Sanczo Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Cześć Postaram się przeprowadzić relacje budowy tego samolotu, może to chwilę potrwać ale do końca roku pewnie dam rade go poskładać Samolot zamówiony od Pana Marka Rokowskiego, przesyłka dotarła szybko i na szczęście cała;) Wyposażę go w: silnik Tower pro 2408-21 odpowiednie śmigło 8x4 regulator 20A 2 lub 3 serwa (jeszcze się zastanawiam) HXT500 wygrzebałem jeszcze pakiet 1300mah 25-35c i to z grubsza tyle, myślę że powinno być ok Zawartość pudełka a tutaj po cięciu, nastepnę zdjęcia będą jak znajdę żelazko
Viader Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Witaj, warto dać 2 serwa na lotki. Łatwo ustawisz sobie z aparatury różnicowość lotek, która nie jest tu bez znaczenia. Powodzenia w budowie
michal888 Opublikowano 28 Września 2011 Opublikowano 28 Września 2011 Ja dalem 1 serwo na lotki -dziala bez zarzutow ale wczesniej delikatnie przetarlem papierem zawiasy.
plisken Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Szkoda, że kupiłeś (tak mniemam po pierwszym zdjęciu) odbiornik turnigy. Kosztuje tyle samo co HK, a HK jest wiele mniejszy i lżejszy. http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=376 Ja w tym samym modelu mam silnik E-max 2822 i śmigło 8x6. Na pakiecie Turnigy NanoTech 1300 ostatnio latałem 14 minut (lot tak na 60-80% ciągu). Jaką szerokość z przodu ma u Ciebie kadłub? Mam wrażenie, że jest szerszy niż mój.
michal888 Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Grubosc kadluba to 6 cm w okolicach silnika.
Sanczo Opublikowano 29 Września 2011 Autor Opublikowano 29 Września 2011 Szkoda, że kupiłeś (tak mniemam po pierwszym zdjęciu) odbiornik turnigy. Kosztuje tyle samo co HK, a HK jest wiele mniejszy i lżejszy. http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=376 Ja w tym samym modelu mam silnik E-max 2822 i śmigło 8x6. Na pakiecie Turnigy NanoTech 1300 ostatnio latałem 14 minut (lot tak na 60-80% ciągu). Jaką szerokość z przodu ma u Ciebie kadłub? Mam wrażenie, że jest szerszy niż mój. Razem z aparaturą go miałem, więc wykorzystam (a faktycznie jest spory;)) grubość zmierzę jak wrócę do domu, sądzę że będzie około 6cm. E-max jest dużo mocniejszy od mojego tower pro?
plisken Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 TowerPro 2408-21T ma 1400KV i 120W Emax C2822 ma KV1200 i 170W Niby mniejsze KV, ale biorąc pod uwagę moc daje lepsze osiągi. Do tego ma mniejszą masę. TowerPro waży 47-50g, a e-max ok 10g mniej.
mirolek Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Niby mniejsze KV, ale biorąc pod uwagę moc daje lepsze osiągi. teoria czy praktyka? Eskadra Kraków przetestowała kilkanaście różnych silników w różnych konfiguracjach śmigieł. Black daje dużą szybkość modelu i doskonale się sprawdza ze śmigłem 8x4, polecany Emax wymaga śmigła GWS HD 9x5 ale wtedy model jest nieco wolniejszy niż przy silniku Tower-Pro. Przy śmigle 9x6 osiągi sa zdecydowanie lepsze ale przy lataniu na pełnej prędkości brakuje z pakietu na pełne 5 minut walki. W tym przypadku nie jest tak że coś jest lepsze od czegoś bo wszystko zależy od indywidualnych preferencji zawodnika. ms
plisken Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Może źle się wyraziłem... Ja do emaxa zakładam śmigło 8x6. Daje to sporą szybkość. Na lotnisku mam porównanie z blackiem (którego też wcześniej miałem).
sebamor Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Ja do emaxa zakładam śmigło 8x6. Black daje dużą szybkość modelu i doskonale się sprawdza ze śmigłem 8x4Mam obydwie konfiguracje w modelach, więc może się wypowiem.E-maxa 2822 ze śmigłem 8*6 Tower Pro mam w Spicie i model jest porównywalnie szybki i ma spory ciąg. Natomiast Tower Pro 2408-21 mam w messerscmitcie co prawda silver a nie black ale różnią się one jedynie obudową. Ten silnik pracuje u mnie najczęściej z śmigłem 8*4 GWS i powiem, że model jest szybszy, ale za to odczuwam leciutki brak ciągu w gwałtownym pionowym wznoszeniu, czego nie ma w Spitfirerze. Podsumowując obydwie konfiguracje mają swoje wady i zalety wybór należy do pilota. :wink:
plisken Opublikowano 29 Września 2011 Opublikowano 29 Września 2011 Może właśnie różnica jest przy dynamicznym lataniu, ciasnych nawrotach i wznoszeniu... Model z emaxem potrafi bardzo gwałtownie przyśpieszać i "ciągnie" do góry jak oszalały. Nie miałem w zasadzie porównania w zwykłym ciągłym poziomym locie. W moim przypadku bardziej sprawdza się emax, może jakbym nieco inaczej latał to lepszy byłby TP...
robertus Opublikowano 30 Września 2011 Opublikowano 30 Września 2011 Latałem na Emaxie 2822 na śmigle 10x4,7SF i 9x6. Moim zdaniem na teoretycznie wolniejszym SF latał szybciej. Na 9x6 musiałem latać ciągle na maxa.
Sanczo Opublikowano 2 Października 2011 Autor Opublikowano 2 Października 2011 Silniki silnikami, a mój samolot jest pozaokrąglany, potraktowany żelazkiem. Wkleiłem w skrzydła pręty węglowe zalewajac je klejem na 1/4 długości skrzydła. Tak ma być czy lepiej na całej długości? W pierwszej opcji skrzydło "pracuje" w drugiej jest bardziej sztywne, co lepsze? Ster wysokości nie jest na gotowo... Pozdrawiam;)
ZagraJ Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 Witam W pierwszej opcji skrzydło "pracuje" w drugiej jest bardziej sztywne, co lepsze ? Najlepiej jest jak skrzydło jest całe sztywne , model lata stabilnie .
sebamor Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 To co napisał Patryk. Jeżeli nie wkleisz na całej długości to modle będzie ci robił straszliwe wywijasy w powietrzu.
Sanczo Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 Tak też własnie zrobiłem, klej na całej długości;) Teraz coś innego - "zawiasy" lotek są tak wycięte że łączy je ze skrzydłami cienka grubośćć materiału EPP jest wszystko ok, lotki ruszają się bez oporów. Natomiast inaczej jest na sterze wysokości tutaj tego materiału zostało ok. 2mm i stery mają mniejsze wychylenia jednocześnie stawiając opór. Tak ma zostać? czy nadciąć trochę materiału w tym miejscu?
marek rokowski Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 przegnij ster wysokości do góry , tak aż odsłoni się wnętrze zawiasu - i trochę zeszlifuj to co wystaje - w ten sposób pocienisz zawias - skoro twierdzisz że jest za gruby i stawia nadmierny opór. Zostaw jednak trochę więcej "mięsa" przy krawędziach - a zwłaszcza przy krawędzi gdzie ster łączy się z dźwigienką /czasem epp lubi rozrywać się w takich miejscach/
Sanczo Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 W między czasie zalutowałem wtyczki i podłączyłem - wszystko gra;) zrobiłem miejsce na wyposażenie w kadłubie, wkleiłem serwa. Jak zamocować silnik do sklejki? wkręty do drewna? aha w skrzydła wkleiłem na prawie całej długości pręt weglowy, pozostały mi dwa mniejsze poza tymi które są w kadłubie. Umocnić dodatkowo skrzydła?
sebamor Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Jak zamocować silnik do sklejki? wkręty do drewna?Wręga do modelu na kleju, a do tego łoże na wkrętach.Umocnić dodatkowo skrzydła?Tak.
marek rokowski Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 witaj tak, dwa pozostałę wzocnienia wklej w skrzydło wg ponizszego schematu:
Rekomendowane odpowiedzi