Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie daje mi jednak spokoju..

zakładając hipotetycznie, że MiG posiada tradycyjny statecznik poziomy ze sterem wysokości (a nie płytowy). Wtedy ster wysokości wychylony do góry i w ślad za tym lotki także do góry..? To się troszkę mija z celem.. według mnie, aby zwiększyć manewrowość, to przy wychylonym sterze wysokości do góry - lotki powinny być wychylone w dół.. (Dawniej w uwięzi był taki "patent" na poprawienbie zwrotności)

  • Odpowiedzi 178
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Faktycznie.. Dzięki za filmik.

Więc jednak tak ma być.. Kolega który ma takiego samego MiG'a nie zmiksował dysz i lotek. Stwierdził, że model jest tak zamulony, że nie ma mowy o jakiejkolwiek akrobacji i cieżko się lata.. Coś więc w tym ustawieniu musi być..

Przyznam, że SU-34 nie był prosty do ustawienia, a MiG będzie chyba jeszcze gorszy.. :shock:

Postaram się dziś zamieścić linki do sklepów gdzie te MiG'i występują. Może komuś się przyda ;)

 

A tak na marginesie - Robercie, czy Twoje zdjęcie w avatarze nie przedstawia Ciebie w kabinie właśnie MiG'a-29..? Wydaje mi się, że widzę fotel (a wlaściwie zagłówek)

K-36 :D

Opublikowano

Piekna sprawa.. :) Ja kilka lat temu byłem w Mińsku Mazowieckim. I w życiu nie przyszłoby mi do głowy, że kiedyś będzie dostępny latający model MiG'a ;)

Pierwszy raz spełniły się marzenia o tym modelu w 1992 roku. Przez przypadek stałem się posiadaczem modelu kartonowego MiG'a-29 wydanego w Rosji. Model był dość dobrze opracowany i niesamowicie dokładny. Oczywiście przez kolejne kilka lat trzymałem go jak eksponat muzealny i nie pozwalałem zbyt często na "kartkowanie" arkuszy. Za jakiś czas zanabyłem kolejny model kartonowy tej maszyny i jeden został sklejony.. Oczywiście łatwo się zorientować, że modele z racji tego że są nieosiągalne były baardzo drogie.. Pamiętam, że za pierwszy egzemplarz zaplaciłem 80000zł :) To była kasa..! :lol:

 

Rozważałem malowanie MiG'a w barwy 1PLM, ale nie mam większego doświadczenia w malowaniu styropianu ani depronu.. Kiedyś malowałem F-15 GWS'a - wyszło całkiem ok, ale ile mnie udenerwował.. :evil: Faktem jest, że powierzchnia MiG'a jest dość ładna, gładka i nie ma zapyleń. Boję się tego spaprać.. Chyba, że masz Robercie jakąś technikę na malowanie..?

Opublikowano

Z racji że i ja siedzę nad własnym projektem Miga podglądając inne konstrukcje tez się zastanawiałem nad pozornie nietypową synchronizacją lotek ze sterem wysokości.

Wyśle że z powodu dalekiego położenia lotek od środka ciężkości ( właściwe są bliżej ogona ) działanie ich wspiera sterolotki na :ass: A żeby diametralnie nie zmieniać wyporności skrzydeł ich zakres wychyleń jest mniejszy .

EDIT a co do zachwytów to może przypomnę wam o modelu naszego kolegi rosomak1974

Opublikowano

waldi 1973

napisał: Przez przypadek stałem się posiadaczem modelu kartonowego MiG'a-29 wydanego w Rosji. Model był dość dobrze opracowany i niesamowicie dokładny.

 

Jest opracowany przez polskie wydawnictwo Design MiG-29 w takich detalach i w takich szczegółach, że można na podstawie własnie tego polskiego modelu pokusić się o zrobienie makiety, nie widziałem modelu rosyjskiego a jedynie inne modele naszych wschodnich sąsiadów i odbiegały dość sporo od naszych, oczywiście mówię tylko i wyłącznie o kartonach. Oczywiście zrobienie na podstawie modelu makiety należało by gruntownie przemyśleć i oczywiście pozmieniać konstrukcję szkieletu tak aby nie była jedynie pudełkiem ale uwzględniała siły. Przednie segmenty, które składają się głównie z pierścieni też należało by jakoś inaczej zaprojektować aby nie rozleciały się w locie. Dokładnie chodzi mi o to, że taki duży model zrobiony bardzo dokładnie, mógłby w stanie zastąpić wiele fotografii, nawet w pewnych stadiach robienia kadłuba raczej wszystkie rysunki i fotki mógłby taki miniperfekcyjnie(: zrobiony modelik zastąpić. Pzdr.wszystkich makieciarzy

Opublikowano

Witajcie.

 

Troszkę mnie wciągnęła praca zawodowa i nie miałem za bardzo czasu. Ale nadrabiam:

@sławo - poniżej linki do sklepów gdzie można takiego MiG'a nabyć:

http://ldmx88.en.alibaba.com/product/471166057-212504897/Mig_29_Remote_control_airplane_model_toy_kit.html

 

http://www.bananahobby.com/2068.html

 

http://www.trade4me.de/product_info.php/info/p35152_MIG-29-ARF.html

 

http://edfhobbies.com/index.php?route=product/product&path=60&product_id=50

 

A tutaj dla przykładu tani SU-34 z serwami i chowanym podwoziem (brakuje silników i regli)

 

http://edfhobbies.com/index.php?route=product/product&path=35_36&product_id=60

 

Reszta oferentów jest mało ciekawa, gdyż na przykład w Chinach czy Korei najmniejsza liczba to 5 sztuk.. No - chyba, że znalazłoby się jeszcze kilka osób i można kupić wspólnie (oczywiście na 100% doliczą podatek VAT, ale bez cła.. Cła na art. modelarskie nie ma)

Na eBay są te MiG'i, ale ludzie głupieją z ceną :evil: Tam ceny osiągają nawet do 800$ :ass:

 

@daan - dziękuję za podpowiedź.. :) Znam model MiG'a firmy Design. Skleiłem dwa migi tej firmy. Od 5 klasy szkoły podstawowej kleiłem karton :)

MiG-29 Radzieckiego wydawcy był w 1991 lub 1992 roku, a więc duużo wcześniej niż Design.. I uwierz - był opracowany OK.. Później - jako "znawca i koneser" tych modeli - trafiłem na przekopiowany Rosyjski model i wydany w Polsce przez pana Ryszarda jako własna twórczość.. Jedynie zmienił malowanie - zamiast gwiazd były szachownice i "syrenka" z 1 PLM "Warszawa". no i oczywiście karton użyty do tej polskiej podróby był do :ass: bo był gruby i nie dawał się formować.. Ot- nieładne zachowanie pana Ryszarda (jakie wydawnictwo - nie powiem ;) )

Opublikowano

Zastanawiam się, czy po pozbyciu się elementów podwozia i po wzmocnieniu tkaniną szklaną wlotów powietrza możliwy byłby start z ręki i lodowanie "na brzuchu"?

 

Moja wersja modelu nie posiada serw, silników i regli, bo uznałem, że lepiej będzie dopasować swoją elektronikę niż montować narzuconą przez producenta.

Zatem..... co zamierzasz?
Opublikowano

Po wzmocnieniu pewnych newralgicznych części modelu możliwe jest lądowanie na brzuchu. Start z ręki także.. Już widziałem gdzieś na youtube jak puszczają z ręki MiG'a firmy FlyFly (podobnej wielkości). Dzięki dużej powierzchi i niewielkiej wadze, modelm można dosłownie "klapnąć".

 

Co zamierzam.. Miałem zamontować napędy DPS (alu), ale waga mnie wystraszyła :shock: (238gram sztuka). Ostatecznie zamówiłem takie wyposażenie:

 

1. Silniki:

 

Turnigy L2855-2800 EDF Outrunner (630w)

 

Spec.

Kv: 2800 rpm/v

Voltage: 14.8(4s)

No load Current: 2.8A

Max Current: 43A

Max Power: 630W

Shaft Size : 4mm

Shaft Length: 16mm

Dimension: 34mm x 28mm

Thrust: 1200g

Weight: 97g

Dołączona grafika

 

2. Regulatory:

 

Max Motor Current: 70A

Max BEC Current: 3A

BEC Voltage: 5.5v (Switching)

LiPo: 2~6S

NiMH:5~16cells

Weight: 65grams

Dołączona grafika

 

3. BEC zewnętrzny (taki BEC mam w SU-34 i jest doskonały):

 

Type: Switching

Input protection: Reverse polarity protection

Output (Constant): 5v/5A or 6v/5A

Input: 8v-40v (2-10cell lipo)

Weight: 21g

Dołączona grafika

 

4. Serwa:

 

Corona 928BB Servo 7.0kg/ 53g/ 0.13sec

Model: CS928BB

Operating Voltage: 4.8V / 6.0V

Operating Current: 200mA / 240mA

Operating Speed: 0.14sec.60º/ 0.13sec.60º

Stall Torque: 1.8kg.cm / 2.0kg.cm

Size: 22.5X11.5X24.6mm(0.88"x0.45"x0.96")

Weight: 9g

Dead Band: ≤5uSec

Operating Travel: 40º/one side pulse traveling 400us

Potentiometer: 2 slider/Direct Drive

Ball bearing: MR85

Gear: Plastic

Dołączona grafika

 

I oczywiście pakiet 3800-4400mAh 5S 30-40C. Do tego przewody zasilające 10AWG i przedłużacze do serw zrobione według rozpiski z Instrukcji..

Opublikowano

Nie.. To nie przeoczenie.. te silniki radzą sobie z takim napięciem. Poza tym jak widzisz - w samolocie jest mała elektrownia.. 17 serw, oświetlenie i opcjonalnie urządzenie dymotwórcze.. Z pakietu 4S raczej ciężko to zasilić..

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Czas odświeżyć temat.. :)

 

Odpuściłem sobie pierwotny pomysł z zabudową silników Turnigy L2855-2800 EDF Outrunner (630w), oraz serw Corona 928BB Servo 7.0kg/ 53g/ 0.13sec które to ponoć potrafią się spalić..

70 amperowy regulator TRUST także został zastąpiony mocniejszym.. Cóż. Zamówienie zrobione - przyda się do kolejnego projektu jeśli taki mnie opęta :twisted:

Graty zamówione w HobbyKing'u jakiś czas temu - jeszcze nie przyszły, a poniższe - zamówione niedawno już cieszą oko.. Na temat HK mam odpowiednie zdanie..

 

Poniżej kilka zdjęć rzeczy zasługujących na dokładniejszą prezentację:

 

Oto nowe naklejki jakie MiG otrzyma. Lubię Rosyjskie samoloty, ale z szachownicami 8)

Jest to kalkomania zrobiona na specjalnym papierze (właśnie do tego celu). Projekt zrobiony w Corelu i wydrukowany na laserówce:

 

Dołączona grafika

 

Tak prezentują się dysze o zmiennym wektorze.. Przyznam, że dysze w SU-34 są wykonane troszkę lepiej. Ale i tak jest bardzo dobrze, gdyż po usunięciu nadlewów - nie będzie większych zastrzeżeń:

 

Dołączona grafika

 

 

A oto podwozie główne. Wydaje się skomplikowane, ale takie nie jest ;) Oczywiście trzeba będzie je pomalować, bo cylindry i tłoczysko nie może być w tym samym kolorze..

 

Dołączona grafika

 

 

... i podwozie przednie. Zintegrowane serwo skrętu.

 

Dołączona grafika

 

 

Tutaj widoczny jest sterownik do podwozia. Niestety do dziś nie wiem, w jakim celu jest widoczny przewód z wtyczką pod akku, gdyż sterownik pobiera i przekazuje prąd z odbiornika i nie wymaga dodatkowego zasilania..

 

Dołączona grafika

 

 

Tutaj serwa które w modelu będą zamontowane. Wystarczą w zupełności:

 

Dołączona grafika

 

Troszkę pracy było z przedłużkami do serw. Jest ich troszkę a praktycznie wszystkie wtyczki i gniazda trzeba było zarabiać samemu.. Żmudna robota Panowie..

 

Dołączona grafika

 

 

Tutaj widzimy monstrualne regulatory 100A HobbyWing. Czemu aż takie?

 

Dołączona grafika

 

 

..Ano temu: Potężne 1400W silniki o doskonałych parametrach potrafią z pakietu 6S wydać ciąg statyczny 1700g każdy (przy odpowiedniej turbinie oczywiście)

 

Dołączona grafika

 

Silniki są wykonane perfekcyjnie - nie mają żadnego luzu, są wyważone w fabryce. Firma Cyclone specjalizuje się między innymi w napędach EDF.. Te silniki pochcodzą ze sklepu www.pw-rc.com :)

 

Dołączona grafika

 

 

Jak tylko pojawią się turbiny - natychmiast zapodam zdjęcia..

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.