Jano Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 Dorogi Mask,u moje pomiary masz kilka postów wyżej.Ustosunkuj sie do nich.Saito mają bardzo fajny dizajn ale to jest wszystko co mogę powiedzieć o tych motorkach.Porównuję je z osami i asp i wypadają blado. Paliwo Techniks 5%nitro (pomiar elektroniczna waga wędkarska)nie chodzi mi o jakieś super dokładne pomiary) byle były w tych samych warunkach. Asp61fs śmigło 13x4 obroty 9700 ciąg 2,5kg Saito 82(czarna głowica)śmigło 14x6 obroty 9000 ciąg 2,8 kg Asp91fs obroty 93000 śmigło 15x4 3.5kg Jak widać różnica miedzy asp61 a saito82 to 3.5ccm i 0.3kg ciągu asp91fs ma wiecej do saito tylko 1.5ccm ale ciąg o 0.7 kg więcej.
mikon Opublikowano 3 Września 2011 Opublikowano 3 Września 2011 Asp61fs śmigło 13x4 obroty 9700 ciąg 2,5kg Saito 82(czarna głowica)śmigło 14x6 obroty 9000 ciąg 2,8 kg Asp91fs obroty 93000 śmigło 15x4 3.5kg Pewnie piszesz o ciągu statycznym? W takim razie załóż do Saito śmigło ze skokiem 4" i wtedy porównaj, oczywiście takiej średnicy która go "obciąży" (w sensie, uzyska z nim ciut poniżej max RPM). Zdziwisz się. Michał
MASK Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 Dorogi Mask,u moje pomiary masz kilka postów wyżej.Ustosunkuj sie do nich.Saito mają bardzo fajny dizajn ale to jest wszystko co mogę powiedzieć o tych motorkach.Porównuję je z osami i asp i wypadają blado. Paliwo Techniks 5%nitro (pomiar elektroniczna waga wędkarska)nie chodzi mi o jakieś super dokładne pomiary) byle były w tych samych warunkach. Asp61fs śmigło 13x4 obroty 9700 ciąg 2,5kg Saito 82(czarna głowica)śmigło 14x6 obroty 9000 ciąg 2,8 kg Asp91fs obroty 93000 śmigło 15x4 3.5kg Jak widać różnica miedzy asp61 a saito82 to 3.5ccm i 0.3kg ciągu asp91fs ma wiecej do saito tylko 1.5ccm ale ciąg o 0.7 kg więcej. Jano, nie możesz porównywać "ciągu" uzyskanego na różnych śmigłach i nawet już nie dlatego, że ciąg statyczny nie jest parametrem opisującym silnik. Śmigła można dobrać nawet tak, że 61 prześcignie 91! Jeśli chcesz porównać silniki, to pomierz ich obroty w tych samych warunkach na serii śmigieł pokrywających zakres obrotów zawierający maksymalny moment obrotowy i moc maksymalną. Wtedy dopiero będziesz mieć w miarę pełny obraz jak silniki mają się do siebie, a za pomocą prostej formułki policzysz sobie o ile procent jeden jest od drugiego mocniejszy na danym śmigle. A Twoje porównanie wygląda mniej więcej tak, że jeden silnik pracuje na 70% mocy, a drugi na 90%. Ty patrzysz na to i zacierasz ręce, że ASP 61 prawie dokopał Saito 82! Załóż do Saito śmigło 16x6, to wtedy będziesz mieć już pełną satysfakcję. Eeeeh...
Kwazio Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 ... Zdziwisz się.Nie zadawaj zagadek, tylko powiedz jak będzie... :devil: MASK, miałem to na tapecie już dość dawno i szczegółów nie pamiętam. Gdy powstaną nowe modele, wszystko będę mierzył i notował. Potem tu z tym wrócę.
mikon Opublikowano 4 Września 2011 Opublikowano 4 Września 2011 ... Zdziwisz się.Nie zadawaj zagadek, tylko powiedz jak będzie... :devil: Śmigło z małym skokiem da efekt podobny jak jazda samochodem na niskim biegu - większy "uciąg", mniejsza prędkość. Po założeniu śmigła 4" do Saito, uzyska się wyższy ciąg statyczny niż ze śmigłem o skoku 6" (przy założeniu że oba będą miały odpowiednio dobraną średnicę). Pozdrawiam Michał
dlmtb Opublikowano 9 Września 2011 Autor Opublikowano 9 Września 2011 W rezultacie zakupiłem model FA-115. http://4i5rc.pl/pl/p/SAITO-FA-115/318 Gabarytowo prawie w 100%-tach identyczny z FA-91 ale moc znacznie większa przy nieznacznie większej wadze a cena w zasadzie taka sama. :wink:
Jimmy_hh Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Bardzo dobry wybór. Ja mam saito FA-82B w półmakiecie P36A i jest świetny. Waga modelu prawie 3500g. ASP założyłem raz i ostatni raz - nigdy więcej. Tylko Saito i OS Max. Pozdrawiam
mikon Opublikowano 9 Września 2011 Opublikowano 9 Września 2011 Bardzo dobry wybór. Ja mam saito FA-82B w półmakiecie P36A i jest świetny. Waga modelu prawie 3500g. ASP założyłem raz i ostatni raz - nigdy więcej. Tylko Saito i OS Max. Pozdrawiam Mimo że też mam Saito, nie uważam żeby ASP były złe. Owszem mają gorszy współczynnik mocy do masy, ale do ich działania nie można mieć żadnych zastrzeżeń (czterosuwów; dwusuwy są ciężkie do poprawnego wyregulowania). Pozdrawiam Michał
Kwazio Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Warto dorobić króciec/odmę w kolektorze ssącym, jak to robi ASP. Model bez porównania czystszy/ściejszy...
MAREKSAJDAK Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 Warto dorobić króciec/odmę w kolektorze ssącym, jak to robi ASP. Model bez porównania czystszy/ściejszy... W moim modelu odma połączona jest przewodem ze zbiorniczkiem 50 ccm,błysk
Kwazio Opublikowano 15 Listopada 2011 Opublikowano 15 Listopada 2011 W moim modelu odma połączona jest przewodem ze zbiorniczkiem 50 ccm, błysk A to jest chyba fantastyczny pomysł!!! Nie wpadłem na to, a tyyyle rozmyślałem.Muszę przetestować, dam znać... :devil: Jest jeszcze najlżejszy wariant - zrobić tak, jak jest w OSach α (w Surpass nie wiem), czyli otworek w głowicy, pod deklem ssącego. To jest chyba najlepsze, bo pogoni dużo oleum przez wałek nierządu. Króciec wtedy wyrzucamy, otwór po nim zaklejamy i jest cacy. Muszę przetestować, dam znać... :devil:
MASK Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 Jest jeszcze najlżejszy wariant - zrobić tak, jak jest w OSach α (w Surpass nie wiem), czyli otworek w głowicy, pod deklem ssącego. To jest chyba najlepsze, bo pogoni dużo oleum przez wałek nierządu. Króciec wtedy wyrzucamy, otwór po nim zaklejamy i jest cacy. Muszę przetestować, dam znać... :devil: Surpass mają tak samo jak Magnum/ASP (w końcu to kopie Surpass). Rozwiązanie takie jakie jest w alfach, to w zasadzie to samo, co w Surpass, tyle, że wykonane w sposób bardziej elegancki. Swoją drogą YS stosuje coś takiego od zawsze, ale tam nie chodzi o ponowne wprowadzenie przepalonego oleju do obiegu, ale o zamknięcie skrzyni korbowej ze względu na zastosowanie zaawansowanego systemu doładowania i dawkowania paliwa. Mam wrażenie, że przeoczyłeś ważny detal, ale przetestuj i daj znać jak poszło. Warto dorobić króciec/odmę w kolektorze ssącym, jak to robi ASP. Model bez porównania czystszy/ściejszy... Jak to zwykle bywa każdy kij ma dwa końce. Olej ze skrzyni korbowej, to, w najlepszym przypadku, olej z produktami spalania. A w starszych i zaniedbanych silnikach mogą się w nim pojawić opiłki i rdza z łożysk i wału. A tlenki żelaza bywają składnikiem past ściernych. To są dwa odmienne podejścia do konstrukcji silników: OS, estetyka modelu kosztem większego ryzyka dla silnika a Saito odwrotnie.
Kwazio Opublikowano 16 Listopada 2011 Opublikowano 16 Listopada 2011 ... Jak to zwykle bywa każdy kij ma dwa końce. Olej ze skrzyni korbowej, to, w najlepszym przypadku, olej z produktami spalania. A w starszych i zaniedbanych silnikach mogą się w nim pojawić opiłki i rdza z łożysk i wału. A tlenki żelaza bywają składnikiem past ściernych. To są dwa odmienne podejścia do konstrukcji silników: OS, estetyka modelu kosztem większego ryzyka dla silnika a Saito odwrotnie.Testy testami, ale masz oczywiście rację.Zresztą jestem za tym, żeby odmę wyciągnąć wręcz za ogon modelu. Z tym, że ja żadnego silnika nigdy nie doeksploatuję do końca. Każdy wcześniej rozwalę o drzewo albo o beton... :devil: Dlatego o takie wtedy znikomostki nie dbam. P.S. Marcin, a przy okazji - nie wiesz czy cylinder i pierścień robią też z żeliwa? ----- No i teraz mam zagwozdkę. Uruchomiłem właśnie nowiutki OS 40FS Surpass. On ma króciec dokładnie jak w SAITO i też swobodny. Otworek w króćcu jest tyci, jakby wręcz 'kalibrowany', ale dmucha z niego niemiłosiernie, o wiele wiele bardziej, niż dmuchało z niedotartych SAITO. I zacząłem się wahać, czy zastosować któryś z tych patentów, czy pozostawić wolno, jak mówi MASK. Pomocy, sam bez kopniaka się nie zdecyduję... :devil: Patent ze zbiornikiem paliwa nie podoba mi się o tyle, że im w zbiorniku mniej paliwa, tym w paliwie więcej oleum... :roll:
Depesz Opublikowano 4 Grudnia 2011 Opublikowano 4 Grudnia 2011 O, i znowu się spotykamy, ja również mam AT6, ale z Top Flite. Zgadnij jaki tam mam silnik, tak FA115. To świetny wybór. Model lata wyśmienicie, w zasadzie nigdy nie trzeba całkiem otwierać przepustnicy.
MASK Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 Marcin, a przy okazji - nie wiesz czy cylinder i pierścień robią też z żeliwa?W Saito? Żeliwny pierścień i aluminiowa chromowana tuleja, były też mosiężne chromowane tuleje, ale dawno temu. Uruchomiłem właśnie nowiutki OS 40FS Surpass. On ma króciec dokładnie jak w SAITO i też swobodny. Otworek w króćcu jest tyci, jakby wręcz 'kalibrowany', ale dmucha z niego niemiłosiernie, o wiele wiele bardziej, niż dmuchało z niedotartych SAITO. I zacząłem się wahać, czy zastosować któryś z tych patentów, czy pozostawić wolno, jak mówi MASK. Enya robi dokładnie tak samo. Cały pic polega na tym, żeby wszystkiego oleju nie wysmarkać, dlatego w instrukcjach podają nawet przybliżoną długość wężyka odprowadzającego olej.
Kwazio Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 No to chyba przerobię strategię - będę ciągnął wężyk gdzieś w okolice ogona. Im dłuższy, tym chyba lepiej, a waży raptem kilka gramów.
Depesz Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 No to chyba przerobię strategię - będę ciągnął wężyk gdzieś w okolice ogona. Im dłuższy, tym chyba lepiej, a waży raptem kilka gramów. Osobiście odradzam. Przerabiałem to z Saito FA100. Poprowadziłem przewód do ogona i silnik stał się bardzo kapryśny, trzy lądowania bez silnika. Jeszcze na lotnisku wyprowadziłem krótki koło maski i wszystko było OK. Ja będę przeprowadzał próby z małym zbiorniczkiem.
dlmtb Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 O, i znowu się spotykamy, ja również mam AT6, ale z Top Flite. Zgadnij jaki tam mam silnik, tak FA115. To świetny wybór. Model lata wyśmienicie, w zasadzie nigdy nie trzeba całkiem otwierać przepustnicy.Witam ponownieAT6 to już historia. Ponownie kolejny Texan nie sprawdził się. SAITO FA115 powędrował tu http://riku.pl/produkt/6974/dewoitine-75-/&id_kat= i czeka na oblot, model już gotowy.
Depesz Opublikowano 13 Grudnia 2011 Opublikowano 13 Grudnia 2011 A co dokładnie masz na myśli pisząc "nie sprawdził się"???
dlmtb Opublikowano 13 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 13 Grudnia 2011 A co dokładnie masz na myśli pisząc "nie sprawdził się"???Tradycyjnie nie współgrał z lotniskiem. Mój pas to nie pole golfowe a podwozie Teksana było bardzo niskie i stąd kłopoty przy starcie i łądowaniu.
Rekomendowane odpowiedzi