Skocz do zawartości

RV3


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Lotki na kablu Y... no w sumie różnicowe wychylenia nie są jakoś super potrzebne.

Darek, ale my tu gadamy o czymś co będzie za miesiąc/dwa. Aktualnie kleję bo tanio wychodzi. Jak przyjdzie RC - będzie gorzej.

 

Zerknij na plany na pierwszej stronie wątku - czy takie klapy jak tam są zaznaczone wystarczą?

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Lotki na Y spokojnie wystarczą ,a różnicowanie możesz zrobić mechanicznie ,tylko w tym modelu po co?

Klapy widziałem w akcji ,a i tak model lądował szybko ,bo przy wolnym podejściu ,pomimo niskiej trawy, kapotował.

Opublikowano

Wystarczą są chyba nawet ciut dłuższe niż lotka będą działać i dosyć łatwo takie skrzydło zrobić z taką lotką bo ma taką samą szer co lotka .

Jeżeli się zdecydujesz na klapy to obejrzyj w manualu tego większego RV jak to w tym zestawie było zrobione i zrób podobnie i będzie git :D

Opublikowano
Lotki na Y spokojnie wystarczą ,a różnicowanie możesz zrobić mechanicznie ,tylko w tym modelu po co?

Klapy widziałem w akcji ,a i tak model lądował szybko ,bo przy wolnym podejściu ,pomimo niskiej trawy, kapotował.

 

A dlaczego nie nawet po to żeby mieć swoje własne doświadczenia :D

Nie wszyscy latają na trawie i na twardym by nie kapotował.

A start z klapami , polatać na małej prędkości z klapami trzeba próbować jak jest okazja :D

Opublikowano
Tomku, tak z ciekawości i dla potomnych - mozesz opisać mechaniczny sposób zrobienia różnicowych wychyleń?

 

dźwignia steru nie w osi zawiasu :D

 

Albo orczyk serwa w neutrum nie prostopadły do popychacza :D

Opublikowano

Poczytaj Marcinie w kilku ostatnich numerach "RC Przegląd Modelarski" -były dosyć szczegółowo rozbite na atomy rozwiązania mechanicznych różnicowań wychylenia lotek. Gdybyś chciał to mogę podesłać Ci kserówki tych artykułów.

Opublikowano

Motyl, dzieki.

Robert - z chęcią się zapoznam. Co prawda Tomek powiedział 'po co' i fakt, bo to i tak bęzdie latać, ale warto wiedzę poszerzać ;)

Opublikowano

Dziekuje Robertowi za wsparcie techniczne.

Co do samego modelu - koncze powolutku kadlub. Dziś powinienem zamknąć go z góry. Z dołu zostawiam na razie nieoklejony - musze stworzyć półkę na serwa, wymierzyć umiejscowienie zbiornika paliwa itp. Co do serw to wpakuję 5 sztuk HS 422, raczej wszystkie w kadlubie, nie na ogonie. Jesli wywazenie okaze sie łaskawe, zapakuje serwa w ogon.

Postaram się dziś wrzucić jakieś fotki z postępu prac.

 

Kolejne pytanie - jak zrobić sztywne popychacze do ogona przez kadłub? Bo nie wiem czy te, co stosuję do elektryków ( podwójny, biało czerwony pancerz i drucik stalowy w środku ) wystarcza do tego modelu.

Opublikowano

Nie wystarczy.

Albo serwa w ogon(to najbardziej polecam).

Albo drut 2mm (szprycha) w bowdenie ,a bowden zakotwiczony (podparty w 2,3 miejscach po drodze)

Widziałem też popychacze z listewek sosnowych ,węgla i na linkach.

To ostanie dobrze zrobione jest pierwszorzędnym patentem ,bo mało waży i jest bardzo dokładne.

Opublikowano

No to przymierze serwa w ogonie, jak z wywazeniem bedzie spokoj, to zostana. Jak nie, to zrobie popychacze z 2mm drutu w zakotwiczonym do wręg pancerzu- bowdenie.

O pull-pull tez myslalem na kierunek, ale to chyba przerost formy nad treścią.

Dzieki.

Opublikowano

Najpierw poglądowy rysunek:

 

0dc8db960400d864.jpg

 

i juz mowie o co chodzi.

 

U góry widać aktualny kształt wzornika łącznika skrzydeł - on przy okazji ustala wznios. Rysunek odręczny, więc kąty mogą być ciut różne ;) Czerwonym zaznaczyłem szerokość kadłuba - tutaj nie ma problemu.

Anyway. Wysokość łącznika jest równa wysokości żeber w skrzydle. W związku z tym nie wiem jak miałbym połówki skrzydła skleić do niego. W związku z tym planowałem ściąć boki do kształtu na dole rysunku i wtedy jakgdyby nasunąć połówki skrzydła na łącznik. Dzięki temu łącznik wszedłby idealnie w żebro oraz między sosnowe dźwigary skrzydła.

 

Czy te rozwiązanie jest dobre? Jeśli macie inne, to prosiłbym o pomoc. Moze lepiej 'wizualną' -łatwiej pokazać niż opowiedzieć pewne rzeczy.

 

Dzięki!

Opublikowano

Według mnie to zda egzamin, tylko trzeba bedzię okleić sklejką skrzynkę bagnetową (w tym przypadku na łącznik) sklejką i dla pewności owinąć tkaniną szklaną ok. 80-100g/m2

 

A takie pytanie z czego ten łącznik? Sklejka? Węgiel?

Opublikowano

Łącznik będzie pancerny - sklejka 4mm :twisted: oczywiście miejsce wklejnia w skrzydło zostanie oklejone z obu stron aby zabezpieczyć przed rozruszaniem się tego miejsca. Całość, czyli połówki skrzydła i łącznik, i tak będą na stałe sklejone (skrzydlo w całości).

Opublikowano

Przykleić do dźwigara z boku i zalaminować np szkłem lub owinąć (łącznik i dźwigar) nitką (szklaną, węglowa lub najbardziej polecaną kevlarową ostatecznie nawet zwykłą).

 

W tym miejscu dobrze by było gdyby dźwigar miał wypełnienie na całej szerokości tak aby powierzchnia styku, dźwigar łącznik, była jak największa. Tak wklejony łącznik zadziała również jako bezpiecznik. Przy kraksie jest szansa, że on się wyklei i skrzydło mniej ucierpi niż by łącznik była usytuowany między dźwigarami.

 

EDIT: do wypowiedzi Bartka:

Jeśli pocienimy ten łącznik to spadnie wytrzymałość. Więc bez sensu jest wzmacnianie aż tak pancerne skrzydła tkaniną sklejką, itp w tym miejscu.

Opublikowano

W identyczny sposób, czyli tak jak na twoim rysunku mam połączone skrzydło w Jaku tyle ze łącznik ze sklejki 6mm i dźwigary też maja 6 mm. Wszystko razem sklejone żywicą i nic poza tym nie ma. Przed dokończeniem skrzydła próbowałem wytrzymałości i tak połączone polówki płata wytrzymały na wadze nacisk 16 kg( cisnąłem w połowie długość skrzydła), nie wiem ile by jeszcze wytrzymały bo dalej bałem sie cisnąć ale myślę ze takie połączenie w zupełności wystarczy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.