QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam forumowiczów, tak jak z tematu można się domyślić, chciałbym przerobić silnik z cd-rom'u na 3f na potrzeby modelarskie. Silnik wyjęty z napędu, posiada 3 pojedyncze druciki i jeden podwójny, chciałbym się od państwa dowiedzieć, które zlutować. Zdjęcia: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek_op Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Tutaj masz skarbnicę wiedzy na temat przerabiania silniczków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Dziękuję za linka Darku, ale tak szukam na tej stronie szukam, szukam i nie znalazłem odwiedzi na moje pytanie. EDIT coś tam znalazłem, czyli dwa pierwsze z lewej mam zlutować i gotowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziobak Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Nie może być dwóch drutów. To ma być silnik trójfazowy, czyli trzy druty zlutowane ,a trzy do podłączenia. Musisz mieć jeden zerwany. Tu masz jeszcze jeden link. http://www.powercroco.de/navigation.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Nie znam niemieckiego, proszę pana, ja wiem że mają być 3 do podłączenia, w moim od lewej(fot.) jest pierwszy drut pojedyńczy,drugi pojedyńczy,trzeci pojedyńczy i ostatni czwarty podwójny, wiem że któreś dwa trzeba zlutować, tylko nie wiem które i pytam państwa które muszą być zlutowane. PS za odp. plusik gwarantowany(pomógł) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Gdzies musisz miec jeszcze jeden drut. Musi byc ich minimum 6. Czyli mamy kolejno (poczatek- koniec) AB CD EF. W trojkat łączysz koniec jednej z początkiem kolejnej fazy. Czyli BC,DE,FA. I każdy z tych par idzie na regulator. Łącząc w gwiazde składasz razem końce BDF i pozostałe idą na regulator. Bym ci narysował no ale na telefonie cudów nie stworze. Sposób podłączenia zależy tylko od ciebie. Pary fax lepiej poszukać np miernikiem niz na chybił- trafił strzelać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 To czyli co, ten silnik się nie nadaję na 3f? Bo w nim w sumie jest 5 drucików, patrzałem żadne druciki nie są oberwane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Czy to napewno dwa skręcone druty a nie trzy? Może jest już połączony w gwiazdę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 EDIT! Ten czwarty od lewej (pierwszy od prawej) jest zlutowany z 3 drucików, czyli suma wynosi 6 drucików. Więc mały UPDATE pierwszy drugi i trzeci to pojedyncze druciki, a czwarty to 3 zlutowane=6 drucików, więc które razem zlutować? Z góry dziękuję, plusiki za pomoc daję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Jezeli masz złączone 3 razem i 3 wolne to masz gwiazdę. Te co sa pojedyncze do regulatora i powinno działać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Więc pojedyncze do regla i ten zlutowany z trzech ma zostać wolny nie podłączony tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Dokladnie tak. Zaizolować najlepiej koszulka termo. i ułożyć tak zeby nie przeszkadzało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Dziękuje bardzo panie Marcinie! To się nazywa bardzo pomocna pomoc, bym dał następny plus ale to chyba nie zgodne z regulaminem. A co do koszulki termo to się boję że uzwojenie przepalę, chyba nałożę jakąś małą rurkę. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Ok, przylutowałem kabelki, i zabezpieczyłem termokurczliwką wolny drut. Może i brzydko ale mam nadzieje że wytrzyma trochę, zdjęcie: A i jak mam przymocować jakąś np. listwę sosnową do silnika? Jakimś klejem do metalu czy jak? Z góry bardzo dziękuje za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Pan to moj tata, jestem Marcin A no nie ma problemu. Taśma tez wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QQ Opublikowano 13 Lipca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Więc mogę wiedzieć jak przymocować ten silnik, za pomocą czego-jakiego kleju? I następne pytanie do kolegów, wał się poluzował i w tym, no yy "kielichu" i jak mogę go usztywnić? Z góry dziękuję za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi