Skocz do zawartości

JD-2


Milko

Rekomendowane odpowiedzi

Takiego oto dolnopłata sobie buduję :D .Jest to pierwszy samolot projektu J. Drzewieckiego przecierał szlaki następnym RWD. Niestety poza schematem nie ma planów ani modelu ani samolotu. Zakupiłem papierowa wycinankę i z jej pomocą "konstruuje" ten model.

Rozp. 136cm

Planowana masa???, mam nadzieje że nie więcej jak 800g

Dołączona grafika

 

Od wczoraj "dłubię" i taki efekt:

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

na razie 85g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kadłub pokryty, kabinka zabejcowana teraz czas na szlifowanie :wink:

Powoli powstaje też wyposażenie wnętrza, jeśli ktos miałby w wersji elektronicznej jakieś zegary bądź całą tablice prosił bym o kontakt :) .

 

 

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa :wink: . Postęp w pracach: klatka przeciw-kapotażowa ,zagłówek no i 32 żeberka wszystkie cięte ręcznym "laserem" który na koniec zaczął odmawiać współpracy :D . Odliczałem do ostatniego :D... była zabawa. Elementy skrzydła wstępnie przyszykowane może jutro zaczne składać.W modelarstwie nie można się śpieszyć więc też na czas modelu nie robię ale mam już na szafie jeden kadłub bez reszty i chcę w końcu ukończyć jakiś konstrukcyjny model :) , puki jest wena trzeba korzystać ;)

Zaczynam się godzić z tym że niepowodzenie w locie czy oblocie będzie znacznie bardziej "odczute" :) z piankami łatwiej to idzie.

 

Jakoś to zaczyna wyglądać ;)

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydełko daje w kość ale jakoś pierwsza połówka poszła. Przy próbie gięcia wzdłuż dźwigara kamień, ale okazało się że "skrętnie" jest dość wiotkie, pewnie folia swoje zrobi ale powklejam jeszcze kratownice między żebra. Jutro szlifowanie i może druga połówka ;)

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo sympatyczny modelik i z zainteresowaniem przyglądam się jego budowie. Zastanawiam się gdzie umieścisz akumulatory. Model ma stosunkowo krótki przód, więc ciężko będzie go wyważyć, dlatego aby nie wozić zbędnego ołowiu powinieneś przewidzieć możliwość umieszczenia akumulatorów jak najbardziej z przodu, aż pod wręgę silnikową. Ze zdjęć wynika, że chyba tego tak do końca nie przewidziałeś, bo przód masz zabudowany "na głucho". Regulator też powinien być tuż za silnikiem - masz jakiś dostęp do niego? Rozmieszczenie tych elementów i dostęp do nich powinieneś przemyśleć jeszcze przed rozpoczęciem zabudowy kadłuba. Z czego wycinałeś żeberka do skrzydeł, że aż "laser ręczny" odmówił posłuszeństwa? Do tego typu modelu żeberka mogą być z balsy 1,5 - 2mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już przed cięciem elementów kadłuba były te wszystkie kwestie obmyślone :) .

Dostęp do wszystkich osprzętów poza włącznikiem regulatora który będzie wyprowadzony na zewnątrz jest od spodu przez odkręcenie centropłata do którego zamocowane jest także podwozie. Może super wygodne to nie jest ale chcąc zrobić dobrze kabinę i ładnie to okleić był to jedyny sposób. Aby przy operacjach nie uszkodzić stateczników czy makiety silnika planuje zrobić małą podstawkę w której będzie można na ten czas osadzić bezpiecznie kadłub do góry nogami.

Oprócz dostępu od strony centro ramka "klapki" została wklejona przed oklejaniem w przedniej części od spodu ale jeszcze tego nie dociąłem :wink: . Daje to swobodne operowanie złączami od silnika i regulatora który ma swoje miejsce tuż za firewall'em. Co do pakietu i reszty osprzętu będą rozmieszczone dokładnie pod podłogą kabiny jest tam miejsca sporo bo od pierwszej "odkrytej" wręgi kadłuba do samego firewall'a (zrobię fotkę to najlepiej to pokaże).

Chcąc zrobić podłogę kabiny na oryginalnej wysokości nie miał bym miejsca na osprzęt od spodu więc została podniesiona o 2cm.

 

Mam więc całą zakryta część kadłuba na manewry pakietem :D Problem w tym że z braku planów nie mam pojęcia gdzie ustawić ten ŚC . Są ponoć takie programy do tego, ale na to jeszcze będzie czas :wink:

 

Co do żeberek to balsa 2mm tyle że jest ich 36 +ażurowanie :) jak złożyłem je w blok do szlifowania to już poszło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym że z braku planów nie mam pojęcia gdzie ustawić ten ŚC . Są ponoć takie programy do tego, ale na to jeszcze będzie czas :wink:

To jest klasyczny samolocik ze skrzydłami prostokątnymi, więc można przyjąć, że środek ciężkości jest klasycznie - 30% od natarcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś na tapetę poszło przerobienie nadajnika na 2.4-działa :P , oraz wstęp do kół.

Felga wycięta z balsy 5mm, najeżona szpilkami. Materiału na oponkę długo szukałem, pan Henryk z pfmrc opisywał wykonywanie takich kół z gumy perforowanej jednak nigdzie takiej znaleźć nie mogłem (w odpowiednim wymiarze). Jednak wujek przyniósł mi z pracy jakąś piankę w której przychodzą instrumenty pomiarowe do sklepu i okazała się strzałem w 10 (tak myślę).

Pocięta w paski naciągnięta na felgę i szlifowana na wiertarce. Potem jeszcze trochę kleju i mamy koło z oponką :D . Do zrobienia jeszcze te stożki i pokrycie felg folią. W końcu model mógł stanąć na kołach ;) .

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Edit:

Koła skończone. Żeby zrobić stożek z toczonej balsy było by sporo klejenia bo takiego klocka nie miałem i zabawy z szlifowaniem. Zrobiłem go wiec ze sklejki 0.8 dogiętej i sklejonej przy krawędzi. Żeby jakoś to wyglądało zrobiłem łączenie na blachę i nity :D a co, będą jedyne w swoim rodzaju :D

Świetnie nie jest bo minimalne bicie występuje na obu kołach ale na moje potrzeby wystarczy :)

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.