MironRC Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Witam! zakupiłem taki modelik KLIK włożyłem serce OS Max 55ax i śmigło pchające APC 13x6, przy próbie ciągu silnik wypada bardzo słabo, skąd kupić 12x5? myślicie że jak założę prawe śmigło odwrotnie ta mi lepszy efekt?
Marcin Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Musisz mieć lewe smiglo. Prawe, zamontowane odwrotnie, nic nie da. Wsadź mu turbinę
Aeron1 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2254 To śmigło da ci odpowiednią prędkość dla tego modelu, silnik wkręci się w maksymalne obroty
MironRC Opublikowano 16 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 16 Czerwca 2011 To śmigło da ci odpowiednią prędkość dla tego modelu, silnik wkręci się w maksymalne obroty mam 11x6 i 11x8 Graupnera, na początku tygodnia wytestuję te dwa śmigła, wiem, że na prawym śmigle 12x6 był niezły ciąg.
RobertK Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 MironRC jak z jakością wykonania tego zestawu?
Pit Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Bardzo fajny model. Kolega oblatywał taki z silnikiem 46LA!! Silnik był oczywiście za słaby ale jakoś wytargał model w powietrze. Poniżej link, który może Cię zainteresować. http://www.rcgostyn.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=92:bobcat-50-arf&catid=42:opisy-modeli&Itemid=41
MironRC Opublikowano 17 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2011 MironRC jak z jakością wykonania tego zestawu? jak na moje oko, całkiem nieźle to w całości wygląda, solidna konstrukcja, kadłub laminat, skrzydła i stateczniki konstrukcyjne- pokryte folią. Zmieniam śmigło i opowiem jak to lata, może film uda się nagrać.
Marcin Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 A teraz model leży u mnie Na wiosnę będzie relacja Michał - czy u Ciebie sruby mocujace stateczniki do skrzydeł chowały się głeboko w skrzydłach?
kobe24la Opublikowano 15 Stycznia 2012 Opublikowano 15 Stycznia 2012 Największy ciąg statyczny na tym silniku osiągniesz na śmigle 14x4, na takim latam w swojej Extrze (drewniana Bambula 14x4). Śmigła APC też testowałem, są ciężkie i czuć wyraźnie, że silnik o wiele wolniej wkręca się na obroty.
MironRC Opublikowano 15 Stycznia 2012 Autor Opublikowano 15 Stycznia 2012 Michał - czy u Ciebie sruby mocujace stateczniki do skrzydeł chowały się głeboko w skrzydłach? musisz dać tam podkładki, nie mogą być głęboko Największy ciąg statyczny na tym silniku osiągniesz na śmigle 14x4, na takim latam w swojej Extrze (drewniana Bambula 14x4). Śmigła APC też testowałem, są ciężkie i czuć wyraźnie, że silnik o wiele wolniej wkręca się na obroty. to wiem, ale tu potrzebne jest śmigło pchające a tu wyboru dużego nie ma.
Marcin Opublikowano 16 Stycznia 2012 Opublikowano 16 Stycznia 2012 Ok, dzięki. To przygotuję jutro śruby
Marcin Opublikowano 27 Maja 2012 Opublikowano 27 Maja 2012 Dawno nic nie bylo update, ale w koncu model sie ruszyl. Wszystkie serwa posprawdzane, jedno w lotce musialem otworzyc i potencjometr przeczyscic bo lubilo sobie zadrżeć. Teraz zostało wyważyć, umocować odbiornik i pare innych dupereli. Generalnie chyba w następny weekend poleci :-)
MironRC Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Opublikowano 27 Maja 2012 a czym to przesmarowales?wyleczone juz?
Marcin Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Takim magicznym sprayem do potencjometrów Teraz juz chodzi płynnie.
GiulioN Opublikowano 28 Maja 2012 Opublikowano 28 Maja 2012 Marcin, gdzie zamierzasz oblatać? Na Gotartowicach?
GiulioN Opublikowano 29 Maja 2012 Opublikowano 29 Maja 2012 Daj znać, może wpadnę z kolegami z modelarni. i oblatamy Diablotina 1,6m,Acromastera i WM Extrę 330
Marcin Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Opublikowano 2 Sierpnia 2012 Uff, w końcu model gotowy. Zostało wymyśleć jakieś logiczne poprowadzenie wylotu spalin, ale za ciepło na myślenie. Po paru poprawkach po poprzedniku model jest gotów do startu. Prawdopodobnie oblot jutro rano.
Marcin Opublikowano 3 Sierpnia 2012 Opublikowano 3 Sierpnia 2012 "Z dużej chmury mały deszcz", jak mówi przysłowie. Bobcat nie poleciał. Z początku problemy z silnikiem - po paru sekundach kołowania gasł. Gdy w końcu zdecydowaliśmy z kumplem że ''pierdzielimy, gaz na max i w górę'' to model przeskakał całe trawiaste lotnisko i tyle. Nie wzniósł się. Następne próby po weekendzie, z większym (100mm zamiast 70) kołem przednim. Tylko co z tym silnikiem... Shot at 2012-08-03 Shot at 2012-08-03 Shot at 2012-08-03 Shot at 2012-08-03
Marcin Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Wielki odkop. Bobcat poleciał. Raz. Potem zgubił kółko. A do kółka goleń skrzydła. Ale po kolei. W poprzednim sezonie model wariował przy rozpędzaniu. Dławił się silnik, na nic regulacje. Odstawiłem go na półkę tak, jak wróciłem z lotniska. Po ponad roku czasu zalałem świeżym paliwem Model Technics 5% i Os55AX zagadał po pierwszym ruchu rozrusznikiem Japońska technologia rządzi. Na lotnisku była masakra - dość wysoka trawa powodowała, że model nie chciał się oderwać. Dopiero podmuch wiatru pomógł. Model poszedł jak strzała ostro w górę (spodziewałem się tego). Trymowanie w locie, trochę lotek i wysokości. Lata poprawnie, prowadzi się za ręką. Do lądowania konieczny gaz, wolne obroty za mały ciąg dają. Z drgań odpadła kabinka, ale znaleziona. Będzie przeróbka modelu - wyłacznik z gniazdem ładowania - będę mógł kabinkę na stałe zamocować małymi śrubkami bo tankuję węzykiem z gaźnika. A model poskładany akurat mieści się do samochodu.
Rekomendowane odpowiedzi