Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jako że lepsze jest wrogiem dobrego :lol: zrobię dokładnie tak jak autor projektu - czyli przezroczysta taśma klejąca przyklejona na obwodzie powinna skutecznie zmniejszyć tarcia.

Mam nadzieje ze dzisiaj uda się jeszcze zamontować serwo i zobaczyć skrzydła w pracy.

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mam pytanie o skrzydła. Widzę, że są sklejone z dwóch osobnych kawałków depronu 6mm (dobrze zgaduję?). Jak gruby jest pręcik wzmacniający, czym jest przyklejony i czy to połączenie jest jakoś dodatkowo wzmocnione? Wydaje mi się, że samo sklejenie krawędzi na styk to za mało, ale może się mylę?

Opublikowano

Skrzydło jest z 2 kawałków. Między 2 części wklejony jest profil węglowy 5x1mm. Całość sklejona jest na styk za pomocą kleju polimerowego. Przed sklejeniem całość została dokładnie wyrównana i oczyszczona. Na początku też myślałem że takie połączenie będzie nietrwałe, ale po 2 dniach całość trzyma bardzo dobrze.

 

Testy ręczne wykazały dużą sztywność skrzydła na siły pionowe i poziome. Dodatkowo przeprowadzono testy ze zmiennym kątem natarcia które również wypadły zadowalająco :lol:

Co do trwałości - zobaczymy po 1 locie :lol:

 

(Generalnie na upartego to z tego modelu można zrobić halówkę :lol: Rezygnując ze zmiennej geometrii skrzydeł instalując lekkie serwa, silnik mały pakiet - mamy samolot o dość dużej powierzchni nośnej i małej masie.)

Opublikowano

Mam wrażenie, że w oryginalnej konstrukcji, "kołki" na których osadzone są skrzydła, były z tworzywa lub laminatu bądź sklejki.

Depron, raz że łatwo się ściera, dwa generuje spore tarcie. Potrafi np. zablokować się tak, że wygną się popychacze, a powierzchnia się nie ruszy.

Opublikowano

Przeglądałem relacje z budowy autora planów i jest tylko mowa o taśmie klejącej - a kołki to standardowy depron 6mm plus dokładka 2mm na koniec tak aby wszystko mieściło się pod pokładem i miało luz do pracy.

 

Niestety testy składania skrzydeł zakończyły się połowicznym sukcesem :D

Okazało się że nie mam drutu na popychacze, a co gorsza nie mam też pomysłu z czego je zrobić.

Szprycha rowerowa jest za gruba, a drut który mam na popychacze jest za cienki do obrócenia skrzydła.

Z ciekawości jednak go zastosowałem i o ile rozkładanie skrzydła jest oki - serwo ciągnie to składanie - faza pchania już nie do końca wychodzi - drut jest zbyt miękki i się wygina tak że w końcowej fazie po zakończonym ruchu brakuje około 10mm do pełnego złożenia skrzydeł.

 

Na razie do składania i rozkładania skrzydła wykorzystałem potencjometr analogowy w aparaturce - rozwiązanie średnio dobre ma swoje plusy i minusy.

Jeśli ktoś bardziej obeznany w programowaniu Turnigy podpowiedziałby jak zaprogramować przełącznik cyfrowy 3-pozycyjny to byłoby super.

czyli 1 - skrzydła złożone

2 - skrzydła rozsunięte w 50%

3- skrzydła rozsunięte w 100%

Opublikowano

Jeśli ktoś bardziej obeznany w programowaniu Turnigy podpowiedziałby jak zaprogramować przełącznik cyfrowy 3-pozycyjny to byłoby super.

czyli 1 - skrzydła złożone

2 - skrzydła rozsunięte w 50%

3- skrzydła rozsunięte w 100%

Powiedz mi jeszcze na którym kanale chciałbyś mieć to serwo podłączone? Jest to jedno serwo na obie połówki skrzydła?

Opublikowano

Tak - serwo jest jedno.

Kanał od 4 w górę. Pierwsze 3 zajęte przez serwa do sterolotek i esc. Układ sterowania to klasyczna delta.

Opublikowano

Twoje serwo będzie na kanale 6

 

AUX.CH

 

CH5 GEAR

CH6 GEAR

 

PROG.MIX

 

MIX 1

 

STATE ACT

MASTER GYR

SLAVE FLP

OFFSET 000

UPRATE 100

DN RATE 000 (pozycja 0 skrzydeł)

SW ON

 

MIX 2

 

STATE ACT

MASTER GYR

SLAVE FLP

OFFSET 000

UPRATE 000

DN RATE -50 (środkowa pozycja przełącznika, twoja wartość)

SW ID 1

 

MIX 3

 

STATE ACT

MASTER GYR

SLAVE FLP

OFFSET 000

UPRATE 000

DN RATE -100 (dolna pozycja przełącznika, twoja wartość)

SW ID2

Opublikowano

niestety nie mogę tak zaprogramować mikserów - brak w master - "GYR"

 

generalnie mam deltę ustawioną dla trybu :"GLID"

Opublikowano

i mała aktualizacja - postęp prac wygląda następująco:

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

wzmocniona węglowym płaskownikiem pokrywa skrzydeł - on też wyznacza ŚRODEK CIĘŻKOŚCI modelu

 

Dołączona grafika

tuż przed klejeniem

 

Dołączona grafika

i wszystko na swoim miejscu

 

Dołączona grafika

gotowy mechanizm

 

Dołączona grafika

prawie wszystko gotowe :)

 

Dołączona grafika

mocowanie zawiasu

i na koniec filmik z prezentacji jak to wszystko działa:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=S2_9wrhWcw8

 

no i w sumie zostało wykonać domek pod mocowanie silnika, przykleić środkowy przedział "bagażowy" żeby w nim upchać całą elektronikę i.....

 

znaleźć ŚRODEK CIĘŻKOŚCI bo czytając relację jakoś mi umknął ten istotny fakt :)

Opublikowano

Bardzo ladnie Ci wyszedl model. Ja tez jestem na koncowym etapie eFki :) Mi pozostalo tylko elektronike zainstalowac. Czyzby sie mala flota eFek szykuje? :)

Opublikowano

A dziękuję, dziękuję :)

Kurcze rób fotki i chwal się :!:

Po prostu nowe strategiczne siły się formują :)

 

 

Aaaaa - znalazłem informacje na temat Środka Ciężkości - znajduje się on dokładnie pod prętem węglowym usztywniającym konstrukcję - dodałem informacje pod fotką :)

Opublikowano

I prace znów troszke poszły do przodu :)

 

Został wklejony środkowy "przedział bagażowy", wycięte mocowanie silnika, wszystko zostało skręcone, sprawdzone i przyklejone :)

Poniżej kilka fotek:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Dobrze, że tylny element wzmocniony jest profilem węglowym - inaczej mogłoby być krucho - silnik wszedł na styk. Generalnie jest on niżej osadzony niż w oryginale - w płaszczyźnie poziomej. Nie obyło się bez wycięcia wnęki - bez tego założenie śmigła i skręcenie całości byłoby niemożliwe.

Została więc wykończeniówka :)

Upchać elektronikę, zamknąć środkowy przedział, dokleić stateczniki.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.