von stealth Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 27 Czerwca 2011 Skoro tak bardzo chcesz błysnąć i się "powymądrzać" to używam NX6 zwanego przez ludzi, którzy używają oprogramowania na codzień w pracy "Unigraphics". Znaleść coś w wikipedii (ii to jeszcze nieumiejętnie) i napisać to nie problem tylko komu jest to potrzebne. Zadaję pytania odnośnie modelarstwa i na takie oczekuję odpowiedzi.
mirolek Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Skoro samodzielnie opracowujesz model na podstawie zdjęć i rysunków to polecam wizytę w Muzeum Lotnictwa w Krakowie. Dobrze jest rzucić okiem na oryginał, wtedy dyskusja skąd zaczyna się wznios staje się bezprzedmiotowa. ms
psiwak Opublikowano 27 Czerwca 2011 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Chyba miałeś zły dzień w pracy lub nie tak mnie zrozumiałeś. Nie było moim celem wymądrzanie się tylko sprostowanie (z głowy), jak dla mnie (i pewnie tylko dla mnie)różnica była znaczna. Nie będę dalej się pogrążał i wymądrzał Mod moze skasować moją wypowedź jeżeli tak się źle z tym czujesz Co do miesca w ktorym zaczyna sie wznios. Na podstawie zdjec mojego znajomego mozna wnioskowac ze zaczyna sie w miejscu goleni glownej; Uploaded with ImageShack.us
von stealth Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 Dzięki za zdjęcia i rady, szczególnie plany ze strony "www.airwar.ru". Problem wzniosu skrzydeł sam się praktycznie rozwiązał, aktualnie poprawiam konstrukcję - chociaż urlop się zbliża i nie wiem jak to będzie z postępem prac w trakcie wypoczynku, muszę się kiedyś uwolnić od laptopa Teraz zaczynam martwić się układem elektrycznym, wychodzi na to,że będzie do zasilenia 9/11 (zależy od konstrukcji klap na jakie się zdecyduje) serw, odbiornik i układ zapłonowy. Jak zakładacie ilość pakietów do zasilania ? Jaki przyjmujecie współczynnik bezpieczeństwa ? Z tego co widzę pobór prądu podczas pracy serw to średnio 0,5 - 0,75 A. Odbiornik pobiera groszowe sprawy (ok. 0,2A) a układ zapłonowy 0,75A (maksymalne obroty). W stanie spoczynku serwa pobierają tylko 80mA ale tez o tym zapominać wg mnie nie wolno. Podkreślam, że chodzi mi o pobór prądu ... nie o napięcie. Z tego co zauważyłem praktykuje się podział zasilania na odbiornik z osobnego pakietu i reszty z osobnego. Ja zastanawiam się czy nie pójść o krok dalej czyli 3 niezależne systemy zasilania (silnik, odbiornik, serwa). Proszę o konstruktywną opinię. Chciałbym żeby prądu wystarczyło na bezpieczną godzinę latania. P.S. (psiwak) Zawsze mam zły dzień jak ktoś zamiast pisać na temat czepia się nieistotnych literek. Wybacz, moją może przesadną reakcję ale doprowadza mnie to do szewskiej pasji.
Marcin Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zasilanie silnika benzynowego - zaplonu - zrob calkowicie osobno. Zwykly pakiet NiXX 4 lub 5 celowy 2000 wystarczy na sporo latania. Ja w moim Pilatusie, ważącym 8kg mam serwa i odbiornik zasilane z jednego źródła - manager zasilania Accusw2 i dwa pakiety 6celowe NiCD podpięte i wystarcza. Weź pod uwagę, że im więcej elektroniki tym większe szanse na zakłocenia, uszkodzenie jakiegoś ogniwa itp
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Co do wzniosu : wygląda mi to tak jak by kolega narysował jedno skrzydło z centropłatem i zamiast do tego centropłatu dodać drugie skrzydło to użył opcji mirror i skleił razem cały płat z podwójnym centropłatem. Może się mylę ale tak wg mnie się stało.
Kwazio Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Ale fakt faktem, że jeśli jednak dalibyśmy wąski centropłat szeroki na tyle, że patrząc z góry byłby on na przedzie skrzydła widoczny... :twisted: A serio, na pewno dałoby to modelowi niezłego sznyta!
von stealth Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 Skrzydła modelowałem osobno akurat (nie "odbijałem" ich mirrorem względem powierzchni), ale już wyjaśniła mi się sprawa. Wprowadzę poprawki i będzie "cacy". Marcinie .. o takie właśnie Twoje doświadczenia mi chodzi, napisz jeszcze na ile wystarcza Ci pakiet 2000 tylko do zapłonu ?
Kwazio Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Rafał, ale zrób mu taki minicentropłat, ok? To duży model, będzie cacy jak w oryginale...
von stealth Opublikowano 28 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 28 Czerwca 2011 Taki mam zamiar, po poprawce znowu wstawię zdjęcia. Myślę, że po korekcie będzie już dobrze i będzie można pójść o krok dalej. Nie mam dostępu do wycinania laserem więc praca będzie metodami konwencjonalnymi Wydruk z "Draftingu" + naklejanie + wycinanie + szlifowanie + kontrola jakości
Kwazio Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 A ja sądzę, że jeśli byś taki projekt przygotował według życzeń, to Artex, widząc cel i nakład pracy, wypaliłby wszystko całkiem niedrogo. Weź to pod uwagę...
Marcin Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Zaplon bierze niewiele. Po calym dniu holowania dopompowywalem okolo 500, 600 mAh. Godzina pracy silnika w modelu to dosc sporo jest, ale taki 2700 powinien wystarczyc.
Gość Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 ...Nie mam dostępu do wycinania laserem więc praca będzie metodami konwencjonalnymi ... Jak będziesz miał wycinać to zapukaj do mnie na PW, dam CI namiar na konkretnego człowieka i podam parametry techniczne plików żeby było ok.
von stealth Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dzieki za propozycje. Pomyślimy ...
mirolek Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 żeby prądu wystarczyło na bezpieczną godzinę latania. Zanudzisz się do bólu ...Wykonaj model, zważ i wtedy można się zastanawiać jaki pakiet będzie dogodny do długiego latania i zarazem umożliwi prawidłowe wyważenie modelu bez konieczności doklejania balastu "tu" lub "tam". ms
von stealth Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Nie zanudzę się ... Jestem tez pilotem i nawet dużo dłuższe latanie mnie nie nudzi Zresztą głównie po to robię ten model. Masz rację że sprawę pakietu można odłożyć w czasie ale chcę podpytać Was o doświadczenia i zaplanować wszystko wcześniej. Doklejania ciężarków tu i ówdzie się nie boję, nadmiar mocy i tak będzie bardzo duży (patrząc na dostępne silniki). Masę modelu będę znał jeszcze przed wycięciem elementów z dużą dokładnością. (możliwości NX6 są ogromne)
mirolek Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Przy rozpiętości ponad 2 m i mocnym silniku nie musisz walczyc o gramy. Czy dublujesz serwa na ogon czy zostawiasz po jednym? ms
Marek:D Opublikowano 30 Czerwca 2011 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Nie zanudzę się ... Jestem tez pilotem i nawet dużo dłuższe latanie mnie nie nudzi Zresztą głównie po to robię ten model. Masz rację że sprawę pakietu można odłożyć w czasie ale chcę podpytać Was o doświadczenia i zaplanować wszystko wcześniej. Doklejania ciężarków tu i ówdzie się nie boję, nadmiar mocy i tak będzie bardzo duży (patrząc na dostępne silniki). Masę modelu będę znał jeszcze przed wycięciem elementów z dużą dokładnością. (możliwości NX6 są ogromne) Jeżeli chodzi o zapłon, to po 3 lotach 15 minutowych wypompowuje ok. 300mAh. Ja w modelu 2,2m z silnikiem 50cm(akrobatem) zastosowałem zasilanie NiMh 1100mAh. Wystarcza w zupełności. Zapłon pobiera maksymalnie 1-1,5A. Co do odbiornika przy 5 serwach cyfrowych 20 i 24 kilogramowych tytanowych oraz jednym cyfrowym na gazie w akumulatory po tych lotach wbijam ok 600-800mAh, zależy jak bardzo szaleję modelem. Na zasilaniu mam 2x LiPol 2s 1000mAh. W modelu poprzednim z serwami hitekowskimi 12-kilowymi też cyfrowymi po takich lotach wbijało do 500-600mAh. W takim modelu jak Ty zastosowałbym na zapłon 4 cele NiMh 1500mAh+, a do odbiornika NiCd(jako główne) 1800-2400mAh 5 cel i jako akumulator rezerwowy 5 cel NiMh 2700mAh. Do tego prosty menager i będziesz usatysfakcjonowany.
Rekomendowane odpowiedzi