Skocz do zawartości

Jantar 4


Rafal B.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Historia tego modelu zaczęła się mniej więcej jakieś 5 lat temu kiedy zakupiłem kadłub, po czym przepadł on w czeluściach szafy. Obserwując w tym roku co dzieje się na polskiej scenie zawodniczej natrafiłem na klasę F3E (motoszybowce elektryczne). Poszperałem troszkę po necie, zaciekawiłem się i postanowiłem zbudować model, którym można by powalczyć w tej klasie. Model powstał w iście szybki tempie jak na mnie. Dwa tygodnie temu był tylko kadłub oraz rdzenie na skrzydła. Obecnie model jest już gotowy do lotu, jednak wymaga jeszcze paru zabiegów kosmetycznych.

 

Dane techniczne:

Rozpiętość - 2400 mm

Powierzchnia nośna - 38,74 dm2

Wydłużenie - 14,87

Profile - Hm51 > AG 44 > AG 45 > AG 46 > AG 47

Waga do lotu - 850 gram

 

 

Napęd:

Silnik - Keda A22-20L

Regulator - Dualsky 30A

Pakiet - Dualsky 1300mAh, 11,1V, 28C

Smigło - składane 11x6

 

 

Elektornika:

Serwa:

lotki - Dymond D60

klapy - HXT 900

usterzenie - HXT 900

Odbiornik: Rex 7 MPD

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Iście szczęśliwy budowniczy :P

Dołączona grafika

 

Oblot oraz chrzest bojowy w przyszły weekend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś po 19 przy lekkiej bryzie odbył się oblot, co tu dużo mówić model lata. Na silniku idzie jakieś 60 stopni do góry. Poczyniłem parę korekt i mogę rzec, że model ma potencjał. Teraz zostało mi tylko przejść przez żmudny proces ustawienia wszystkiego co pewnie kiedyś uczynię :)

Zdjęć z lotu nie mam niestety.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na silniku idzie jakieś 60 stopni do góry.

To dziwne :?: Na tym silniku i śmigle powinien lecieć pionowo w górę, chyba że pakiet nie wyrabia. A skrzydła były robione w tej technice VB?

PS. Fajny model, tylko kadłub... no taki ''specyficzny'' :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm, w dlg od lat jest granica 50 cm a ostatnio widzę wręcz zmniejszanie wielkości ramienia do 470 mm nawet. W tym modelu mam 580. Na więcej kadłub za bardzo nie pozwalał. Ale stateczniki i tak przeliczyłem do tego co mam. Dziś na Żarze polatałem więcej i póki co pilot do wymiany :P Model z większym pakietem latał ciut lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Na 100% pierwsza wersja kadłuba z High Aspecta. Dziś widziałem na własne oczy, pomacałem.... Ale największe wrażenie zrobiły na mnie własności lotne modelu. Bajka !!!

To je ono...!! Jak mawiają na południe od nas !

Strzał w 10 do tej kategorii w/g aktualnie obowiązujących przepisów.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za słowa uznania :) Ja nadal obstaje, ze pilot jeszcze musi się więcej nauczyć a i poprawki wnieść do modelu. Po dzisiejszych zawodach stwierdzam, ze to jeden z bardziej udanych modeli jaki ostatnio zrobiłem (nie liczę dlg :P )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.