Skocz do zawartości

Saito FA-82B czy FA-91S


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie, waham się między tymi dwoma silnikami

Saito FA-82B http://4i5rc.pl/pl/p/SAITO-FA-82-B/315

I

Saito FA-91S http://4i5rc.pl/pl/p/SAITO-FA-91-S/316

Silnik ma posłużyć do napędu tego modelu http://riku.pl/produkt/5637/at-6-texan-1/7-scale/&id_kat=603&kat=603

Z instrukcji dołączonej do Texana wynika, że w zasadzie oba się do tego nadają. Oczywiście cena mniejszego silnika stanowi dużą zachętę i tylko o 0,1 KM mniejsza moc. Istotne też są wymiary, które dają szansę, że SAITO FA- 82B uda się schować w masce bez jej podcinania, co przy silniku SAITO FA-91 S już się jest mało prawdopodobne.

  • Odpowiedzi 41
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Przy tej wadze i rozpietości to pomyśl raczej o FA-125.

82 i 91 będą za słabe.

Saito 125 to silnik o pojemności 20cm2 i mocy 2,2KM. Nadaje się ale do napędu modeli makiet o rozpietości 2m i wadze do lotu od 5 do 7kg. Mój Teksan nie będzie ważył więcej niz 4kg. Nie wspomne o wymiarach silnika, które ni jak nie pasują do modelu w skali 1/7.
Opublikowano

A może po prostu dać Os Max-a Fs-155 Alpha porządny silnik z pompą, a mocy na pewno mu nie zabraknie . Wysokość silnika od podstawy łoża to 115 mm.

Nie da rady, za duży i za ciężk. To jeszcze większy potwór niż SAITO FA-125 proponowany przez bynka.

Wysokość, SAITO 82B od podstawy łoża to tylko 93mm czyli o 22mm mniej, niż O.S.

Waga O.S. 805g, SAITO tylko 462g, że nie wspomne o cenie O.S.-a.

Opublikowano

Saito 82 to bardzo cienki motorek na śmigle 14x6 i paliwie 5% daje 2,8kg ciągu Asp61fs na tym samym paliwie ze śmigłem 13x4 daje 2,5kg, Asp91fs na 15x4 daje 3,5kg.

Opublikowano

Saito 82 to bardzo cienki motorek na śmigle 14x6 i paliwie 5% daje 2,8kg ciągu Asp61fs na tym samym paliwie ze śmigłem 13x4 daje 2,5kg, Asp91fs na 15x4 daje 3,5kg.

Czy dzisiaj jest 1 kwietnia? :D

 

Saito są bardzo ładnie wystopniowane jak idzie o moc i masę. Proporcjonalnie większa masa i wielkość FA 91 pociąga też proporcjonalnie wyższe osiągi. Będzie to odczuwalne zwłaszcza na większych śmigłach. Jeśli wybór ograniczasz tylko do tych dwóch motorków, to weź większy. A tak przy okazji zobacz jeszcze FA-115.

Opublikowano

Saito są bardzo ładnie wystopniowane jak idzie o moc i masę. Proporcjonalnie większa masa i wielkość FA 91 pociąga też proporcjonalnie wyższe osiągi. Będzie to odczuwalne zwłaszcza na większych śmigłach. Jeśli wybór ograniczasz tylko do tych dwóch motorków, to weź większy. A tak przy okazji zobacz jeszcze FA-115.

W zasadzie myślałem jeszcze o ASP 91 ale obecnie nie ma go gdzie kupić za rozsądne pieniądze. Co do SAITO to oprócz wystarczających osiągów istotne jest to żeby zbyt mocno a w zasadzie wcale nie piłować maski Texana. Niestety FA91 schować się pod nią nie da a FA115 zapewne też nie. Dla tego liczyłem na FA82B. Przy swoich gabarytach i osiągach praktycznie równych FA91 wydaje się być idealnym wyborem. Model oczywiście ma latać makietowo a nie 3D i tym podobne klimaty.
Opublikowano

Moc katalogowa, to parametr bardzo orientacyjny i ładnie wygląda tylko na papierze. Przekonałbyś się o tym kiedy zmierzyłbyś oba silniki na tych samych śmigłach i paliwie. Gwarantuję Ci, że im większe obciążenie, tym różnica większa w osiągach, a do tego modelu pewnie warto byłoby wstawić duże śmigło. ASP, to inna klasa, moim zdaniem skoro Saito jest w Twoim zasięgu, to nie warto sobie głowy zaprzątać chińczykami. Osobiście jeśli mam do wyboru używany Saito, OS czy Enya, i nowy Magnum/ASP, to ZAWSZE wezmę japończyka.

Jeśli nie chcesz wycinać maski, to obejrzyj ofertę RCV. Pamiętaj jednak, że być może będziesz musiał powycinać maskę aby zapewnić odpowiednie chłodzenie silnikowi nawet jeśli w całości się pod nią zmieści.

Opublikowano

W zasadzie myślałem jeszcze o ASP 91 ale obecnie nie ma go gdzie kupić za rozsądne pieniądze. Co do SAITO to oprócz wystarczających osiągów istotne jest to żeby zbyt mocno a w zasadzie wcale nie piłować maski Texana. Niestety FA91 schować się pod nią nie da a FA115 zapewne też nie. Dla tego liczyłem na FA82B. Przy swoich gabarytach i osiągach praktycznie równych FA91 wydaje się być idealnym wyborem. Model oczywiście ma latać makietowo a nie 3D i tym podobne klimaty.

Mam SAITO FA56 w identycznym modelu jaki mój kolega napędza za pomocą ASP61; SAITO z tych dwóch jest zauważalnie mocniejszy - w przypadku Saito 82 i ASP 91 może być podobnie.

 

Swoją drogą widzę (youtube) że w tych modelach mają raczej 91 ; trochę "ciężko" ten model wychodzi (3800g) - przy tej wielkości dziwne że nie mieści się w ok 3200.

Inna sprawa - jak z wyważeniem? Jeżeli trzeba doważać z przodu, lepiej powalczyć o większy silnik.

 

Pozdrawiam,

Michał

Opublikowano

Swoją drogą widzę (youtube) że w tych modelach mają raczej 91 ; trochę "ciężko" ten model wychodzi (3800g) - przy tej wielkości dziwne że nie mieści się w ok 3200.

Inna sprawa - jak z wyważeniem? Jeżeli trzeba doważać z przodu, lepiej powalczyć o większy silnik.

Zastanawiam sie jeszcze nad FA 115. Waga i wymiary jak FA 91 a mocy ponad 2KM. :wink:
Opublikowano

Na podstawie ASP .91 i SAITO .91 oraz ASP 1.20 i SAITO 1.50 stwierdzam, że ASP oblatuje SAITO dobre półtora raza i to bez dwóch zdań.

Nie wiem tylko jeszcze jak z trwałością.

Opublikowano

No że na oko ma średnio z grubsza półtora jego mocy.

Brzmi to smutno i jestem bardzo rozczarowany. Nie wiem. Być może silniki które porównuję pochodzą z tak starej edycji SAITO, że późniejsze walki o moc po prostu ich nie dotyczą. Różnica jest tak kolosalna, że ręce opadają.

I raczej nie chcę o tym dyskutować. Mówię co widzę, a każdy kupi co zechce.

Opublikowano

Raczej że FA-91 około 1.2KM albo oba gdzieś pomiędzy, na przykład 1.5 / 2.25...

Albo w ogóle w innych koniach podają...

Może nie półtora, tak tylko palnąłem, ale gdy po różnych próbach wyszło mi, że ASP 1.20 ciągnie wyraźnie lepiej od SAITO 1.50...

Opublikowano

A ile krecą, na jakich smigłach i paliwie Twoje ASP I Saito? Rozumiem, że nie chcesz rozwijać tego wątku, ale może wspólnie znajdziemy przyczynę niedomagań Twoich Saito?

Opublikowano

Moje doświadczenie z Asp i Saito są podobne jak Kwazia.Dotyczą asp91fs,asp61fs oraz Saito 82.Być może Saito potrzebuje 10% nitro lub więcej.Ja latam na Techniks 5%.Jutro sprawdzę na 10% nitro.

Opublikowano

Ja lałem zawsze na 20% z syntetykiem.

Co do śmigieł i obrotów już dokładnie nie pamiętam. W każdym razie śmigieł przetasowałem ze 20, wszystkie z przedziałów producenta. Wymiary mocowań pozwalały na tasowanie właściwie dowolne.

ASP FS120 chodził tak sobie dopóki trzymałem się rozmiarów bredzonych w instrukcji ASP. Ale, wreszcie, założyłem mu za duże, któreś od FA-150, i, dosłownie szczęka mi opadła.

Reasumując, moje obecne zdanie: na SAITO szkoda pieniędzy, chyba że z przyczyn pseudosnobistycznych, są to silniki jakieś przestarzałe, czy co. Marne tak, że już łzy mi się w oczach kręcą z żalu po kretyńskotunaforumsugestywnie wydanych pieniądzach.

Może któreś z tych nowoczesnych...

Opublikowano

Kwazio, pytałem o liczby po to aby się zorientować, czy Twoje silniki oddają tyle mocy ile powinny. Dopóki nie przedstawisz jakichś liczb, to będziemy się poruszać w sferze pobożnych życzeń a nie faktów. FA-91 mam kilka i jest to silnik dość dobrze przeze mnie pomierzony - każdy z nich oddaje tyle mocy ile podaje instrukcja, latam na 10% nitro. Jeśli Twój Saito 91 oddaje tylko 1.2 KM, to sprawdź co jest nie tak z silnikiem - rozkręcałeś go?

Jano - czekam na pomiary.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.