marcel_Kaszëbë Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 Witam. Jak wygląda temat ciągnięcia za samolotem bannera. Wymiar 40-50 cm wysokości, 160-200 cm długości. Samolot Piper J3, 180cm rozpiętosci, silnik prawdopodobnie asp 2suw 8,5 cm3 Czy to możliwe w ogóle? Domniemam że materiał musiałby być lekki i przewiewny (może firana). Na nim miałoby byc logo firmy i strona www. Jak mogłoby to wpłynąć na właściwości lotne? Czy ktoś kiedykolwiek ćwiczył takie cuda?
tikicaca Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 ja latalem kiedys moim staudacherem z 10m wstazka szerokosci ok 4cm i nie bylo problemu, reakcje modelu takie same, dalo sie jednak odczuc ze wstazka go troche trzyma i model nie rozpedza sie az tak dobrze
armand Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 Waga samolotu gotowego do startu?? Silnik trochę zasłaby. :cry: Baner musi być odczepiany do lądowania od samolotu. (zrzut podczas rundy) Rozwijany w powietrzu, nie może też gwałtownie "strzelić" Jak sobie wybrażasz latanie z tak małym banerem, musiał byś latać ludziom prawie nad głowami. Bezpieczeństwo, odpowiedzialnośc karna - przemyśl naprawdę.
japim Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 Witam.Jak wygląda temat ciągnięcia za samolotem bannera. Wymiar 40-50 cm wysokości, 160-200 cm długości. Samolot Piper J3, 180cm rozpiętosci, silnik prawdopodobnie asp 2suw 8,5 cm3 Czy to możliwe w ogóle? Domniemam że materiał musiałby być lekki i przewiewny (może firana). Na nim miałoby byc logo firmy i strona www. Jak mogłoby to wpłynąć na właściwości lotne? Czy ktoś kiedykolwiek ćwiczył takie cuda? Mam kolege ktory modelem o rozpietosci 2.2m z silnikiem WEBRA 15cm ciagal po niebie baner. Nie pamietam jakich byl wymiarow - ale na pewno powyzej 2m. Niemniej to o czym pisal Armand: musi byc rozwijany w locie, zrzucany przed ladowaniem - to najwazniejsze elementy. Nie pamietam w koncu na jakim materiale skonczylo sie - ale na pewno na takim ktory nie nasiakal spalinami. Jakis podziurkowany nylon, albo wlasnie firana - ale baaardzo rzadka. Latal swoim modelem na pokazach na Bemowie.
marcin133 Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 Jak mocuje się taki baner tak aby nie obracał się wokoło siebie? Baner mocuje się podobnie jak hol szybowca? Tj. do środka ciężkości?
marcel_Kaszëbë Opublikowano 4 Września 2007 Autor Opublikowano 4 Września 2007 Waga samolotu gotowego do startu?? Silnik trochę zasłaby. przewidywana przez producenta - 2,5 kg Baner musi być odczepiany do lądowania od samolotu. (zrzut podczas rundy) Rozwijany w powietrzu, nie może też gwałtownie "strzelić" to rozwiewa mój pomysł. Na razie brak mi wolnego kanału w radiu aby obsłużyć te dwie funkcje. Jak mocuje się taki baner tak aby nie obracał się wokoło siebie? możnaby zastosować mocowanie w 2 punktach kadłuba, co uniemożliwiłoby zawinięcie sie holu wokół własnej osi. |---------_______________________________________________ | | sznurek | | | | | | | | | | BANER | SK | | | | | | |____sznurek________________________________ |_____________| może coś takiego.
km_pl Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 Witam, Z powodzeniem holowałem banner zwykłym latającym skrzydłem (SpeedWing). Banner zrobiłem z cienkiej folii malarskiej o rozmiarach około 35x200cm, krawędź natarcia wzmocniona rurką węglową. Oczywiście to tylko wersja testowa, wersja produkcyjna musiałaby być zrobiona z bardziej wytrzymałego i przewiewnego materiału. Pod tym adresem jest krótki filmik z lotu (wybaczcie jakość) ze skróconym bannerem, uszkodziłem go przy lądowaniu w wysokiej trawie: Film1 Schemat mocowania:
marcel_Kaszëbë Opublikowano 4 Września 2007 Autor Opublikowano 4 Września 2007 A jak ze startem?? Mój piper ze względu na wielkość będzie wymagał lotniska i rozbiegu z ziemi. NIe wiem jak rozwiązać "ciągnięcie" bannera podczas startu. Może z asfaltu, który stawiałby znikomy opór...
km_pl Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 Przy krótkim rozbiegu z gładkiej nawierzchni mogłoby się udać, jednak banner nie przeżyłby chyba tego zbyt długo. Przykład miał raczej ilustrować, że opory w locie ze średnią prędkością nie są kosmicznie wysokie.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 4 Września 2007 Autor Opublikowano 4 Września 2007 jednak banner nie przeżyłby chyba tego zbyt długo Nie gra roli. Może wytrzymać nawet tylko 3-4 loty. Powiem dlaczego. Mamy w pracy imprezę firmową z kontrahentami. Szef wie czym się pasjonuję, zaproponował kilka przelotów podczas imprezy za... dość wysoką premię (wystarczy na porządny silnik) . Warunek że samolot ma ciągnąć baner z logo firmy i stroną www. Taka atrakcja podczas imprezy.
armand Opublikowano 4 Września 2007 Opublikowano 4 Września 2007 ja tak tylko dla spokju sumienia, że zadałem pytania: - masz ubezpieczenie?? - możesz powiedzieć "nie lecę" bo są złe warunki meteo - szef sie nie obrazi?? - masz oblatany model?? - latałeś przed publicznością?? - widziałeś miejsce gdzie masz ew. latać?? - jeśli zlecenie zostanie na to wystawione - masz kwalifikację personelu FMP - itd.
marcel_Kaszëbë Opublikowano 4 Września 2007 Autor Opublikowano 4 Września 2007 - masz ubezpieczenie?? Nie mam i podejrzewam że 99% obecnych użytkowników nie ma, a pewnie latają również w miejscach gdzie jest zagrożenie możesz powiedzieć "nie lecę" bo są złe warunki meteo - szef sie nie obrazi?? mogę, taki warunek postawiłem jak tylko pojawił się ten pomysł masz oblatany model?? nie mam, ale do imprezy podejrzewam że wylatam nim ładnych kilka godzin. Impreza w zimę (pomijam sprawy techniczne z mrozem itd) Chodzi tylko o fizyczną możliwość ciągnięcia bannera latałeś przed publicznością?? tak, jeżeli za publiczność można uznać grupę ok 12 osób widziałeś miejsce gdzie masz ew. latać?? jeszcze nie, jadę tam w weekend, wiem ze na Helu masz kwalifikację personelu FMP nie mam zielonego pojęcia co to za personel, zlecenia na piśmie na to nie będzie itd. tzn??
hubert_tata Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 Wymiar 40-50 cm wysokości, 160-200 cm długości Wiem, że to trochę odbiega od tematu, ale przy tak małym banerze może po prostu wyklej te napisy na modelu: skrzydła góra i dół, oraz kadłub to sporo miejsca. Reklama niezła, nawet jak model stoi na ziemi, a kłopotów zero :]
marcin133 Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 Czepiacie się tego co nie macie! Miało być o banerze bo mnie też to interesuje ;D Czy mocowanie przedstawione przez Krzyśka również stosuje się w samolotach? Czy tak właśnie powinien być mocowany baner?
rapier Opublikowano 5 Września 2007 Opublikowano 5 Września 2007 Czy mocowanie przedstawione przez Krzyśka również stosuje się w samolotach? Czy tak właśnie powinien być mocowany baner? Takie samo mocowanie widziaem w normalnej motolotni cagnacej baner. Usztywniajaca rurka na przodzie banera miala na koncach kolka aby baner przy starcie sie nie przetarl. Po starcie baer ustawial sie w pionie automatyznie..( jeden oniec bardziej dociazony )
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.