Skocz do zawartości

MiG-29 EDF /lanxiang/


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jako że "moc" napędów nie daje mi spokoju, w wolnej chwili postanowiłem znów przeprowadzić ważenie modelu w poszczególnych częściach. (Głowe bym dał, że już pisałem o rezultatach :? ) Oto co wyszło:

 

1. Kadłub (jako goła skorupa) - 388g

2. Skrzydła (kompletne z lotkami, klapami i slotami) - 123g

3. Stateczniki (pionowe i poziome) - 105g

4. Kabina kompletna z oszkleniem - 32g

5. Podwozie (kompletne ze sterownikiem) - 233g

6. Napędy EDF (kompletne dwie sztuki) - 400g

7. Regulatory (z przewodami 10AWG i U-BEC) - 276g

8. Pilot plus dwa spadochrony (jeden hamujący) - 26g

9. Rakiety - 33g

10. Pozostała reszta części (luki podwozia, zamki, dysze, itp) - 209g

11. Oświetlenie nav - 17g

12. Przewody do serw (wszystkie) - 74g

13. Serwa (wszystkie) - 164g

14. Odbiornik 9ch - 17g

15. Pakiety (dwie sztuki 3700mAh 30-40C, 3S) - 602g

16. Klej, kalkomania, (szacunkowo) - 100g

 

Jakby nie liczyć - wyjdzie na gotowo 2799g. Oczywiście - jest troszkę zapasu, gdyż małe elementy i skrzydła ważyłem w workach foliowych..

 

Podsumowując - napęd fabryczny powinien doskonale sobie poradzić. Nawet powinien być znikomo większy ciąg niż waga gotowego modelu :(

Liczę na te nowe turbinki 10-cio łopatowe.. Może coś więcej się wydusi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie Ty jeden. .

No.. I tak ma być :(

 

Gdzie można znaleźć takie turbinki? Chciałbym rozeznać się w kosztach takiego napędu.

A ło tutaj:

 

http://www.pw-rc.com/product_info.php/cPath/131/products_id/2481?osCsid=feb81444edba630b1ef59f3f96d1b3a3

 

Troszkę kupowałem u tego Pana Philipa.. Niezwykle obowiązkowy handlowiec..

Turbinki kupiłem dwie wczoraj, a dziś już status, że wysłane.. Sprawdzałem :) No i cena wysyłki tylko 5$ :rotfl:

 

Za dwa kompletne napędy plus przesyłka 35$..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dwa kompletne napędy plus przesyłka 35$..

No to nie jakieś wielkie pieniądze :( Do tego jeszcze z 180$ za silniki i regulatory... coraz bardziej mi się to podoba.

Przede mną jeszcze długa droga. Na razie się nakręcam i dlatego poczekam na Waszą opinię na temat tych turbinek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Piotrze.

 

Przygotowuję się do zrobienia rzetelnych testów trzech kompletnych napędów z silnikiem Cyclone 2500KV (bo tylko taki teraz mam). Pewnie że lepiej poczekać na porównania..

Co do samych napędów i ich cen: - Nie jest to wydatek który mocno uderzy w kieszeń. Na przykład: Silniki Cyclone kosztują 43,90$, regulator porządny właśnie do nich (85A) 62$ i wspominany napęd 15$.. Za wszystko 121$ plus 5$ przesyłka... Nie jest bardzo drogo..

 

Trzeba zainwestować te 15 dolców.

...I słusznie prawisz ;)

 

Sprawdziłem - w www.pw-rc.com wychodzi najtaniej za przesyłkę.. Jedyne 5 dolców. Bez różnicy za jeden czy za dwa.. I praktycznie natychmiastowa wysyłka ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek, mam potrzebę i ochotę 8) nabycia edf 70mm.

Po drobnym namyśle jestem gotowy zaryzykować coś z nowych napędów.

Nowych, jak dla mnie, czyli outrunner i do tego może wielołopatkowy Change Sun.

Czy widziałeś gdzieś rzetelne dane dla Cyclone Power CS480-3300 + Change Sun 70mm Ducted Fan (10 Blade) z zasilaniem 4S ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Hubercie.

 

Niestety nie widziałem jeszcze prób zestawów C/S plus silnik Cyclone. Natomiast informuję, że zanabyłem C/S 70mm 10-cio łopatowy. Dziś po pięciu dniach doszły oba napędy. Mam nadzieję, że do soboty zrobię rzetelne próby (video), ale z silnikiem Cyclone 2500KV, 6S..

 

A oto kilka fotek nowych napędów:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

A tutaj porównanie dwóch napędów C/S. Statory są identyczne. Pierścienie także. Jedyna różnica to tylko wentylator i jego sposób mocowania do silnika:

 

Dołączona grafika

 

 

trzeba przyznać, że wentylator robi wrażenie jak się go weźmie do ręki. Nie dość, że przypomina sprężarkę w silnikach odrzutowych, to jakość wykonania zaskakuje pozytywnie. Jutro wrzucę na wyważarkę i wyjdzie szydlo z worka :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niniejszym informuję, że zacząłem składać MiG'a.. :mrgreen: W miarę postępów w pracy - będę informował i zamieszczał zdjęcia poprzez edycję TEGO wątku. Na początek kilka słów na temat ozdób:

- MiG będzie posiadał oznaczenia 1PLM "Warszawa", numer boczny "70". Wykonałem kalkomanię która wyszła całkiem przyzwoicie. A co najważniejsze - wreszcie szachownice zamiast gwiazd.. ;)

Po naklejeniu kalkomanii - części zostały zabezpieczone lakierem bezbarwnym. dzięki temu naklejki nie odcinają się aż tak bardzo a i są zabezpeczone przez odklejeniem na skutek ewentualnego zamoknięcia ;)

 

Polecam ten lakier. bardzo dobrze kryje, nie rozlewa się i tworzy genialny efekt. no i jest wodny.

 

Dołączona grafika

 

Taki jest efekt pokrycia jedną warstwą lakieru bezpośrednio na elementy modelu:

 

Dołączona grafika

 

..I zbliżenie na napisy eksploatacyjne na stateczniku i skrzydłach:

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przeprowadziłem testy napędów Change Sun z 10-łopatowym wentylatorem z silnikiem Cyclone.

 

Oto wyniki (tylko maksymalny reżim - gdyż taki mnie interesował najbardziej).

 

1. Napęd Change Sun bez pierścienia:

 

Dołączona grafika

 

2. Napęd Change Sun z pierścieniem:

 

Dołączona grafika

 

- Różnica ciągu statycznego - 25 gram, a więc niewiele..

 

A teraz wentylator Change Sun w obudowie oryginalnej (to jest obudowa - stator od FreeWing'a a więc najpopularniejsza):

 

1. Wentylator Change Sun + oryginalny stator, bez pierścienia:

 

Dołączona grafika

 

2. Wentylator Change Sun + oryginalny stator, z pierścieniem:

 

Dołączona grafika

 

- różnica ciągu statycznego - 139 gram, a więc sporo.. Teraz widać jak ważny jest pierścień w tym przypadku..

 

Podsumowując - wybór jest prosty. :mrgreen: Pozostaje oryginalny napęd z wentylatorem 10 łopatowym.

Pierwsze wrażenia: - Huk jest tak niemiłosierny, że następnym kolegą polecam używać stoperów lub zagłuszek. Nie da się za bardzo wytrzymać w pomieszczeniu po odpaleniu napędów..

 

UWAGA!

Jak będziesz przygotowywał napęd Change Sun do eksploatacji, to koniecznie wpuść kropelkę cyjanoakrylu do piasty..! Niestety śrubki ("robaczki") w piaście są za słabe, nie są w stanie utrzymać wentylatora na osi silnika..! W ten sposób uchronisz się przed przykrymi konsekwencjami w postaci zranienia, lub w najlepszym przypadku - uszkodzenia wentylatora.

 

martwi mnie tylko jedna sprawa... Producent silników podaje max 1400W przy 22,2V, a jak widać na zdjęciu poniżej - napęd generuje 1630W..! Cóż to może oznaczać..? Chyba jedno: - Nie można ciągle latać na dopalaczu..! ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę nie nadążam, co testowałeś (jakie napędy) ;)

 

Za to policzyłem sobie szybko, że pierwsza wersja jest zdecydowanie sprawniejsza [moc włożona/ciąg] w okolicach 0,77W/g; dla drugiej około 1W/g.

 

Wszystkie wyniki są dla 10 łopatek, tylko zmiany statorów i warg wlotowych ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie wyniki są dla 10 łopatek, tylko zmiany statorów i warg wlotowych ?

Dokładnie tak.

 

waldi1973, jak robisz taką makietę to proponuję Ci kupić kalkomanie Begemota do MiG-29 z napisami eksploatacyjnymi i powiększyć do Twojej skali. Znacznie to podniesie atrakcyjność modelu.

Już porobiłem sam kalkomanię.. Jako że opanowałem Corela w stopniu dobrym, to popracowałem dwa wieczory i zrobiłem praktycznie to co jest najbardziej widoczne.. Jest tych napisów od groma, ale chciałem uniknąć zagęszczenia :)

Są podstawowe napisy, syrenka, numer taktyczny i kilka innych widocznych napisów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.