andrzej_t Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 Jupiii... Generalnie cały się trzęsłem przed startem serce waliło pierwszy raz lądowałem z powodzeniem na asfalcie i na kołach Czy elektryki wzbudzają tak skrajne emocje (mam też na uwadze wcześniejsze odczucia)?To jest właśnie spalina.
Capriman Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 Gratulacje:) Ten syf to chyba nie piach który naleciał do gaznika?
bandi Opublikowano 23 Października 2011 Autor Opublikowano 23 Października 2011 mnie sie wydaje że Krzysiowi zatkał się filtr paliwa , który bardzo często jest przyczyną gaśnięcia silnika
Kristoff Opublikowano 23 Października 2011 Opublikowano 23 Października 2011 Miałem na myśli paproch nie wiem jak się tam znalazł ale gdy przymknąłem przepustnicę ona go przycięła i silnik się zadusił. Pierwsze loty elektrykiem też budziły skrajne emocje... balsiany akrobat pionem w zaorane pole ... Jeśli chodzi o zaklinowanie skrzydła (kąt natarcia) to ja je na spływie jeszcze podniosłem była tam podkładka 2mm ja dałem 5mm. Teraz kolejne pytanie skąd masz takie gumy? O_O Kurcze na początku myślałem że trzeba je będzie jakoś plątać bo nie pomyślał bym że są takie rozciągliwe i wytrzymałe. Czy podwozie robiłeś sam czy to jakieś kupione ze sklepu ? Gdzie ten filtr paliwa czy to jest to metalowe ustrojstwo na wężyku przed regulacją wysokich obrotów ??
bandi Opublikowano 24 Października 2011 Autor Opublikowano 24 Października 2011 Witaj te gumy to mam z firmy której pracuje sa bardzo dobre tylko , że długie ale ja tak jak Ci mowiłem opasałem je na na X podwójnie i nie ma bata bardzo mocno trzymały Podwozie robiłem sam dodatkowo w tym modelu podwozie podniosłem na śrubach i podkładkach dlatego , żeby model przy starcie miał większy kąt natarcia skrzydła, ale możesz je zlikwidować wiesz mozesz wszystko tam sobie przerobić ja w to sie nie bawiłem .. dla mnie to był model bardzo prowizoryczny , ale ciesze się że Tobie już pięknie lata :::D jeśli chodzi o filtr to tak jest on przed iglicą wysokich obrotów taki aluminiowy filterek paliwa ,odkręć go i zobacz czy coś zebrało się na sitku jeśli coś jest to wyciąg sitko i przedmuchaj
Kristoff Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Czy można zatem takie gumy gdzieś kupić ?? Tak sobie myślę i myślę i chyba jednak coś w tych spalinkach jest ale... Ciężko znaleść dogodne miejsce do latania w mieście, no i w tygodniu nie zawsze czas pozwala. Ale za to na weekendowe latanie gdy nic mnie nie goni... To mi się podoba Jako że elektryków kilka mam 3 sprawne 4-ty w budowie to... Chodzi mi po głowie taki projekt... Moja żona gdy słyszy te słowa ma ochotę zablokować mi konto w banku Więc myślę co by tu wystrugać przez zimę więc może coś pod spalinkę właśnie. Zawsze mażyłem o samolocie z czasów 2 wojny ze wszystkimi bajerami jak chowane podwozie, klapy, oświetlenie itp. Jak myślicie jaki silniczek zamówić do modelu ala hawker hurricane ok. 1,3m rozpiętości.
karlem Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Hurricane o tej rozpiętości to skala ok 1:10 - oryginał miał 12,19 m ... czyli ok .25 = 4 ccm. Ale na chowane podwozie i inne bajerki za mały; będzie latał na zasadzie cegły.
Kristoff Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Rozumiem więc zbuduję większy. Na razie nic mnie nie ogranicza może skala 1/7. To było by jakieś 174cm do tego silniczek ASP 52A by wystarczył ? Czyli jakieś 8,5ccm Muszę pozbierać trochę danych Tzn jakie chowane podwozie, jakie serwa, zbiornik, silnik, czym pokryć taki samolot. Nie będę lepiej zaśmiecał tego wątku bo znów kogoś wkurzę , a nie mam tego na celu.
bandi Opublikowano 25 Października 2011 Autor Opublikowano 25 Października 2011 ASP 52 II do tej rozpiętości był by idealny jest bardzo mocny mam ten silniczek chodzi pięknie
Kristoff Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Wrzucam fotki na których widać efekty zabiegu poprawienia kontu natarcia i przesunięcia skrzydła do tyłu troszkę. Samolot naprawdę lata lepiej wrzucę też filmiki z lotów niestety kamerzysta mi zmarzł i trząsł się jak osika ze względu na to filmiki są kiepskiej jakości. Filmy: Proponuję wyciszyć dźwięk gdyż są tam jakieś dźwięki kilku osób które się przyglądały.
bandi Opublikowano 27 Października 2011 Autor Opublikowano 27 Października 2011 Kolego jestem pełen podziwu fajne wrażenie jest jak ktoś lata moim byłym modelem to tak jak by ktoś mi go ukradł haha ale szczerze Ci powiem że pięknie lata chyba jesteś zadowolony????
Kristoff Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Jak najbardziej Co prawda na razie rewolucji już więcej nie będzie mimo że planowałem odchudzić model. Za miast ciężkich nakrętek pod podwoziem wrzucę tam plastikowe tulejki, to samo zrobię z tymi podkładkami pod silnikiem, a żeby nie popsuć wyważenia wysunę go 1cm do przodu. Do tego może pobawię się z jakąś laminatową owiewką silnika. Ale jak już pisałem to za jakiś czas na razie muszę posunąć się do przodu z budową RWD. Tak na marginesie tak mi się spodobało latanie modelem z kołami że zapodam kółka mojemu toto podczas jego renowacji zaplanowanej na najbliższą przyszłość. Dodam jeszcze że 5% nitro wystarcza w zupełności. Teraz mam pytanie czy gdybym zmiksował jakimś cudem klapy na lotkach to model lądował by rzeczywiście wolniej i bezpieczniej ?? Czy w tak małym modelu to nie zrobi wielkiej różnicy ?? Kolejne pytanie czy są jakieś filtry na gaźnik ??
Cimek Opublikowano 27 Października 2011 Opublikowano 27 Października 2011 Cześć! Filtry na gaźnik? w sumie nie widziałem... Tylko w samochodach Nitro tak. Klapolotki? hmm... Możesz w sumie popróbować, aczkolwiek najpierw klapy na dużej wysokości zapuść i zobaczysz...
andrzej_t Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 gdybym zmiksował jakimś cudem klapy na lotkachCzyli zrobić klapolotki - jeśli są na przewodzie V to faktycznie bez cudu się nie obejdzie ale jak są na osobnych kanałach to już kwestia możliwości nadajnika. Lotki masz duże więc efekt powinien być zdecydowany. Może być nawet konieczne domiksowanie steru wysokości - lotki w dół, ster wysokości również (odrobinę) w dół. Trzeba to dobrać doświadczalnie. Nie przesadź tylko z wychyleniem tych klap, żeby nie przestały działać jako lotki.
bandi Opublikowano 28 Października 2011 Autor Opublikowano 28 Października 2011 No tak jak kolega wyżej pisze jeśli masz lotki podpięte na V czyli tym rozgałęźnikiem jak ja Ci go sprzedałem to będzie ciężko ... ale jeśli to zmieniłeś i wsadziłeś lotki na osobne kanały to da się to bez problemu Ja tak mam w dużym górnopłacie o rozpiętości prawie 2 metrów tyle że te klapy mam ustawione na malutki kąt ...a w zasadzie ich nie używam ale jeśli już chcesz sobie je ustawić to tak jak koledzy Ci wyżej mówią, testuj je na dużej wysokości co do modelu no to już Twoja wola możesz zrobić owiewkę jak najbardziej to podwozie wymienić nawet na troszkę z dłuższymi ramionami i nie będziesz potrzebował tych nie potrzebnych podkładek no i tak samo zastąpić te podkładki przy silniku możesz klockiem bukowym wycinając taki kształt klocka jaki masz kształt łoża silnika plus ten kąt i skłon silnika co masz teraz i będzie nawet super wyglądało ja mam tak w swoim górnopłacie i nawet jest wrzucony tutaj na tym forum mam już doszlifowany odpowiedni kąt czyli< skłon silnika -3, i wykłon + około 3 stopnie w prawo> i nie muszę już niczego ustawiać itp żadnych zbędnych podkładek > no ale tamten samolot to mam dopieszczony z owiewką luknij sobie kiedyś jak będziesz miał czas to jest górnopłat z otwieranym włazem dla spadochroniarza pozdrawiam Darek
Kristoff Opublikowano 28 Października 2011 Opublikowano 28 Października 2011 Lotki są na kabelku Y ale nie trzeba wiele by to zmienić maximum 5 minut wypiąć Y i zapodać 2 przedłużacze. Odbiornik mam tam od mojej aparatury 8ch więc też problemu z tym nie będzie bardziej martwię się o to jak to zmiksować na apce bo szczerze mówiąc to ja nie wykorzystuje żadnych jej opcji (nie wiem jak). Poza tym na razie nie było mi to aż tak potrzebne. Instrukcji w języku ojczystym nie mam i nie mogę znaleźć jest to TG9X.
bandi Opublikowano 28 Października 2011 Autor Opublikowano 28 Października 2011 hmmm na tej aparaturze sie nie znam musisz kogos zapytać kto ma tą aparaturke a z tego co wiem to dużo ludzi ją posiada ja mam HITECA Optic 6
mkrawcz1 Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 T9x ma mikser "flaperon".
Kristoff Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 Cześć. Dziś był pracowity dzień. Wylatałem chyba z godzinę Do tego naprawiłem toto bo zauważyłem że skrzydła przy lotkach popękały dałem tam wzmocnienia i wkleiłem balse No a potem zabrałem się za spalinkę. Więc strasznie mi przeszkadzały te śruby na podwoziu no patrzeć na nie nie mogłem Zatem postanowiłem zrobić nowe wyższe i pomyślałem że dam większe kółka to będzie się lepiej startowało z trawy. Co prawda kółka nie są skalowe ale przecież to nie makieta. Dziś jeszcze nie latałem na nowym podwoziu brakło światła ale wygląda całkiem fajnie załączam kilka fotek. Ładne paski aluminium znalazłem w zwykłych karniszach od firanek. Wystarczy z nich poodcinać niepotrzebne elementy. Aluminium było 1,5mm więc gdy przedłużyłem ( golenie ? nie wiem czy tak się nazywają ramiona podwozia wciąż się uczę) to okazało się że mimo iż wyciąłem szersze paski w stosunku do oryginału, to i tak nie miały odpowiedniej sztywności. Zatem zamontowałem takie wzmocnienia. Duma mnie rozpiera gdyż całokształt prezentuje się jak dla mnie zacnie. Nie starczyło czasu na zabawę z klapolotkami ale jeszcze powrócę do tego pomysłu. Teraz nie dają mi spokoju te podkładki pod łożem silnika I ciągle myślę o jakiejś owiewce tylko jak to zrobić :/ PS. Mam nadzieję Darku że nie przeszkadza ci to że opisuje to wszystko w twoim wątku.
Capriman Opublikowano 29 Października 2011 Opublikowano 29 Października 2011 Ja bym mu jeszcze to skrzydło wyprostował. Jeśli chodzi o owiewkę to może zrób coś w rodzaju "wicherkowego przodu", boki ze sklejki i owiewka od dołu a od góry odkryty silnik. Luknij na mojego wicherka .
Rekomendowane odpowiedzi