Skocz do zawartości

F-14 MKII - depronowy Myśliwiec


BIZON
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że lepsze jest wrogiem dobrego :lol: zrobię dokładnie tak jak autor projektu - czyli przezroczysta taśma klejąca przyklejona na obwodzie powinna skutecznie zmniejszyć tarcia.

Mam nadzieje ze dzisiaj uda się jeszcze zamontować serwo i zobaczyć skrzydła w pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mam pytanie o skrzydła. Widzę, że są sklejone z dwóch osobnych kawałków depronu 6mm (dobrze zgaduję?). Jak gruby jest pręcik wzmacniający, czym jest przyklejony i czy to połączenie jest jakoś dodatkowo wzmocnione? Wydaje mi się, że samo sklejenie krawędzi na styk to za mało, ale może się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydło jest z 2 kawałków. Między 2 części wklejony jest profil węglowy 5x1mm. Całość sklejona jest na styk za pomocą kleju polimerowego. Przed sklejeniem całość została dokładnie wyrównana i oczyszczona. Na początku też myślałem że takie połączenie będzie nietrwałe, ale po 2 dniach całość trzyma bardzo dobrze.

 

Testy ręczne wykazały dużą sztywność skrzydła na siły pionowe i poziome. Dodatkowo przeprowadzono testy ze zmiennym kątem natarcia które również wypadły zadowalająco :lol:

Co do trwałości - zobaczymy po 1 locie :lol:

 

(Generalnie na upartego to z tego modelu można zrobić halówkę :lol: Rezygnując ze zmiennej geometrii skrzydeł instalując lekkie serwa, silnik mały pakiet - mamy samolot o dość dużej powierzchni nośnej i małej masie.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że w oryginalnej konstrukcji, "kołki" na których osadzone są skrzydła, były z tworzywa lub laminatu bądź sklejki.

Depron, raz że łatwo się ściera, dwa generuje spore tarcie. Potrafi np. zablokować się tak, że wygną się popychacze, a powierzchnia się nie ruszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądałem relacje z budowy autora planów i jest tylko mowa o taśmie klejącej - a kołki to standardowy depron 6mm plus dokładka 2mm na koniec tak aby wszystko mieściło się pod pokładem i miało luz do pracy.

 

Niestety testy składania skrzydeł zakończyły się połowicznym sukcesem :D

Okazało się że nie mam drutu na popychacze, a co gorsza nie mam też pomysłu z czego je zrobić.

Szprycha rowerowa jest za gruba, a drut który mam na popychacze jest za cienki do obrócenia skrzydła.

Z ciekawości jednak go zastosowałem i o ile rozkładanie skrzydła jest oki - serwo ciągnie to składanie - faza pchania już nie do końca wychodzi - drut jest zbyt miękki i się wygina tak że w końcowej fazie po zakończonym ruchu brakuje około 10mm do pełnego złożenia skrzydeł.

 

Na razie do składania i rozkładania skrzydła wykorzystałem potencjometr analogowy w aparaturce - rozwiązanie średnio dobre ma swoje plusy i minusy.

Jeśli ktoś bardziej obeznany w programowaniu Turnigy podpowiedziałby jak zaprogramować przełącznik cyfrowy 3-pozycyjny to byłoby super.

czyli 1 - skrzydła złożone

2 - skrzydła rozsunięte w 50%

3- skrzydła rozsunięte w 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś bardziej obeznany w programowaniu Turnigy podpowiedziałby jak zaprogramować przełącznik cyfrowy 3-pozycyjny to byłoby super.

czyli 1 - skrzydła złożone

2 - skrzydła rozsunięte w 50%

3- skrzydła rozsunięte w 100%

Powiedz mi jeszcze na którym kanale chciałbyś mieć to serwo podłączone? Jest to jedno serwo na obie połówki skrzydła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje serwo będzie na kanale 6

 

AUX.CH

 

CH5 GEAR

CH6 GEAR

 

PROG.MIX

 

MIX 1

 

STATE ACT

MASTER GYR

SLAVE FLP

OFFSET 000

UPRATE 100

DN RATE 000 (pozycja 0 skrzydeł)

SW ON

 

MIX 2

 

STATE ACT

MASTER GYR

SLAVE FLP

OFFSET 000

UPRATE 000

DN RATE -50 (środkowa pozycja przełącznika, twoja wartość)

SW ID 1

 

MIX 3

 

STATE ACT

MASTER GYR

SLAVE FLP

OFFSET 000

UPRATE 000

DN RATE -100 (dolna pozycja przełącznika, twoja wartość)

SW ID2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i mała aktualizacja - postęp prac wygląda następująco:

 

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

wzmocniona węglowym płaskownikiem pokrywa skrzydeł - on też wyznacza ŚRODEK CIĘŻKOŚCI modelu

 

Dołączona grafika

tuż przed klejeniem

 

Dołączona grafika

i wszystko na swoim miejscu

 

Dołączona grafika

gotowy mechanizm

 

Dołączona grafika

prawie wszystko gotowe :)

 

Dołączona grafika

mocowanie zawiasu

i na koniec filmik z prezentacji jak to wszystko działa:

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=S2_9wrhWcw8

 

no i w sumie zostało wykonać domek pod mocowanie silnika, przykleić środkowy przedział "bagażowy" żeby w nim upchać całą elektronikę i.....

 

znaleźć ŚRODEK CIĘŻKOŚCI bo czytając relację jakoś mi umknął ten istotny fakt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A dziękuję, dziękuję :)

Kurcze rób fotki i chwal się :!:

Po prostu nowe strategiczne siły się formują :)

 

 

Aaaaa - znalazłem informacje na temat Środka Ciężkości - znajduje się on dokładnie pod prętem węglowym usztywniającym konstrukcję - dodałem informacje pod fotką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I prace znów troszke poszły do przodu :)

 

Został wklejony środkowy "przedział bagażowy", wycięte mocowanie silnika, wszystko zostało skręcone, sprawdzone i przyklejone :)

Poniżej kilka fotek:

 

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

Dobrze, że tylny element wzmocniony jest profilem węglowym - inaczej mogłoby być krucho - silnik wszedł na styk. Generalnie jest on niżej osadzony niż w oryginale - w płaszczyźnie poziomej. Nie obyło się bez wycięcia wnęki - bez tego założenie śmigła i skręcenie całości byłoby niemożliwe.

Została więc wykończeniówka :)

Upchać elektronikę, zamknąć środkowy przedział, dokleić stateczniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.