Skocz do zawartości

F-14 MKII - depronowy Myśliwiec


Rekomendowane odpowiedzi

i ostatnia aktualizacja przed lotami:

 

chwila przed sklejeniem tylnej sekcji

Dołączona grafika

 

i gotowe:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

 

napęd - śmigło EPM 7X4

Dołączona grafika

i założyłem inny regulator - HobbyKing 40A BlueSeries Brushless Speed Controller

Dołączona grafika

 

Więc teraz został tylko oblot i nagranie jakiegoś filmiku :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 miesiące temu...

Małe co nieco :D

 

Model lata.

 

Okazało się, że założone wyposażenie plus śmigło 7X4 - są jak najbardziej nieadekwatne do tego modelu.

 

Start z rozłożonymi skrzydłami to walka o to aby nie spotkać się z matką ziemia i istne latanie nisko i powoli :)

 

Opcja z złożonymi skrzydłami - model zaczyna lecieć szybko i to nawet bardzo - ale tylko po prostej. Przy lekkim zadarciu nosa widać jak zaczyna zwalniać.

 

Najmniej problematyczne jest lądowanie :)

Wyłączamy silnik, rozkładamy skrzydła i podziwiamy jak f-14 niczym halówka 3d ląduje.

 

Przy takim wyposażeniu mankamentem jest ograniczenie śmigła do 7"

Niestety nie posiadam śmigieł o większym skoku niż 7x4 :)

Jakimś kompromisem mogłoby być zastosowanie pakietu 4S który rozkręcił by bardziej silnik.

Model na razie leży i czeka na drobne poprawki - wyobraźcie sobie że przy 15 stopniowym mrozie taśma klejąca się odkleja :!: :)

Jednak okazuje się że nawet z odklejonym 1 statecznikiem można wylądować i to nawet ładnie.

Ewentualnie dla pakietu 3S będę musiał poszukać śmigła o jak największym skoku rzędu 7"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień śmigło. Zastosuj mniejsze o większym skoku. Ja w MIG-u stosuję 6x5,5 APC do napędów bezpośrednich. Takie konstrukcje najlepiej latają na większych prędkościach.

Ciąg możesz zastąpić bezwładnością rozpędzonej konstrukcji. Model do 3D to nie jest, więc na ogonie stać w miejscu nie musi.

 

Bardziej realistyczny będzie przy szybkich przelotach.

 

Silnik daj coś z kv ok 2000. Choć warto by policzyć maksymalną prędkość dla śmigła.

Im mniejsze, tym szybciej może pracować. A to szybkości ci potrzeba w tym modelu.

 

Nie znalazłem informacji o wadze do lotu, ale model nie jest duży. Czy naprawdę potrzebujesz aż 500W mocy? Masz przykład tego, jak można nieefektywnie wykorzystać moc napędu.

 

Tej wielkości modele latają z silnikami podobnymi do Emaxa 2805, czy 2812. Małe, lekkie i tanie silniki o małym apetycie na prąd.

 

Zważ model. Przyjmij ciąg 90-100% masy kompletnego modelu. Policz maksymalne obroty dla śmigieł 7x4 i 6x5 (6x5,5). Poszukaj jak najmniejszego silnika, który może dać ci takie obroty, przy obecnym zasilaniu i o zbliżonym ciągu i przy jak najmniejszej wadze własnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że założone wyposażenie plus śmigło 7X4 - są jak najbardziej nieadekwatne do tego modelu.

 

Śmigło to to może i ujdzie, ale silnik ma za małe kV. W swoim profilowym MiG-25 mam Emaxa2812 o 1500kV i też wydaje się być za mało. Teraz po zdobyciu doświadczenia przychylam się do pomysłu aby silnik w takich depronolotach miał ok 2000KV.

Dla porównania u siebie mam śmigło 6x4 lub 6x5 a samolot waży 365gr.

 

Najmniej problematyczne jest lądowanie :)

To prawda :) lądowania harierem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Start z rozłożonymi skrzydłami to walka o to aby nie spotkać się z matką ziemia i istne latanie nisko i powoli :D

 

Opcja z złożonymi skrzydłami - model zaczyna lecieć szybko i to nawet bardzo - ale tylko po prostej. Przy lekkim zadarciu nosa widać jak zaczyna zwalniać.

 

 

Taka moja mała dygresja. Nie jestem specem od aerodynamiki, piszę to na podstawie lektury wątku z RCG o F-14, ale tym pełnokadłubowym by Steve "JetSet" Shumate, który również ma zmienną geometrię. Otóż twierdzi on (i z tego co pamiętam nie tylko on), że wbrew temu, co mogłoby się na pierwszy rzut oka wydawać ten model potrafi lecieć szybciej ze skrzydłami rozłożonymi (minimalny skos), niż złożonymi (maksymalny skos). Dzieje się tak dlatego, że skrzydło typu delta (a taki staje się F-14 po ustawieniu maksymalnego skosu) generuje znacznie większy opór indukowany. Dlatego model F-14 z maksymalnym skosem wprawdzie "wygląda szybciej", ale maksymalną prędkość ma mniejszą, niż przy skrzydle rozłożonym. Skrzydło delta zaczyna przynosić realne korzyści dopiero przy prędkościach około i naddźwiękowych, ale ze zrozumiałych względów w modelu tego raczej nie uświadczymy. Na marginesie warto zwrócić uwagę, że wszystkie samoloty biorące udział w wyścigach, ale latające z prędkościami poddźwiękowymi mają skrzydła proste, lub ze skosem minimalnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troche poszperałem i znalazłem takiego małego potworka :)

 

Dołączona grafika

 

NTM Prop Drive 28-36 3000KV / 755W

 

Ale musze poszukać jeszcze nasze sklepy bo przelicznik za $ jest mało korzystny :)

 

Ewentualnie może przymierzyć się do adaptacji silnika do helikoptera ?

 

Ostatecznie ten silnik:

Dołączona grafika

 

D2826-6 2200kv Outrunner Motor

 

Docelowo śmigło przy 3S - 7X4" więc powinno dać radę :)

Nie znalazłem tylko informacji o ciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

po zimowaniu f-14 odbył swój pierwszy wiosenny lot - i to w dodatku udany.

Ostatecznie został uzbrojony w pakiet 2S 1300mAh 18A ESC HK i wysokoobrotowy silnik Turnigy 2730 Brushless Motor 3000kv

Nie jest to na pewno najlepszy silnik. Ale - spadła waga i to ponad połowę, samolot lata, jest sterowalny, kręci podstawowe akrobacje, zrobi "kobre".

Przy złożonych skrzydłach można poszaleć, a jak je rozłożymy lata jak 2m szybowiec :)

Lądowanie: do wyboru 2 metody

1. złożone skrzydła, zadzieramy nos, hamujemy i mam kat podejścia około 50-60 stopni - samolot z gracją klapnie

2. rozłożone skrzydła - lecimy w miarę wysoko, zwalniamy, rozkładamy skrzydła, wyłączamy silnik i lądujemy "harierem" - mamy wtedy stromo z górki w granicach 80 stopni.

Model lata fajnie, serducho zabije mocniej kiedy widzimy model na wznoszeniu ze złożonymi skrzydłami. (fan filmu "TOP GUN")

Postaram się na dniach zamieścić jakiś sensowny filmik z lotu.

Pozdrawiam szanowne grono i... KURDE jak fajnie że forum wróciło - OGROMNE PODZIĘKOWANIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

take małe update

niestety ciągle bez filmu - ale pracuje nad tym

 

model przeszedł małe zmiany kosmetyczne.

Zgodnie z sugestiami autora zostały pozaokrąglane wszystkie krawędzie, skrzydła, stateczniki wloty - generalnie wszystko zostało przygotowane do stawiania mniejszego oporu aerodynamicznego.

Zabieg szybki i nieskomplikowany :)

Wieczorem oblot i.....

i need for speed :)

ale ciągle mało

powiem że samolot zachowywał się jakby dostał nowe życie - nie ten model

lata zdecydowanie szybciej i lepiej, bardziej jak rasowy kocurek - niby leniwy ale ma pazurek

 

normalnie jak ktoś lubił latać "deltą w 120 minut" to jak sobie zrobi taki modelik to będzie zachwycony.

 

aaa - zmiana geometrii skrzydeł - przy rozłożonych zdecydowanie wolniejszy, ale już nie 2 metrowy szybowiec, po prostu manewry ze względu na wzrost rozpiętości są troszkę wolniejsze - jestem zaskoczony, że małe szlifowanie miało tak ogromny wpływ na ten model.

Jest szansa że w sobotę ukaże się jakiś premierowy filmik z oblotu i zobaczycie co i jak :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.