Jump to content

Ciągnięcie za samolotem banera


marcel_Kaszëbë

Recommended Posts

Witam.

Jak wygląda temat ciągnięcia za samolotem bannera. Wymiar 40-50 cm wysokości, 160-200 cm długości. Samolot Piper J3, 180cm rozpiętosci, silnik prawdopodobnie asp 2suw 8,5 cm3

Czy to możliwe w ogóle? Domniemam że materiał musiałby być lekki i przewiewny (może firana). Na nim miałoby byc logo firmy i strona www.

 

Jak mogłoby to wpłynąć na właściwości lotne? Czy ktoś kiedykolwiek ćwiczył takie cuda?

Link to comment
Share on other sites

Waga samolotu gotowego do startu??

Silnik trochę zasłaby. :cry:

Baner musi być odczepiany do lądowania od samolotu. (zrzut podczas rundy)

Rozwijany w powietrzu, nie może też gwałtownie "strzelić"

 

Jak sobie wybrażasz latanie z tak małym banerem,

musiał byś latać ludziom prawie nad głowami.

Bezpieczeństwo, odpowiedzialnośc karna - przemyśl naprawdę.

Link to comment
Share on other sites

Witam.

Jak wygląda temat ciągnięcia za samolotem bannera. Wymiar 40-50 cm wysokości, 160-200 cm długości. Samolot Piper J3, 180cm rozpiętosci, silnik prawdopodobnie asp 2suw 8,5 cm3

Czy to możliwe w ogóle? Domniemam że materiał musiałby być lekki i przewiewny (może firana). Na nim miałoby byc logo firmy i strona www.

 

Jak mogłoby to wpłynąć na właściwości lotne? Czy ktoś kiedykolwiek ćwiczył takie cuda?

 

Mam kolege ktory modelem o rozpietosci 2.2m z silnikiem WEBRA 15cm ciagal po niebie baner. Nie pamietam jakich byl wymiarow - ale na pewno powyzej 2m. Niemniej to o czym pisal Armand: musi byc rozwijany w locie, zrzucany przed ladowaniem - to najwazniejsze elementy. Nie pamietam w koncu na jakim materiale skonczylo sie - ale na pewno na takim ktory nie nasiakal spalinami. Jakis podziurkowany nylon, albo wlasnie firana - ale baaardzo rzadka. Latal swoim modelem na pokazach na Bemowie.

Link to comment
Share on other sites

Waga samolotu gotowego do startu??

Silnik trochę zasłaby.

przewidywana przez producenta - 2,5 kg

Baner musi być odczepiany do lądowania od samolotu. (zrzut podczas rundy)

Rozwijany w powietrzu, nie może też gwałtownie "strzelić"

to rozwiewa mój pomysł. Na razie brak mi wolnego kanału w radiu aby obsłużyć te dwie funkcje.

Jak mocuje się taki baner tak aby nie obracał się wokoło siebie?

możnaby zastosować mocowanie w 2 punktach kadłuba, co uniemożliwiłoby zawinięcie sie holu wokół własnej osi.

|---------_______________________________________________
|         |       sznurek       |
|           |                   |
|            |                  |
|            |                  |                     BANER
|    SK       |                 |
|             |                 |
|             |____sznurek________________________________
|_____________|

 

może coś takiego.

Link to comment
Share on other sites

Witam,

 

Z powodzeniem holowałem banner zwykłym latającym skrzydłem (SpeedWing).

Banner zrobiłem z cienkiej folii malarskiej o rozmiarach około 35x200cm,

krawędź natarcia wzmocniona rurką węglową. Oczywiście to tylko wersja testowa, wersja produkcyjna musiałaby być zrobiona z bardziej wytrzymałego i przewiewnego materiału.

 

Pod tym adresem jest krótki filmik z lotu (wybaczcie jakość) ze skróconym bannerem, uszkodziłem go przy lądowaniu w wysokiej trawie:

 

Film1

 

Schemat mocowania:

speedwingbannerxm6.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Przy krótkim rozbiegu z gładkiej nawierzchni mogłoby się udać, jednak banner nie przeżyłby chyba tego zbyt długo.

Przykład miał raczej ilustrować, że opory w locie ze średnią prędkością nie są kosmicznie wysokie.

Link to comment
Share on other sites

jednak banner nie przeżyłby chyba tego zbyt długo

 

Nie gra roli. Może wytrzymać nawet tylko 3-4 loty. Powiem dlaczego. Mamy w pracy imprezę firmową z kontrahentami. Szef wie czym się pasjonuję, zaproponował kilka przelotów podczas imprezy za... dość wysoką premię (wystarczy na porządny silnik) :).

Warunek że samolot ma ciągnąć baner z logo firmy i stroną www. Taka atrakcja podczas imprezy.

Link to comment
Share on other sites

ja tak tylko dla spokju sumienia, że zadałem pytania:

 

- masz ubezpieczenie??

- możesz powiedzieć "nie lecę" bo są złe warunki meteo - szef sie nie obrazi??

- masz oblatany model??

- latałeś przed publicznością??

- widziałeś miejsce gdzie masz ew. latać??

- jeśli zlecenie zostanie na to wystawione - masz kwalifikację personelu FMP

- itd.

Link to comment
Share on other sites

- masz ubezpieczenie??

Nie mam i podejrzewam że 99% obecnych użytkowników nie ma, a pewnie latają również w miejscach gdzie jest zagrożenie

możesz powiedzieć "nie lecę" bo są złe warunki meteo - szef sie nie obrazi??

mogę, taki warunek postawiłem jak tylko pojawił się ten pomysł

masz oblatany model??

nie mam, ale do imprezy podejrzewam że wylatam nim ładnych kilka godzin. Impreza w zimę (pomijam sprawy techniczne z mrozem itd) Chodzi tylko o fizyczną możliwość ciągnięcia bannera

latałeś przed publicznością??

tak, jeżeli za publiczność można uznać grupę ok 12 osób

widziałeś miejsce gdzie masz ew. latać??

jeszcze nie, jadę tam w weekend, wiem ze na Helu

masz kwalifikację personelu FMP

nie mam zielonego pojęcia co to za personel, zlecenia na piśmie na to nie będzie

itd.

tzn??

Link to comment
Share on other sites

Wymiar 40-50 cm wysokości, 160-200 cm długości

Wiem, że to trochę odbiega od tematu, ale przy tak małym banerze może po prostu wyklej te napisy na modelu: skrzydła góra i dół, oraz kadłub to sporo miejsca.

Reklama niezła, nawet jak model stoi na ziemi, a kłopotów zero :]

Link to comment
Share on other sites

Czy mocowanie przedstawione przez Krzyśka również stosuje się w samolotach? Czy tak właśnie powinien być mocowany baner?

Takie samo mocowanie widziaem w normalnej motolotni cagnacej baner. Usztywniajaca rurka na przodzie banera miala na koncach kolka aby baner przy starcie sie nie przetarl. Po starcie baer ustawial sie w pionie automatyznie..( jeden oniec bardziej dociazony )

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.