radek872 Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 No i to jest to konstrukcja bez dziwactwa lekki mocny kadłub a nie jakies pancerne trumny z 30 przegrodami, które tylko pogarszają sprawe.
kris13 Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 tak to prawda, kadłub lekki i bardzo delikatny, ale jak sie dobrze lata i sie go nei rozbija przy lądowaniu to w powietrzu też sie nie rozpadnie. Szczerze mówiąc to jeszcze można delikatnie go odchudzić, w skrzydle według mnie jest za gęsto żeber. Z kilku można zrezygnować, np co drugi lub całkiem przeprojektować na mniejsza liczbę żeber.
darkarll Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Szczerze mówiąc to jeszcze można delikatnie go odchudzić, w skrzydle według mnie jest za gęsto żeber. Z kilku można zrezygnować, np co drugi lub całkiem przeprojektować na mniejsza liczbę żeber. w końcu prototyp zbudowałem w 2004 roku , troche się od tego czasu zmieniło, :wink: a model lata do dziś
kris13 Posted December 29, 2008 Posted December 29, 2008 Bo to model o idealnej konstrukcji, nawet nie ma co w niej bardzo poprawiać i zmieniać bo i tak lżej nie wyjdzie i lepiej latającego modelu nie można zbudować
leszek-bart Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Witam . jakim programem otworzyć te plany ?
klaps6 Posted December 30, 2008 Posted December 30, 2008 Corel Draw, niestety... Darmowe programy też znajdziesz, zobaczyć i zapisać do .bmp można nawet w ACDsee
Kwasiu Posted April 5, 2009 Posted April 5, 2009 Postanowiłem zbudować ten model, właśnie zamówiłem tkaninę w havlu. Postaram sie zdawać relacje na forum o postępach, najprawdopodobniej umieszczę w nim benzynę 26cmm. Jak laminować boki kadłuba, włókna tkaniny pod skosem do kierunku słojów balsy tak??
radek872 Posted April 6, 2009 Posted April 6, 2009 Zycze Ci powodzenia na tym silniku możesz juz odlewac ołów do ogona chyba, że to spózniony żart na Prima Aprillis bo benzyna 26ccm to nawieksze mieporozumienie w modelach tej wielkosci
kris13 Posted April 6, 2009 Posted April 6, 2009 radek872, dobrze Ci radzi, benzyna to w takim modelu to nieporozumienie, wyjdzie Ci za cieżki źle bedzie go wyważyć i nie bedzie miał dobrych własności lotnych, chyba ze nie chcesz latac akrobacji 3D. Boki kadłuba laminuj tkaniną skośna, jedna warstwa zupełności wystarcza.
Kwasiu Posted April 6, 2009 Posted April 6, 2009 nad silnikiem mogę się jeszcze trochę po zastanawiać. Zamówiłem już tkaninę niestety nie było ze splotem skośnym, kupiłem 6m2 powinno wystarczyć, muszę jeszcze kupić capon do zagruntowania balsy. Macie jakieś rady dotyczące budowy, może trzeba coś poprawić??
kris13 Posted April 6, 2009 Posted April 6, 2009 czy poprawić, raczej nie, wszystko pasuje idealnie, mozesz wczesniej sprawdzić komorę na zbiornik paliwa czy Ci bedzie pasował bo tam jest dosyć ciasno. Zamontuj też zastrzały z linek na statecznikach, dlatego że potrafią wpadać we flater przy duzych prędkościach.
Kwasiu Posted April 6, 2009 Posted April 6, 2009 Mam jeszcze jedno pytanie, do jakiej wagi mogę myśleć o 3D, chodzi mi o max. powyżej którego nie powinienem wyjść aby myśleć o 3D.
kris13 Posted April 6, 2009 Posted April 6, 2009 najlepiej by było jak najmniej, ale myśle ze do 3,5kg moze jeszcze bedzie OK
Kwasiu Posted April 10, 2009 Posted April 10, 2009 Kupiłem capon i pomalowałem już balsę 2 warstwami, niedługo będę laminował, i mam pytanie: w którą stronę mają iść słoje balsy w wręgach??
Kwasiu Posted April 12, 2009 Posted April 12, 2009 Pod wpływem oparów epidianu wstawię parę fotek, postępy narazie niewielkie ale temat będę na bieżąco uzupełniał Balsa na wręgi, laminuje się pomiędzy 2 szybami: Dwie pierwsze wręgi, jedna ze sklejki 3mm, druga 1,6mm, będą one sklejone razem: Chciałem ażurować tą z sklejki 3mm tylko nie wiem jak zbytnio, nie mam koncepcji. Na tą wręgę 3mm będzie naklejona ta 1,6mm której ażurować nie będę. Mógłby ktoś zrobić taki podglądowy rysunek przykładu rozmieszczenia otworów do ażurowania w tej z 3mm, aby zbytnio tego elementu nie osłabić. EDIT: Coś takiego może być??
rabbitlkr Posted April 12, 2009 Author Posted April 12, 2009 Może, ale pamiętaj o tym, że do tej wręgi będziesz mocował łoże silnika. Uwzględnij to.
Kwasiu Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Oto komplet wręg, czeka je jeszcze drobne piłowanie ale to już później, jak wytnę boki kadłuba.
kszczech Posted April 13, 2009 Posted April 13, 2009 Kwasiu, pierwsza wręga od lewej jest chyba trochę źle wycięta. Tak pewnie dostałeś od Krzysztofa w planach. Właśnie kończę ten model. W połowie tygodnia jak mi Artexie "wyduszą" kabinkę wstawie zdjęcia i opiszę drobne zmiany jakie dokonałem. Ta wręga w modelu jest pochylona do tyłu. Ponieważ kadłub w tym miejscu się zwęża w stronę ogona to wręga u podstawy powinna być szersza niż u góry przed łukiem. Z moich wyliczeń wynika, że to będzie około 3,7 mm z każdej strony. Pozdrawiam
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.