BIZON Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 witam. Proszę o fachową poradę co do doboru silnika do T-45 Goshawk . Generalnie do ulotnienia samolotu potrzebny jest nowy silnik i ESC. Jako że będzie to mój pierwszy EDF prosze o podpowiedź jaki silnik dobrać pod ten samolot. Opisówka: Wingspan: 950mm Length: 1000mm Wing loading: 36g/dm2 Main wing area: 18sq/dm Flying Weight: 620g Channel: 4ch Motor: B3830 Brushless Outrunner 4300kv ESC: 30A Servo: 3 x 9g EDF: 64mm Battery compartment size: 107 x 39 x 33mm - Battery 2200mah 11.1V 3S 20C Próbowałem znaleźć silnik który jest podany w opisie ale bez skutku Na HK znalazłem coś takiego: 1. HK2627 EDF Outrunner 4300kv for 64mm Specs: Kv- 4300 Dimensions: 46 x 26mm Shaft diameter: 3.0mm Shaft length: 10mm Voltage: 11.1V Weight: 52g (1.83oz.) Output Power: 280w Max current(<60s): 36A RPM/V: 4300 Thrust: 700g(24.7oz.) Recommended model weight: 400-750g Recommended model fans: 64mm Fans Niby oki - rekomendowana waga modelu od 400 do 750g. Ale - czy przy takim silniku będzie to utrzymywanie się w powietrzu czy latanie z większa prędkością. Ewentualnie zostaje coś takiego: 2. HK2836 EDF Outrunner 3500kv for 64mm specyfikacja Kv- 3500 Dimensions: 75 x 28mm Shaft diameter: 3.0mm Shaft length: 10mm Voltage: 14.8V Weight: 97g Output Power: 520w Max current(<60s): 35A RPM/V: 3500 Thrust: 1100g(38.8oz.) Recommended model weight: 600-800g Recommended model fans: 64mm Fans różnica w uzyskiwanym ciągu dość znaczna : 400g - ale zasilanie z 3S przechodzi na 4S więc automatycznie wzrasta waga samolotu, dochodzi wyważenie itp. Więc gra nie warta chyba świeczki - chyba bo nie miałem jeszcze z EDF`ami styczności a w okolic nikt się nie chwalił że ma i kolejna sprawa - dobór turbiny: EDF Ducted Fan Unit 5Blade 2.5inch 64mm lub EDF Ducted Fan Unit 5Blade 2.5inch 64mm lub GWS 64 size EDF System Więcej pomysłów nie mam Czekam na jakieś podpowiedzi, sugestie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Witaj A czemuż to oryginalny zestaw Ci nie pasuje..? Miałem ten model i z fabrycznym napędem radził sobie dobrze.. No ale jeśli chcesz czym innym go napędzać, to polecam taki zestaw: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11163__EDF_Ducted_Fan_Unit_5Blade_2_5inch_64mm.html Silnik: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F10923%5F%5FTurnigy%5F2815%5FEDF%5FOutrunner%5F4800kv%5Ffor%5F55%5F64mm.html Ostatecznie taki: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11159I No i regulatorek: (ten będzie wystarczający) http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F6459%5F%5FHobbyking%5FSS%5FSeries%5F40%5F50A%5FESC.html Przede wszystkim pierwsze co zrób - to zapodaj jakieś przyzwoite zawiasy na lotki (po trzy na jedną lotkę), bo to co jest - to jakiś żart Wzmocnij miejsce łączenia dolnej części wlotów powietrza z kadłubem - bo pewnie jak widziałeś - jest dość lichutkie.. Ogólnie modelik lata bajecznie.. I polecam Ci pakiety NanoTech do EDFów. Są lepsze od zwykłych, dłużej znoszą pracę przy maksymalnym reżimie.. Pozdrawiam P.S. Późnym wieczorem wyszukam Ci fajnych napędów w pw-rc.com (ekspresowa przesyłka i duży wybór) lub hobby-paradise.com (jak u poprzednika). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Znalazłem na rcgroups wątek. http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1319069 Może cię natchnie lub znajdziesz ciekawe informacje. Stron do czytania jest ponad setka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 19 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Tutaj masz linki do sprawdzonych sklepów: http://www.hobby-paradise.com/en/category/17/index_home.html http://www.pw-rc.com/index.php/cPath/131?osCsid=5bef7bbb0000e7338bea5e7952ed18f1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 19 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2011 Znaczy sprawa wygląda tak, że kupiłem model i generalnie padł w nim właśnie silnik. Model jest jeszcze u poprzedniego właściciela więc nie wiem co i w jakim jest stanie. Co do "fabrycznego" silnika - B3830 Brushless Outrunner 4300kv to w HK go nie znalazłem. Wątek na RC przeglądałem - i tam montują własnie te silniki które podałem w linkach. Ale właśnie z zastrzeżeniem że przy baterii 2200 mAh 4S - dziób zaczyna robić się ciężki. Dlatego zastanawiam się nad 1 silnikiem - ewentualnie teraz zagwozdka nad Turnigy 2815 EDF Outrunner 4800kv for 55/64mm który jest tylko 20g cięższy i daje 50g więcej ciągu. Pojęcia nie mam jak to się przekłada na kulturę lotu. A ESC na razie leży u mnie taki: Birdie 50A Brushless ESC w/ 3A BEC A jeszcze pytano - jaki jest czas lotu na pakiecie 3S 2200mAh ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Nie przejmuj się aż tak - bo cały czas będziesz żył w niepewności Montuj silnik albo ten pierwszy, albo Turnigy, regulator który już masz - w zupełności wystarczy. Ten drugi silnik - który zamieściłeś - jest mi znzny, bo takie dwa zamontowałem do SU-34. Silniki są znakomite, ale niestety zbyt duże do Twojego T-45 i faktycznie wymagają 4S co za chwilę spowoduje większy ciężar modelu i większe prędkości. Po zakupie turbinki pamiętaj o wyważeniu wentylatora. Czas uzyskiwany (bezpieczny) jaki miałem ustawiony na L-39 to 4 minuty przy pakiecie 1600mAh, 3S, 25-50C Nano. Oczywiście do osłabnięcia pakietu lot zamykal się w 6 minutach. W T-45 (miałem go krótko) na oryginalnym wyposażeniu i także timer miałem ustawiony na 4 minuty. ( W SU-34 to samo). Później możesz zbadać sam ile jeszcze zostało w pakiecie i ewentualnie przesunąć próg bezpieczeństwa niżej.. Wedle uznania. tak czy nie - startuj z pomiarem od 4 minut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Wow. Dziękuję za wszystkie informacje Posiedziałem, poszperałem i wstępnie postanowiłem: 1. SILNIK - Turnigy 2815 EDF Outrunner 4800kv for 55/64mm Może pracować pod większym obciążeniem - 39.6A w porównaniu do HK2627 EDF Outrunner 4300kv for 64mm który wytrzymuje przez 60s 36A (chyba że to tylko marketing i tak na prawdę i tak na 100% się nie lata długo) Kurcze chyba sam odpowiedziałem sobie na pytanie !! :mrgreen: 2. turbina z mocowaniem - EDF Ducted Fan Unit 5Blade 2.5inch 64mm i do tego tak do testów parę różnych turbin 3. z 7 łopatkami 4. z 6 łopatkami 5. i na wypadek "W" samą obudowę 6. Pakiet zasilający 2200mAh nano-tech tak jak sugerowaliście 7. i oczywiście nie może zabraknąć śrubek: M2.5 - tylko które bo poza ceną i różnicą w długości nie widzę różnicy - 2.5x12mm Sockethead śrubowe (10pcs/pack) - 2.5x10mm Sockethead Screw (10pcs/pack) - 2.5x12mm Socket head Screw (10pcs/pack) Tak mi jakoś wyszło, że te ostatnie służą do wkręcania w otwory nie posiadające gwintu ? i na koniec 2 pytanka: 1. Czy wyważanie takich turbinek robi się tak samo jak tradycyjnych śmigieł? 2. Czy jest sens upychać tam na wypadek "W" dodatkowo 12V 2.5A UBEC 2-5S Lipoly (12-23v) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Zestaw wybrałeś dobry, aczkolwiek turbin brak.. U-BEC zewnetrzy dobra rzecz, ale nie w tym przypadku.. Masz zaledwie trzy serwa i nic więcej a więc obciążenie żadne. Wystarczy BEC w regulatorze. Poza tym zauważ, że U-BEC który rozważasz, jest słabszy niż BEC w reglu :mrgreen: Więc jaki ma to sens..? Zapodalem Ci linki do sklepów gdzie masz dostępne napędy od ręki. Może nieco droższe, ale z całą pewnością lepsze jakościowo i tańsze w wysyłce I co najważniejsze - już za 8 dni bedą u Ciebie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 20 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Byłoby bardzo fajnie zobaczyć sprawdzone/zmierzone dane dla konkretnych napędów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 20 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Października 2011 Zestaw wybrałeś dobry, aczkolwiek turbin brak..Mógłbyś to rozwinąć ? Bo nie za bardzo rozumiem.Linki przeglądałem - ale od wczoraj mam coś nie tak z netem i prędkość jak na modemie - więc samo wczytanie 1 strony z linku trwało z 5 minut. Powiadasz 8 dni - to szybciej na pewno niż z HK Postaram się poszperać coś jutro i wstawię linki do oceny - czy poszukiwania idą w dobrą stronę. Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi. Kurcze sklep http://www.hobby-paradise.com do najtańszych chyba nie należy Patrząc na zestawy zaczynajcie się od 60$ Generalnie silnik kupie w HK ale tutaj zalazłem następujące rzeczy: Cyclone Power Turbojet 64 Ducted Fan New Design High Performance 64mm Ducted Fan - Rotor Blade Material : Composite Nylon With Fiber Glass - Outside Diameter : 66.7mm - Length : 34.0mm ( Without Intake Ring ) , 40.5mm ( With Intake Ring ) - Rotor DIameter : 64mm , 4 & 6 Blades - Overall Weight : 34g ( 4 Blade ) , 36g ( 6 Blade ) - Motor Shaft Adapter : 3.0mm - RPM : 50,000 Max - Power : 950W Max - Motors required : 20mm Inrunner & Outrunner Brushless Motor With 3500 - 5200Kv ewentualnie : Freewing EDF64 Ducted Fan - ABS Material , High Hardness & Tempature - Precision Mplding , High Speed Smoothly Without Vibration - With 2.3mm & 3.0mm Motor Shaft Adapter - Rotor Diameter: 64mm - Outer Diameter: 66mm - Weight: 25g (0.88oz) - Propeller: 5 Blade Propeller - Max Temperature Limit: 100° C - Working Voltage: 11.1v - 14.8v - Recommanded Motor : B20 Brushless Motor 3900 - 4500Kv , With Motor Shaft 2.3mm Or 3.0mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Coraz częściej słyszy się o napędach Cyclone Power. I wcale się nie dziwię, bo jakość wykonania jest bardzo dobra. Mam silniki tej firmy i wykonane są więcej niż przyzwoicie. Poddam je testom już niedługo i obnażą się ich osiągi.. Turbina może być ciekawa.. Przyznam, że nie widziałem jej na żywca, ale jeśli jakośc jest taka jak silników, to wartro się nad nią zastanowić.. Napęd Freewing 64 też jest mi znany.. Mam te turbinki w SU-34 i sprawują się świetnie.. A SUczka juz troszkę nalatała Moje zdanie jest takie: - jeśli zamierzasz bawić się w EDF, to weź obie turbinki, porób testy i bedziesz wiedział na przyszłość czego szukać w tej wielkości napędach. W dążeniu do perfekcji pomoże Ci zagraniczne forum RCgroups i doświadczenie @hubert_taty z naszego forum. ( to człowiek o niekwestionowanym największym doświadczeniu w modelach EDF). - Jeśli modele EDF są tylko drobnym epizodem w Twojej modelarskiej karierze, to odpuść sobie szukania drogich i wątpliwych rozwiązań i skoncentruj się na sprawdzonych rozwiązaniach. I tu na myśli mam tanią i sprawdzoną turbinę Freewig, sprawdzony silnik z HK i sprawdzony model (który już masz) i ciesz się tak długo, jak pozwoli Ci twarda ziemia Z napędami EDF jest podobnie jak ze śmigłowcami.. Wciąż nowe rozwiązania, nowe silniki i turbiny.. Chciałoby się Landera z aluminium, albo znanego Wemotec'a, czy wiele innych.. no jak już zabawa - to na całego..! Za chwilę przybędzie sprzęt do pomiarów napędów, profesjonalna wyważarka i... ..Na koniec okazuje się, że mamy zaopatrzenie jak w dawnej Składnicy Harcerskiej, trochę doświadczenia i niechęć do EDF'ów, bo jednak to nie to co lubimy.. Modele tego typu trzeba lubić.. Nie da się tego sobie wmówić.. Nie piszę tego aby Cię zniechęcić, jedynie chcę, abyś zrozumiał, że ta dziedzina "modelarstwa" jest dość specyficzna.. Wracając do meritum sprawy - nie szukaj już napędów, tylko bierz to, co Ci polecałem i sprawę mamy z glowy.. Chętnie teraz poczytam relację z "budowy" Twojego modelu i później - z oblotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 O :!: I takiej odpowiedzi oczekiwałem. Na razie EDF - to epizod, bardziej ciekawość i chęć polatania czymś innym. A jak będzie dalej - t osię okaże po ulotnieniu modelu Dlatego tak jak mówisz, skupie się na sprawdzonych rozwiązaniach, które mi przedstawiliście. Relacja oczywiście będzie, testy osiągów również jak tylko sprzęt dotrze. Dziękuję jeszcze raz za konkretne podpowiedzi i linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 I mała aktualizacja W końcu dotarł silnik + turbina: Silnik Hercules specyfikacja Specs: Kv- 4300 Dimensions: 46 x 26mm Shaft diameter: 3.0mm Shaft length: 10mm Voltage: 11.1V Weight: 52g (1.83oz.) Output Power: 280w Max current(<60s): 36A RPM/V: 4300 Thrust: 700g(24.7oz.) Recommended model weight: 400-750g Recommended model fans: 64mm Fans Podłączyłem na próbę - i szok. Matko i córko jaki to wydaje piękny dźwięk Niby człowiek słyszał na filmikach (bo na żywo nie widziałem) jak latają EDF`y ale trzymać w ręku - po prostu WOOOW. No i generalnie w porównaniu z tradycyjnymi silnikami to całość jest po prostu duża - niby sam silnik malutki ale.... wieje i wyje pięknie. Teraz czekam już tylko na model (pogoda na razie jest super lotna ). Dam znać jak poczta dostarczy najważniejszy element A czekając na model - wyważę turbinkę - bo okazało się że coś tam w jednym miejscu cięższa jest. Tak dla porównania - napęd na dłoni: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 4 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 ale trzymać w ręku - po prostu WOOOW.. Odważny jesteś Lepiej przed pierwszym zapuszczeniem posprawdzać wszystko, czy nie jest pęknięty wentylator, czy dokręcony i czy wyważony.. Rozerwany wentylator może narobić poważnych szkód w ciele.. Ale ogólnie super, że nie odłożyłeś tego projektu na półkę.. Jak przyjdzie model, to zamieść zdjęcia.. Dla potomnych.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 4 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2011 Spokojnie - najpierw były dokładne oględziny, sprawdzanie zamocowania i potem rozruch. Rozruch zdalny - ostrożnym trzeba być A całość na dłoni - to tak żeby troszkę wielkość zobrazować. No, na model nie mogę się doczekać - i pierwsze ulotnienie. Filmik też pewnie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POGO Opublikowano 5 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2011 OO wodzę że się szykuje pierwszy odrzutowiec na bolesławieckie niebo :jupi: .Trzymam kciuki , i mam nadzieje że się przed pierwszym śniegiem wyrobisz z tym cudeńkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Jakowoż jak to mawiał "Złomek" czasu troszkę było i ciekawość coraz większa - przyszła pora na parę fotek mojego pierwszego EDF`a. Model został zakupiony jako używany - wersja tylko z serwami. Kilka słów na temat historii: model latał do momentu uszkodzenia regulatora, po czym z otwartymi ramionami przygarnęła go matka ziemia. Jako kochająca matka przytuliła go mocno i czule . W wyniku tego spotkania przód modelu w tym skrętne koło uległo rozpadowi.Poprzedni właściciel odbudował dość sprawnie cała konstrukcję, jednak bez opcji ze skrętnym kołem. Demontowalny nos samolotu w mojej wersji przestał być demontowalny i stanowi z samolotem całość. Otrzymał boczne wzmocnienia i kawałek sklejkowej podłogi. Model prezentuje się dość dobrze, nosi normalnie ślady użytkowania. Wrażenia wizualne - pozytywne. Tak więc - zainstalowałem napęd EDF + silnik + turbina - co było najbardziej stresującym elementem całego procesu uzdatniania modelu. Łapy duże, miejsca mało, wiecie jak jest. Ale - reszta przy okazji fotek: wnętrze modelu - widoczna zainstalowana bateria 2200mAH i z prawej strony wzmocnienie podłogi tył modelu - widoczny regulator i kawałek napędu napęd+regulator tylna część modelu z zamontowanym napędem regulatorem i serwo od steru wysokości prawy wlot powietrza - widok z przodu było z przodu - jest od tyłu widok od spodu - mam nadzieje że nigdy nie zobaczę modelu w takiej pozycji i następne fotki modelu: Pogoda dzisiaj była nie ciekawa - lekka wilgotna i zimna mgiełka ale nie mogłem się powstrzymać. Całość sprawdzona, poskręcana, środek ciężkości sprawdzony. No właśnie środek ciężkości - niestety tutaj już tak różowo nie było. Jest on przesunięty o jakieś 2-3cm w przód. Pewnie naprawa przedniej części modelu zrobiła swoje. Ale ryzyk fizyk. Aaaaa - jeszcze ważenie- kurcze grubo: 850 gram gotowy do lotu. Ale nic - buty, bluza, radio, model i na pole. Sprawdzenie wszystkiego - OK. Więc : 100% gazu, energiczny wyrzut delikatnie w górę i..... :shock: - poleciał :!: :!: :!: Model lata przewidywalnie, nie trzeba było trymować wychylenia lotek. Dał znać o sobie środek ciężkości i była mała walka Generalnie muszę znaleźć sposób jak odciążyć przód - ewentualnie będę musiał przenieść baterię. Sam lot - trudno go opisać - model żwawo reaguje na stery, fajnie wyje i lata szybko. Dodatkowo mgła dawała +10 do efektu i +12 do stresu więc adrenalina dawała znać o sobie. Nie pozostało więc nic innego jak wrócić do domu, znaczy wylądować. Odejście na 1/2 gazy na jakieś 100 metrów, wysokość około 30 metrów i zaczynamy szybowanie. Model leciał lekko na mnie, więc ciężko było ocenić prędkość, ale szybuje całkiem sprawnie. Fajne dźwięki wydaje sama turbina (wyłączony hamulec) słychać jak spadają obroty w miarę spadku prędkości. Końcowa faza lądowania przebiegła bardzo sprawnie od około 2 metrów model płynnie tracił wysokość, poderwany tuż przed przyziemieniem delikatnie klapnął w trawę. Lądowanie bez podwozia (komisja stwierdziła ślady zabrudzeń organicznych nie wpływających na dalszą lotność modelu). Było miło, nerwowo FAAJNIE. Kwestie do poprawy: - Środek Ciężkości, - w dalszej perspektywie - odcięcie lotek i zamontowanie zawiasów całość chodzi naprawdę ciężko i serwa mając co robić Mam nadzieje że już wkrótce uda się wrzucić filmik z lotu. Dzisiaj byłem sam więc nie było szans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil ukf Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Wiec pogratulowac! moze po prostu sprobuj podciac/wyfrezowac troche tego styropianu. Choc ja wole latac edfami troche ciezkimi na przod Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 No wreszcie.. A już miałem się dopytywać co z maszyną.. A w sprawie lotek pisałem ci wcześniej.. :mrgreen: zapodaj po trzy zawiasy na lotkę i będzie pan zadowoloony.. Gratulacje..! :mrgreen: P.S. Nigdy bym nie przypuszcał, że model był po "stłuczce".. Naprawa wykonana perfekcyjnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 15 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Zobaczę jeszcze co i jak z SC - przeniosę maksymalnie do tyłu dbiornik RC zawsze to jakieś parę gram. Z przeniesieniem baterii będzie raczej problem - ewentualnie dziura w przegrodzie i będzie ją można cofnąć - co generalnie otwiera drogę do załadowania na pokład większego pakietu ale... nie będę się rozpędzać - powolutku obadam co i jak a w najgorszym razie zawsze jakaś zbędna nakrętka na ogonie się znajdzie Po dokładnych oględzinach modelu po dzisiejszym oblocie - konieczne będzie naklejenie na brzuchu modelu taśmy w celu ochrony - pomysł kolorystyczny jest więc pewnie efekt będzie w miarę dobry. Korci mnie założenie podwozia i start i lądowanie na asfalcie - ale jakoś mam obawy c odo stanu modelu po takim eksperymencie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi