Janusz Olszówka Opublikowano 3 Czerwca 2011 Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam, chciałbym powiadomić kolegów,że w naszym klubie powstał zespół który buduje trzy szybowce cobra15.Idea budowy powstała w ubiegłym roku podczas zawodów makiet szybowców.Głównym motorem i wykonawcą tego projektu jest kolega Marek Czuba spec od kompozytów,Tomek Swiderski ,i moja skromna osoba jako uczestnik projektu.Ponieważ kochamy nasze polskie szybowce,zastanawialiśmy się co wybrać.Najpierw myśleliśmy o foce 5,ale ostatecznie padło na cobrę15.Oba szybowce latały w Łososinie Dolnej,a ponieważ jesteśmy emocjonalnie związani z tym aeroklubem cobra będzie miała jego znaki.Plany Marek zdobył u Pana Gibasa i przez całą zimę strugał kopyto i formy na statecznik poziomy i ster kierunku.Kilka razy był też w Łososinie by porobić zdjęcia.Poniżej przedstawię fotki co do tej pory jest zrobione: Uploaded with ImageShack.us kadłub Uploaded with ImageShack.us statecznik poziomy z formy Uploaded with ImageShack.us owiewka kabiny,narazie laminatowa zamaskowana do malowania Uploaded with ImageShack.us cdn..
mozzo Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Cześć. Ja również parę lat temu rozpocząłem budowę tego pięknego szybowca ale niestety z braku czasu musiałem zatrzymać się na kopycie. Mój ma mieć rozpiętość 3.5m. Teraz się zastanawiam czy nie pójść na skróty i nie zrobić od razu połówek kadłuba zamiast formy. Ale już widzę, że na pewno nie uzyskam takiej jakości wykonania jak u Was... Zdradź tajemnicę jak zamierzacie rozwiązać chowanie podwozia w modelu, bo z tego co wiem oryginał miał unikalny system (koło po schowaniu przyjmowało pozycję horyzontalną).
Tomek_W Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Piękny szybowiec , piękny model. Skrzydła będą też laminatowe ? Powodzenia w dalszej budowie. Pozdrawiam.
milo Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Bardzo ładna robota! Jak rozwiązaliście napęd steru wysokości, jaki profil płata /HQ może/, i może jeszcze parę parametrów wymiarowych. Będę śledził postępy prac. Powodzenia.
Janusz Olszówka Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2011 Witam, model jest w skali 1/4 rozpiętość 3,75m,profil u nasady HQW2,5/13 końcówka HQW3/10.Na tym kadłubie można zrobić wersję cobry17 o rozp 4,20m.Podwozie będzie chowane jak w oryginale,część już Marek zrobił.Tomku,skrzydła narazie styro kryte fornirem,ale po oblocie i sprawdzeniu pewnie w zimie powstanie forma. część podwozia tłoczone z blachy i spawane tigiem: atak ma oryginał: zaznaczone wzierniki na kadłubie: zawias płytowego usterzenia: Uploaded with ImageShack.us
Tomek_W Opublikowano 4 Czerwca 2011 Opublikowano 4 Czerwca 2011 No nie !!! Z tym podwoziem to przegięliście pałę :evil: Żartowałem. Super, że Wam się chce robić takie rzeczy. Choćbym nie chciał, muszę zawitać do Was na zawody. Szacunek.
jerzy47 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Opublikowano 5 Czerwca 2011 O Panie Januszku , a dyrekcja nic nie we - zaraz dajemy na strone
Janusz Olszówka Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2011 Witam, Marek pojawił się dzisiaj na lotnisku i zaprezentował mocowanie płytowego steru wysokości. Konstruktor i wykonawca tego modelu Marek Czuba: zawias z mocowaniem steru: zamocowany ster wysokości: kadłub cobry obok muchy 100: cdn...
Janusz Olszówka Opublikowano 21 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2011 Witam, byłem dzisiaj u Marka i zostałem zaskoczony kilkoma detalami,i postępem prac przy cobrze.Miałem aparat więc zrobiłem kilka fotek: wymalowana maska kabiny: ster kierunku oczywiście z formy: wyważenie masowe steru wysokości: węzeł steru wysokości: kadłub w całości: cdn...
skazoo Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Pięknie !!!! Mam nadzieję, że w przyszłym tygodniu będzie ją można zobaczyć w Tarnowie?
modelpiotrek Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Przepiękna jest !!! chylę przed Wami czoła !!!
milo Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Przeginacie z tą Cobrą . Zupełnym przegięciem jest ta przeciwwaga na poziomym. A podwozie... Trzeba było budować odrazu w skali 1:1! Gratuluję precyzji, coś pięknego. Czekam na dalszą relację
luki0506 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Poezja !!! Super, czekam na finisz ;]
Janusz Olszówka Opublikowano 22 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2011 Witam, Marek jest ambitnym człowiekiem i to jego zasługa,a jeszcze ma smykałkę do kompozytów.Trochę jego modeli lata w kraju zwłaszcza extra300 1,5m.Jego zasługą są też moje dawne sukcesy w klasie F5D na MP.Latałem w zawodach jego pylonami.
Piotrek9932 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Opublikowano 22 Czerwca 2011 Marek Czuba spec od kompozytówDoskonale widać co miałeś na myśli..
pepcio Opublikowano 23 Czerwca 2011 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Janusz! Bardzo mnie interesują szczegóły konstrukcji wyczepu na dziobie (ten tajemniczy otworek). Jak to rozwiązałeś w swoim "Piracie"? Czy to ta sama konstrukcja? Niedługo stanę przed tym problemem. Nie mam pomysłu na ten centralny wyczep. "Cobra"widzę że wykonywana jest starannie aż miło popatrzeć. Tylko pilotowi radzę rzucić palenie albo otworzyć okienko. Pozdrawiam Mirek.
Wojtass_nt Opublikowano 23 Czerwca 2011 Opublikowano 23 Czerwca 2011 Mirku czy chodzi Ci o taki zaczep? http://www.nastik.pl/zaczep-holowania-szybowcow-p-2481.html Co do wykonania Cobry- w dobie komputerów i automatycznych maszyn wszystko wydaje się takie proste. Podnosicie poprzeczkę wysoko, za wysoko :x Co my teraz będziemy budować bez dostępu do CNC? :wink:
pepcio Opublikowano 23 Czerwca 2011 Opublikowano 23 Czerwca 2011 To będzie to. Dzięki Wojtek.Widzę że konstrukcyjnie jest to bardzo proste . Rozumiem że przez otwór fi8 :!: wkładamy miękka pętlę holu która jest blokowana stalowym haczykiem sprzężonym z serwem.Myślę że otwór fi 10 byłby wygodniejszy i nie musi być ten zaczep w części dziobowej koniecznie zrobiony z duraluminium. W warunkach dostępu do tokarki wyjdzie za mniejsze pieniądze. Pozdrawiam Mirek.
Rekomendowane odpowiedzi