Adrian Posted August 23, 2007 Share Posted August 23, 2007 Witam! Czy posiada ktoś taki model silnika - (BEZSZCZOTKOWY) A28-14-06 "welgarda" http://www.majsterklepka.prv.pl/ Jesli tak to podpowiedzcie mi czy warto w ten silnik inwestować, tzn. czy parametry silnika są bliskie temu jakie podaje producent? (do motoszybowca 2m, 700g)[/code] Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek-bart Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Witam . Silnik Welgarda 28-14-06 waży 100 g i pobiera do 40 Amper dając ciąg do 2500 g .Ja w motoszybowcu 820 g , rozpiętości 2 metry używam silnika Welgard 22-12-10 o wadze 47 g i poborze prądu do 16 A. Szybowiec wznosi się pod kątem około 45 * i to spokojnie wystarcza , a pakiet 2200 mAh wystacza na kilkukrotne wywindowanie się wysoko . Śmigło 8/6 . Jest jeszcze silnik Welgarda 22-17 z nim pewnie twój szybowiec wznosił by się pionowo . Ale pobór prądu ponad 20 Amper . Pozdrawiam . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Posted August 27, 2007 Author Share Posted August 27, 2007 Dzięki za podpowiedz. Widze że przesadziłbym z tym silnikiem. wybiore cos słabszego. Ale ogólnie nie sprawia Ci problemów, silnik tej firmy? A regulator myśle zakupić sobie Dynama 30 A. Słyszałem że dobra firma. Pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pawel_W Posted August 28, 2007 Share Posted August 28, 2007 Mam regulator Dynam 30A plus Welgard A22-12-15 w Wildze. Jak chcesz dokładne dane silnika, zadzwoń do Grześka z Majsterklepki, bo na stronie sklepu jest bardzo skromny opis - on ma u siebie sporo obszerniejszy, łacznie z prądami na różnych śmigłach i informacją, czy silnik się grzeje czy też nie Silnik jest moim zdaniem wart swojej ceny - ma niezłe osiągi, jest bardzo dobrze wykonany, mam tylko zastrzeżenia co do piasty - jest zaprojektowana jakoś dziwnie i jest czasem problem z wycentrowaniem na niej śmigła. Co do regla - również jestem zadowolony, zero problemów i wszystko gra jak powinno. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adrian Posted August 29, 2007 Author Share Posted August 29, 2007 No już nie długo wybieram sie do Lublina na dłuższy czas (studia), więc u Majsterklepki będe chyba co tydzień . No ale wracając do tematu. (dodam może że latam jak na razie na motoszybowcu z napędem spalinowym, więc elektryki niejako są mi obce). Jeszcze jedna sprawa (tak myśle) by pozostała. a mianowicie - jaki pakiet dobrać? Co mam wziąć pod uwagę przy jego doborze? Nie bardzo się oriętuje co i do czego lepsze, mam na myśli Li-Pole czy NiCd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel_Kaszëbë Posted August 29, 2007 Share Posted August 29, 2007 Posiadam silnik Welgard A22/12/10 mam go w extrimie, na śmigle APC 8*6 i masie modelu 690g niesie go do góry praktycznie pionowo. Co do silnika to miałem z nim kłopot. Po uderzeniu zgiął się wałek silnika i podczas próby wyjecia go zerwałem "łepek" śrubki mocującej wałek w "dzwonku". Musiałem rozwiercać śrubkę, gwintować dzwonek na gwint m3 i tworzyć zamiennik. Operacja się udała, silnik dalej pracuje bez problemów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek-bart Posted September 10, 2007 Share Posted September 10, 2007 Witam . Polecam LiPole . Waga o połowę mniejsza . Ceny pakietów porównywalne . Pakiet dobierasz pod zapotrzebowanie prądowe silnika . Jeśli silnik pobiera np . 16 Amper to i pakiet musi mieć możliwość tyle oddać . Pojemność pakietu decyduje o długości czasu latania . To tyle w skrócie . Leszek B. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.