ender Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Witam! Mam problem jak w temacie. To znaczy podłączony silnik bez śmigła normalnie pracuje. To znaczy że normalnie reaguje na zmiany wychylenia drążka w aparaturze, ale po założeniu śmigła robi kilka obrotów i tyle. Co może być tego przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Nie jesteś niestety jedyny, który ma takie problemy. Ja w silniku do akrobata 3D i do halówki miałem podobne problemy, nie wiem co było przyczyną, jeden silnik poszedł razem z regulatorem do znajomego elektronika, a drugi po zmianie regulatora działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 Co może być tego przyczyną?Na początek stawiam na złe, niedostateczne zasilanie. Może to być niewydolny pakiet, albo bardzo złe połączenie (kabelki, wtyczki, ZŁE LUTOWANIE....) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 A co, jeśli u mnie był silnik Pelikan 180W (dokładnie jaki to silnik nie pamiętam)+regiel 30A Trixx+ pakiet Pelikan 1100mah 26C 3S naładowany do pełna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 29 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2011 A co, jeśli u mnie był silnik Pelikan 180W (dokładnie jaki to silnik nie pamiętam)+regiel 30A Trixx+ pakiet Pelikan 1100mah 26C 3S naładowany do pełna?A u mnie kiedyś były kotlety mielone 150g + buraczki 90g + ziemniaki wg uznania (na obiad), ale to moim zdaniem zupełnie nieudane żarcie, więc nie polecam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ender Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 A co, jeśli u mnie był silnik Pelikan 180W (dokładnie jaki to silnik nie pamiętam)+regiel 30A Trixx+ pakiet Pelikan 1100mah 26C 3S naładowany do pełna?A u mnie kiedyś były kotlety mielone 150g + buraczki 90g + ziemniaki wg uznania (na obiad), ale to moim zdaniem zupełnie nieudane żarcie, więc nie polecam. To faktycznie może być słaby zestaw... :rotfl: Czyli na początek sprawdzić luty? Bo pakiet jest nowy i naładowany "do pełna" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Jeżeli masz więcej sprzętu możesz też podmieniać elementy aż trafisz na wadliwy. Jednak solidne polutowanie wszystkiego to podstawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ender Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Sprawdziłem (jeszcze raz lutowałem) wszystkie połączenia i dalej jest to samo... Silnik pracuje normalnie bez śmigła, z samą piastą też, tylko jak się doda łopatki to przysłowiowa :ass: . Nie mam więcej sprzętu więc nawet nie mam jak sprawdzić w czym jest problem. Jakieś pomysły? Kupno nowego silnika i regulatora teraz mi się słabo uśmiecha... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PROTON Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Jaki silnik? Jaki regulator? Jakie śmigło? Jaki pakiet? Jak silnik 3F to może timing źle ustawiony? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ender Opublikowano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Regulator: ESC 18A n-series (o ile dobrze odczytałem oznaczenie modelu) silnik:Tower Pro 2406-20 Gold, pakiet 2200mAh 11.1V Turnigy. śmigło składane 8X4,5. Jak silnik 3F to może timing źle ustawiony?Nie wiem szczerze mówiąc jak to ustawić... Edit: Już wiem jak ustawić timingi i na wszystkich jest tak samo. Edit2: Ustawiłem timingi na 3stopnie (nie wiem czy to są dokładnie stopnie w każdym razie na najmniejszą wartość) i teraz bardzo delikatnie dodając gazu silnik pracuje gładko aż mniej więcej do 3/4 wychylenia drążka gazu potem staje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 30 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2011 Miałem podobnie gdy urwało się parę żyłek z jednej fazy tuż przy samym stojanie. Przy 3/4 mocy silnik dziwnie warczał. Trzeba było go wymienić, naprawić się nie udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ender Opublikowano 31 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Października 2011 robertus Dziękuję za poradę rzeczywiście sprawdziłem silnik dokładnie i są uszkodzone żyłki uzwojenia. Naprawa takiego czegoś pewnie nie wchodzi w grę więc rozglądam się za nowym silniczkiem. Edit: Oczywiście najpierw przelutowałem wszystko etc. a morał jest taki że najpierw trzeba dokładnie sprawdzić wszystko wizualnie. Cóż człowiek uczy się całe życie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vertigooo Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Pomyśl teraz nad kupnem czegoś lepszego od Tower Pro :ble: Wczoraj padł moja KEDA po 3.5 roku służby w około 10 różnych modelach. Wszystko z mojej winy, gdyż przesadziłem z wielkością śmigła i silnik nie wytrzymał. A na temat Silników tower pro chyba nic dobrego powiedzieć nie można... no poza ceną urywające kable to standard, sam nie miałem takiego silnika ale napatrzyłem się jak koledzy z modelarni lutowali kable do świeżo kupionego silnika. W KEDA'dzie masz zrobione tak że gołymi rękoma nie wyrwiesz. Przykładowo mogę podać historie gdy przychaczyłem śmigłem przy między lądowaniu o pas i wyrwała się wręga na full obrotach silnik latał i wyczepił się z goldów ale kable nieruszone. Musisz pomyśleć nad czymś solidniejszym bo szkoda czasu i nerwów na takie problemy i głowienie się co jest nie tak, kiedy wszystko w zasadzie powinno być sprawne. Polecam wspomniany silniczek nie jest jakoś strasznie drogi, za to solidny i całkiem mocny. http://abc-rc.pl/p/118/2427/silnik-keda-a20-28m-1050kv-150w-silniki-bezszczotkowe-silniki-elektryczne.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 :Tower Pro 2406-20 Gold,Stawiam na silnik .Te goldy biorą więcej prądu niż zwykłe tzn silver lub black.Mój ciągnął 22A ,a czarny na tym samym śmigle 18 Ten polecany przez Błażeja Keda jest niezły ,ja natomiast stosuję tańsze Ray wersja CD. Era TP niestety się skończyła .Jeszcze czarne z krótką ośką mogą być ale widać że nie dbają o wykonanie. Przyjdź w niedzielę na halę i przynieś toto może coś poradzimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ender Opublikowano 3 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 :Tower Pro 2406-20 Gold,Stawiam na silnik .Te goldy biorą więcej prądu niż zwykłe tzn silver lub black.Mój ciągnął 22A ,a czarny na tym samym śmigle 18 Ten polecany przez Błażeja Keda jest niezły ,ja natomiast stosuję tańsze Ray wersja CD. Era TP niestety się skończyła .Jeszcze czarne z krótką ośką mogą być ale widać że nie dbają o wykonanie. Przyjdź w niedzielę na halę i przynieś toto może coś poradzimy. Na hale? Którą hale? Jakieś zawody są? Co do silnika to po prostu kupię nowy. Szkoda bo mam do niego regulator (18A) a nowy silnik pewnie będzie potrzebował nowy regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 3 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2011 Jak nowy silnik będzie pobierał mniej niż te 18A to regulator zostawiasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi