Bruno Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Witam, Przymierzam się powoli do budowy pierwszego spaliniaka (wicherek 10 lub 15). Czekam na jakąś fajną okazję na allegro, jednak większość aukcji jest opisana niejasno lub trudno znaleźć jakieś info na ich temat. Znalazłem takie coś: http://allegro.pl/silnik-mvvs-1-5-d-i1836201083.html Czy będzie się on nadawał? Co oznacza litera ,,D" przy jego nazwie?
Cimek Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Silnik nie ma regulacji obrotów, takie silniki stosuje/stosowalo się bardziej do F2B ,bądź innych uwięziowych konkurencji. Owszem możesz dać do wicherka taki silnik, ale cały czas latałbyś na full obrotach.
Bruno Opublikowano 26 Września 2011 Autor Opublikowano 26 Września 2011 Trudno, muszę kombinować dalej. :wink: Mam jeszcze jedno pytanie czym różni się OS MAX 10 FP od popularnego 10 LA, i czy ktoś ma opinie na temat tego silnika.
psiwak Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 Co oznacza litera ,,D" przy jego nazwie?Prawdopodobnie D jak Diesel, po naszemu samozaplonowy. Silnik bardzo dobry ale nie do zastosowania dla ciebie
Gmeracz Opublikowano 26 Września 2011 Opublikowano 26 Września 2011 FP to starsza wersja LA, ale pomimo wieku chwalona za jakość wykonania i niezawodną pracę. Ma ciąg ok. 500 g i ze śmigłem 7x4 nadaje się do modelu o wadze trochę ponad kilogram.
Capriman Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Ja wylicytowałem taki sam silnik do wicherka tylko w wersji G czyli żarowej i jestem zadowolony. Od wersji D różni się tym że ma gaźnik i możliwość regulacji obrotów, tłumik i inna głowice... Trzeba być cierpliwym bo czasem pojawiają się starsze silniczki za niewielką kase. Najważeniesze żęby silnik miał gaźnik z przepustnicą no i tłumik to bedziesz miał mniej upackany model :rotfl:
bzik4 Opublikowano 27 Września 2011 Opublikowano 27 Września 2011 Bruno, ten silnik sobie odpuść jest to silnik samozapłonowy z gaźnikiem bez możliwości regulacji obrotów a poza tym kłopotliwy w użytkowaniu zwłaszcza zdobycie paliwa może być barierą nie do pokonania. Jak chcesz kupić silnik z drugiej ręki to proponuję napisać ogłoszenie w dziale "Giełda", czasem można trafić okazję i kupić silnik w dobrym stanie za niewielkie pieniądze. Ja sam kupiłem trzy silniki tu na forum i wszystkie w super stanie w bardzo atrakcyjnych cenach. Okazja może się trafić tym bardziej że sezon się powolutku kończy :wink:
Bruno Opublikowano 2 Października 2011 Autor Opublikowano 2 Października 2011 Kupiłem nowy OS MAX 10FP za 61 zł na allegro. Jak oceniacie mój wybór i którą wersje wicherka (10 czy 15) budować pad ten silnik?
Marcin K. Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 W 10. Lepiej jest miec troche zapasu ciągu. A mniejszy model to mniejsza waga. Czyli większy zapas
Capriman Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Najmniejszy jaki się da:). Czyli 10 to może nawet troche poszalejesz. Tanio kupiłeś ja za swój 1,5ccm dalem 51zł...
MASK Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Osobiście jestem przeciwny wkładaniu do modelu dużego silnika tylko po to żeby mieć zapas mocy bez jakiegoś konkretnego celu. Wicherek 10 jest skrojony na silnik z zakresu 0,5-1 cm, W15 jest na motorek 1-2 ccm, na dodatek mowa o silnikach sprzed pół wieku. Twój 10FP ma pojemność 1,7 ccm i parametrami z grubsza odpowiada ówczesnemu silnikowi 2,5 ccm. Jeśli chcesz zbudować Wicherka, to trzymaj się wytycznych Schiera, i wybierz wersję 15. Wstawiając 10FP do W10 stracisz cały urok Wicherka. A jeśli potrzebujesz model którym chciałbyś nieco poszaleć, to zbuduj jakiś inny, który będzie bardziej się do tego nadawał.
Capriman Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Jeśli to ma być oryginał to popieram Marcina ale jeśli ma to być coś na wzór mojego psełdo wicherka to nie. Ps.Ja do mojego szukam powoli jakiegoś mocniejszego silniczka :rotfl:
Bruno Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Jeśli to ma być oryginał to popieram Marcina ale jeśli ma to być coś na wzór mojego psełdo wicherka to nie.Będę się opierał na twoim wątku tyle, że będę budował z drewna .
Capriman Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Heh ciekawe jaka waga wyjdzie...
Bruno Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 Po długim oczekiwaniu silnik wreszcie doszedł. Wygląda jak dzieło sztuki :mrgreen: Mam też kilka pytań: Na jakim paliwie go docierać? Czy łoże od silnika 10 LA będzie pasowało? Jaką świece kupić?
MASK Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Paliwo 10-15% nitro i 20% oleju (dobrze jeśli w paliwie będzie trochę rycyny), świeca OS A3, śmigło 7x3. Po dotarciu możesz zmienić śmigło na takie, jakie będzie najlepsze do modelu w którym będzie latał silnik.
Bruno Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 Z góry przepraszam jeżeli mylę pojęcia. Przepustnica (tam gdzie będzie podłączone serwo) w moim silniku nie chce się ruszać. Trzeba tam coś jeszcze odkręcić czy coś? Jak podłącza się zasilanie do świecy?
Capriman Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Zasilanie podpinasz jeden biegun do świecy od góry a drugi biegun to cały silnik:). Przepustnica powinna chodzić bez oporów... Sciągnij sobie instrukcję obsługi ze strony os-max a na pewno troche ci się wyjaśni:). Mask - dlaczego tak dużo tego nitro? Mvvs-a to nawet bez nitro sie dociera... W instrukcji jest podane że do docierania 5% nitro i do latania wystarczy. Najważniejszy i tak jest olej którego do docierania powinno być 20% a później mozę już być mniej czyli nie mniej jak 18%....
bzik4 Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Bruno, a wrzuć jakieś zdjęcia tego silnika
MASK Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Mask - dlaczego tak dużo tego nitro? Mvvs-a to nawet bez nitro sie dociera... W instrukcji jest podane że do docierania 5% nitro i do latania wystarczy. Owszem wystarczy, i pewnie mało kto zauważy różnicę. Różnica jednak jest i polega na tym, że silniki ABC, ABN i AAC (OS 10FP - ABN) dociera się zupełnie inaczej jak silniki ze stalowymi lub żeliwnymi tłokami (np. Twój MVVS). Te pierwsze dociera się na paliwie z maksymalną zalecaną zawartością nitro, te drugie z minimalną. Chyba, że nie zależy Ci na uzyskaniu wysokich osiągów i żywotności. A dlaczego tak jest...? praca domowa :wink:
Rekomendowane odpowiedzi