MironRC Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam! Chciałem zapytać czy któryś z kolegów miał może stycznośc z takim modelem KLIK chodzi mi o silnik, wyposażenie itp, podobno rekomendowany napęd 4T 120 jest za słaby a może akurat ktoś coś mądrego doradzi:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Tutaj mój kolega składa ten model, może to coś pomoże ; RC Gostyń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Mam go, czeka na remont po pierwszym i nieudanym locie... Startowałem właśnie na ASP FS120 i wydaje mi się, że jego moc była dostateczna, gdyż wykonał trzy niekontrolowane prawiezawisy... :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 MironRC, fajny modelik wybrałeś, co do silnika to great planes proponuje i 2T i 4T o tej samej pojemności, 4T daje się zazwyczaj o jakieś 5 cm wiekszego od 2T, jak się uprzesz na silnik żarowy, to wsadź tam TAKIE COŚ , albo benzynkę coś koło 20-30 cm, fajnie byś zrobił wsadzając elektryka :jupi: co do napędu benzynowego, jak chcesz dobrze i masz kase to kup to, tyle że drogie ale dobre rozwiązanie : http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=150_154&products_id=4154 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 wydaje mi się, że jego moc była dostateczna, gdyż wykonał trzy niekontrolowane prawiezawisy... Jeśli zalecany 2suw 91 - 120 to 4suw zawsze musi być co najmniej o jeden wymiar większy. Więc dla 4suwa dałbym przedział 120 - 140 ale przy tek pojemnoswci wstawiłbym już benzynę. Mój model - co prawda duuuzo inny też czasem wykonywal "prawiezawisy" :mrgreen: ale powodem były raczej małe powierzchnie sterowe niż mocny silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Czyli w przedziale się mieściłem... :devil: Benzynowy musi być jeszcze większy i cięższy. Ale model ma ciężki ogon i nieźle do przodu wysunięty górny płat, można dawać duże silniki. Producent dołączył nawet mocowane z przodu pudełko na ciężarki... :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Czyli w przedziale się mieściłem... Teraz benzyny co raz lżejsze są - nie mówię o wadze dla portfela :mrgreen: Ja zawsze daję ten mocniejszy silnik z przedziału, a nawet jeszcze mocniejszy jeśli na oko widzę, że jakiś mały jest podany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Co mi przywodzi na myśl, że dopiero co, sklep się pomylił i zamiast żarowego czterosuwa Saito za 700zł przysłał mi benzynowego czterosuwa Saito za 2500zł. Facet się jeszcze wręcz kłócił, że wszystko ok, że jemu się zgadza. A ja głupi go przekonałem i oddałem... :rotfl: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Co mi przywodzi na myśl, że dopiero co, sklep się pomylił i zamiast żarowego czterosuwa Saito za 700zł przysłał mi benzynowego czterosuwa Saito za 2500zł. Facet się jeszcze wręcz kłócił, że wszystko ok, że jemu się zgadza. A ja głupi go przekonałem i oddałem... No kogoś tu rozum opuścił gdziebądż :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Producent dołączył nawet mocowane z przodu pudełko na ciężarki... :rotfl: Wsadź tam dwa LiFe 2300 i nie będziesz musiał doważać. Pasują jak znalazł. A swoją drogą którego to Saito za 700 chcesz zamontować :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 do samolotu powędruje DLE 30:) zastanawiam się jeszcze nad serwami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 MironRC, a może DLA 32 cm?? waga ta sama, cena też, a ciut lepsze parametry? ja się wahałem pomiędzy DLE a DLA, niby to samo, a nawet na wygląd DLA ładniejszy - że tak powiem świecie się łądnie jak psu.. obroża :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 a nawet nie zastanawiałem sie nad DLA, ale porównam, może i dobrze prawisz:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 U mnie jeszcze w pudle cały komplet dojrzewa , a w zasadzie to ja dojrzewam. -SStearman -DLE30 -2x Savox SC-1256TG DIGITAL SK+SW -4x Hitec ??? nie pamiętam na Lotki -2x LiFe 2s 2300mAh -Jeti MAX BEC 2 -akcesoria paliwowe. Michał (MironRC) jak będziesz składał to zrób koniecznie zdjęcia, pamiętam że coś nie kapowałem ze skrzydłami, zwłaszcza z ich łączeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sak122 Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 MironRC, zastanów się, do mnie już dotarł silniczek, fotki są w moim temacie SU, na prawdę ładnie się prezentuje, DLE to przy nim pestka :mrgreen: no i wagowo faktycznie o 10 g lżejszy, DLA wazy 1175, a DLE 1185, co do mocy to DLE ma 7600 g ciągu na śmigle 18x10, a DLA ma 8800 g ciągu na tym samym, także zastanów sie nad nim Pozdrawiam Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wosiekpl Opublikowano 4 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2011 Witam Kiedys zabralem sie za budowe tego modelu( w sumie kilka lat temu ) ale skonczylo sie na szkielecie kadluba. Elementy do konstrukcji kupowalem co tydzien w kiosku ( agencja wydawnicza Altaya , w Hiszpani ) po ok 8 € za kazdy. W sumie bylo 56 zeszytow.Oddzielnie kupowalo sie silnik , bodajze LEO25 i aparature nadawcza. W sumie wychodzilo drozej niz gdybym chcial kupic model na gieldzie modelarskiej. W internecie ( oczywiscie w Hiszpani ) jest duzo ofert tego modelu. Z opini jakie slyszlem , jest dos trudny w pilotazu. Ja poniewaz jestem poczatkujacym poki co ucze sie na Phoenixie czyli kopii Easy Star . Kiedys mysle ze dokoncze ten model. Takze byl problem z silnikiem gdyz LEO25 albo byl za slaby albo mial jakas wade. Chyba to pierwsze bowiem duzo osob zlozylo reklamacje i agencja pozniej wysylala mocniejszy , chyba LEO30 czy 40. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BB Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 podobno rekomendowany napęd 4T 120 jest za słabyW kwietniu odbył sie oblot mojego Stearmana PT-17 (wersja militarna) Jest to poza paroma szczegółami ten sam samolot. Silnik Saito 125 ma bardzo duży zapas mocy pomimo to,że model jest dość ciężko (ale za to bardzo solidnie) wykonany.Według mnie wystarczajacy byłby czterotakt 91. Wrażenie ogólne mam bardzo pozytywne. Jedynie trudno jest utrzymać prosty kierunek na ziemi w czasie startu, a podginanie podwozia tak wykonanego jak w tym zestawie mogłoby sie skończyć połamaniem oklein. Trochę wkurzające są calowe gwinty i śruby, ale trudno mieć o to pretensję do GP. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 może i skuszę się na DLA, faktycznie ładny:P Silnik Saito 125 ma bardzo duży zapas mocy pomimo to,że model jest dość ciężko (ale za to bardzo solidnie) wykonany.Według mnie wystarczajacy byłby czterotakt 91. rozmawiałem z kolegą, który włożył do niego ASP 120 4T i silnik nie dawał rady z trawy a jak już wystartował to było latanie na "rzęsach". Dlatego postanowiłem zapodać benzynę, zobaczymy co z tego wyjdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Dlatego postanowiłem zapodać benzynę, zobaczymy co z tego wyjdzie Dla kieszeni i prostoty użytkowania na pewno wyjdzie bardzo OK. Tylko ten szum już nie ten :mrgreen: Ja w moim 2płacie o masie ponad 6kg mam DLE 30 ale mój to I wojenny Nieuport więc zupełnie inna je bajka :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 5 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2011 Wczoraj wpisałem w youtube Sterman Great Planes i wszystko stało się jasne - wystarczy zobaczyć kilka filmów i wynika z tego, że : -silnik klasy FS 120 bez problemów da radę. zresztą latając w makietach widziałem kilka razy modele o wadze 6-8 kg latające bez problemów na silnikach 20 ccm w większosći były to FS-120 i SAITO 125 -na silnikach 30-32 model idzie prawie pionowo więc jest spory nadmiar mocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi