Skocz do zawartości

aparatura do łodzi


Dolce
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czyli wpływ wody był umiejscowiony za śrubą napędową. Trzeba byłoby tam umieścić sztywną rurkę, np. miedzianą.

A jaką średnicę rurki wpływowej za śrubą napędową zastosować ? Czy taką samą jak w kroćcach regulatorów i silników ?

No i gdzie dać wylot wody, już podgrzanej ?

Rurka wplywowa nie koniecznie musi byc za sruba napedowa,moze byc obok, wazne zeby byla zanuzona.Na fotce jest akurat za sruba ,ale to zaden mus :D .Widac tez odplyw(wiecej fotek w galerii).Cale chlodzenie(regulator,silnik) polaczone wezem silikonowym 5/3mm.

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7231

 

Temat jest o aparaturze do lodzi wiec mojego scigacza popedzam full wypasionym nadajnikiem HK-GT-2 :rotfl:

 

http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7190

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wywołałeś mnie do tablicy, ale Radek Ci już odpowiedział.

Od siebie dodam tylko, że ktoś wymyślił silniki bezszczotkowe (mimo, że cały czas używano klasyczne silniki szczotkowe ) bo był jakiś powód. Moc, wydajność, pobór prądu. Bezszczotki to nowoczesność, dlatego taka propozycja, aby iść z duchem czasu. Co wcale nie znaczy, że jak zastosujesz klasyczną 600 to nie będzie pływało.

Co do rurek chłodzących to wystarczy jeden wlot na dwa silniki i regulatory. Może być troszkę większa średnica wlotu niż przewodów doprowadzających wodę. Odpływ jak wymyślisz tak będzie. Ważne aby się wylało to co wcześniej się wlało.

 

P.S.

Może zapodasz jakieś fotki Twojej Łodzi, będzie łatwiej coś gdybać.

Ważny jest też realizm. Głupio wyglądałby jakiś kuter, co zap..la jak FSR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek, podpowiedz mi jeszcze czy rurką łączysz regulator i silnik szeregowo ? To znaczy : najpierw podłączasz rurkę do wlotu silnika, następnie do jego wylotu wlot regulatora a z wylotu regulatora za burtę czy też podłączasz te urządzenia równolegle - czyli tak jak to zilustrowałem na poprzednim rysunku ?

Powiedz z praktyki, jak należałoby podłączyć całość chłodzenia, jeśli w łódce będą dwa silniki i dwa regulatory ? W jakiej kolejności podłączać do rurki urządzenia ?

Kijuik, nie przyszła jeszcze ta moja łódka więc nie mogę zrobić zdjęć. To model Graupner Commodore, taki jak ten pewnie będzie :

Commodore

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek, podpowiedz mi jeszcze czy rurką łączysz regulator i silnik szeregowo ? To znaczy : najpierw podłączasz rurkę do wlotu silnika, następnie do jego wylotu wlot regulatora a z wylotu regulatora za burtę czy też podłączasz te urządzenia równolegle - czyli tak jak to zilustrowałem na poprzednim rysunku ?

Tomek z weza za sruba woda chlodzi najpierw regulator,z regulatora plynie do silnika i z silnika na zewnatrz.Z 2 silnikami podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wiesiek. Podpowiedz jeszcze czy w modelu z dwoma silnikami dać dwie rurki wlotowe oddzielnie czyli zrobić "dwukanałowe" chłodzenie :

- regulator1 + silnik1 = pierwsza "sekcja" chłodzenia

- regulator2 + silnik2 = druga sekcja chłodzenia.

Jeśli nie w ten sposób, a tylko zrobić jeden obieg dla wszystkich urządzeń to w jakiej kolejności :

- regulator 1, regulator 2, silnik 1, silnik 2 ?

Pytam ponieważ na oko raczej ciężko się zorientować jak szybko ta ciecz przelatuje. Zresztą, skoro ma to chłodzić to w opisanej powyżej kolejności silnik2 będzie dostawał już ciepłą wodę.

A może zrobić rozgałęzienie Y za jedną rurką wlotową i wykonać "dwukanałowe" chłodzenie podobne do tego opisanego przeze mnie na początku ?

Druga sprawa - jakie silniki bezszczotkowe pod względem parametrów (moc) dobrać do modelu Graupner Commodore. Jak pisałem poprzednio, producent zaleca taki :

multiplex 600

Zdecydowałbym się na silniki z kołnierzem wodnym, który z poniższych wybrać :

Brushless_Outrunner_3000kv_300w.html

ADS400XLWater_Cooled_Motor_Boat

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_Water_cooled_Brushless_Outrunner_3700kv_600w

ADS400XXLWater_Cooled_Motor_Boat

3900kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled

4800kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled 3600kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled

http://www.hobbyking.com/hobbykinWater_cooled_Brushless_Outrunner_3000kv_400w

3600kv_Brushless_Inrunner_WaterCooled

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chłodzenia to w pierwszej kolejności chłodził bym regulator.

Zauważ że oryginalne silniki nie mają chłodzenia wodnego.

Widocznie nie są tak bardzo żyłowane.

 

Tak więc najpierw bym zrobił 2 równoległe obiegi wodne tylko do regulatorów.

Jeśli silniki będą bardzo się grzały wtedy zrobisz małą modernizację i za regulatorem podłączysz po silniku.

 

Skoro producent zaleca silniki klasy 600 to poszukaj podobnych.

Nie muszą być to silniki o mocy 600W, myślę że 400W bezszczotka się sprawdzi.

Ta moc to moc pobierana przez silnik a bezszczotki mają większą sprawność.

 

Zastanów się jeszcze nad zasilaniem.

Im wyższe napięcie zasilania tym większe obroty można uzyskać.

Ale przecież nie zależy nam na 1.000.000 obrotów na minutę :-).

Silniki elektryczne mają jeszcze jeden współczynnik, jest to parametr - KV.

Jest to ilość obrotów na 1V zasilania.

Czyli jeśli silnik osiąga 17.500 obr/min przy napięciu 7.2V (nasza szczotkowa 600) to jego KV wynosi 17500/7.2=2430.

 

Jeśli zasilać silniki będziesz z akumulatorów 7.2V ( tak jak w oryginale )

to potrzebujesz silnika o KV w okolicach 2400 no może do 3300, tak by przy napięciu 7.2V osiągał on podobne obroty jak wyżej wspomniana 600 ( 17.500 RPM).

Silniki o wyższym KV bardziej będą nadawać się raczej do szybszych łodzi i ślizgów.

 

 

Aha i jeszcze jedna rzecz.

Producenci silników często w nazwie modelu podają wymiary silnika.

Czyli silnik XK2858-2900KV prawdopodobnie będzie miał średnicę zewnętrzną 28mm i długość 58mm.

 

Ja na twoim miejscu celował bym np. w ten

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17732__XK2858_2900KV_Brushless_Inrunner.html

 

lub

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__13981__BL2856_2300kv_Brushless_Inrunner_Boat_.html

 

Mają podobne wymiary, wagę, moc, potrzebne KV i chyba najniższą cenę ;-).

Ponieważ są to inrunnery ( elementy ruchome schowane w obudowie ) to łatwiej będzie

zmontować...

Brak chłodzenia wodnego to chyba nie taka duża wada ... zawsze można z miedzianej rurki zwinąć wężownice dookoła silnika jeśli zbyt mocno będzie się grzał.

 

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za naprawdę super poradę Radek :)

Faktycznie, temat odbiegł od aparatury.

Tak to bywa, w zasadzie potrzebowałem wiadomości z różnych dziedzin modelarstwa.

W przypadku wątpliwości będę zakładał tematy w odpowiednich działach.

Jeszce raz dziękuję wszystkim za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do chłodzenia to w pierwszej kolejności chłodził bym regulator.

Zauważ że oryginalne silniki nie mają chłodzenia wodnego.

Widocznie nie są tak bardzo żyłowane.

Skoro nas z tad jeszcze nie wywalili to ciagniemy dalej :D

Radek zawsze chlodzimy regulator w pierwszej kolejnosci.

Silniki wodne zawsze musza byc chlodzone woda,w Hornecie F-1 z HK mam

Leoparda 3660-2550Kv, 1700 W i zasilany 4S(14,8V),regler 120-A,bez chlodzenia wodnego nie pozyje dlugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nas z tad jeszcze nie wywalili to ciagniemy dalej :D

No ok. Po prostu jakoś tak się rozkręcił temat i zapomniałem od czego zacząłem temat. Na forum są zasady więc jeśli szef zwróci uwagę to oczywiście trzeba będzie kończyć.

 

Ten silnik 2300 kv

posiada chyba wodne chłodzenie, z tyłu są rurki. Nie ma w opisie natomiast wzmianki na temat chłodzenia.

Mam pytanie techniczne. Porównajmy powyższy silnik z tym poniżej :

1500kv

i załóżmy, że mają taką samą moc. W zasadzie zresztą to podobne pod tym względem silniki.

Czy można powiedzieć, że przy jednakowych obrotach, załóżmy 15000obr/min, silnik 1500kv będzie miał większy moment obrotowy ? Chodzi mi o to, że aby uzyskać prędkość 15000 obr/min w tym silniku trzeba będzie zasilić go wyższym napięciem (10V) niż silnik 2300kv (tu wystarczy podać 6,5V). Mniejsze napięcie zasilania na silniku to pewnie też mniejszy pobór prądu i w związku z tym mniejsza moc (mniejszy moment obrotowy). Nie wiem jak działają regulatory silników bezszczotkowych dla modelarstwa. Nie mają chyba PIDa, tylko regulują wypełnienie (szerokość) impulsów TTL i wielkość napięcia zasilania silnika. Zresztą nie wiem na razie dokładnie jak to działa, muszę poczytać.

Czy silnik 1500kv faktycznie będzie mocniejszy od 2300kv zakładając, że oba silniki mają taką samą moc oraz pracują z jednakową prędkością obrotową ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak działa silnik bezszczotkowy, jak działa regulator to lepiej nie pytaj, bo możesz wsadzić kij w mrowisko :D . A dlaczego ?

Tu masz burzliwą lekturę na ten temat:

 

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=36511

 

Po krótce tylko powiem, że regulator to taki elektroniczny komutator. Ale już SZA !! :D

 

Jeżeli chciałbyś to proponuję założenie konta i dołączenie do specjalistycznego forum szkutniczego

 

www.koga.net.pl

 

Tutaj otrzymasz mnóstwo porad, a PiotrB z Braniewa to chodząca encyklopedia w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, dzięki Jarku za linki.

Z tego forum koga to raczej nie będę korzystał, zobaczcie jaki tam jest poziom dyskusji. Żeby coś się dowiedzieć, trzeba już wszystko wiedzieć.

Jeden z nowych użytkowników o nicku grzechuelvis napisał przy przywitaniu grzecznie, że zamierza z kolegą budować jacht. Fakt, trochę dziwnie jak na przywitanie i parę słów o samym sobie :)

Proszę jednak zobaczyć jak zareagował "doświadczony" forumowicz Stefan :

poziom

Nawet moderator forum zauważył, że poziom forum rośnie ale niestety dyskusji spada :

poziom prim

Wolę pozostać tutaj i cieszyć się wyrozumiałością. W razie potrzeby będę zakładał nowe tematy w odpowiednich działach.

Zresztą nie składam jakiegoś skomplikowanego modelu tylko łajbę z kilku patyków, ABSu i podstawowej elektroniki.

Jeszcze raz dziękuję za poświęcony mi czas, jesteś porządni ludzie. Cieszę się, że mogłem się odwdzięczyć klikając "pomógł".

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie należy wrzucać wszystkich do jednego worka. Stanę obronie Kogi, bo sam jestem userem i znam wielu ludzi osobiście. Organizowane są coroczne zjazdy w Tczewie i mamy okazję porozmawiać sobie oko w oko.

Reakcja - wypowiedź jednego z userów nie powinna świadczyć o całości. Zresztą w następnym poście został przywołany już do porządku.

Jakbyś dobrze poszukał to tutaj na tym forum znajdziesz równie podobne, albo jeszcze gorsze "kwiatki".

Co do Twojej budowy to, aby Ci udzielać dobrych podpowiedzi musisz ilustrować pytania zdjęciami wtedy dużo łatwiej wydać diagnozę.

Widzisz po zaprezentowaniu zdjęcia Twojej łodzi, musisz tak dobrać moc i obroty silnika, aby to pływało w miarę szybko, ale nie za szybko. To nie ślizg, tylko Jacht motorowy.

Jeśli chodzi o chłodzenie to tak jak koledzy wcześniej napisali najpierw regiel, później silnik. Temperatura wody na reglu nie wzrośnie zbytnio, żeby była za gorąca do chłodzenia silnika. Odwrotne podłączenie stwarza już jest inną sytuację.

Pomyśl trochę nad swoimi rozwiązaniami. Modelarstwo to w pewnym sensie sztuka improwizacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.