołączona grafika

 

zawias płytowego usterzenia:

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Opublikowano

No nie !!!

Z tym podwoziem to przegięliście pałę :evil:

Żartowałem.

Super, że Wam się chce robić takie rzeczy.

Choćbym nie chciał, muszę zawitać do Was na zawody.

Szacunek.

Opublikowano

Witam,

Marek pojawił się dzisiaj na lotnisku i zaprezentował mocowanie płytowego steru wysokości.

Konstruktor i wykonawca tego modelu Marek Czuba:

Dołączona grafika

 

zawias z mocowaniem steru:

Dołączona grafika

 

zamocowany ster wysokości:

Dołączona grafika

 

kadłub cobry obok muchy 100:

Dołączona grafika

 

cdn...

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

byłem dzisiaj u Marka i zostałem zaskoczony kilkoma detalami,i postępem prac przy cobrze.Miałem aparat więc zrobiłem kilka fotek:

wymalowana maska kabiny:

Dołączona grafika

 

ster kierunku oczywiście z formy:

Dołączona grafika

 

wyważenie masowe steru wysokości:

Dołączona grafika

 

węzeł steru wysokości:

Dołączona grafika

 

kadłub w całości:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

cdn...

Opublikowano

Przeginacie z tą Cobrą :D . Zupełnym przegięciem jest ta przeciwwaga na poziomym. A podwozie... Trzeba było budować odrazu w skali 1:1!

 

Gratuluję precyzji, coś pięknego. Czekam na dalszą relację

Opublikowano

Witam,

Marek jest ambitnym człowiekiem i to jego zasługa,a jeszcze ma smykałkę do kompozytów.Trochę jego modeli lata w kraju zwłaszcza extra300 1,5m.Jego zasługą są też moje dawne sukcesy w klasie F5D na MP.Latałem w zawodach jego pylonami.

Opublikowano

Janusz!

Bardzo mnie interesują szczegóły konstrukcji wyczepu na dziobie (ten tajemniczy otworek). Jak to rozwiązałeś w swoim "Piracie"? Czy to ta sama konstrukcja? Niedługo stanę przed tym problemem. Nie mam pomysłu na ten centralny wyczep.

"Cobra"widzę że wykonywana jest starannie aż miło popatrzeć. Tylko pilotowi radzę rzucić palenie albo otworzyć okienko.

 

Pozdrawiam Mirek.

Opublikowano

To będzie to. Dzięki Wojtek.Widzę że konstrukcyjnie jest to bardzo proste . Rozumiem że przez otwór fi8 :!: wkładamy miękka pętlę holu która jest blokowana stalowym haczykiem sprzężonym z serwem.Myślę że otwór fi 10 byłby wygodniejszy i nie musi być ten zaczep w części dziobowej koniecznie zrobiony z duraluminium. W warunkach dostępu do tokarki wyjdzie za mniejsze pieniądze.

Pozdrawiam Mirek.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.