Rafal B. Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Witam! Historia tego modelu zaczęła się mniej więcej jakieś 5 lat temu kiedy zakupiłem kadłub, po czym przepadł on w czeluściach szafy. Obserwując w tym roku co dzieje się na polskiej scenie zawodniczej natrafiłem na klasę F3E (motoszybowce elektryczne). Poszperałem troszkę po necie, zaciekawiłem się i postanowiłem zbudować model, którym można by powalczyć w tej klasie. Model powstał w iście szybki tempie jak na mnie. Dwa tygodnie temu był tylko kadłub oraz rdzenie na skrzydła. Obecnie model jest już gotowy do lotu, jednak wymaga jeszcze paru zabiegów kosmetycznych. Dane techniczne: Rozpiętość - 2400 mm Powierzchnia nośna - 38,74 dm2 Wydłużenie - 14,87 Profile - Hm51 > AG 44 > AG 45 > AG 46 > AG 47 Waga do lotu - 850 gram Napęd: Silnik - Keda A22-20L Regulator - Dualsky 30A Pakiet - Dualsky 1300mAh, 11,1V, 28C Smigło - składane 11x6 Elektornika: Serwa: lotki - Dymond D60 klapy - HXT 900 usterzenie - HXT 900 Odbiornik: Rex 7 MPD Iście szczęśliwy budowniczy Oblot oraz chrzest bojowy w przyszły weekend. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelpiotrek Opublikowano 3 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Czyli widzimy się w niedziele na zawodach w Bielsku Rafał zawody są na lotnisku ?? i o której się zaczynają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 3 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2011 Ano widzimy się W poniedziałek będę dzwonił do organizatora i dowiem się wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Dziś po 19 przy lekkiej bryzie odbył się oblot, co tu dużo mówić model lata. Na silniku idzie jakieś 60 stopni do góry. Poczyniłem parę korekt i mogę rzec, że model ma potencjał. Teraz zostało mi tylko przejść przez żmudny proces ustawienia wszystkiego co pewnie kiedyś uczynię Zdjęć z lotu nie mam niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szczepen02 Opublikowano 6 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Na silniku idzie jakieś 60 stopni do góry. To dziwne :?: Na tym silniku i śmigle powinien lecieć pionowo w górę, chyba że pakiet nie wyrabia. A skrzydła były robione w tej technice VB?PS. Fajny model, tylko kadłub... no taki ''specyficzny'' :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2011 Skrzydła w technice VB. Najszybciej wznosi się przy około 60 do 70 stopni. Pionowo też idzie do góry ale dość wolno. No a teraz powiedźcie mi co z tym kadłubem nie tak, bo dużo osób zwraca na niego uwagę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-a Opublikowano 8 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Szczerze mowiac, tez ten kadlub rzucil mi sie w oczy od razu. Co jest "nie tak". Ramie statecznika wydaje sie duzo za krotkie. Zreszta sam pewnie zauwazyles, ze zarowno w F3K jak i F5B wydluza sie kadluby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2011 Hmm, w dlg od lat jest granica 50 cm a ostatnio widzę wręcz zmniejszanie wielkości ramienia do 470 mm nawet. W tym modelu mam 580. Na więcej kadłub za bardzo nie pozwalał. Ale stateczniki i tak przeliczyłem do tego co mam. Dziś na Żarze polatałem więcej i póki co pilot do wymiany Model z większym pakietem latał ciut lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 9 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 To kadłub z High Aspect-a ? Całkiem fajny..... - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Na 100% pierwsza wersja kadłuba z High Aspecta. Dziś widziałem na własne oczy, pomacałem.... Ale największe wrażenie zrobiły na mnie własności lotne modelu. Bajka !!! To je ono...!! Jak mawiają na południe od nas ! Strzał w 10 do tej kategorii w/g aktualnie obowiązujących przepisów. - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Dzięki za słowa uznania Ja nadal obstaje, ze pilot jeszcze musi się więcej nauczyć a i poprawki wnieść do modelu. Po dzisiejszych zawodach stwierdzam, ze to jeden z bardziej udanych modeli jaki ostatnio zrobiłem (nie liczę dlg ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi