Skocz do zawartości

Mały górnopłat spalinowy pod silnik os. max 15 LA


bandi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli chodzi o farby to problem w tym że nitro zawarte w paliwie rozpuszcza wszystkie jakie mam. Pomalowałem na czarno komorę silnika ale podejżewam że i ta farba będzie się zmywać bądź zostaną na niej zacieki.

Dlatego pommyślałem żeby pomalować to jakimś bezbarwnym lakierem.

 

najlepiej było by gdybyś dodał do bezbarwnej farby utwardzacza ... inaczej nitro będzie ją rozpuszczać . Ja tak malowałem makietę robinsona ;) tylko ze pierwsze kładłem baze akryl-mat bez utwardzacza a po 30 minutach schnięcia na to przykrywałem bezbarwnym z utwardzaczem;)

ale wiesz co?? do wewnątrz tak jak Tobie trzeba pod silnik itp to nie ma sie co bawić, tylko kupić w modelarskim farbę w sprayu odporną na nitro :)w twoim wypadku czarną

 

ja musiałem robić tym sposobem co Ci napisałem wyżej bo ja malowałem pistoletem na zewnątrz całą makietę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 177
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jeśli chodzi o farby to problem w tym że nitro zawarte w paliwie rozpuszcza wszystkie jakie mam. Pomalowałem na czarno komorę silnika ale podejżewam że i ta farba będzie się zmywać bądź zostaną na niej zacieki.

Dlatego pommyślałem żeby pomalować to jakimś bezbarwnym lakierem.

 

najlepiej było by gdybyś dodał do bezbarwnej farby utwardzacza ... inaczej nitro będzie ją rozpuszczać . Ja tak malowałem makietę robinsona :( tylko ze pierwsze kładłem baze akryl-mat bez utwardzacza a po 30 minutach schnięcia na to przykrywałem bezbarwnym z utwardzaczem;)

ale wiesz co?? do wewnątrz tak jak Tobie trzeba pod silnik itp to nie ma sie co bawić, tylko kupić w modelarskim farbę w sprayu odporną na nitro :)w twoim wypadku czarną

 

ja musiałem robić tym sposobem co Ci napisałem wyżej bo ja malowałem pistoletem na zewnątrz całą makietę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja wiem ale mam trochę czasu, a w łodzi nie mam warunków do budowy nowego modelu więc trochę dopieszczam ten :) Sprawia mi to frajdę :)

Poza tym ktoś kiedyś powiedział że ładniejsze modele lepiej latają ;)

 

oj masz 100% racji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ja wiem ale mam trochę czasu, a w łodzi nie mam warunków do budowy nowego modelu więc trochę dopieszczam ten :) Sprawia mi to frajdę :)

Poza tym ktoś kiedyś powiedział że ładniejsze modele lepiej latają :(

 

oj masz 100% racji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

Nie daje mi spokoju kwestia tego środka ciężkości. Mam pomysł jak przesunąć go jeszcze na przód ale nie wiem, w którym miejscu powinien on wypadać aby samolot latał dobrze.

Zatem jak można obliczyć środek ciężkości ? są jakieś programy w których wpisuje się tylko dane i one to obliczają ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomierzyłem i program wskazał mi ść tam gdzie aktualnie jest ustawiony mniej więcej po zatankowaniu będzie minimalnie na przód, a na pusto minimalnie na tył.

Mam tylko wątpliwości co do tego czy wznios skrzydeł ma jakieś znaczenie w wyznaczaniu ść i gdzie wpisać ewentualnie dane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wznios nie ma znaczenia.

ŚĆ wyznaczasz na pusto, żeby zatankowany model był ciężki "na nos".

W miarę zużywania w locie paliwa model się "wyważy".

Jeżeli wyznaczysz na zatankowanym modelu - po opróżnieniu zbiornika model będzie ciężki "na ogon", co będzie mniej fajne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.Poszedłem za radą i troszkę jeszcze doważyłem na przód (zlutowałem nowy pakiet ni-mh) tamten nie używany z tydzień się rozładowywał.Tankowałem też zbiornik i chyba wszystko dobrze tam w środku powyginałem bo zatankował się do pełna i opróżnił zostawiając kilka kropli.Tak na marginesie polecam akum. Active charge duracela na prawdę po długim czasie nie używania są dalej naładowane.Mam małe pytanie czy jest ktoś na forum kto potrafi zlutować antenę w odbiorniku ?Ja tam zajrzałem gdyż zaczęła się urywać. Niestety mój sprzęt nie pozwoli na tak precyzyjne lutowanie.Wrzuciłem tam nowy odbiornik bo ten wydaje mi się nie pewny ale może nie trzeba go jeszcze spisywać na straty.(odbiornik jest od tg9x v2)Cały czas myślę żeby te lotki podpiąć pod 2 osobne kanały i domiksować klapolotki ale bladego pojęcia nie mam jak to zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Minęło trochę czasu, a problemów z samolotem nie ubyło.

Nie wiem dlaczego skubaniec jest tak uparty i zadziera nos do góry. Poza tym słabo reaguje na lotki tak jakby był nie doważony na przodzie.

Ale już go tak dopakowałem na przód że aż mi się nie chce wierzyć że jest tam za lekko.

Tak sobie myślę...

Jak kupiłem samolot od Darka to od razu podłożyłem podkładki pod spływ i cofnąłem skrzydło do tyłu. Może cofnięcie to dobry pomysł, a podłożenie podkladek pod spływ zły ?? zauważyłem że samolot nawet podczas poziomego lotu ma ogon jakoś tak nie naturalnie w dół niemal jakby leciał na granicy przeciągnięcia.

Pomocy bo brakuje mi już pomysłów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na szybkiego wprowadziłem kilka poprawek. Na szybkiego bo brakowało czasu i mogłem pogrzebać dopiero wieczorem.

Poprawa jest. Niestety nie tak duża jak mi się mażyło. Samolot zaczął reagować na lotki progres jest. Ale bardzo mocno zadziera nos do góry skłon to już ok. 6 stopni wyraźnie widać że jest już mocno w dół. I o co tu chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest udało się.

Tak byle jak zrobiłem kliniki w miejscu gdzie natarcie skrzydeł opiera się na kadłubie i samolot lata poprawnie.

Jak dodaje gazu na max to leci prawie że pionem w górę, a gdy odpuszczę samolot leci poziomo i statecznie.

W końcu latanie daje trochę frajdy. Bo ostatnio to tylko strach był.

Teraz te kliny muszę zamocować "na gotowo" żeby wyglądało to wszystko estetycznie.

No i mam pytanie czy mógłby ktoś napisać krótką instrukcję jak zmiksować 2 kanały w aparaturze ?? (TG9x V2)

Chciałbym popracować nad tymi klapolotkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia, duży wnios skrzydła to próba załatwienia techniką czegoś co robić powinien pilot, czyli sterowania modelu.

Taki model sam fajnie lata, ale do kitu się nim steruje. Ogon mu tanczy po niebie, w sumie oprócz lotu po prostej to takie coś nic konkretnego nie potrafi.

Jako złudzenie latania wystarczy, ale na przyszłość nie przesadzaj.

 

2-3 stopnie w zupełności wystarczą jako kąt samostateczności. Resztę robisz ty.

A jak za mało wprawy -> symulator. I praktyka, praktyka...

 

Po pierwszych 50-ciu godzinach lotu zrozumiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gmeracz

Chyba mylisz pojęcia.Co ma wznios do tematu.I przez pierwsze 50 godzin przynajmniej poczytaj trochę zanim zaczniesz post od mądrości typu "Tia"

 

Kristoff

Model na warsztat,długa linijka lub inna prosta listwa i sprawdzenie kątów statecznik-skrzydło,statecznik-silnik.

jeżeli ten Kadłub powstał na podstawie Wicherka w wersji wolnolatającej i został zmieniony profil skrzydła bez zmiany kąta zaklinowania to takie będą objawy.

Jeżeli masz problem zrób dokładne zdjęcie modelu z profilu,(może być bez skrzydła)ale tak ,aby statecznik ustawiony był w poziomie.

Wrzuć na forum i zobaczymy co go boli.Dodatkowo zrób zdjęcie profilu skrzydła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tia, duży wnios skrzydła to próba załatwienia techniką czegoś co robić powinien pilot, czyli sterowania modelu.

Taki model sam fajnie lata, ale do kitu się nim steruje. Ogon mu tanczy po niebie, w sumie oprócz lotu po prostej to takie coś nic konkretnego nie potrafi.

Jako złudzenie latania wystarczy, ale na przyszłość nie przesadzaj.

 

2-3 stopnie w zupełności wystarczą jako kąt samostateczności. Resztę robisz ty.

A jak za mało wprawy -> symulator. I praktyka, praktyka...

 

Po pierwszych 50-ciu godzinach lotu zrozumiesz.

 

Na razie nic nie rozumiem z Pana wypowiedzi ale nie istotne.

Według mnie post pana GMERACZA nie wniósł nic poza tym że dowiedziałem się jakim to jest doświadczonym i wzorowym pilotem.

Szczerze to nie bardzo mnie to interesuje. Mam problem z modelem, a to że jeszcze jest cały świadczy tylko o tym że wiem jaka jest rola pilota...

Latałem kilkoma modelami do treningu i żaden nie zachowywał się w ten sposób może tylko udawały że latają ale udawały znacznie lepiej.

Obecnie dziś już jakoś dało się sterować. ŚĆ mocno przeniesiony na przód skrzydło cofnięte w tył + to zaklinowanie płata. Na marginesie chciałem dodać że zmieniałem zaklinowanie płata bo ogon opadał na dół podczas poziomego lotu i samolot nie reagował na lotki ale tego pewnie pan GMERACZ nie doczytał bo i po co... Lepiej się dowartościować na tle młodego niedoświadczonego a co...

 

 

"Jeżeli masz problem zrób dokładne zdjęcie modelu z profilu,(może być bez skrzydła)ale tak ,aby statecznik ustawiony był w poziomie.

Wrzuć na forum i zobaczymy co go boli.Dodatkowo zrób zdjęcie profilu skrzydła. "

Ok jutro wrzucę fotki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Na wstępie przepraszam że nie wstawiłem fotek.

Dziś było Wojciecha, a że Wojciech to mój szef... Dostałem polecenie służbowe i koniec.

To wersja oficjalna (czytaj dla żony).

Wkleję zdjęcia jutro na 100%. Chyba że znów dostanę polecenie służbowe ;) chłopcy już się śmiali że na magazynie jest taka zasada: "jaki poniedziałek taki cały tydzień"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.