waldi1973 Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Sam start z podwozia jest o niebo lepszy niż z ręki, natomiast lądowanie z podwoziem już generuje wzmożoną uwagę i wymaga precyzji.. Jednym słowem - można doskonale "wywijać" w powietrzu, ale lądowanie może być kaleczeniem rzemiosła.. Celowo kupiłem kiedyś L-39 przed intensywnymi lotami SU-34, aby ćwiczyć do znudzenia start i lądowanie. Był czas, że Albatros latał tylko "po kręgu", czyli start, nabór odpowiedniej wysokości, prosta i lądowanie i to było jego głównym celem.. Po przesiadce na SU okazło się, że SUnia ląduje prawie sama a już na pewno duużo lepiej niż Albatros.. Polecam ci jeszcze troszkę polatać lądując na trawie (w wyznaczonym miejscu, a nie gdzie się uda) - musisz pozanć "maszynę" - a później zamontuj podwozie i dawaj z asfaltu Bezwzględnie jednak musi być skrętne przednie koło. Bez tego będziesz jedynie obserwatorem swojej klęski przy starcie lub dobiegu.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamil ukf Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Bezwzględnie jednak musi być skrętne przednie koło. Bez tego będziesz jedynie obserwatorem swojej klęski przy starcie lub dobiegu.. Przyklad ladowanie Miga 15 wlasnej roboty ze sterowanym, ale miekkim przednim kolkiem. Efekt uderzenie w Alpha Jeta stojacego przy pasie I wjazd pod samochod, pomimo stopniowo dawanej pelnej kontry. A "konwojerki" (tj. Start I ladowanie, start I ladowanie...) sa bardzo pomocne daja poczucie pewnosci. Polecam ci jeszcze troszkę polatać lądując na trawie fakt, dobre wyczucie drogi podejscia. Ale z trawy model sie nie odbije, nie przeszkadza, az tak strasznie nieodpowiednia predkosc mimo wszystko pomocna rzecz latanie z podwoziem dodaje uroku, a jak sie uda posadzic model z wysoko podniesionym I trzymanym kolkiem, mmm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Czyli jednak będę musiał pokombinować jak dobrać się do dziobu maszyny i zamontować mechanizm skrętu - ale to pewnie wiosna mnie zastanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
POGO Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Kurcze maszyna piękna koniecznie przywieź ja na lotnisko do bolca. Co do wywarzanie to możesz wpakować serwo napędowe steru kierunku i za pomocą bowdena przy okazji napędzać skręt przedniego kółka (jak zrobisz to umiejętnie to możne te rozwiązanie troszeczkę dociąży tył samolocika co pomorze w prawidłowym wywarzaniu maszynki ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 oooo! i widzisz bardzo dobra uwaga ! na lotnisko na pewno go zabiorę - dogadamy aspekty techniczne takiego rozwiązania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 16 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 mam jeszcze pytanko co do ustawień ESC. Wstępnie skonfigurowany jest następująco: 1. Cell type and numer of cells - 3S Li-Po (11.1V) - 9V Cutoff Voltage 2. Throttle Setting - Auto Throttle Range/ Hard start (wartości domyślne) 3. Direction and Cutoff Type - Soft Cutoff 4. Timing Mode Setting - 30(stopni) - for 10-14 Pole High-RPM Outrunner Motors Zastanawiam się czy dobrze ustawiłem wartość w punkcie 4 - Timingi. Do wyboru jest jeszcze - 1(stopień) for 2-4 pole inrunner motors 7(stopni) for 6-8 pole motors 15 (stopni) for 10-14 pole outrunner motors Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 I zarejestrowany niedzielny oblot: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=xlFU-3It3_c Zmieniłem położenie baterii - jest teraz mocowana zaraz przed serwem w skrzydle - czyli cofnięta o ponad długość. Wyczytałem że SC jest od 11 do 14 cm licząc od natarcia w środkowej części skrzydła. Zażyłem że SC ustawie na 12,5 cm - nos samolotu dalej ciężki - oblot już lepszy - ciągnie go ku ziemie ale już nie tak. Po lotach doważałem go jeszcze ołowiem - okazało się że 25gram w okolicach początku steru kierunku załatwia sprawę - test w tym tygodniu. Jak będzie oki - ołów powędruje na sam koniec samolotu - i wtedy pewnie 10-15gram załatwi sprawę. UPDATE - 22.11.2011 po uwagach jeszcze na lotnisku zostało skorygowane ustawienie steru wysokości - po zmianach i trymowaniu jest idealnie w linii poziomej. Po dzisiejszym oblocie mogę śmiało powiedzieć że SC w granicach 12,5 cm sprawia że samolot zaczyna ostro zadzierać nosa przy mniejszej prędkości i mamy lot z 35-40 stopniowym uniesionym dziobem samolotu który po nabraniu prędkości zaczyna nawet latać. Powalczyłem dzisiaj około 3 minut i dałem sobie spokój - następny etap - bateria wraca na swoje miejsce do koszyczka, pomiar gdzie w takim położeniu jest SC i dalsza walka Generalnie kiedy samolot nabierze prędkości lot nim to przednia zabawa. Jest bardzo czuły na wychylenia lewo,prawo i można nieźle pokręcić różne figury UPDATE: 23.11.2011 znalazłem na rcgroups taki obrazek odnośnie SC: Czy tam jest 15 cm ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Witajcie.Zastanawiam się nad tym modelem.Chcę go kupić w HK.Czy ktoś mi powie,jak ten EDF radzi sobie z fabrycznym silnikiem,jest wystarczająca moc by móc latać z pakietem 3S 2200? Myślałem,żeby dokupić mu ten silnik i zmienić od razu. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10989__Turnigy_2610_EDF_Outrunner_5000kv_for_55_64mm.html Ale powiem,nie wiem,czy warto.To ma być mój pierwszy EDF i dlatego proszę Was o poradę.Model będzie startować z ręki,to też ważne przy doborze silnika zapewne Poradzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paulusr Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 To jest taki duży model, że spokojnie można zrobić upgrade na 70 mm i 4-5 s. Startujesz wtedy z czego chcesz. A podwozia np Change Sun małe. o takie http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17538__Electric_Retract_with_Reversable_Mount_1pc_18_8g.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wicher123 Opublikowano 4 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2013 Podwozie odpada A mógłbyś mi polecić silnik i podzespoły by Upgrade zrobić? Czy ten mógłby być? http://www.hobbyking..._70mm_EDF_.html Albo taki zestaw? http://www.hobbyking...ion_4000kv.html http://www.hobbyking...00watt_6s_.html Byłbym bardzo wdzięczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi