Thonni Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Witam kolegów W końcu przyszedł czas na mnie i na pierwszy modele ESA :mrgreen: Mój wybór padł oczywiście na malowany model MIG - 3 ze strony Cyber fly Zawartość mojego zestawu: Model: MIG - 3 Malowany Silnik: EMAX GF2210 Regulator: Hobbyking SS Series 25-30A ESC Serwa: TowerPro SG-90 9g (2x) Pakiet: Turnigy nano-tech 1300mah 3S 25~50C Dodatki: -piasta śmigła -śmigło 9x5 -złączka 't' ( pakiet -regulator) -złączki banan 2mm 3szt ( silnik-regulator) -klej CA średni -aktywator do kleju Łączny koszt to 298 zł :rotfl: Zdjęcia zestawu :jupi: Budowę modelu myślę że zacznę na ten weekend :rotfl: także przedstawię swoją fotorelację z budowy mojego Miga :jupi: Na dzień dzisiejszy myślę jak rozmieścić całe wyposażenie :crazy: Jeśli macie jakieś pomocne uwagi w tej sprawie bardzo proszę o porady nawet zdjęcia waszych modeli z umiejscowionym osprzętem. Bardzo mi to ułatwi budowę mego Esiaka :wink: Pozdrawiam i do usłyszenia :faja:
miksell Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Pierwsze co mi się nasunęło po zobaczeniu zestawu: --> Kup sobie więcej śmiegieł ;-)
mirolek Opublikowano 9 Sierpnia 2011 Opublikowano 9 Sierpnia 2011 oczywiście na malowany model MIG - 3 Nie bardzo wiem dlaczego to tak oczywiste, ale wybrałeś. To bardzo poprawny model i nie powinien Cię zaskoczyć w locie. Wersja malowana daje szybki efekt skończonego modelu ale nie pozwala na wyokrąlglenia i indywidualne "dopieszczenie" modelu. Polecam po wklejeniu wzmocnień umocować silnik i złożyć model na szpilkach. Wtedy najłatwiej znaleźć SC i prawidłowo rozmieścić wyposażenie. Zyczę powodzenia w budowie i chetnie zobaczę zdjęcia z jego oblotu. ESA wciaga każdego .... zatem do zobaczenia na zawodach ms
Thonni Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Mając trochę więcej czasu ruszyłem z budową swojego Esiaka :rotfl: Budowę zacząłem od skrzydeł Po wyschnięciu kleju wziąłem się za montaż prętów w skrzydło z jednej i z drugiej strony Tak samo wykonany ster wysokości ;D Teraz kolej na kadłub i zamontowanie w nich prętów .. ale nie bardzo wiem na jakiej wysokości je wmontować oraz czy pręty mają być tylko do szczeliny na ster wysokości czy do końca kadłuba :crazy: :?: Nieoczekiwanie zdziwiłem się jak dostrzegłem że kadłub jest krzywy "wygięty" :crazy: Czy pręty po zamontowaniu w kadłubie rozwiążą problem :?: :crazy: jeśli nie to w jaki sposób to rozwiązać czy niema to znaczenia przy tego typu modelach :?:
robertus Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Widzę, że zestaw prawie taki sam jak w moim Su-26. Wzmocnienia w kadłub wklej dopiero po wmontowaniu wyposażenia aby nie kolidowało z pakietem, serwami itp. Na dzień dobry powinieneś kupić jeszcze min jedno śmigło. Ja już latam na 3cim. jedno złamałem, drugie odfrunęło w siną dal. Piastę prop-saver zamontuj tak na osi aby ośka minimalnie tylko wchodziła w śmigło. Tak aby można było wygiąć na gumkach śmigło pod brzuch samolotu. Silnik zamontuj na deseczce bądź płytce drukowanej na śrubkach aby można było regulować skłonem i wykłonem. Regulator blisko silnika, na zewnątrz. Odbiornik, tak jak kabelki dadzą radę. Ja mam w zabudowany "kabinie". Kabelki do serw itp. natnij w EPP ścieżkę i wciśnij pionowo, bez kleju. Dziury na serwa i pakiet wycinaj lutownicą z przygotowanym odpowiednio grotem. Ale dziurę na pakiet wytnij dopiero po wyważeniu samolotu. Wcześniej przymocuj pakiet na rzepy. Pakiet masz taki sam jak ja. Nie wiem jaka masz grubość kadłuba. U mnie dało się nie robić dziury na wylot pod pakiet. Znalazłem coś takiego u nas i jeszcze
pelikan1500 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Opublikowano 10 Sierpnia 2011 Może to Ci coś pomoże . Rozmieszczenie osprzętu jak prawie w każdej ESA oczywiście bez otworu na pakiet . Uploaded with ImageShack.us
Thonni Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Mając znów trochę czasu zabrałem się za kadłub i wzmocnienie go prętami, przed wklejeniem kadłub był wygięty :crazy: Mocowanie prętów na całej długości kadłuba Pręty rozwiążą ten PROBLEM .I rozwiązały problem wygiętego kadłuba :rotfl: O to efekt :jupi: Teraz pozostaje kwestia umiejscowienia całego osprzętu Pozdrawiam i do usłyszenia wkrótce ;D
niki Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 w migu, który robiłam wyposażenie upchane, jak na zdjęciu poniżej... model też z cyber-fly tyle, że wersja niepomalowana przy czym środek ciężkości jest bardziej w 1/3 skrzydła zamiast 1/4 - zatem bateria ciut bardziej do przodu i powinno być ok pozdrawiam Gosia
Thonni Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 11 Sierpnia 2011 środek ciężkości jest bardziej w 1/3 skrzydła zamiast 1/4 - zatem bateria ciut bardziej do przodu i powinno być ok Dziękuje za poradę. Widzę że w Twoim modelu skrzydła są "solidnie" wzmocnione 2 pręty jeden na całą długość skrzydła a drugi krótszy na przodzie o ile się nie mylę z tego co zauważyłem na zdjęciu. Pytanie ile waży cały Twój model ? Zmieściłaś się w tych 400 gr ? Ja zastanawiam się w jakiej części zamontować odbiornik Turnigy 9X 9ch 2,4Ghz (v2) jest dość duży jeśli chodzi o gabaryty kadłuba :?
niki Opublikowano 11 Sierpnia 2011 Opublikowano 11 Sierpnia 2011 środek ciężkości jest bardziej w 1/3 skrzydła zamiast 1/4 - zatem bateria ciut bardziej do przodu i powinno być ok Dziękuje za poradę. Widzę że w Twoim modelu skrzydła są "solidnie" wzmocnione 2 pręty jeden na całą długość skrzydła a drugi krótszy na przodzie o ile się nie mylę z tego co zauważyłem na zdjęciu. Pytanie ile waży cały Twój model ? Zmieściłaś się w tych 400 gr ? Są dwa pręty od góry, tak jak piszesz... plus jeden od spodu, dokładnie w lini tego dłuższego - latanie w Krakowie jest dość kolizyjne aktualnie model waży 380g już po paru klejeniach Ja zastanawiam się w jakiej części zamontować odbiornik Turnigy 9X 9ch 2,4Ghz (v2) jest dość duży jeśli chodzi o gabaryty kadłuba :? do tej aparatury można zakupić odbiorniki HobbyKinga 6 lub 3 kanałowe - testowane prawie rok i działają bez zarzutu, a są dużo lżejsze hk 3 kanały hk 6 kanałów a jeśli zostajesz przy tym co masz, to może w poprzek kadłuba - w tym migu jest co prawda mniejszy odbiornik, ale umiejscowiony w otworze zrobionym na wylot właśnie... ale ilu modelarzy tyle pomysłów pozdrawiam Gosia
Thonni Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Okey mam drobny problem otóż nie bardzo wiem z której strony umiejscowić serwo do lotek :? czy od dołu czy od góry :? Jak dam od dołu będzie łatwiej serwisowane w razie spalenia czy jego uszkodzenia .. natomiast na górze pod samym kadłubem będzie kłopot z jego wymianą i wyjęciem :? Prześledziłem wiele wątków ze zdjęciami umiejscowienia tego serwa i wielu z Was ma je na górze. Jak sobie radzicie z wymianą ? Co doradzacie :? :?:
cobra Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 ESA Ki-61 utłuczona już na maxa, kończy żywot. Serwo wklejone od góry i siedzi tak od nowości, o ile pamiętam chyba hxt900.
Qbatus Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Jeśli będziesz używał modelu do latania na zawodach i treningu ESA, to nie przejmuj się serwisowaniem serwa. Jeśli zamontujesz nowe dobrze działające to prędzej zniszczysz model niż serwo A jeśli raczej będziesz używał modelu do lotów rekreacyjnych i nie zależy Ci na wadze, to zastanów się nad montażem dwóch, niezależnie na każdą z lotek. Takie rozwiązanie daje większą możliwość regulacji lotek (różnicowe wychylenia) i będziesz mógł je bez większych problemów wymieniać, zobacz TUTAJ trzecie zdjęcie Tylko raczej montuj na górnej stronie skrzydła.
Thonni Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Właśnie zastanawiam się nad tym że jak serwo będzie na dole to przy pierwszy lepszym lądowaniu przy zahaczeniu o jakieś gałęzie czy nawet lądując na trawie itp może serwo nie wytrzymać :? "pójdą tryby itp" i co drugi lot serwisowanie serwa :ble: natomiast jak dam od góry obawiam się tego że może się niespodziewanie spalić itp itd :? i wymiana na górnym obszarze kadłuba będzie dość bardzo kłopotliwa :?
Viader Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Tak jak pisał Qbatus daj po jednym serwie na lotkę, wklej je na Uhu Por w otwory wycięte na górnej powierzchni płata i po temacie. Wyciągasz i wymieniasz kiedy chcesz, nie pomielisz trybów przy lądowaniu.
Thonni Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Dziś sobota więc ruszyły pełną parą prace nad moim Esiakiem 8) Zamontowany odbiornik oraz serwo steru wysokości :wink: Po długich namysłach zamontowane zostały jednak 2 serwa na skrzydła :rotfl: Nie prawidłowe miejsca na serwa zamaluje ładnie farbą Sklejony cały ogon Pozostało mi jeszcze zamontować silnik z regulatorem oraz zamontować pakiet i wyważyć cały model ... ale to wkrótce :rotfl:
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Proponuję ukryć antenkę od odbiornika bo w tym miejscu ma spore szansę na spełnienie roli taśmy o czym przekonał się mój kolegą Pianka nie tłumi 2,4 GHz więc ukryj ją wewnątrz kadłuba .
robertus Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Jak będziesz juz ostatecznie montował pakiet to w miare mozliwości zamontuj go w osi silnika.
Thonni Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2011 Proponuję ukryć antenkę od odbiornika bo w tym miejscu ma spore szansę na spełnienie roli taśmy o czym przekonał się mój kolegą Pianka nie tłumi 2,4 GHz więc ukryj ją wewnątrz kadłuba . Właśnie też myślałem o tym aby zamontować antenkę w kadłubie i tak też zrobię :wink: Jak będziesz juz ostatecznie montował pakiet to w miare mozliwości zamontuj go w osi silnika. Zamontuję go na "sucho" i wtedy sprawdzę w jakim miejscu powinien się znaleźć :wink: Do usłyszenia :faja:
Rekomendowane odpowiedzi