Skocz do zawartości

utrata kontroli nad modelem


Bruno
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Problem wygląda tak:

Po paru minutach lotu wyłącza się silnik i model przestaje reagować na stery.

Dzisiaj jak to się stało wyłączyłem na chwilę aparaturę, następnie po włączeniu odzyskałem kontrolę ale tylko krótką chwilę.

Moja aparatura: HK T6a

Regulator: http://abcrc.pl/p/146/1416/esc-h30a-regulator-prosty-nieprogramowalny--esc-silnikow-bezszczotkowych-regulatory-esc.html z silnikiem: http://abcrc.pl/p/118/531/silnik-c3530-10-kv1400-430w-silverblue-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html

kiedyś na starym silniku regulator czasami go odłączał (tylko silnik).

Na antence od odbiornika mam pękniętą izolacje czy to może mieć jakiś wpływ?

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dotknij poślinionym palcem - jak zasyczy to niedobrze... :D

 

Multimetr z pomiarem temperatury i sondą. Najtańsze ok. 20-30zł. Nawet są w odmianie popularnego mistrza koszy marketowych: M830.

 

Na początek - usprawnij chłodzenie. Wyrzuć regulator na zewnątrz kadłuba lub zrób przewiew w kadłubie.

 

Ale zacznij od testu zasięgu wg w/w procedury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lutować coś takiego to istna mordęga, wręcz niewykonalne, osobiście robiłem raz taką operację, ale co się na tym napociłem to trudno opisać. Jeżeli anteny są wymienne tak jak w przypadku modułów FrSky to niema problemu. Jeżeli jest to lutowane bezpośrednio do płytki, to dla bezpieczeństwa własnego i innych zalecam kupić nowy odbiornik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bruno, jak testowałeś ten regulator na grzanie się? Katowałeś go tak jak w locie? Ten silnik ma jednak trochę mocy, a regulatory często mają podane przez producenta zawyżone parametry. Może on nie daje rady i się przegrzewa. Jak wspominał wcześniej madrian , nie wspomniałeś jak chłodzony jest regulator. Słyszałem też (sam jeszcze nie robiłem tego) o sposobie na sprawdzenie "w boju" poziomu nagrzewania regulatora. Kapnąć na zimny kroplę wosku. Jak się stopi i spłynie - ma za gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.