Skocz do zawartości

Pierwszy silnik spalinowy


Bruno

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Przymierzam się powoli do budowy pierwszego spaliniaka (wicherek 10 lub 15). Czekam na jakąś fajną okazję na allegro, jednak większość aukcji jest opisana niejasno lub trudno znaleźć jakieś info na ich temat. Znalazłem takie coś:

http://allegro.pl/silnik-mvvs-1-5-d-i1836201083.html

Czy będzie się on nadawał?

Co oznacza litera ,,D" przy jego nazwie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 147
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wylicytowałem taki sam silnik do wicherka tylko w wersji G czyli żarowej i jestem zadowolony. Od wersji D różni się tym że ma gaźnik i możliwość regulacji obrotów, tłumik i inna głowice...

 

Trzeba być cierpliwym bo czasem pojawiają się starsze silniczki za niewielką kase. Najważeniesze żęby silnik miał gaźnik z przepustnicą no i tłumik to bedziesz miał mniej upackany model :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruno, ten silnik sobie odpuść jest to silnik samozapłonowy z gaźnikiem bez możliwości regulacji obrotów a poza tym kłopotliwy w użytkowaniu zwłaszcza zdobycie paliwa może być barierą nie do pokonania. Jak chcesz kupić silnik z drugiej ręki to proponuję napisać ogłoszenie w dziale "Giełda", czasem można trafić okazję i kupić silnik w dobrym stanie za niewielkie pieniądze. Ja sam kupiłem trzy silniki tu na forum i wszystkie w super stanie w bardzo atrakcyjnych cenach. Okazja może się trafić tym bardziej że sezon się powolutku kończy :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście jestem przeciwny wkładaniu do modelu dużego silnika tylko po to żeby mieć zapas mocy bez jakiegoś konkretnego celu. Wicherek 10 jest skrojony na silnik z zakresu 0,5-1 cm, W15 jest na motorek 1-2 ccm, na dodatek mowa o silnikach sprzed pół wieku. Twój 10FP ma pojemność 1,7 ccm i parametrami z grubsza odpowiada ówczesnemu silnikowi 2,5 ccm. Jeśli chcesz zbudować Wicherka, to trzymaj się wytycznych Schiera, i wybierz wersję 15. Wstawiając 10FP do W10 stracisz cały urok Wicherka. A jeśli potrzebujesz model którym chciałbyś nieco poszaleć, to zbuduj jakiś inny, który będzie bardziej się do tego nadawał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zasilanie podpinasz jeden biegun do świecy od góry a drugi biegun to cały silnik:). Przepustnica powinna chodzić bez oporów... Sciągnij sobie instrukcję obsługi ze strony os-max a na pewno troche ci się wyjaśni:).

 

Mask - dlaczego tak dużo tego nitro? Mvvs-a to nawet bez nitro sie dociera...

W instrukcji jest podane że do docierania 5% nitro i do latania wystarczy. Najważniejszy i tak jest olej którego do docierania powinno być 20% a później mozę już być mniej czyli nie mniej jak 18%.... :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mask - dlaczego tak dużo tego nitro? Mvvs-a to nawet bez nitro sie dociera...

W instrukcji jest podane że do docierania 5% nitro i do latania wystarczy.

Owszem wystarczy, i pewnie mało kto zauważy różnicę. Różnica jednak jest i polega na tym, że silniki ABC, ABN i AAC (OS 10FP - ABN) dociera się zupełnie inaczej jak silniki ze stalowymi lub żeliwnymi tłokami (np. Twój MVVS). Te pierwsze dociera się na paliwie z maksymalną zalecaną zawartością nitro, te drugie z minimalną. Chyba, że nie zależy Ci na uzyskaniu wysokich osiągów i żywotności. A dlaczego tak jest...? praca domowa :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.