Skocz do zawartości

JAKA ŚWIECA OD SILNIKA ASP .25A 3 ŚWIECE O.S.MAX 8 SPALOLON


turel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam proszę o pomoc bo mam dość juz kupowania i palenia kolejnych świec .

A mianowicie posiadam silnik Asp 25.A dotarty i zamontowany do modelu paliwo BYRON - 10% PREMIUM 18 BLEND swieca zamontowana była na początek Os.Max 8 podczas 2 lotu silnik z gasł w powietrzu i po wylądowaniu spokojnym bez kreta i oględzinach i następnym szykowaniu sie do odpalania swieca spalona brak żarzenia .Tak samo z 2 Świeca os,max 7 juz tez tu napięcie żarzenia w granicach 1-1,2V i to samo .podobnie miałem z silnikiem Webra 80 trochę nalatany i podczas chyba 3 lotu tez zgasł w powietrzu i tez przepalona świeca .Swiece zakupione ostatnio w sklepie w Polsce -moze taka wadliwa partia moze paliwo już sam nie wiem prosze o pomoc czy kupić jakaś inna swece moze byc droga by działała .silnik asp troche moze przelewany pluje olejem ale chyba to nie ma nic do palenia świecy ? Przyznaje ze to moje pierwsze kroki z spalinami bo latam na elektrykach .

Proszę doradzić co zrobić i jaka kupić świece chce latac silnikami Webra 80 i Asp 25A paliwo takie jak wspomniałem BYRON - 10% PREMIUM 18 BLEND.

Pozdrawiam Paweł T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do żarzenia świecy używam panelu startowego Firmy Ripmax i na w skazniku do swiecy sa 3 kolory i zakres od 0-5 i pierwszy kolor 0-2,5-czerwony ,od 2,5-3,5 kolor zielony i na nim zarzona swiec i kolor trzeci czerwony od 3,5-5 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.ASP-25 to chiński klon OS-25.Ja do tej Osy używam z powodzeniem od paru lat świecy OS nr.3.Podobnie do Webry należy zastosować zimną świecę np.Novarossi/MVVS nr.5 lub 6.Poza tym Webry i MVVS-y nie "lubią" nitra w paliwie w przeciwieństwie do Os.Pozdrawiam Wojtek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

Panowie świecy nie szkodzi napięcie (V) tylko zbyt wysokie natężenie prądu (A) i ono również (właściwie dobrane) odpowiada za jej żarzenie....

Poza tym prąd żarzenia różnych świec jest różny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo - ale o czym koledzy tutaj gadaja?

 

Kolega ma problem ze swieca, ktora sie przepala w locie a nie na ziemi.

Sproboj zimniejszej swiecy (jak koledzy radzili na poczatku) - niestety ona bedzie wymagala innej regulacji silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie ponownie dziękuję za odpowiedzi i za interesowanie tematem ale chyba juz wszystko wyjaśnia sie samo tzn .Kolega modelarz pożyczył mi świecę Webra nr 3 o zakresie zasilania-żarzenia do 2V .Postanowiłem sprawdzić jak sie zachowuje-żarzy na panelu startowym na zakresie tym co pisałem zielonym i jak sie żarzy na grzałce na aku-czyli paluszek 1,2v .I tak na grzałce paluszku włókno było koloru pomaranczowego ale nie za jasno a na panelu na tym zakresie zielonym bardzo sie "rozświetliło"czyli wniosek taki ze panel podaje za duży prąd na tym zakresie i świeca mogła sie przegrzewać- przepalać juz przy samym odpalaniu.Postanowiłem ja odpalać na grzałce paluszkowej i nagle wszystko ok 4 loty odpalanie moze nawet z 7 bo regulacja do nowej świecy i wszystko ok.

Więc podsumowując te testy wychodzi na to ze z panela powinno sie grzać swiece na polu niebieskim czyli w zakresie od 0-2,5V lub ampera to co pokazuje wskaźnik na panelu.

Jest jeszcze jedno ale które muszę sprawdzić mianowicie to ze to świeca ze starych zapasów-bardzo starych i moze super dobra zamówiłem juz parę świec różnego typu i bede testował te nowe jak przyjdą .Dam znac co i jak zakupiłem świecę Asp i jeszcze inne ale o tym w następnych postach .

Bede je testował najpierw na grzałce paluszkowej a potem na panelu ale w zakresie niebieskim i opisze co i jak .

Pozdrawiam Paweł T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok sparawdze w silniku Webra ale ale jak to sie ma do nowego silnika ASP ?

Silniki, a zwłaszcza tanie silniki, mogą mieć w środku opiłki poprodukcyjne. To one są przyczyną palenia świec w nowym silniku. Zwykle silnik pali do trzech świec zanim wszystko wypluje. Dlatego warto silnik umyć od środka przed pierwszym uruchomieniem. A jeśli chcesz potwierdzić lub wykluczyć tę przyczynę, to po zniknięciu problemu wróć do typu świecy którą spalił.

Z moich doświadczeń wynika, że niemal każda świeca z zakresu ciepła-średnia powinna dobrze pracować w większości popularnych silników modelarskich. Regulacja silnika załatwia sprawę. Oczywiście są niuanse, ale o tym jak dobierać świecę do aktualnej wilgotności i ciśnienia powietrza może ci poopowiadać Paweł Praus i chyba nikt inny w naszym gronie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawle, nikt nie chciał twierdzić że się nie znasz, wręcz przeciwnie!

Tylko z tym napięciem/prądem użyłeś tak niefortunnego skrótu myślowego, że chciał nie chciał, docinki posypać się musiały... :twisted:

A przy tej okazji ciekawostaka - od tygodnia mam na chamowni nowiutkiego SAITO FA-30S GK. Wstępnie go dotarłem na bogatym w olej paliwie, przeszedłem na paliwo normalne (20% nitro i 18% Klotz), optymalnie wyregulowałem i chodził jak zegarek. Sprawdzam wczoraj po dwudniowej przerwie z ulewami i okazuje się, że aby chodził na wolnych jak wcześniej, muszę je przetrymować w nadajniku aż o 10% na plus...

I dopiero teraz MASK mi uświadomił, jak duży wpływ na spalanie musi mieć wilgotność powietrza. Silniki gasną, niektóre kleje nie schną... Istny potop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.