Skocz do zawartości

sopwith camel


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, dziś dotarła do mnie paczka z kitem 1/4 sopwith camela od Micka Reeves

 

jest to mój pierwszy w życiu kit :rotfl: ale powiem że zestaw robi wrażenie, w zasadzie jest tu prawie wszystko aby zbudować mój wymarzony model.

 

pozostał jeszcze wybór silnika, myślałem o Laserze 200v, ale może to będzie coś innego na razie to muszę posprzątać w garażu, bo po całym sezonie w kombacie strach tam wejść trup ściele się gęsto, no i przygotowania do ostatnich w tym sezonie zawodów też nie pomogły w utrzymaniu porządku :mrgreen: :oops:

 

Dołączona grafika

 

tak się prezentuje zestaw.

 

relacja z budowy będzie, ale proszę nie poganiać bo to troche potrwa ;D

 

a tu link do strony producenta, dodam że kontakt znakomity czas realizacji równierz, cena ? no cóż .... ale było warto

 

www.mickreevesmodels.co.uk

  • Odpowiedzi 42
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

doczytałem na rcscalebuilder że model lata na saito 125 ?

 

model na gotowo będzie ważył coś około 8kg, myślicie że da rade ?? nie będzie rzęsolotem

 

z opisu wynika, że silnik ma około 5,5 kg ciągu statycznego na śmigle 16/6

Opublikowano

no ta, co strona to inna wersja napędu, ale założenia mam takie ma to być 4T (dżwięk :P ) model ma latać skalowo a więc duże śmigło, skłaniam się do żarowego, bo wiadomo że modelem nie będę latał codziennie tak więc koszt paliwa nie jest aż tak istotny, fajnie jak by było więcej niż 1 cylinder (dźwięk :P ) mam pytanie czy ktoś słuchał na żywo saito boksera ? jak on brzmi

Opublikowano

na Saito 125 będzie słabo, ja mam w DHC-1 FS-200 i przy 8 kg wagi jest o.k. jest zapas mocy do latania w trudniejszych warunkach i do akrobacji, a Camel będzie miał większe opory.

Więc byłby to silnik idealny oczywiście w/g mnie:-)

Opublikowano

dzięki za podpowiedź, mam jeszcze jedno pytanie czy tego typu model ma jakieś szczególne wymagania jeśłi chodzi o serwo wysokości i kierunku, bo na lotki widziałem że dają hitec 125mg. a jeszcze jedno jaką wysokość ma fs 200 od osi do góry głowicy ? generalnie ze względu na krótką mordkę lepiej wsadzić większy cięższy silnik niż sztabkę ołowiu.

 

Trochę jestem przestraszony, bo nie chciałbym go schrzanić, a to moje pierwsze tak poważne wyzwanie, na razie oglądam wszystkie możliwe relacja z budowy modelu w necie ;)

Opublikowano

To nie jest akrobat więc agresywnych wychyleś sterów nie będzie ale dla bezpieczeństwa lepiej dać tak mocne jakimi możesz dysponować. chodzi raczej o ster wysokości. W moim Nieuporcie mam jakieś 13 czy 15kg ale tylko dlatego, że mam napęd "linkowy" sterów. Na lotkach siedzą zwykłe standardy Hiteca.

Ktoś tu na forum robił już w tej skali Sopwitcha - Pup - chyba; skontaktuj się z nim.

Opublikowano

no i nie wytrzymałem zacząłem dłubać przy modelu :D

 

masakra, brak instrukcji i kompletny brak doświadczenia przy tego typu modelach, że wiekszość czasu spędzan na gapieniu się w plany i internet, żeby zrozumieć o co chodzi, niby wszystko jest proste ale jak przychodzi co do czego :( ściana.

 

postanowiłem zacząć od skrzydeł, bo wydawały mi się prostsze :) teraz zastanawiam się od czego prostsze, mam problem jak zrobić zakończenia skrzydeł aby wyszło jak najbardziej makietowo, no i elementy z zestawu nie dokońca pokrywają się z planem (no cóż model przyżywa ciągłe modyfikacje) pierwszy powstał w 1988 roku

 

a to efekt moich wczorajszych wieczornych wypocin.

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

przynajmniej nie będę musiał wycinać wszystkich okuć i dźwigni :mrgreen:

Dołączona grafika

Opublikowano

troche powalczyłem ze skrzydełkiem, pierwsze prawie już ukończone, no powiedzmy 3/4 ale przebrnąłem przez problem końcówek, ostatecznie wykorzystałem to co było w zestawie. Mam nadzieje że kolejne 3 płaty i centropłat pójdzie już szybciej, bo większość zagwozdek rozwiązałem.

 

Na razie mam małą przerwę, bo jutro jadę na wojnę do Wrocławia :lol: może mój kombatowy Camel ją przeżyje :mrgreen: Dołączona grafika

Opublikowano

Silnik raczej ok, bo widze 4T ale smigło? :shock:

na zdjęciu jest model do kombatu w skali 1/8 to jest model do walki i obowiązuje go regulamin, śmigło to apc 10/4 i jest ok drewniane śmiigła do walki za bardzo sie nie nadają, zbyt często trzeba by je było wymieniać :mrgreen:

 

a my juz po zawodach na zakończenie zostaliśmy najlepszą eskadrą WWI Aces :D Wściekłe Psy - :mrgreen: górą

Opublikowano

dużo nie przybyło ale udało mi się zmęczyć lewy górny płat, miałem troche zagwozdek do rozwiązania, tak więc myślę że z następnymi pójdzie już sprawniej. ;)

 

Dołączona grafika

 

zastanawiam się z czego zrobić bloczki które widać w oknach rewizyjnych na skrzydłach :?:

Opublikowano

Do takiego pięknego modelu proponuję saito FG 36 . Dzwięk tego silnika rekompensuje cenę a koszt paliwa jest znacznie mniejszy od silnika żarowego o takiej pojemności . Do tego producent zaleca śmigło 18*8 takie samo jak na stronie producenta zestawu.

Opublikowano

powoli ale do przodu, prace nad górnym płatem zbliżają się do końca :D

 

Dołączona grafika

 

a tak mniej więcej wygląda krawędź spływu :D woda lutownicza to genialny wynalazek :D

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Napisz coś więcej o krawędzi natarcia i spływu. Z czego jest zrobiona (rurka, pręt aluminiowy), jak klejona do żeber (wlutowane uchwyty przyklejone na CA?). Była już wygięta w zestawie, czy ty wyginałeś?

Opublikowano

natarcie to pręt szklany, spływ to drut stalowy ok. 1,6 niestety trzeba wyginać wszystko samemu, największy problem jest z lotkami, bo można je przez przypadek zwichrować :D

z prawą lotką walczę cały czas, bo ciągle coś nie pasuje, już po zrobieniu fotki zdemontowałem spływ i będę próbował po raz kolejny, masakra. :twisted:

spływ do żeber mocuje na CA, w planach sugerują aby przed ostatecznym oklejeniem zrobić takie małe oklejki na żeberkach.

 

zabawa z drutem to mnie będzie czekać przy kierunku i lotkach w wysokości praktycznie w całości są z drutu :shock:

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.