madrian Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 http://m.onet.pl/opole/4867631,1,detal.html [*][*]
Marcin K. Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Ciezki rok dla lotnictwa... Dzis także spadochroniarz... wiadomosci.wp.pl/martykul.html?wid=13852823& [*][*][*]
Sidey Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 Niestety i Nysę to dotknęło [*] [*] [*]
Malker Opublikowano 1 Października 2011 Opublikowano 1 Października 2011 [*] [*] [*] Wielka szkoda... :|
Air Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 Lotnictwo staje się coraz bardziej popularne, zakup samolotu ULM, czy małego treningowego przestaje być problemem dla coraz większej ilości osób. Niebo nad lotniskami coraz bardziej się zagęszcza (wystarczy popatrzeć jak to wygląda w weekend na lotnisku Babice - startów i lądowań w ciągu godziny więcej niż na Okęciu, tydzień temu byłem w okolicach Konstancina i tam w powietrzu też było gęsto). Piloci często uzyskują uprawnienia "na skróty" i nie posiadają gruntownej wiedzy (heh, spotkałem się z relacją pilota wiatrakowca Xenon, który pisał, że jeszcze dwa lata temu nie wiedział co to takiego w ogóle wiatrakowiec (niby związku z tym czy ktoś bezpiecznie i odpowiedzialnie go pilotuje może to nie ma, ale...), a teraz już lata, a uprawnienia uzyskał szybko we Włoszech czy gdzieśtam (maszyna zarejestrowana oczywiście w Czechach)). Spotkałem się też z pilotem ULM, który na pętlę mówił beczka, a to już niestety daje pewien pogląd o tym z czym tu mamy do czynienia... Oczywiście przykre zdarzenie, ale trzeba mieć świadomość, że tego typu wypadków mniej w powyższej sytuacji nie będzie i nie ma to żadnego związku z jakimś "złym rokiem dla lotnictwa" czy "czarną serią".
madrian Opublikowano 2 Października 2011 Autor Opublikowano 2 Października 2011 Dodajmy do tego przestarzałą i ubogą infrastrukturę lotnicze i przepisy, które skłaniają właśnie do ich omijania, zamiast wspierać lotnictwo. To, że ktoś jeździ do Czech czy na Słowację, żeby robić uprawnienia, zamiast w kraju, nie wynika z tego, że ludzie lubią turystykę.
Air Opublikowano 2 Października 2011 Opublikowano 2 Października 2011 Dokładnie tak jak piszesz, a coś mi się wydaje, że omijanie przepisów dotyczy nie tylko zdobycia kwalifikacji, ale też dokonywania przeglądów i remontów sprzętu (a do takich idiotycznych zachowań niestety wiele osób ma skłonności, z resztą ze 3 czy 4 lata temu była informacja w prasie o wypadku Mi-2 - śmigłowiec wycofany z użytku, naprawiony na podwórku chałupniczo, rozbił się w lesie, pilot nie zginął ale zbiegł). Inny przypadek opisany tutaj: http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i_incydenty_lotnicze/18052-smiglowiec_rozbil_sie_pod_swidnikiem.html Jak widać, "środowisko" zamiast zgłosić od razu sprawę odpowiednim organom albo przynajmniej dać gościowi po ryju na otrzeźwienie jeszcze sprawę ukrywało... No bo przecież każdy ma jakieś większe lub mniejsze grzeszki na sumieniu, right? Media nader często informują o wypadkach lotniczych z udziałem małych samolotów czy szybowców (a po Smoleńsku wypadki lotnicze to się już w ogóle zrobił super gorący temat). No bo to w końcu takie efektowne, jak samolot spada, a jeszcze jak trafi na jakiś dom, a pilot i pasażerowie zginą, to już w ogóle super pożywka dla mediów i żądnych sensacji widzów/czytelników - niestety równie często - ze względu na długie śledztwa itd - nie informuje już o przyczynach tych wypadków czy katastrof.
Major Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Normalnie robitych modlei jest mniej jak samolotów w ostatnich 2 tyg.
madrian Opublikowano 3 Października 2011 Autor Opublikowano 3 Października 2011 Normalnie robitych modlei jest mniej jak samolotów w ostatnich 2 tyg. No cóż. Modele nie latają co dzień, a krecik modelu nie jest taką rewelacją medialną, by go nagłaśniać. Dziś np. Media nie podały, że 15 000 samolotów bezpiecznie doleciało do miejsc przeznaczenia... Prawda? :wink: Ale gdyby nie udało się to jednemu - Na pewno byś się o tym dowiedział.
reastdignity Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Szkoda ludzi... śmierć, tego chcą oglądacze TV ot co...
mastergame Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Powinny być specjalne przedmioty na kursach, traktujące jak ważny jak każdy, nawet najbardziej niewinnie wyglądający element, i jaki wpływ może to mieć dla lotu. I że tutaj działa system 0-1 albo lecisz, albo sie rozbijasz i giniesz. A nie jak w samochodzie, że to olejesz, tam zrobisz skrót, a jak się co stanie, to z sąsiadem się wyklepie i jedzie się dalej. Myślę, że ludzie powinni być bardziej odpowiedzialni za przygotowanie i przeprowadzenie lotu w sposób niezagrażający życia.
Marcin K. Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 sport.wp.pl/martykul.html?wid=13874666& [*]
ahaweto Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Tym razem na północy naszego kraju http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/trojmiasto/tragedia-w-woj-pomorskim-49-latek-nie-zyje,1,4881800,region-wiadomosc.html
madrian Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Znalazłem w zbiorach ostatnią fotkę SP-YOK, którą cyknąłem przypadkiem ledwo tydzień może, przed wypadkiem. http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7370 Trochę go będzie brakować na Żoliborskim niebie... Tym bardziej, że pojawił się na nim całkiem niedawno.
Rekomendowane odpowiedzi