mateusz_mateusz Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Witam. Zamierzam się trochę pobawić z zapłonem elektronicznym do mojego silnika z kosy spalinowej. Poszperałem trochę po necie, i wydaje mi się, że jest to możliwe do zrobienia. Zamierzam skorzystac ze schematów podanych na stronach: http://www.scribd.com/doc/3565537/Make-Your-Own-CDI http://www.rcuniverse.com/forum/m_3422690/tm.htm Nie wiem który bedzie lepszy. Może ktoś miał z tym do czynienia?? Proszę o odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GOGO Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Poczytaj tu http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=45470 Albo to przekalkuluj http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/%5F%5F13767%5F%5FReplacement%5FComplete%5FIgnition%5FSet%5Ffor%5FSingle%5FCylinder%5FGas%5FEngines.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Albo to przekalkuluj właśnie, zastanów się kolego czy warto się trudzić, bo uzyskany efekt, może być niezadowalający w stosunku do nakładów, zwłaszcza przy mizernym wyposażeniu warsztatu i doświadczeniu.. Czy warto wynajdować proch na nowo? No chyba, że chodzi o czysto poznawcze walory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Nie chodzi tu o kasę i ściąganie towaru z chin, chodzi tu o to, aby spróbować coś zrobić. Elektronikę właśnie przerabiam w szkole, taki tez kierunek wybrałem i trzeba coś robić w tym kierunku. Efego dzięki za linka. Części do zmontowania układu mam wszystkie, więc w tym tygodniu może coś stworzę. Wczoraj znlazłem jak nawinąć cewkę do takiego układu, ale dziś już nie mogę tego znależć. Rdzeni ferrytowych mam kilka w domu więc można byłoby się bawić. Proszę o pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Pamietaj że zabawa czasem drogo kosztuje :cry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 25 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 http://www.micro-bridge.com/data/Feeling-tech/FS211FV02.pdf Ma taki czujnika halla, ale nie bardzo on się chyba nada. Ma on 4 wyprowadzenia +,- dwa wejscia do biegunów. Muszę chyba poszukac jednak jakiegos innego. Czujnik po analizie wydaje się być ok. Myśle że wystarczy wejscie sygnałowe jednego bieguna podłączyć do schematu. Czy ten magnes nada się do zplonu elektronicznego?? Sory że pytam ale nie mam pojęcia jaki on ma być. http://allegro.pl/magnes-neodymowy-magnesy-neodymowe-4x8-10szt-6-50-i1894230362.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Lepiej daj magnes o jak najmniejszej wadze, czyli wysokości, bo duże obroty x masa może go nawet wyrwać, zależy jak go zamocujesz. A przecież do zainicjowania hallotronu nie potrzeba wielkiego pola. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 26 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Października 2011 Ok dzięki za odpowiedź. Ajak z tym czujnik tez muszę go kupić, czy jest dobry?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Zmontowałem układ i niestety nie udało się. Chyba muszę kupić oryginalny czujnik halla a nie wymontowant z wiatraka komputerowego. W schemacie zmieniłem tylko traznzystor na irf630 i diodę 1n4007 na szybką diode schottky'ego. Może to być problemem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Według którego schematu robiłeś? mojego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 29 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Tak. Jaki halotron mam kupić uni czy bipolarny?? Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Uni,a dlatego że unipolarny załącza sie gdy pojawia się pole magnetyczne, wyłączenie następuje gdy pole magnetyczne zanika a tu o to wlaśnie chodzi ,a i pamietaj o zakresie pracy najczesciej 4,5-10v albo 4,5 -30v jak cos pisz na priv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 A jak z tym zastąpionym tranzystorem i diodą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 dzięki za pomoc, zapłon działa fajnie, tylko testowany był na cewce 12v, a jest ona za cieżka. Skąd mam wziąć cewkę 6V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 http://sklep.erbo.pl/p/pl/030100006_0/cewka+zaplonowa-+puszka.html lub poprostu z jakiegos starego bzyka jawka WSK,trabant syrena itp.Te drugie to juz raczej auta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 6 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Raczej tak Cewkę taką mam w domu, tylko 12v jednak jest ona dość cięzka. Muszę się chyba przejść na złom i zobaczyć jakie cewki są w tych samochodach. PS. Chyba że ktoś wie jak przewinąc tą cewkę żeby była na 6v. Wyrzuciłbym wtedy z niej tą obudowę i może coś by z tego było?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 6 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2011 Mateusz nic nie przewijaj i nie kombinuj jak już ci mówiłem cewka 6v jest w skuterkach czyli kazdy sklep gdzie sprzedawane są graty do skuterków np. http://www.lantis.pl/cewka-zaplonowa-skutery-skuter-p-1716.html?cPath=316_331 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mateusz_mateusz Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Dzięki tomasxxx. Cewkę kupię, tylko nigdzie nie pisze, że jest ona na 6v. O co to chodzi?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasxxx Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 W większości skuterków jest na 6v pamietaj tylko ze do 2 takata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madmax Opublikowano 7 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2011 Polecam tę stronę: http://zaplon.pl.tl - sporo ciekawych rzeczy można dowiedzieć się o układach zapłonowych CDI. P.S. Ta cewka nie zadziała bezpośrednio na 6v - mam taką . Ale wystarczy podłączyć naładowany kondensator 1-2 uF 100-200V - iskra jest wtedy jak marzenie. Niestety instalacja 6V lub 12V nie ma powiązania z działaniem/zasilaniem układów zapłonowych CDI typowych skuterów ( zwłaszcza chińskich ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi