daniel.5121 Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Witam. Jako, że znudził mi się trochę mój Piper super cup, postanowiłem kupić coś mocniejszego. Wybór padł na FunJet'a. Chciałbym, żeby był dość szybki. :twisted: Jaki powinienem zastosować silnik, regulator akumulator i serwa?. Mój budżet wynosi jakieś 1200zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszkin Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Użyj opcji "szukaj" To nie boli... Na forum jest masa konfiguracji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.5121 Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2011 Poszukałem... Jakich osiągów mógłbym się spodziewać na silniku MEGA ACn 16/15/4? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Chciałbym, żeby był dość szybki.Co to znaczy według Ciebie?Silnik o KV 3700-400o ze śmigłowca klasy 450,śmiglo 5x4,5i regulator min.60A. I masz tak pod 200 km/h.I najważniejsza rzecz wydajny pakiet 3S. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławo Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Na silniku MEGA Acn 16/15/4 latam od marca. Latam na śmigiełku 6x4 - zmierzony maksymalny pobór prądu 26A , Silnik bardzo dobry , ale.....drogi - ok 300 zł. Prędkość maksymalna ok 140 km/h - szału nie ma. Przy reglu 40A i pakiecie 2800 : - manetka 50% - czas lotu 15 min - manetka 100% - 9-10 min. I taka ciekawostka - model spadł w marcu do Bałtyku i silnikowi nic się nie stało. Oczywiście regiel do kosza, ale silnik dobry - lata do dziś. Kupiłem ostatnio silnik E-MAX 2846/10 (3200 kV - max 32A) za 116 zł i po powrocie z wyjazdu służbowego złożę wszystko w całość - dam cynk jak osiągi. Musiałem specjalnie dociążyć tył modelu ołowiem, bo przy pakiecie 3250 nie mogłem wyważyć modelu. Ale o tym w innym wątku. Link do sklepu z silnikami E-MAX : http://www.modelemax.pl/index.php?cPath=8_19_568 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszkin Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 sławo, Daj znać jak założysz Emaxa, jestem ciekaw osiągów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Na silniku MEGA Acn 16/15/4 latam od marca. Latam na śmigiełku 6x4 - zmierzony maksymalny pobór prądu 26A , Silnik bardzo dobry , ale.....drogi - ok 300 zł. Prędkość maksymalna ok 140 km/h - szału nie ma. Trochę za mały prąd jak na większy szał. Latasz na 3s jak mniemam? Silniki Mega klasy 400 72 g są przystosowane do długotrwałej pracy z obciążeniem 500W. Możesz zasilić ten silnik akumulatorem 4 i 5 s. Jeśli zależy ci na prędkości użyj 5 s. Nie spalisz silnika jeśli użyjesz odpowiedniego śmigła np 4.1x4.1. Czas pracy silnika (na pełnym gazie) na pewno nie będzie dłuższy niż 20-30 sekund (bo rozbijesz model - trzeba przecież zawrócić ). Potem chłodzenie (30%gazu 10 -20 sekund ) i ognia...No chyba że będziesz latał f5d. Ja ostatnio użyłem Megi 16/15/2 i akumulatora 3s 4000. Niestety nie miałem odpowiedniego śmigła i musiałem obciąć 5.25x4.7 - trochę straciło na sprawności. Był dość szybki ale na pewno nie 200 km/h. Samolot zakończył żywot w głupi sposób - Wyciągnąłem go na 300-400 m w górę i sprawdziłem jak szybko może lecieć pionowo w dół - mniej więcej w połowie drogi zorientowałem się, że piankowe lotki wcale nie chcą być sztywne przy tej prędkości. Za 1 moment (1/3 chwili)wszystko się wyjaśniło. Serwa Hs 81 MG... Przystosowując ten model do "bicia rekordów prędkości" należy zatem zadbać o parę szczegółów: 1. Lotki - usztywnić - chyba ten "ultra" ma sztywniejsze lotki 2. Łoże silnika - dać podkładki laminatowe między silnik a firewalla i z drugiej strony pod łebki śrub - temperatura! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 To niebieskie, pozgniatane "coś" to aku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.5121 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Zdecyduje się więc raczej na MEGA ACn 16/15/4. Czy takie aku i rygiel będą się nadawać? Ripmax Dragon X 45A Dualsky 2800mAh 30C/5C 11.1V I jeszcze jedna rzecz: Jakie serwa? Mam na składzie DS821, będą dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławo Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Regiel ze sporym zapasem - dobry wybór, ale wystarczy jakiś 30A. Ja do tego silnika i pakietu używam regiel Dualsky V2 40A. Cena ok 170 zł. Również latam na takich pakietach Dualsky 2800 - zero zastrzeżeń . Serwa za duże. Polecam z Allegro: Hextronik HXT 900 - cena ok 15 zł lub Hitec HS-55 - niestety droższe. Podobno lepsze niż te pierwsze, ale HXT służyły mi przez 2 lata w FunJecie bez zastrzeżeń. Po co przepłacać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
daniel.5121 Opublikowano 7 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 A może cyfrowe będą lepsze np: Corona DS929MG, są tej wielkości co Hitec HS-55 PS: do klejenia wystarczy zwykły klej CA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławo Opublikowano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2011 Przetestowałem silnik E-max B2846-10 i wyniki są nawet zadowalające. Przypuszczam, że ten silnik oddałby całą swoją moc przy zasilaniu 4S. Co prawda pakiet o pojemności 3250 mAh wydoił w 10 min, ale wrażenia z lotu - bezcenne. Jutro przetestuję w powietrzu ze śmigłem 5x5. Model jeszcze nie pomalowany i może go czasami ciężko dostrzec na tle chmur . Jak poprawię skłon silnika i pomaluję, to oblatam ponownie. Materiałem się podzielę. Co do prędkości lotu to programy VS Spectrum i WaveOsSCOPE pokazywały bzdury, więc pomiary przeprowadzę ponownie metodą tradycyjną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi