Bruno Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Witam, Problem wygląda tak: Po paru minutach lotu wyłącza się silnik i model przestaje reagować na stery. Dzisiaj jak to się stało wyłączyłem na chwilę aparaturę, następnie po włączeniu odzyskałem kontrolę ale tylko krótką chwilę. Moja aparatura: HK T6a Regulator: http://abcrc.pl/p/146/1416/esc-h30a-regulator-prosty-nieprogramowalny--esc-silnikow-bezszczotkowych-regulatory-esc.html z silnikiem: http://abcrc.pl/p/118/531/silnik-c3530-10-kv1400-430w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html kiedyś na starym silniku regulator czasami go odłączał (tylko silnik). Na antence od odbiornika mam pękniętą izolacje czy to może mieć jakiś wpływ? Uploaded with ImageShack.us Z góry dziękuję za pomoc.
Bruno Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Mam 3 pakiety turnigy i na każdym pojawia się ten problem.
Cimek Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Otwórz odbiornik i zrób zdjęcie płytki ,od strony przylutowanej anteny... Wszystko będzie jasne
Bruno Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Na oko antena jest przylutowana. Na zdjęciach nie zobaczy się za dużo. Jak można sprawdzić czy jest tam styk?
Cimek Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Słuchaj, najlepiej sprawdź zasięg poproś Kogoś aby szedł z modelem i ruszaj lotkami Jeżeli zerwie sygnał po jakiś 20 metrach, zobacz wszystkie łączenia w odbiorniku, aparaturze... możliwe że się coś odlutowało, bądź zrobił się zimny lut...
Wojtass_nt Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Na moje oko to BEC w reglu się grzeje i odłącza zasilanie aby nie spowodować pożaru.
Bruno Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Na moje oko to BEC w reglu się grzeje i odłącza zasilanie aby nie spowodować pożaru. Ten regulator ciągnie dość duży silnik (link w 1 poście) więc prawdopodobne. Jak ocenić temperature regulatora (nie mam termometru)?
madrian Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Dotknij poślinionym palcem - jak zasyczy to niedobrze... Multimetr z pomiarem temperatury i sondą. Najtańsze ok. 20-30zł. Nawet są w odmianie popularnego mistrza koszy marketowych: M830. Na początek - usprawnij chłodzenie. Wyrzuć regulator na zewnątrz kadłuba lub zrób przewiew w kadłubie. Ale zacznij od testu zasięgu wg w/w procedury.
Bruno Opublikowano 15 Października 2011 Autor Opublikowano 15 Października 2011 Regulator po kilku minutach jest tylko ciepły. W czasie testów w domu wszystko jest ok więc myślę, że wina leży niestety po stronie utraty zasięgu.
Piotrek9932 Opublikowano 15 Października 2011 Opublikowano 15 Października 2011 Pod izolacją (którą przerwałeś) masz kabel koaxsialny. Tam jest taka "siateczka" z cieniutkich przewodów dookoła którą chyba przerwałeś. Sprawdź jeszcze raz dokładnie.
Bruno Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Popatrzyłem na pęknięcie przez lupę i faktycznie zobaczyłem kilka przerwanych drucików. Czy to to jest winne i czy da się to jakoś naprawić?
Eryk Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 lutować coś takiego to istna mordęga, wręcz niewykonalne, osobiście robiłem raz taką operację, ale co się na tym napociłem to trudno opisać. Jeżeli anteny są wymienne tak jak w przypadku modułów FrSky to niema problemu. Jeżeli jest to lutowane bezpośrednio do płytki, to dla bezpieczeństwa własnego i innych zalecam kupić nowy odbiornik.
krankor Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Bruno, jak testowałeś ten regulator na grzanie się? Katowałeś go tak jak w locie? Ten silnik ma jednak trochę mocy, a regulatory często mają podane przez producenta zawyżone parametry. Może on nie daje rady i się przegrzewa. Jak wspominał wcześniej madrian , nie wspomniałeś jak chłodzony jest regulator. Słyszałem też (sam jeszcze nie robiłem tego) o sposobie na sprawdzenie "w boju" poziomu nagrzewania regulatora. Kapnąć na zimny kroplę wosku. Jak się stopi i spłynie - ma za gorąco.
Bruno Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Regulator testowałem w zamkniętym modelu tak żeby chłodzenie było takie jak w locie. Silnik popracował kilka minut na pełnych obrotach i jeszcze na koniec nim trochę podgazowałem. Regulator był tylko trochę ciepły
ppompka Opublikowano 16 Października 2011 Opublikowano 16 Października 2011 Tylko w takim teście nie używa się serw pod obciążenie, a to także może mieć wpływ.
Bruno Opublikowano 16 Października 2011 Autor Opublikowano 16 Października 2011 Sprawdzałem z serwami i bez serw.
Bruno Opublikowano 28 Października 2011 Autor Opublikowano 28 Października 2011 Wymieniłem odbiornik i wszystko jest ok. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Rekomendowane odpowiedzi