Dolce Opublikowano 8 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Zastanawiam dlaczego podajecie praktycznie zawsze odnośniki do strony sklepu Hobby King. Czy to po prostu najlepiej zaopatrzony sklep Internetowy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 8 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2011 Czyli wpływ wody był umiejscowiony za śrubą napędową. Trzeba byłoby tam umieścić sztywną rurkę, np. miedzianą. A jaką średnicę rurki wpływowej za śrubą napędową zastosować ? Czy taką samą jak w kroćcach regulatorów i silników ? No i gdzie dać wylot wody, już podgrzanej ? Rurka wplywowa nie koniecznie musi byc za sruba napedowa,moze byc obok, wazne zeby byla zanuzona.Na fotce jest akurat za sruba ,ale to zaden mus .Widac tez odplyw(wiecej fotek w galerii).Cale chlodzenie(regulator,silnik) polaczone wezem silikonowym 5/3mm. http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7231 Temat jest o aparaturze do lodzi wiec mojego scigacza popedzam full wypasionym nadajnikiem HK-GT-2 :rotfl: http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7190 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Wywołałeś mnie do tablicy, ale Radek Ci już odpowiedział. Od siebie dodam tylko, że ktoś wymyślił silniki bezszczotkowe (mimo, że cały czas używano klasyczne silniki szczotkowe ) bo był jakiś powód. Moc, wydajność, pobór prądu. Bezszczotki to nowoczesność, dlatego taka propozycja, aby iść z duchem czasu. Co wcale nie znaczy, że jak zastosujesz klasyczną 600 to nie będzie pływało. Co do rurek chłodzących to wystarczy jeden wlot na dwa silniki i regulatory. Może być troszkę większa średnica wlotu niż przewodów doprowadzających wodę. Odpływ jak wymyślisz tak będzie. Ważne aby się wylało to co wcześniej się wlało. P.S. Może zapodasz jakieś fotki Twojej Łodzi, będzie łatwiej coś gdybać. Ważny jest też realizm. Głupio wyglądałby jakiś kuter, co zap..la jak FSR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolce Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Wiesiek, podpowiedz mi jeszcze czy rurką łączysz regulator i silnik szeregowo ? To znaczy : najpierw podłączasz rurkę do wlotu silnika, następnie do jego wylotu wlot regulatora a z wylotu regulatora za burtę czy też podłączasz te urządzenia równolegle - czyli tak jak to zilustrowałem na poprzednim rysunku ? Powiedz z praktyki, jak należałoby podłączyć całość chłodzenia, jeśli w łódce będą dwa silniki i dwa regulatory ? W jakiej kolejności podłączać do rurki urządzenia ? Kijuik, nie przyszła jeszcze ta moja łódka więc nie mogę zrobić zdjęć. To model Graupner Commodore, taki jak ten pewnie będzie : Commodore Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolce Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Czyli opłaca się tam zakupić części ? Jak długo trzeba czekać na towar od momentu zakupu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=21720&postdays=0&postorder=asc&start=0 - znajdziesz tu odpowiedzi nawet na pytania, których jeszcze nie zdążyłeś zadać, ale zaraz zadasz :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Wiesiek, podpowiedz mi jeszcze czy rurką łączysz regulator i silnik szeregowo ? To znaczy : najpierw podłączasz rurkę do wlotu silnika, następnie do jego wylotu wlot regulatora a z wylotu regulatora za burtę czy też podłączasz te urządzenia równolegle - czyli tak jak to zilustrowałem na poprzednim rysunku ? Tomek z weza za sruba woda chlodzi najpierw regulator,z regulatora plynie do silnika i z silnika na zewnatrz.Z 2 silnikami podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolce Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Dzięki Wiesiek. Podpowiedz jeszcze czy w modelu z dwoma silnikami dać dwie rurki wlotowe oddzielnie czyli zrobić "dwukanałowe" chłodzenie : - regulator1 + silnik1 = pierwsza "sekcja" chłodzenia - regulator2 + silnik2 = druga sekcja chłodzenia. Jeśli nie w ten sposób, a tylko zrobić jeden obieg dla wszystkich urządzeń to w jakiej kolejności : - regulator 1, regulator 2, silnik 1, silnik 2 ? Pytam ponieważ na oko raczej ciężko się zorientować jak szybko ta ciecz przelatuje. Zresztą, skoro ma to chłodzić to w opisanej powyżej kolejności silnik2 będzie dostawał już ciepłą wodę. A może zrobić rozgałęzienie Y za jedną rurką wlotową i wykonać "dwukanałowe" chłodzenie podobne do tego opisanego przeze mnie na początku ? Druga sprawa - jakie silniki bezszczotkowe pod względem parametrów (moc) dobrać do modelu Graupner Commodore. Jak pisałem poprzednio, producent zaleca taki : multiplex 600 Zdecydowałbym się na silniki z kołnierzem wodnym, który z poniższych wybrać : Brushless_Outrunner_3000kv_300w.html ADS400XLWater_Cooled_Motor_Boat http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_Water_cooled_Brushless_Outrunner_3700kv_600w ADS400XXLWater_Cooled_Motor_Boat 3900kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled 4800kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled 3600kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled http://www.hobbyking.com/hobbykinWater_cooled_Brushless_Outrunner_3000kv_400w 3600kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Tomek propouje przeniesc te pytania do dzialu z modelami szkutniczymi,robi sie bajzel,tutaj mowimy o nadajnikach rc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_w Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Co do chłodzenia to w pierwszej kolejności chłodził bym regulator. Zauważ że oryginalne silniki nie mają chłodzenia wodnego. Widocznie nie są tak bardzo żyłowane. Tak więc najpierw bym zrobił 2 równoległe obiegi wodne tylko do regulatorów. Jeśli silniki będą bardzo się grzały wtedy zrobisz małą modernizację i za regulatorem podłączysz po silniku. Skoro producent zaleca silniki klasy 600 to poszukaj podobnych. Nie muszą być to silniki o mocy 600W, myślę że 400W bezszczotka się sprawdzi. Ta moc to moc pobierana przez silnik a bezszczotki mają większą sprawność. Zastanów się jeszcze nad zasilaniem. Im wyższe napięcie zasilania tym większe obroty można uzyskać. Ale przecież nie zależy nam na 1.000.000 obrotów na minutę :-). Silniki elektryczne mają jeszcze jeden współczynnik, jest to parametr - KV. Jest to ilość obrotów na 1V zasilania. Czyli jeśli silnik osiąga 17.500 obr/min przy napięciu 7.2V (nasza szczotkowa 600) to jego KV wynosi 17500/7.2=2430. Jeśli zasilać silniki będziesz z akumulatorów 7.2V ( tak jak w oryginale ) to potrzebujesz silnika o KV w okolicach 2400 no może do 3300, tak by przy napięciu 7.2V osiągał on podobne obroty jak wyżej wspomniana 600 ( 17.500 RPM). Silniki o wyższym KV bardziej będą nadawać się raczej do szybszych łodzi i ślizgów. Aha i jeszcze jedna rzecz. Producenci silników często w nazwie modelu podają wymiary silnika. Czyli silnik XK2858-2900KV prawdopodobnie będzie miał średnicę zewnętrzną 28mm i długość 58mm. Ja na twoim miejscu celował bym np. w ten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17732__XK2858_2900KV_Brushless_Inrunner.html lub http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13981__BL2856_2300kv_Brushless_Inrunner_Boat_.html Mają podobne wymiary, wagę, moc, potrzebne KV i chyba najniższą cenę ;-). Ponieważ są to inrunnery ( elementy ruchome schowane w obudowie ) to łatwiej będzie zmontować... Brak chłodzenia wodnego to chyba nie taka duża wada ... zawsze można z miedzianej rurki zwinąć wężownice dookoła silnika jeśli zbyt mocno będzie się grzał. Radek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolce Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Dzięki za naprawdę super poradę Radek Faktycznie, temat odbiegł od aparatury. Tak to bywa, w zasadzie potrzebowałem wiadomości z różnych dziedzin modelarstwa. W przypadku wątpliwości będę zakładał tematy w odpowiednich działach. Jeszce raz dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesiek Opublikowano 9 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Co do chłodzenia to w pierwszej kolejności chłodził bym regulator. Zauważ że oryginalne silniki nie mają chłodzenia wodnego. Widocznie nie są tak bardzo żyłowane. Skoro nas z tad jeszcze nie wywalili to ciagniemy dalej Radek zawsze chlodzimy regulator w pierwszej kolejnosci. Silniki wodne zawsze musza byc chlodzone woda,w Hornecie F-1 z HK mam Leoparda 3660-2550Kv, 1700 W i zasilany 4S(14,8V),regler 120-A,bez chlodzenia wodnego nie pozyje dlugo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolce Opublikowano 9 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2011 Skoro nas z tad jeszcze nie wywalili to ciagniemy dalej No ok. Po prostu jakoś tak się rozkręcił temat i zapomniałem od czego zacząłem temat. Na forum są zasady więc jeśli szef zwróci uwagę to oczywiście trzeba będzie kończyć. Ten silnik 2300 kv posiada chyba wodne chłodzenie, z tyłu są rurki. Nie ma w opisie natomiast wzmianki na temat chłodzenia. Mam pytanie techniczne. Porównajmy powyższy silnik z tym poniżej : 1500kv i załóżmy, że mają taką samą moc. W zasadzie zresztą to podobne pod tym względem silniki. Czy można powiedzieć, że przy jednakowych obrotach, załóżmy 15000obr/min, silnik 1500kv będzie miał większy moment obrotowy ? Chodzi mi o to, że aby uzyskać prędkość 15000 obr/min w tym silniku trzeba będzie zasilić go wyższym napięciem (10V) niż silnik 2300kv (tu wystarczy podać 6,5V). Mniejsze napięcie zasilania na silniku to pewnie też mniejszy pobór prądu i w związku z tym mniejsza moc (mniejszy moment obrotowy). Nie wiem jak działają regulatory silników bezszczotkowych dla modelarstwa. Nie mają chyba PIDa, tylko regulują wypełnienie (szerokość) impulsów TTL i wielkość napięcia zasilania silnika. Zresztą nie wiem na razie dokładnie jak to działa, muszę poczytać. Czy silnik 1500kv faktycznie będzie mocniejszy od 2300kv zakładając, że oba silniki mają taką samą moc oraz pracują z jednakową prędkością obrotową ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Jak działa silnik bezszczotkowy, jak działa regulator to lepiej nie pytaj, bo możesz wsadzić kij w mrowisko . A dlaczego ? Tu masz burzliwą lekturę na ten temat: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=36511 Po krótce tylko powiem, że regulator to taki elektroniczny komutator. Ale już SZA !! Jeżeli chciałbyś to proponuję założenie konta i dołączenie do specjalistycznego forum szkutniczego www.koga.net.pl Tutaj otrzymasz mnóstwo porad, a PiotrB z Braniewa to chodząca encyklopedia w tym temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dolce Opublikowano 10 Września 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Hehe, dzięki Jarku za linki. Z tego forum koga to raczej nie będę korzystał, zobaczcie jaki tam jest poziom dyskusji. Żeby coś się dowiedzieć, trzeba już wszystko wiedzieć. Jeden z nowych użytkowników o nicku grzechuelvis napisał przy przywitaniu grzecznie, że zamierza z kolegą budować jacht. Fakt, trochę dziwnie jak na przywitanie i parę słów o samym sobie Proszę jednak zobaczyć jak zareagował "doświadczony" forumowicz Stefan : poziom Nawet moderator forum zauważył, że poziom forum rośnie ale niestety dyskusji spada : poziom prim Wolę pozostać tutaj i cieszyć się wyrozumiałością. W razie potrzeby będę zakładał nowe tematy w odpowiednich działach. Zresztą nie składam jakiegoś skomplikowanego modelu tylko łajbę z kilku patyków, ABSu i podstawowej elektroniki. Jeszcze raz dziękuję za poświęcony mi czas, jesteś porządni ludzie. Cieszę się, że mogłem się odwdzięczyć klikając "pomógł". Pozdrawiam serdecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Nie należy wrzucać wszystkich do jednego worka. Stanę obronie Kogi, bo sam jestem userem i znam wielu ludzi osobiście. Organizowane są coroczne zjazdy w Tczewie i mamy okazję porozmawiać sobie oko w oko. Reakcja - wypowiedź jednego z userów nie powinna świadczyć o całości. Zresztą w następnym poście został przywołany już do porządku. Jakbyś dobrze poszukał to tutaj na tym forum znajdziesz równie podobne, albo jeszcze gorsze "kwiatki". Co do Twojej budowy to, aby Ci udzielać dobrych podpowiedzi musisz ilustrować pytania zdjęciami wtedy dużo łatwiej wydać diagnozę. Widzisz po zaprezentowaniu zdjęcia Twojej łodzi, musisz tak dobrać moc i obroty silnika, aby to pływało w miarę szybko, ale nie za szybko. To nie ślizg, tylko Jacht motorowy. Jeśli chodzi o chłodzenie to tak jak koledzy wcześniej napisali najpierw regiel, później silnik. Temperatura wody na reglu nie wzrośnie zbytnio, żeby była za gorąca do chłodzenia silnika. Odwrotne podłączenie stwarza już jest inną sytuację. Pomyśl trochę nad swoimi rozwiązaniami. Modelarstwo to w pewnym sensie sztuka improwizacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karlem Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Kijuik, ... z drobnym zastrzeżeniem, że ataman sforuje nowego za brak poskich znaków diakrytycznych, a nie widzi u buca S... błędów ortograficznych. Milutka atmosfera :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 10 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2011 Oczywiście macie prawo do swojego zdania na temat innych forów (czy for ?). Zakończmy te rozważania bo odbiegamy od tematu :"jaka aparatura do łodzi ?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Avi Opublikowano 14 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2011 witam, chce kupic aparature turnigy 9x ale nie wiem jakie mode będzie lepszy do łódki a jaki do samolotu(mam do wyboru 1 i 2) ? i jeszcze co sądzicie o tym pakiecie? na ile on starczy? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10365__Turnigy_5000mAh_2S_20C_Lipo_Pack_DE_Warehouse_.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi