pacek Opublikowano 6 Października 2011 Opublikowano 6 Października 2011 Witam, dziś dotarła do mnie paczka z kitem 1/4 sopwith camela od Micka Reeves jest to mój pierwszy w życiu kit :rotfl: ale powiem że zestaw robi wrażenie, w zasadzie jest tu prawie wszystko aby zbudować mój wymarzony model. pozostał jeszcze wybór silnika, myślałem o Laserze 200v, ale może to będzie coś innego na razie to muszę posprzątać w garażu, bo po całym sezonie w kombacie strach tam wejść trup ściele się gęsto, no i przygotowania do ostatnich w tym sezonie zawodów też nie pomogły w utrzymaniu porządku :mrgreen: :oops: tak się prezentuje zestaw. relacja z budowy będzie, ale proszę nie poganiać bo to troche potrwa ;D a tu link do strony producenta, dodam że kontakt znakomity czas realizacji równierz, cena ? no cóż .... ale było warto www.mickreevesmodels.co.uk
pacek Opublikowano 7 Października 2011 Autor Opublikowano 7 Października 2011 doczytałem na rcscalebuilder że model lata na saito 125 ? model na gotowo będzie ważył coś około 8kg, myślicie że da rade ?? nie będzie rzęsolotem z opisu wynika, że silnik ma około 5,5 kg ciągu statycznego na śmigle 16/6
-==PEGAZ==- Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Może przy detalach pomoże Ci stronka Roberta. Co prawda mniejsza skala, ale odwzorowanie.... z resztą zerknij: http://strony.aster.pl/robertg/index_cam.htm
pacek Opublikowano 7 Października 2011 Autor Opublikowano 7 Października 2011 dzięki, oglądałem tą stronę wielokrotnie :mrgreen: a potem zbudowałem swojego kombatowego Camela w 1/8
Irek M Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 Tu masz tylko do porównania innego sopwitch'a innej firmy. http://shop.balsausa.com/product_p/461.htm Masy i pojemność silnika znacznie różniące się. Do mojego Nieuporta 11 w 1/4 ( jakieś 190cm rozp i prawie 7kg) proponują od oS FS 91 do benzyny 23cm. Ja wstawiłem DLE-30.
pacek Opublikowano 7 Października 2011 Autor Opublikowano 7 Października 2011 no ta, co strona to inna wersja napędu, ale założenia mam takie ma to być 4T (dżwięk ) model ma latać skalowo a więc duże śmigło, skłaniam się do żarowego, bo wiadomo że modelem nie będę latał codziennie tak więc koszt paliwa nie jest aż tak istotny, fajnie jak by było więcej niż 1 cylinder (dźwięk ) mam pytanie czy ktoś słuchał na żywo saito boksera ? jak on brzmi
Radek Oleksy Opublikowano 7 Października 2011 Opublikowano 7 Października 2011 na Saito 125 będzie słabo, ja mam w DHC-1 FS-200 i przy 8 kg wagi jest o.k. jest zapas mocy do latania w trudniejszych warunkach i do akrobacji, a Camel będzie miał większe opory. Więc byłby to silnik idealny oczywiście w/g mnie:-)
pacek Opublikowano 7 Października 2011 Autor Opublikowano 7 Października 2011 dzięki za podpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie czy tego typu model ma jakieś szczególne wymagania jeśłi chodzi o serwo wysokości i kierunku, bo na lotki widziałem że dają hitec 125mg. a jeszcze jedno jaką wysokość ma fs 200 od osi do góry głowicy ? generalnie ze względu na krótką mordkę lepiej wsadzić większy cięższy silnik niż sztabkę ołowiu. Trochę jestem przestraszony, bo nie chciałbym go schrzanić, a to moje pierwsze tak poważne wyzwanie, na razie oglądam wszystkie możliwe relacja z budowy modelu w necie
Irek M Opublikowano 8 Października 2011 Opublikowano 8 Października 2011 To nie jest akrobat więc agresywnych wychyleś sterów nie będzie ale dla bezpieczeństwa lepiej dać tak mocne jakimi możesz dysponować. chodzi raczej o ster wysokości. W moim Nieuporcie mam jakieś 13 czy 15kg ale tylko dlatego, że mam napęd "linkowy" sterów. Na lotkach siedzą zwykłe standardy Hiteca. Ktoś tu na forum robił już w tej skali Sopwitcha - Pup - chyba; skontaktuj się z nim.
pacek Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 no i nie wytrzymałem zacząłem dłubać przy modelu masakra, brak instrukcji i kompletny brak doświadczenia przy tego typu modelach, że wiekszość czasu spędzan na gapieniu się w plany i internet, żeby zrozumieć o co chodzi, niby wszystko jest proste ale jak przychodzi co do czego ściana. postanowiłem zacząć od skrzydeł, bo wydawały mi się prostsze teraz zastanawiam się od czego prostsze, mam problem jak zrobić zakończenia skrzydeł aby wyszło jak najbardziej makietowo, no i elementy z zestawu nie dokońca pokrywają się z planem (no cóż model przyżywa ciągłe modyfikacje) pierwszy powstał w 1988 roku a to efekt moich wczorajszych wieczornych wypocin. przynajmniej nie będę musiał wycinać wszystkich okuć i dźwigni :mrgreen:
pacek Opublikowano 14 Października 2011 Autor Opublikowano 14 Października 2011 troche powalczyłem ze skrzydełkiem, pierwsze prawie już ukończone, no powiedzmy 3/4 ale przebrnąłem przez problem końcówek, ostatecznie wykorzystałem to co było w zestawie. Mam nadzieje że kolejne 3 płaty i centropłat pójdzie już szybciej, bo większość zagwozdek rozwiązałem. Na razie mam małą przerwę, bo jutro jadę na wojnę do Wrocławia może mój kombatowy Camel ją przeżyje :mrgreen:
Major Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Silnik raczej ok, bo widze 4T ale smigło? :shock: Sprawdz tu jakie by Ci pasowało http://www.area51-distribution.com/xoar-wood-propellers/gas-glow-props-wood/pjwwi-scimitar lub http://www.area51-distribution.com/xoar-wood-propellers/gas-glow-props-wood/pjwwi-lance
pacek Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Silnik raczej ok, bo widze 4T ale smigło? :shock: na zdjęciu jest model do kombatu w skali 1/8 to jest model do walki i obowiązuje go regulamin, śmigło to apc 10/4 i jest ok drewniane śmiigła do walki za bardzo sie nie nadają, zbyt często trzeba by je było wymieniać :mrgreen: a my juz po zawodach na zakończenie zostaliśmy najlepszą eskadrą WWI Aces Wściekłe Psy - :mrgreen: górą
TooM Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Arek się nie chwali ,ale wygrał te zawody w kategorii WWII . :rotfl:
pacek Opublikowano 20 Października 2011 Autor Opublikowano 20 Października 2011 dużo nie przybyło ale udało mi się zmęczyć lewy górny płat, miałem troche zagwozdek do rozwiązania, tak więc myślę że z następnymi pójdzie już sprawniej. zastanawiam się z czego zrobić bloczki które widać w oknach rewizyjnych na skrzydłach :?:
Gość Kamyczek_RC Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Do takiego pięknego modelu proponuję saito FG 36 . Dzwięk tego silnika rekompensuje cenę a koszt paliwa jest znacznie mniejszy od silnika żarowego o takiej pojemności . Do tego producent zaleca śmigło 18*8 takie samo jak na stronie producenta zestawu.
pacek Opublikowano 25 Października 2011 Autor Opublikowano 25 Października 2011 powoli ale do przodu, prace nad górnym płatem zbliżają się do końca a tak mniej więcej wygląda krawędź spływu woda lutownicza to genialny wynalazek
Callab Opublikowano 25 Października 2011 Opublikowano 25 Października 2011 Napisz coś więcej o krawędzi natarcia i spływu. Z czego jest zrobiona (rurka, pręt aluminiowy), jak klejona do żeber (wlutowane uchwyty przyklejone na CA?). Była już wygięta w zestawie, czy ty wyginałeś?
pacek Opublikowano 25 Października 2011 Autor Opublikowano 25 Października 2011 natarcie to pręt szklany, spływ to drut stalowy ok. 1,6 niestety trzeba wyginać wszystko samemu, największy problem jest z lotkami, bo można je przez przypadek zwichrować z prawą lotką walczę cały czas, bo ciągle coś nie pasuje, już po zrobieniu fotki zdemontowałem spływ i będę próbował po raz kolejny, masakra. :twisted: spływ do żeber mocuje na CA, w planach sugerują aby przed ostatecznym oklejeniem zrobić takie małe oklejki na żeberkach. zabawa z drutem to mnie będzie czekać przy kierunku i lotkach w wysokości praktycznie w całości są z drutu :shock:
Rekomendowane odpowiedzi