radek872 Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Meteor nudzi Ci sie ? wystarczył by mu ASP 91 4 takt z Chin za 350zł za te pieniadze nawet jeżeli by mu nie spasował to na allegro by wyszełd na swoje z tym SPE bedzie wiekszy problem Z twardej 8 i nie zapomnij dać zastrzałów. Obawiam, się że ten silnik roztelepie ten model we wszystkich kierunkach. Właśnie o to mi chodzi to jakaś chyba firma z dolnej półki, więc na pewnoo silnik będzie telepac bo wygląda mi to na jaką adaptacje z kosy np silniki roto SM 3w tej pojemnosci wygladaja zupełnie inaczej i pewnie poziom drgań tez jest inny Wszystko się okaże w praniu, jeśli się rozpadnie to zrobię od nowa inny Postaram się wszystko dobrze pokleić ale nie mam pojęcia czy wytrzyma to telepanie Podziwiam Cie, że masz takie podejscie i zapał do tego, ale czy budowanie modelu polega na tym, żeby sie napracować a na koncu zniszczyc chyba nie co ? Wiem, że słowo benzyna fajnie brzmi w modelarstwie, ale przy tej konstrukcji to niezbyt dobry pomysł.Oby model sie nie rozleciał i ktos nie dostał czyms w głowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 14 Maja 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Nawet nie w tym już rzecz, że jest to firma SPE. Jeżeli myślisz o lataniu 3d to silniki benzynowe praktycznie zaczynają się od 50ccm a modele od trochę ponad 2 metrów. Choć wiem z własnego doświadczenia, że tez idealne takie modele nie są. Jazda zaczyna się od 80-100cmm i 2,5 metra, wtedy jest niesamowity skok własności lotnych. Wszystkie mniejsze silniki benzynowe nadają się do jakiś holowników, makiet czy modeli, którymi lata się szybka akrobacje i twierdzi się, że zrywanie strug przy dużej prędkości przy gwałtownym ruchu SW jest normalne/ przepraszam;p/. To jest za duży silnik do tego modelu, i konstrukcja nie jest przystosowana do benzyny. I tu tez nie chodzi mi o to, że jest to SPE. Drgania od benzyny są nieporównywalnie większe od zwykłego 2t a nawet od 4t. Jeżeli koniecznie już ten silnik musi tu być, pamiętaj aby wszystkie gwinty zabezpieczyć klejem do gwintów. Jeżeli masz metalowe przekładnie w serwach również śrubki od orczyków musisz zakleić bo inaczej po prostu się odkręcą. ech jak zwykle elaborat moralizatorski na 5 kartek podaniowego mi wyszedł :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzegorz Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 wystarczył by mu ASP 91 4 takt z Chin za 350zł A z których Chin? Bo mi z wysyłką z HC wyszło 500zł... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 A masz tam rabaty ? Rabbit nie przesadzaj na 50ccm można miec swietny model z wspaniałymi własciwosciami chociazby Lanier Edge 540 albo Yak 54 extreme flight.Fakt, że przy 2,5m to inne latanie ale mniejsze modele pod 50ccm nie sa wcale złe i też mozna nimi robic to co tymi 2,5 pod 100ccm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Ok skończmy ten temat, silnik kupiony, klamka zapadła. Chciał bym zakończyć ten temat bo może wywołać niepotrzebną nikomu kłótnię. Czytałem wasze zdanie na ten temat, zapoznałem się z nim i podjąłem decyzje, dziękuje za rady. Teraz podpowiedzcie co umocnić w modelu aby wytrzymał obciążenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Głowny nacisk na przednią wręge i stateczniki. Pod skrzydła warto podłożyc lub nakleić piankę aby wytłumić drgania.Stateczniki możesz wzmocnic dając rurkę węglową i mocując na linkach chociaz całosci i tak bedzie osoadzona w delikatnym kadłubie... Budujesz model pod żarkę a wkładasz benzynę ja bym to porównał do modelu depronowego z silnikiem spalinowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Z wagą się liczyłem, stateczniki mogą wyjść troszkę cięższe bo i tak będzie problem z wyważeniem, zbudowałem model jak było w planach, nie zdawałem sobie sprawy z drgań takiego silnika. Jak już mówiłem nie jestem jakimś tam mistrzem świata lub coś w tym stylu i wymagam od modelu tylko 1/3 tego co osoby które mi pomagają w tym temacie, co też musi zostać wzięte pod uwagę. A modele depronowe z spalinami są i latają więc jest jakaś szansa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 Poleciec to na pewno Ci poleci akrobacje robic bedzie tylko nie tak jak widziałes na filmach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 14 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2009 i o to mi chodzi, jeśli się podszkolę w pilotażu i nabędę trochę doświadczenia to zbuduję coś pod 50 a ten model ma być jako przejściówka i zapoznanie się z techniką budowy takich modeli, nie mam takich umiejętności aby robić to co mna filmie a funy mi się nie podobają więc postanowiłem zbudować ten model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 Czy stosowanie czegoś takiego stłumi trochę drgania, czy tylko pogorszy sprawę?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 16 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2009 pogorszy sprawe -- zdecydowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 17 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2009 Są jeszcze takie rozporowe one swietnie się sprawdzają, ale musisz wywiercic duze otwory we wrędze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Kwasiu, zrobiłem Ci te formatki z żeberkami pod laser, masz już zapewne na skrzynce mail. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 21 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2009 Dziękuje stokrotnie, sam nie wiedziałem jak się do tego zabrać, dałbym pomógł ale to nie mój temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 22 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2009 Dziękuje stokrotnie.... Nie ma sprawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Prace ruszyły, zrobiłem prawie cały kadłub, powoli powstają stateczniki. Mile widziane jakieś sugestie lub porady . Parę zdjęć: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2009 Chylę czoła kolego, jedyna sugestia to oby tak dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Zważyłem kadłub, z śrubami i szpulkami wazy 330g, to dużo czy mało ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kris13 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 szczerze mówiac nie wazyłem tak poszczególnych elementów modelu który budowałem. Ale jak by nie było to chyba w normie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrZ Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Kwasiu, nie myślałeś nad tym, żeby zrobić profilowane stateczniki? I tak będziesz musiał pchać ołów na ogon, a profl na ogonie przydaje sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.