Jump to content

Może ktoś ma silnik Welgarda?


Adrian

Recommended Posts

Witam . Silnik Welgarda 28-14-06 waży 100 g i pobiera do 40 Amper dając ciąg do 2500 g .Ja w motoszybowcu 820 g , rozpiętości 2 metry używam silnika Welgard 22-12-10 o wadze 47 g i poborze prądu do 16 A. Szybowiec wznosi się pod kątem około 45 * i to spokojnie wystarcza , a pakiet 2200 mAh wystacza na kilkukrotne wywindowanie się wysoko . Śmigło 8/6 . Jest jeszcze silnik Welgarda 22-17 z nim pewnie twój szybowiec wznosił by się pionowo . Ale pobór prądu ponad 20 Amper . Pozdrawiam .

Link to comment
Share on other sites

Dzięki za podpowiedz. Widze że przesadziłbym z tym silnikiem. wybiore cos słabszego.

Ale ogólnie nie sprawia Ci problemów, silnik tej firmy?

A regulator myśle zakupić sobie Dynama 30 A. Słyszałem że dobra firma.

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Mam regulator Dynam 30A plus Welgard A22-12-15 w Wildze. Jak chcesz dokładne dane silnika, zadzwoń do Grześka z Majsterklepki, bo na stronie sklepu jest bardzo skromny opis - on ma u siebie sporo obszerniejszy, łacznie z prądami na różnych śmigłach i informacją, czy silnik się grzeje czy też nie :) Silnik jest moim zdaniem wart swojej ceny - ma niezłe osiągi, jest bardzo dobrze wykonany, mam tylko zastrzeżenia co do piasty - jest zaprojektowana jakoś dziwnie i jest czasem problem z wycentrowaniem na niej śmigła. Co do regla - również jestem zadowolony, zero problemów i wszystko gra jak powinno.

Link to comment
Share on other sites

No już nie długo wybieram sie do Lublina na dłuższy czas (studia), więc u Majsterklepki będe chyba co tydzień :D .

No ale wracając do tematu. (dodam może że latam jak na razie na motoszybowcu z napędem spalinowym, więc elektryki niejako są mi obce).

 

Jeszcze jedna sprawa (tak myśle) by pozostała. a mianowicie - jaki pakiet dobrać?

Co mam wziąć pod uwagę przy jego doborze?

Nie bardzo się oriętuje co i do czego lepsze, mam na myśli Li-Pole czy NiCd?

Link to comment
Share on other sites

Posiadam silnik Welgard A22/12/10 mam go w extrimie, na śmigle APC 8*6 i masie modelu 690g niesie go do góry praktycznie pionowo.

 

Co do silnika to miałem z nim kłopot. Po uderzeniu zgiął się wałek silnika i podczas próby wyjecia go zerwałem "łepek" śrubki mocującej wałek w "dzwonku". Musiałem rozwiercać śrubkę, gwintować dzwonek na gwint m3 i tworzyć zamiennik. Operacja się udała, silnik dalej pracuje bez problemów.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Witam . Polecam LiPole . Waga o połowę mniejsza . Ceny pakietów porównywalne . Pakiet dobierasz pod zapotrzebowanie prądowe silnika . Jeśli silnik pobiera np . 16 Amper to i pakiet musi mieć możliwość tyle oddać . Pojemność pakietu decyduje o długości czasu latania . To tyle w skrócie . Leszek B.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.