Skocz do zawartości

aparatura do łodzi


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przymierzam się do kupna łodzi. Będzie to model dwusilnikowy ze sterem - jedno serwo. Mam kilka pytań, nie znam się na aparaturach. Zresztą przyznaję, że jestem "zielony" jeśli chodzi o współczesne sterowanie modelami.

Przeglądałem w sklepach aparatury do łodzi. Przeważnie są to aparatury z kierowniczką. Dwu i więcej kanałowe. Widziałem też aparatury z drążkami. Chciałbym, żeby była możliwość płynnego wychylania steru oraz regulacji prędkości silnika - również najlepiej płynnie (to się chyba nazywa fachowo - proporcjonalnie).

1) Pierwsze pytanie - która aparatura będzie praktyczniejsza do łodzi - z kierowniczką czy z drążkami ?

2) Jakiego typu musi być aparatura, by dawała możliwość płynnej regulacji wychylenia steru oraz zmiany prędkości silnika ?

3) Po czym można się zorientować, że jest to aparatura dająca możliwość sterowania proporcjonalnego jeśli w opisie nie ma o tym wzmianki ?

4) Biorąc pod uwagę powyższe - ilu kanałową aparaturę zakupić ?

5) Czy ważna jest częstotliwość, na której pracuje nadajnik aparatura w przypadku sterowania różnych modeli (mam na myśli łodzie/samochody/samoloty) ?

6) Czy można założyć, że aparatury pracujące na częstotliwości 2,4Ghz zawsze są lepsze od tych pracujących na częstotliwości 27, 35 czy 40MHz (załóżmy, że aparatury są podobne "jakościowo" i z jednej półki cenowej) ? Mam tu na myśli głównie przydatność aparatury do modelu łodzi, ponieważ takim chcę sterować.

7) Jeśli chodzi o płynne wychylenia steru za pomocą serwomechanizmu to z tego co się zorientowałem nie ma z tym kłopotu. Natomiast czy do płynnej regulacji silnika (w modelu będą zastosowane najprawdopodobniej silniki szczotkowe) należy zakupić jakiś regulator ?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie