waldi1973 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 Witaj Wojtku. Tych czterołopatowych wyważać nie musiałem. Wrzuciłem na wyważarkę i byłem szczerze zdziwiony. Natomiast te fabryczne były niestety do poprawki.. Idą do mnie pakiety 6S i przeprowadzę testy napędow oryginalnych i tych co dokupiłem (czterolopatowych) z silnikami Cyclone. Już przygotowałem stanowisko pomiarowe do ciągu statycznego i poboru prądu. Zobaczymy co to za zwierz
f-150 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Ciąg i prąd to nie wszystko.Ważniejsza jest prędkość przepływu.
waldi1973 Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 Ciąg i prąd to nie wszystko.Ważniejsza jest prędkość przepływu. Zgadza się - nie wszystko, ale parametry o których wspomniałem mają posłużyć głównie analizie poboru prądu i wydajności, co pozwoli niejednej osobie ocenić taki napęd pod względem przydatności i sposobu doboru regla i pakietu. Można też zmierzyć prędkość przepływu strumienia powietrza (i nawet byłoby wskazane celem sprawdzenia), ale niestety nie dysponuję anemometrem.
f-150 Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Niestety taki przyzwoity to wydatek ponad 300zł.Ciekaw jestem do jakiej prędkości jest taki najtańszy np.z HK ?
waldi1973 Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Opublikowano 9 Listopada 2011 Szukałem takiego urządzenia, ale zakres pomiaru kończy się w większości na 30m/s. Nie wiem, czy to roszkę nie za mało.. No i cena faktycznie.. Od 270 do 800zł :shock: Taki z HK pewnie liczy tak jak pirometr lub obrotomierz Turnigy - a więc metodą przypadku :mrgreen:
waldi1973 Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Opublikowano 22 Listopada 2011 Odświerzam temat MiG'a, a ściślej - poruszę temat prób napędów. Dziś udało się uruchomić dla porównania dwa napędy: 1. Zakupiony z 4 łopatowym wentylatorem - jako alternatywny. 2. Fabryczny - z zestawu MiG'a Do testów użyłem: - pakiety 2x3S (połączone szeregowo, co daje 6S), 3600mAh, 30-40C. - Regulatory - HobbyWing 100A (110A) - silniki Cyclone 2500KV /22,2V/ Nie będę się rozpisywał za bardzo, gdyż postanowiłem zobrazować zdjęciami. Oba napędy pracowały na maksymalnych obrotach: Napęd 4 łopatowy (alternatywny): Napęd fabryczny - z zestawu: Jak widać na powyższych zdjęciach - napęd czterołopatowy wyraźnie "dostał baty" od fabrycznego, pomimo pięknego wykonania Można by rozważać tak: - Ciąg statyczny wytwarzany przez napęd fabryczny (większy) sprawdzi się lepiej w modelach wolniejszych, ale dynamiczniejszych. Natomiast napęd z czterolopatowym wentylatorem - powinien lepiej spisywać się w modelach szybkich, a nawet bardzo szybkich.. Bowiem kąt łopatek jest znacznie większy niż w napędzie fabrycznym, a więc większy skok - lepsze parametry przy większych szybkościach. Z racji tego, że MiG-29 uchodzi na forach zagranicznych za model niezbyt szybki (w zestawieniu trzech modeli :SU-34, SU-47 i MiG-29 - ten ostatni jest najwolniejszy), postanowiłem pozostawić napędy fabryczne. Oczywiście mile widziane będą sugestie kolegów którym nie obce jest zagadnienie analiz..
sionziom Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 Zwróćmy uwagę też na pobór prądu napęd fabryczny bierze ponad 50 A a alternatywny mniej niż 40 przy czym ciąg jest większy o 300 ileś tam gramów. Wydajniejszy chyba wydaje się 4 łopatowy. A tak na marginesie jak działa ten spadochron do lądowania ?
f-150 Opublikowano 23 Listopada 2011 Opublikowano 23 Listopada 2011 A tak na marginesie jak działa ten spadochron do lądowania ?Spadochron hamujący dobeg.Bardziej wydajny jest jednak napęd alternatywny.Mniejszy ciąg statyczny,ale na pewno większa prędkość i stosunek g/W przemawiają na jej korzyść. Zamontowałem taką w Alphajet ale z nowym silnikiem 3200 kv z HK.Super ale silnik HK nadaje się do śmieci .Ma takie luzy na łożyskach ,że dyskwalifikuje go do użycia. Założyłem silnik z tobie znanego sklepu o kv 3000 i jest miodzio.Prąd 36A przy 4S.Oryginalny silnik miał 2750 kv i pobierał 49A. Jak w weekend będzie fajna pogoda to oblatam i napiszę jaka jest różnica w prędkości. Jak będzie mało prędkości to założę trzyłopatowe highspeedy.
waldi1973 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Opublikowano 24 Listopada 2011 No tak. Faktycznie - wydajniejszy jest napęd z wentylatorem czterołopatowym, jednak biorąc pod uwagę, że MiG nie lata zbyt szybko, a potrzebny mu będzie "kop" do startu i do wywijania przy wykorzystaniu wektora ciągu, to zaczynam poważnie się zastanawiać co z tym robić.. Oczywiście napęd alternatywny - będzie idealny do modeli wymagających szybkości, ale czy w MiG'u się sprawdzi..? Model gotowy do lotu będzie ważył około 2,5 do 2,8kg. Stosunek masy do ciągu musi być więc w jakimś stopniu zachowany.. (Nie potrzebnie kupowałem te napędy.. Teraz mam tylko dylemat. :evil: ) W sobotę pomierzę jeszcze raz te napędy, tym razem najdokładniej jak się da.. Sprawdzimy też temperatury silników i regli.. (w obu napędach silniki i regulatory lekko się grzeją - będę chciał sprawdzić temperatury w trakcie 30s i 60s pracy) Niestety - pomarów można dokonać tylko w pracy, gdyż hałas jaki napędy generują - jest nie do przyjęcia w bloku.. Sąsiedzi po złości mogą zalać mi mieszkanie :mrgreen: Tak na marginesie: Posłuchajcie jak brzmi nowy napęd ChangeSun 70mm z 10-cio łopatowym wentylatorem: Hmm.. Może jeszcze jeden..? Do testów..? ;D
Gość a7498787 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Ja zapytam tylko, jak się lata takimi modelami ? Jaka jest trudność pilotażu ? Latałem f3b, f3f, jakimiś latającymi skrzydłami, akrobatem f3a. Do czego to przyrównać ?
waldi1973 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Opublikowano 24 Listopada 2011 Andrzeju - zależy od modelu. Zależy też od wyposażenia i ustawień. No i najważniejsze: - Od nadmiaru mocy jeszcze nikt się nie zes..ał. Generalnie modele z szerokimi kadłubami, takie jak SU-34, MiG-29, czy F-22 - latają o niebo lepiej niż klasyczne "ołówki" z racji większej powierzchni nośnej. (Szeroki kadłub - to także powierzchnia nośna). Gdzieś na forum prezentowałem filmik z lotów SU-34 i L-39. Obejrzyj i będziesz wszystko wiedział.. Sam lot nie jest żadnym wyzwaniem i nie ma wtym specjalnej trudności. Problemy pojawiają się podczas lądowania z wykorzystaniem podwozia. Trzeba wiedzieć, że modele EDF wymagają większej prędkości do lądowania i sama precyzja przyziemienia musi być większa. Szczególnie, gdy mamy podwozie chowane i delikatne.. Jeśli model ląduje na trawie (bez podwozia) - to wtedy pełen luz.. Ciężko cokolwiek uszkodzić.. Trzeba tylko zadbać o czystość kanału powietrza, bo jak model nałyka się trawy i pójdzie to w wentylator - to po pewnym czasie spada sprawność napędu i to znacznie. (Posiekana trawa odkłada się na łopatkach i nie tylko) Odpowiadając zwięźle na Twoje pytanie: - Lata się genialnie..! :mrgreen:
Gość a7498787 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Czyli jeżeli sobie dobrze radzę z f3f to rozumiem, że i z tym nie powinienem mieć problemu. Dziękuje i pozdrawiam :wink:
koszkin Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Tak na marginesie: Posłuchajcie jak brzmi nowy napęd ChangeSun 70mm z 10-cio łopatowym wentylatorem: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be Szczerze, to brzmi masakrycznie... dobrze!
f-150 Opublikowano 24 Listopada 2011 Opublikowano 24 Listopada 2011 Bartek ale kombinujesz.Zakładaj fabryczne i leć.Jak nie spełnią twoich oczekiwań to wymiana na inne i oblot.Pomiary statyczne w takich warunkach nie odzwierciedlają odczucia w locie.Ja kupiłem te napędy aby latać szybciej.
waldi1973 Opublikowano 24 Listopada 2011 Autor Opublikowano 24 Listopada 2011 No tak właśnie jest Wojtku.. czasem za bardzo kombinuję, ale tylko dla tego, że jest możliwość ku temu Zamówię jeszcze te napędy C/S 70mm z 10-łopatowym wentylatorem. Pokazały się w www.pw-rc.com Z czystej ciekawości :mrgreen: Nie zależy mi na prędkości, jedynie na fest piardnięciu Ten model i tak nie należy do demonów szybkości a wykonanie "kobry" - aż się prosi.. (Jeśli udało się to zrobić na SU-34, to MiG'iem aż grzech nie spróbować)
robertus Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Dźwięk 10cio łopatowej dmuchawki jest rewelacyjny. Aż narobiłem sobie smaka na jakiś EDF.
waldi1973 Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Opublikowano 25 Listopada 2011 narobiłem sobie smaka na jakiś EDF. No wreszcie..! ;D
f-150 Opublikowano 25 Listopada 2011 Opublikowano 25 Listopada 2011 Turbinka to pikuś,ciekawe jaki miał tam motorek?
waldi1973 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Opublikowano 2 Grudnia 2011 Turbinka to pikuś,ciekawe jaki miał tam motorek? Sprawdzimy jednak te turbinki z motorkami Cyclone.. Turbinki już zamówione. A swoją drogą, to efekt "darcia powietrza" i tego szumu tworzy niewielkie zwężenie dyszy wylotowej.. Ciekawe, kiedy Chińczycy wpadną na pomysł wykonania zwężanych dysz wylotowy w modelach EDF.. Bo jeszcze tylko tego nie zrobili :twisted:
f-150 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Opublikowano 2 Grudnia 2011 A swoją drogą, to efekt "darcia powietrza" i tego szumu tworzy niewielkie zwężenie dyszy wylotowej..Bartek nie do końca.Brzydki efekt warczącego odkurzacza powstaje miedzy łopatami turbiny a kierownicą za .Być może przy 10 łopatach częstotliwość tego dźwięku jest już niesłyszalna dla ludzkiego ucha i pozostaje tylko szum wylotowy.A to tygryski lubią najbardziej :wink:Zwężka spowoduje wzrost prędkości przepływu a spadek ciśnienia,czyli na chłopski rozum większa prędkość kosztem ciągu.Ale na końcu dyszy może dać ciekawe efekty.Trzeba będzie poeksperymentować z kubkami plastikowymi w Eurofigterze
Rekomendowane odpowiedzi