maresca Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Witam Ostatnio kupiłem silnik cox. I mam problem silnik odpala bez problemowo ,ale chodzi tylko kilka sekund i odrazu wchodzi na wysokie obroty.Nawet jak przekrece pokretełkiem na małe obroty to odpali wejdzie na wysokie i gaśnie , chodzi tylko dluzej jak mu wlewam cały czas po kilka kropli ,ale tez jak wleje wiecej to gaśnie. Wlewam mu tylko kilka kropli paliwa do zbiornika ktory ma wbudowany ,poniewaz jak wleje się wiecej to silnik sie zalewa i całe paliwo wylatuje. Wiec jak mam ten silnik eksplotować?Może jest coś uszkodzone i dlatego tak sie dzieje?
Air Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Jaki to dokładnie Cox (model)?
maresca Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 Dokładnie nie wiem ,ale jest to wersja z plastikowym tyłem.
milo Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Daj zdjęcie, coś doradzimy. Mam trzy Coxy, troszeczkę pochodziły u mnie.
maresca Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 Moge jeszcze dodac ze jego tył jest calkiem z plastiku i jest pokretelko do zmiany obrotow ,pozniej zdjecie dodam.
milo Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 1. Nalej paliwa do zbiornika do pełna. 2. W miejscu gdzie podłączasz wężyk ze zbiornika, jest taki mały element mosiężny z dziurką. Wiem z doświadczenia, że tam zbierają się różne paprochy, wykręć iglicę, przedmuchaj cały otworek. 3. Przed uruchomieniem zakręć iglicę na maksa, później odkręć 3,5-4 obroty wstecz, dwie kropelki paliwa nad tłoczek i wio. Paliwo najlepiej 5% nitro. To tak na teraz. Pamiętaj, że Coxy - podejrzewam że masz .049 - są bardzo wrażliwe na wszelakie zabrudzenia w środku. Osobiście po każdych 30 min lotu było pełne czyszczenie. Mój błąd, brak filtra paliwa. Jeżeli masz silnik z integralnym zbiornikiem to pewnie, tak rozumiem z tego co piszesz, to pewnie pęknięta jest tylna plastikowa osłona zbiornika.
MASK Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 A ja obstawiam, że masz wersję Surestart, czyli jednak bez zbiornika. Czy tak?
maresca Opublikowano 18 Października 2011 Autor Opublikowano 18 Października 2011 dokładnie mam taki sam silniczek jak na zdjeciu
MASK Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 ...i wlewasz paliwo do "kominka" obok pokrętła obrotów (iglicy)?
milo Opublikowano 18 Października 2011 Opublikowano 18 Października 2011 Sprawdź czy nie brudu w dyfuzorze, zakręć iglicę na maksa, odkręć 3,5-4 obroty, zatkaj palcem kominek, obróć śmigłem dwa trzy razy w prawo, podłącz prąd do świecy i próbuj zapalić silnik... Ahaa, zbiornik paliwa pełen na odpowiedniej wysokości, powiedzmy środek zbiornika na wysokości osi dyfuzora.
maresca Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 Czyli ten silniczek nie ma wbudowanego zbiorniczka? Jak nie ma to gdzie trzeba podłaczyc zbiornik? Paliwo wlewałem do "kominka" ale kilka kropli i palił bez problemu.
milo Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Obejrzyj silniczek dokładnie. Od spodu, pod kominkiem jest taka mała złączka, końcówka dyfuzora, tam podłączasz wężyk ze zbiorniczka. Wieczorem mogę dać jakąś fotkę, jeżeli chcesz.
maresca Opublikowano 19 Października 2011 Autor Opublikowano 19 Października 2011 Jak bys mogł to wstaw zdjecie jak to wszystko ma wygladac
Jedrula Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 1.Weź silnik do ręki. 2.Obróć tak, aby silnik był skierowany tyłem do ciebie. 3.Znajdź kominek, przez oczko w nim przechodzi iglica. 4.Popatrz poniżej kominka będzie metalowa rurka 5.Na tą rurkę nasadzasz przewód paliwowy. 6.Zbiornik mocujesz jakieś 1cm nad denkiem kominka. Jeśli wszystko zrobiłeś poprawnie, odpalasz motorek, regulujesz. Po wyregulowaniu CIESZYSZ SIĘ idealnie pracującym motorkiem.
milo Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 To co pisał poprzednik, dodaje fotki. Myślę , że wszystko już będzie jasne. Shot at 2011-10-19 Shot at 2011-10-19 Shot at 2011-10-19
MASK Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Kominek jest po to aby ułatwić zassanie paliwa ze zbiornika zatykając kominek palcem i kręcąc śmigłem (bez żarzenia na świecy!). Jak zauważyłeś silnik podejmuje pracę, ale pracuje tylko kilka sekund - do chwili wypalenia albo wychlapania paliwa, które wlałeś mu przez kominek. Aby pracował dłużej musisz go zaopatrzyć w zewnętrzny zbiornik. A więc procedurę uruchamiania silnika masz z grubsza opanowaną, teraz musisz zbudować instalację paliwową. Na przykład taką: Skany pochodzą z książki "Miniaturowe silniki spalinowe" W. Schiera. To świetna lektura na początek.
Jedrula Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Skany pochodzą z książki "Miniaturowe silniki spalinowe" W. Schiera. To świetna lektura na początek. Potwierdzam. Część spraw lekko przestarzała ale, podstawy nadal aktualne i dobrze napisane, najważniejsze że łatwym językiem.
Rekomendowane odpowiedzi