turel Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Witam proszę o pomoc bo mam dość juz kupowania i palenia kolejnych świec . A mianowicie posiadam silnik Asp 25.A dotarty i zamontowany do modelu paliwo BYRON - 10% PREMIUM 18 BLEND swieca zamontowana była na początek Os.Max 8 podczas 2 lotu silnik z gasł w powietrzu i po wylądowaniu spokojnym bez kreta i oględzinach i następnym szykowaniu sie do odpalania swieca spalona brak żarzenia .Tak samo z 2 Świeca os,max 7 juz tez tu napięcie żarzenia w granicach 1-1,2V i to samo .podobnie miałem z silnikiem Webra 80 trochę nalatany i podczas chyba 3 lotu tez zgasł w powietrzu i tez przepalona świeca .Swiece zakupione ostatnio w sklepie w Polsce -moze taka wadliwa partia moze paliwo już sam nie wiem prosze o pomoc czy kupić jakaś inna swece moze byc droga by działała .silnik asp troche moze przelewany pluje olejem ale chyba to nie ma nic do palenia świecy ? Przyznaje ze to moje pierwsze kroki z spalinami bo latam na elektrykach . Proszę doradzić co zrobić i jaka kupić świece chce latac silnikami Webra 80 i Asp 25A paliwo takie jak wspomniałem BYRON - 10% PREMIUM 18 BLEND. Pozdrawiam Paweł T.
MASK Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Sprawdź czy nie ma opiłków w przepalonym oleju. Wszelkie brudy, zardzewiałe łożyska, wzajemne ocieranie elementów to potencjalne przyczyny Twojego problemu.
turel Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Opublikowano 6 Lipca 2011 Ok sparawdze w silniku Webra ale ale jak to sie ma do nowego silnika ASP ?
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 A czego używasz do żarzenia świecy?
turel Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Do żarzenia świecy używam panelu startowego Firmy Ripmax i na w skazniku do swiecy sa 3 kolory i zakres od 0-5 i pierwszy kolor 0-2,5-czerwony ,od 2,5-3,5 kolor zielony i na nim zarzona swiec i kolor trzeci czerwony od 3,5-5 .
Wodzu 7 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam.ASP-25 to chiński klon OS-25.Ja do tej Osy używam z powodzeniem od paru lat świecy OS nr.3.Podobnie do Webry należy zastosować zimną świecę np.Novarossi/MVVS nr.5 lub 6.Poza tym Webry i MVVS-y nie "lubią" nitra w paliwie w przeciwieństwie do Os.Pozdrawiam Wojtek.
GOGO Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Złóż sobie filter paliwa jeżeli go nie masz. Jeszcze możesz spróbować inne świece wytrzymują wyższe napięcie do 2 V http://www.modelarski.com/produkt-%C5%9Awieca_Fire_Power_F4,436.html takie Ja osobiście na takich latam i jest ok .
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Panowie świecy nie szkodzi napięcie (V) tylko zbyt wysokie natężenie prądu (A) i ono również (właściwie dobrane) odpowiada za jej żarzenie.... Poza tym prąd żarzenia różnych świec jest różny!
andrzej_t Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Panowie świecy nie szkodzi napięcie (V)Śmiała teza...
Kwazio Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Tylko jak ograniczyć jej prąd przy zachowanym na niej napięciu? A wszystkie moje ASP nie chcą chodzić na innej, niż OS A3... :?
japim Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Przepraszam bardzo - ale o czym koledzy tutaj gadaja? Kolega ma problem ze swieca, ktora sie przepala w locie a nie na ziemi. Sproboj zimniejszej swiecy (jak koledzy radzili na poczatku) - niestety ona bedzie wymagala innej regulacji silnika.
buwi777 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Tylko jak ograniczyć jej prąd przy zachowanym na niej napięciu? A prawo Ohma jeszcze pamiętasz :lol2: ;D I nie akceptuj wszystkiego co mówi Paweł P. ... bo też o tym prawie zapomniał ...
Kwazio Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Było to pytanie z tzw. przekąsem... :devil:
buwi777 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 Było to pytanie z tzw. przekąsem... :devil: A to sorry, zwracam HONOR ... 8)
turel Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Witam Panowie ponownie dziękuję za odpowiedzi i za interesowanie tematem ale chyba juz wszystko wyjaśnia sie samo tzn .Kolega modelarz pożyczył mi świecę Webra nr 3 o zakresie zasilania-żarzenia do 2V .Postanowiłem sprawdzić jak sie zachowuje-żarzy na panelu startowym na zakresie tym co pisałem zielonym i jak sie żarzy na grzałce na aku-czyli paluszek 1,2v .I tak na grzałce paluszku włókno było koloru pomaranczowego ale nie za jasno a na panelu na tym zakresie zielonym bardzo sie "rozświetliło"czyli wniosek taki ze panel podaje za duży prąd na tym zakresie i świeca mogła sie przegrzewać- przepalać juz przy samym odpalaniu.Postanowiłem ja odpalać na grzałce paluszkowej i nagle wszystko ok 4 loty odpalanie moze nawet z 7 bo regulacja do nowej świecy i wszystko ok. Więc podsumowując te testy wychodzi na to ze z panela powinno sie grzać swiece na polu niebieskim czyli w zakresie od 0-2,5V lub ampera to co pokazuje wskaźnik na panelu. Jest jeszcze jedno ale które muszę sprawdzić mianowicie to ze to świeca ze starych zapasów-bardzo starych i moze super dobra zamówiłem juz parę świec różnego typu i bede testował te nowe jak przyjdą .Dam znac co i jak zakupiłem świecę Asp i jeszcze inne ale o tym w następnych postach . Bede je testował najpierw na grzałce paluszkowej a potem na panelu ale w zakresie niebieskim i opisze co i jak . Pozdrawiam Paweł T.
MASK Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Ok sparawdze w silniku Webra ale ale jak to sie ma do nowego silnika ASP ? Silniki, a zwłaszcza tanie silniki, mogą mieć w środku opiłki poprodukcyjne. To one są przyczyną palenia świec w nowym silniku. Zwykle silnik pali do trzech świec zanim wszystko wypluje. Dlatego warto silnik umyć od środka przed pierwszym uruchomieniem. A jeśli chcesz potwierdzić lub wykluczyć tę przyczynę, to po zniknięciu problemu wróć do typu świecy którą spalił.Z moich doświadczeń wynika, że niemal każda świeca z zakresu ciepła-średnia powinna dobrze pracować w większości popularnych silników modelarskich. Regulacja silnika załatwia sprawę. Oczywiście są niuanse, ale o tym jak dobierać świecę do aktualnej wilgotności i ciśnienia powietrza może ci poopowiadać Paweł Praus i chyba nikt inny w naszym gronie :wink:
Gość Anonymous Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Marcinie ja się przecież nie znam....
Kwazio Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Pawle, nikt nie chciał twierdzić że się nie znasz, wręcz przeciwnie! Tylko z tym napięciem/prądem użyłeś tak niefortunnego skrótu myślowego, że chciał nie chciał, docinki posypać się musiały... :twisted: A przy tej okazji ciekawostaka - od tygodnia mam na chamowni nowiutkiego SAITO FA-30S GK. Wstępnie go dotarłem na bogatym w olej paliwie, przeszedłem na paliwo normalne (20% nitro i 18% Klotz), optymalnie wyregulowałem i chodził jak zegarek. Sprawdzam wczoraj po dwudniowej przerwie z ulewami i okazuje się, że aby chodził na wolnych jak wcześniej, muszę je przetrymować w nadajniku aż o 10% na plus... I dopiero teraz MASK mi uświadomił, jak duży wpływ na spalanie musi mieć wilgotność powietrza. Silniki gasną, niektóre kleje nie schną... Istny potop.
Rekomendowane odpowiedzi