Skocz do zawartości

FW190


Sanczo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Postaram się przeprowadzić relacje budowy tego samolotu, może to chwilę potrwać ale do końca roku pewnie dam rade go poskładać ;)

 

Samolot zamówiony od Pana Marka Rokowskiego, przesyłka dotarła szybko i na szczęście cała;)

 

Wyposażę go w:

silnik Tower pro 2408-21 odpowiednie śmigło 8x4

regulator 20A

2 lub 3 serwa (jeszcze się zastanawiam) HXT500

wygrzebałem jeszcze pakiet 1300mah 25-35c

Dołączona grafika

 

i to z grubsza tyle, myślę że powinno być ok

 

Zawartość pudełka

Dołączona grafika

 

a tutaj po cięciu, nastepnę zdjęcia będą jak znajdę żelazko

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że kupiłeś (tak mniemam po pierwszym zdjęciu) odbiornik turnigy. Kosztuje tyle samo co HK, a HK jest wiele mniejszy i lżejszy.

http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=376

 

Ja w tym samym modelu mam silnik E-max 2822 i śmigło 8x6. Na pakiecie Turnigy NanoTech 1300 ostatnio latałem 14 minut (lot tak na 60-80% ciągu). Jaką szerokość z przodu ma u Ciebie kadłub? Mam wrażenie, że jest szerszy niż mój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda, że kupiłeś (tak mniemam po pierwszym zdjęciu) odbiornik turnigy. Kosztuje tyle samo co HK, a HK jest wiele mniejszy i lżejszy.

http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=376

 

Ja w tym samym modelu mam silnik E-max 2822 i śmigło 8x6. Na pakiecie Turnigy NanoTech 1300 ostatnio latałem 14 minut (lot tak na 60-80% ciągu). Jaką szerokość z przodu ma u Ciebie kadłub? Mam wrażenie, że jest szerszy niż mój.

Razem z aparaturą go miałem, więc wykorzystam (a faktycznie jest spory;)) grubość zmierzę jak wrócę do domu, sądzę że będzie około 6cm. E-max jest dużo mocniejszy od mojego tower pro?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby mniejsze KV, ale biorąc pod uwagę moc daje lepsze osiągi.

teoria czy praktyka?

 

Eskadra Kraków przetestowała kilkanaście różnych silników w różnych konfiguracjach śmigieł.

Black daje dużą szybkość modelu i doskonale się sprawdza ze śmigłem 8x4, polecany Emax wymaga śmigła GWS HD 9x5 ale wtedy model jest nieco wolniejszy niż przy silniku Tower-Pro.

Przy śmigle 9x6 osiągi sa zdecydowanie lepsze ale przy lataniu na pełnej prędkości brakuje z pakietu na pełne 5 minut walki.

 

W tym przypadku nie jest tak że coś jest lepsze od czegoś bo wszystko zależy od indywidualnych preferencji zawodnika.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja do emaxa zakładam śmigło 8x6.

Black daje dużą szybkość modelu i doskonale się sprawdza ze śmigłem 8x4

Mam obydwie konfiguracje w modelach, więc może się wypowiem.

E-maxa 2822 ze śmigłem 8*6 Tower Pro mam w Spicie i model jest porównywalnie szybki i ma spory ciąg.

Natomiast Tower Pro 2408-21 mam w messerscmitcie co prawda silver a nie black ale różnią się one jedynie obudową. Ten silnik pracuje u mnie najczęściej z śmigłem 8*4 GWS i powiem, że model jest szybszy, ale za to odczuwam leciutki brak ciągu w gwałtownym pionowym wznoszeniu, czego nie ma w Spitfirerze.

 

Podsumowując obydwie konfiguracje mają swoje wady i zalety wybór należy do pilota. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może właśnie różnica jest przy dynamicznym lataniu, ciasnych nawrotach i wznoszeniu... Model z emaxem potrafi bardzo gwałtownie przyśpieszać i "ciągnie" do góry jak oszalały. Nie miałem w zasadzie porównania w zwykłym ciągłym poziomym locie.

W moim przypadku bardziej sprawdza się emax, może jakbym nieco inaczej latał to lepszy byłby TP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki silnikami, a mój samolot jest pozaokrąglany, potraktowany żelazkiem. Wkleiłem w skrzydła pręty węglowe zalewajac je klejem na 1/4 długości skrzydła. Tak ma być czy lepiej na całej długości? W pierwszej opcji skrzydło "pracuje" w drugiej jest bardziej sztywne, co lepsze?

Ster wysokości nie jest na gotowo... Pozdrawiam;)

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też własnie zrobiłem, klej na całej długości;) Teraz coś innego - "zawiasy" lotek są tak wycięte że łączy je ze skrzydłami cienka grubośćć materiału EPP jest wszystko ok, lotki ruszają się bez oporów. Natomiast inaczej jest na sterze wysokości tutaj tego materiału zostało ok. 2mm i stery mają mniejsze wychylenia jednocześnie stawiając opór. Tak ma zostać? czy nadciąć trochę materiału w tym miejscu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przegnij ster wysokości do góry , tak aż odsłoni się wnętrze zawiasu - i trochę zeszlifuj to co wystaje - w ten sposób pocienisz zawias - skoro twierdzisz że jest za gruby i stawia nadmierny opór.

Zostaw jednak trochę więcej "mięsa" przy krawędziach - a zwłaszcza przy krawędzi gdzie ster łączy się z dźwigienką /czasem epp lubi rozrywać się w takich miejscach/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W między czasie zalutowałem wtyczki i podłączyłem - wszystko gra;) zrobiłem miejsce na wyposażenie w kadłubie, wkleiłem serwa. Jak zamocować silnik do sklejki? wkręty do drewna? aha w skrzydła wkleiłem na prawie całej długości pręt weglowy, pozostały mi dwa mniejsze poza tymi które są w kadłubie. Umocnić dodatkowo skrzydła?

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.