waldi1973 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Jako że "moc" napędów nie daje mi spokoju, w wolnej chwili postanowiłem znów przeprowadzić ważenie modelu w poszczególnych częściach. (Głowe bym dał, że już pisałem o rezultatach :? ) Oto co wyszło: 1. Kadłub (jako goła skorupa) - 388g 2. Skrzydła (kompletne z lotkami, klapami i slotami) - 123g 3. Stateczniki (pionowe i poziome) - 105g 4. Kabina kompletna z oszkleniem - 32g 5. Podwozie (kompletne ze sterownikiem) - 233g 6. Napędy EDF (kompletne dwie sztuki) - 400g 7. Regulatory (z przewodami 10AWG i U-BEC) - 276g 8. Pilot plus dwa spadochrony (jeden hamujący) - 26g 9. Rakiety - 33g 10. Pozostała reszta części (luki podwozia, zamki, dysze, itp) - 209g 11. Oświetlenie nav - 17g 12. Przewody do serw (wszystkie) - 74g 13. Serwa (wszystkie) - 164g 14. Odbiornik 9ch - 17g 15. Pakiety (dwie sztuki 3700mAh 30-40C, 3S) - 602g 16. Klej, kalkomania, (szacunkowo) - 100g Jakby nie liczyć - wyjdzie na gotowo 2799g. Oczywiście - jest troszkę zapasu, gdyż małe elementy i skrzydła ważyłem w workach foliowych.. Podsumowując - napęd fabryczny powinien doskonale sobie poradzić. Nawet powinien być znikomo większy ciąg niż waga gotowego modelu Liczę na te nowe turbinki 10-cio łopatowe.. Może coś więcej się wydusi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_G Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Dźwięk 10cio łopatowej dmuchawki jest rewelacyjny. Aż narobiłem sobie smaka na jakiś EDF. Nie Ty jeden. Gdzie można znaleźć takie turbinki? Chciałbym rozeznać się w kosztach takiego napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Nie Ty jeden. . No.. I tak ma być Gdzie można znaleźć takie turbinki? Chciałbym rozeznać się w kosztach takiego napędu. A ło tutaj: http://www.pw-rc.com/product_info.php/cPath/131/products_id/2481?osCsid=feb81444edba630b1ef59f3f96d1b3a3 Troszkę kupowałem u tego Pana Philipa.. Niezwykle obowiązkowy handlowiec.. Turbinki kupiłem dwie wczoraj, a dziś już status, że wysłane.. Sprawdzałem No i cena wysyłki tylko 5$ :rotfl: Za dwa kompletne napędy plus przesyłka 35$.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Chyba się potwierdza.12 łopatowa 90 też tak szumi A tu 10 na 4S Trzeba zainwestować te 15 dolców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Faktycznie.. zauwazyłem, że napędy C/S zaczynają zyskiwać na popularności.. Czyżby jakiś przełom w napędach..? :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_G Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Za dwa kompletne napędy plus przesyłka 35$.. No to nie jakieś wielkie pieniądze Do tego jeszcze z 180$ za silniki i regulatory... coraz bardziej mi się to podoba. Przede mną jeszcze długa droga. Na razie się nakręcam i dlatego poczekam na Waszą opinię na temat tych turbinek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 3 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Witaj Piotrze. Przygotowuję się do zrobienia rzetelnych testów trzech kompletnych napędów z silnikiem Cyclone 2500KV (bo tylko taki teraz mam). Pewnie że lepiej poczekać na porównania.. Co do samych napędów i ich cen: - Nie jest to wydatek który mocno uderzy w kieszeń. Na przykład: Silniki Cyclone kosztują 43,90$, regulator porządny właśnie do nich (85A) 62$ i wspominany napęd 15$.. Za wszystko 121$ plus 5$ przesyłka... Nie jest bardzo drogo.. Trzeba zainwestować te 15 dolców. ...I słusznie prawisz Sprawdziłem - w www.pw-rc.com wychodzi najtaniej za przesyłkę.. Jedyne 5 dolców. Bez różnicy za jeden czy za dwa.. I praktycznie natychmiastowa wysyłka ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 3$ .Już leci :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 3$ .Już leci :jupi: No toś mnie pan zaskoczył.. ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Bartek, mam potrzebę i ochotę 8) nabycia edf 70mm. Po drobnym namyśle jestem gotowy zaryzykować coś z nowych napędów. Nowych, jak dla mnie, czyli outrunner i do tego może wielołopatkowy Change Sun. Czy widziałeś gdzieś rzetelne dane dla Cyclone Power CS480-3300 + Change Sun 70mm Ducted Fan (10 Blade) z zasilaniem 4S ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2011 Witaj Hubercie. Niestety nie widziałem jeszcze prób zestawów C/S plus silnik Cyclone. Natomiast informuję, że zanabyłem C/S 70mm 10-cio łopatowy. Dziś po pięciu dniach doszły oba napędy. Mam nadzieję, że do soboty zrobię rzetelne próby (video), ale z silnikiem Cyclone 2500KV, 6S.. A oto kilka fotek nowych napędów: A tutaj porównanie dwóch napędów C/S. Statory są identyczne. Pierścienie także. Jedyna różnica to tylko wentylator i jego sposób mocowania do silnika: trzeba przyznać, że wentylator robi wrażenie jak się go weźmie do ręki. Nie dość, że przypomina sprężarkę w silnikach odrzutowych, to jakość wykonania zaskakuje pozytywnie. Jutro wrzucę na wyważarkę i wyjdzie szydlo z worka :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 9 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Niniejszym informuję, że zacząłem składać MiG'a.. :mrgreen: W miarę postępów w pracy - będę informował i zamieszczał zdjęcia poprzez edycję TEGO wątku. Na początek kilka słów na temat ozdób: - MiG będzie posiadał oznaczenia 1PLM "Warszawa", numer boczny "70". Wykonałem kalkomanię która wyszła całkiem przyzwoicie. A co najważniejsze - wreszcie szachownice zamiast gwiazd.. Po naklejeniu kalkomanii - części zostały zabezpieczone lakierem bezbarwnym. dzięki temu naklejki nie odcinają się aż tak bardzo a i są zabezpeczone przez odklejeniem na skutek ewentualnego zamoknięcia Polecam ten lakier. bardzo dobrze kryje, nie rozlewa się i tworzy genialny efekt. no i jest wodny. Taki jest efekt pokrycia jedną warstwą lakieru bezpośrednio na elementy modelu: ..I zbliżenie na napisy eksploatacyjne na stateczniku i skrzydłach: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sionziom Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Szukam i szukam a znaleźć nie mogę, gdzie można zanabyć takie dziesięcio łopatowe napędy change sun ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek_G Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 To poszukaj na poprzedniej stronie. Ja tam znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Dziś przeprowadziłem testy napędów Change Sun z 10-łopatowym wentylatorem z silnikiem Cyclone. Oto wyniki (tylko maksymalny reżim - gdyż taki mnie interesował najbardziej). 1. Napęd Change Sun bez pierścienia: 2. Napęd Change Sun z pierścieniem: - Różnica ciągu statycznego - 25 gram, a więc niewiele.. A teraz wentylator Change Sun w obudowie oryginalnej (to jest obudowa - stator od FreeWing'a a więc najpopularniejsza): 1. Wentylator Change Sun + oryginalny stator, bez pierścienia: 2. Wentylator Change Sun + oryginalny stator, z pierścieniem: - różnica ciągu statycznego - 139 gram, a więc sporo.. Teraz widać jak ważny jest pierścień w tym przypadku.. Podsumowując - wybór jest prosty. :mrgreen: Pozostaje oryginalny napęd z wentylatorem 10 łopatowym. Pierwsze wrażenia: - Huk jest tak niemiłosierny, że następnym kolegą polecam używać stoperów lub zagłuszek. Nie da się za bardzo wytrzymać w pomieszczeniu po odpaleniu napędów.. UWAGA! Jak będziesz przygotowywał napęd Change Sun do eksploatacji, to koniecznie wpuść kropelkę cyjanoakrylu do piasty..! Niestety śrubki ("robaczki") w piaście są za słabe, nie są w stanie utrzymać wentylatora na osi silnika..! W ten sposób uchronisz się przed przykrymi konsekwencjami w postaci zranienia, lub w najlepszym przypadku - uszkodzenia wentylatora. martwi mnie tylko jedna sprawa... Producent silników podaje max 1400W przy 22,2V, a jak widać na zdjęciu poniżej - napęd generuje 1630W..! Cóż to może oznaczać..? Chyba jedno: - Nie można ciągle latać na dopalaczu..! ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sionziom Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Tylko ta strona z napędami nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Tylko ta strona z napędami nie działa. Działa.. Nie rób scen.. www.pw-rc.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Trochę nie nadążam, co testowałeś (jakie napędy) Za to policzyłem sobie szybko, że pierwsza wersja jest zdecydowanie sprawniejsza [moc włożona/ciąg] w okolicach 0,77W/g; dla drugiej około 1W/g. Wszystkie wyniki są dla 10 łopatek, tylko zmiany statorów i warg wlotowych ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 waldi1973, jak robisz taką makietę to proponuję Ci kupić kalkomanie Begemota do MiG-29 z napisami eksploatacyjnymi i powiększyć do Twojej skali. Znacznie to podniesie atrakcyjność modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 10 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2011 Wszystkie wyniki są dla 10 łopatek, tylko zmiany statorów i warg wlotowych ? Dokładnie tak. waldi1973, jak robisz taką makietę to proponuję Ci kupić kalkomanie Begemota do MiG-29 z napisami eksploatacyjnymi i powiększyć do Twojej skali. Znacznie to podniesie atrakcyjność modelu. Już porobiłem sam kalkomanię.. Jako że opanowałem Corela w stopniu dobrym, to popracowałem dwa wieczory i zrobiłem praktycznie to co jest najbardziej widoczne.. Jest tych napisów od groma, ale chciałem uniknąć zagęszczenia Są podstawowe napisy, syrenka, numer taktyczny i kilka innych widocznych napisów.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi