BIZON Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Jako że lepsze jest wrogiem dobrego zrobię dokładnie tak jak autor projektu - czyli przezroczysta taśma klejąca przyklejona na obwodzie powinna skutecznie zmniejszyć tarcia. Mam nadzieje ze dzisiaj uda się jeszcze zamontować serwo i zobaczyć skrzydła w pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel4090 Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Dzień jeszcze długi, wklejaj serwo i oglądamy na filmiku jak pięknie pracują skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vowthyn Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Mam pytanie o skrzydła. Widzę, że są sklejone z dwóch osobnych kawałków depronu 6mm (dobrze zgaduję?). Jak gruby jest pręcik wzmacniający, czym jest przyklejony i czy to połączenie jest jakoś dodatkowo wzmocnione? Wydaje mi się, że samo sklejenie krawędzi na styk to za mało, ale może się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Skrzydło jest z 2 kawałków. Między 2 części wklejony jest profil węglowy 5x1mm. Całość sklejona jest na styk za pomocą kleju polimerowego. Przed sklejeniem całość została dokładnie wyrównana i oczyszczona. Na początku też myślałem że takie połączenie będzie nietrwałe, ale po 2 dniach całość trzyma bardzo dobrze. Testy ręczne wykazały dużą sztywność skrzydła na siły pionowe i poziome. Dodatkowo przeprowadzono testy ze zmiennym kątem natarcia które również wypadły zadowalająco Co do trwałości - zobaczymy po 1 locie (Generalnie na upartego to z tego modelu można zrobić halówkę Rezygnując ze zmiennej geometrii skrzydeł instalując lekkie serwa, silnik mały pakiet - mamy samolot o dość dużej powierzchni nośnej i małej masie.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Mam wrażenie, że w oryginalnej konstrukcji, "kołki" na których osadzone są skrzydła, były z tworzywa lub laminatu bądź sklejki. Depron, raz że łatwo się ściera, dwa generuje spore tarcie. Potrafi np. zablokować się tak, że wygną się popychacze, a powierzchnia się nie ruszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 5 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Przeglądałem relacje z budowy autora planów i jest tylko mowa o taśmie klejącej - a kołki to standardowy depron 6mm plus dokładka 2mm na koniec tak aby wszystko mieściło się pod pokładem i miało luz do pracy. Niestety testy składania skrzydeł zakończyły się połowicznym sukcesem Okazało się że nie mam drutu na popychacze, a co gorsza nie mam też pomysłu z czego je zrobić. Szprycha rowerowa jest za gruba, a drut który mam na popychacze jest za cienki do obrócenia skrzydła. Z ciekawości jednak go zastosowałem i o ile rozkładanie skrzydła jest oki - serwo ciągnie to składanie - faza pchania już nie do końca wychodzi - drut jest zbyt miękki i się wygina tak że w końcowej fazie po zakończonym ruchu brakuje około 10mm do pełnego złożenia skrzydeł. Na razie do składania i rozkładania skrzydła wykorzystałem potencjometr analogowy w aparaturce - rozwiązanie średnio dobre ma swoje plusy i minusy. Jeśli ktoś bardziej obeznany w programowaniu Turnigy podpowiedziałby jak zaprogramować przełącznik cyfrowy 3-pozycyjny to byłoby super. czyli 1 - skrzydła złożone 2 - skrzydła rozsunięte w 50% 3- skrzydła rozsunięte w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 To może zrób taki druciany PULL-PULL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 Jeśli ktoś bardziej obeznany w programowaniu Turnigy podpowiedziałby jak zaprogramować przełącznik cyfrowy 3-pozycyjny to byłoby super. czyli 1 - skrzydła złożone 2 - skrzydła rozsunięte w 50% 3- skrzydła rozsunięte w 100% Powiedz mi jeszcze na którym kanale chciałbyś mieć to serwo podłączone? Jest to jedno serwo na obie połówki skrzydła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Tak - serwo jest jedno. Kanał od 4 w górę. Pierwsze 3 zajęte przez serwa do sterolotek i esc. Układ sterowania to klasyczna delta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Twoje serwo będzie na kanale 6 AUX.CH CH5 GEAR CH6 GEAR PROG.MIX MIX 1 STATE ACT MASTER GYR SLAVE FLP OFFSET 000 UPRATE 100 DN RATE 000 (pozycja 0 skrzydeł) SW ON MIX 2 STATE ACT MASTER GYR SLAVE FLP OFFSET 000 UPRATE 000 DN RATE -50 (środkowa pozycja przełącznika, twoja wartość) SW ID 1 MIX 3 STATE ACT MASTER GYR SLAVE FLP OFFSET 000 UPRATE 000 DN RATE -100 (dolna pozycja przełącznika, twoja wartość) SW ID2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 niestety nie mogę tak zaprogramować mikserów - brak w master - "GYR" generalnie mam deltę ustawioną dla trybu :"GLID" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidey Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Mógłbyś przestawić na AKRO, wtedy nie było by problemu z mixem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 i mała aktualizacja - postęp prac wygląda następująco: wzmocniona węglowym płaskownikiem pokrywa skrzydeł - on też wyznacza ŚRODEK CIĘŻKOŚCI modelu tuż przed klejeniem i wszystko na swoim miejscu gotowy mechanizm prawie wszystko gotowe mocowanie zawiasu i na koniec filmik z prezentacji jak to wszystko działa: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=S2_9wrhWcw8 no i w sumie zostało wykonać domek pod mocowanie silnika, przykleić środkowy przedział "bagażowy" żeby w nim upchać całą elektronikę i..... znaleźć ŚRODEK CIĘŻKOŚCI bo czytając relację jakoś mi umknął ten istotny fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Way Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Bardzo ladnie Ci wyszedl model. Ja tez jestem na koncowym etapie eFki Mi pozostalo tylko elektronike zainstalowac. Czyzby sie mala flota eFek szykuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 A dziękuję, dziękuję Kurcze rób fotki i chwal się :!: Po prostu nowe strategiczne siły się formują Aaaaa - znalazłem informacje na temat Środka Ciężkości - znajduje się on dokładnie pod prętem węglowym usztywniającym konstrukcję - dodałem informacje pod fotką Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Na pierwszej stronie. CG is right at the Carbon center section stiffener. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 12 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 wyprzedziłeś mnie o sekundy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Way Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 A potem co? Następne F14? Park Jet? Ja właśnie tak zrobię Wątek tu http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=374502 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 13 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 nie - następny w kolejce na złożenie i oblot czeka T-45 Goshawk R/C 64mm EDF z HK. A potem to przesiadka na FPV - takie są na razie plany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 I prace znów troszke poszły do przodu Został wklejony środkowy "przedział bagażowy", wycięte mocowanie silnika, wszystko zostało skręcone, sprawdzone i przyklejone Poniżej kilka fotek: Dobrze, że tylny element wzmocniony jest profilem węglowym - inaczej mogłoby być krucho - silnik wszedł na styk. Generalnie jest on niżej osadzony niż w oryginale - w płaszczyźnie poziomej. Nie obyło się bez wycięcia wnęki - bez tego założenie śmigła i skręcenie całości byłoby niemożliwe. Została więc wykończeniówka Upchać elektronikę, zamknąć środkowy przedział, dokleić stateczniki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi