Skocz do zawartości

Śledzicie kłopoty Boeinga?


krankor

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 61
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

A dla mnie najciekawsze jest, jaka była przyczyna awarii podwozia ... Przecież to ponoć młody, bo ino 16 latek ten 767?

 

Jak w takim wieku są problemy, to co dopiero za kilka-kilkanaście lat?

 

A tak na poważnie, to Boeinga czeka długa przeprawa z dochodzeniem, poszukiwaniem i finalnie zapobieganie podobnym wypadkom w pozostałych samolotach ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wszczęto śledztwo w sprawie ...... i tu ciekawe w jakiej określi prokuratura. Miejmy nadzieję, że to tylko rutynowe procedury a nie próba udowodnienia winy załogi, bo u nas wszystko możliwe. Gdyby wszyscy zginęli pewnie winą obarczyli by pilotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję, że to tylko rutynowe procedury a nie próba udowodnienia winy załogi

Swoja droga kozackie , leciec taki kawal drogi z usterka ukladu hydraulicznego a nie zawrocic 30 min po starcie.

Oczywiscie do nas docieraja strzepy informacji czesto poprzekrecanych przez dziennikarzy , na to tez biore poprawke. Pytanie czy usterka tegoz ukladu a raczej ten uklad jest w jakikolwiek sposob powiazany z ukladem sterowania ( watpie ) No ale nie znajac przyczyny usterki trudno byc pewnym czy za chwile lub kilka godzin szlak nie trafi czegos innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem dlaczego nie zawrócili. Chyba nie kierowali się ekonomią, bo tam pewnie byłyby większe koszty całego przedsięwzięcia ratunkowego, chyba że nie dostali zezwolenia na awaryjne lądowanie. Fakt jest taki, że na to co mówią w mediach trzeba brać dużą poprawkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się nad tym zastanawiałem dlaczego nie zawrócili. Chyba nie kierowali się ekonomią, bo tam pewnie byłyby większe koszty całego przedsięwzięcia ratunkowego

Słyszałem, że pilot do końca nie wierzył, że CAŁE podwozie nie chce wyjść stąd te myśliwce, żeby się upewnić. Może zaraz po starcie okazało się, że jest jakaś usterka, a nie wiadomo było jak poważna i byli przekonani, że uda im się na docelowym lotnisku otworzyć ręcznie.

A może szkoda po prostu było LOT-owi zrzucać tyle ton paliwa :devil: nie zdziwił bym się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc...

W przypadku niektórych usterek decyzja o powrocie na lotnisko zależy wyłącznie od załogi. Było już wiele wypadków gdzie piloci postawili sobie pytanie- lecimy dalej czy zawracamy. Jak się domyślam o możliwości podjęcia decyzji przez załogę decyduje producent, dokładnie w jakich przypadkach należy bezwzględnie zawrócić, szukać awaryjnego lotniska, a w jakich można kontynuować lot do celu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą skończyła się konferencja z udziałem pilotów. Kpt Wrona wypowiadał się miedzy innymi na temat usterki wykrytej po starcie i dlaczego kontynuowali lot, ponadto odpowiadał na głupie pytania dziennikarzy.;p Nie będę cytował bo na pewno materiał z konferencji jest albo za chwile będzie dostępny gdzieś w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na konferencji prasowej pilot powiedział że:

ten typ samolotu ma 3 systemy hydrauliczne. Prawy, lewy i centralny. Centralny zgłosił że spadło ciśnienie płyny hydraulicznego. Na ta okoliczność procedury nie przewidywały żadnej możliwości zawrócenia samolotu, ani nawet lądowania na innym lotnisku. Tego nie ma w ich procedurach.

O tym że zawiodły wszystkie :shock: systemy dowiedział się na 30 min przed planowanym lądowaniem.

Samolot ma możliwość zrzutu paliwa ale tylko części. około 10t pozostaje w zbiornikach i musi być wypalone.

To są slowa pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To niekoniecznie jest tak, że "ten typ samolotu" nie ma takiej instalacji - kwestia konkretnego egzemplarza lub serii (nie wiem dokładnie jak jest w przypadku B767 - w Airbusach w każdym razie tak jest i taka instalacja jest wyposażeniem instalowanym dodatkowo, nie obligatoryjnie)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten typ samolotu ma 3 systemy hydrauliczne. Prawy, lewy i centralny. Centralny zgłosił że spadło ciśnienie płyny hydraulicznego. Na ta okoliczność procedury nie przewidywały żadnej możliwości zawrócenia samolotu, ani nawet lądowania na innym lotnisku. Tego nie ma w ich procedurach. O tym że zawiodły wszystkie :shock: systemy dowiedział się na 30 min przed planowanym lądowaniem.

Gdyby zawiodły wszystkie to sprzątaliby wióry.....

 

Na tym typie samolotu każdy układ hydrauliczny może obsługiwać jedynie powierzchnie sterowe ale takie rzeczy jak podwozie, klapy, sloty czy sterowanie kółkiem przednim obsługuje tylko układ centralny.

 

Akurat podwozie czy klapy są tak ważnym podzespołem iż posiadają jeszcze jeden układ - elektryczny. Klapy wysunęły się normalnie a podwozie nie i to było tym zaskoczeniem myślę.

 

Gdy zawiodą wszystkie trzy układy hydrauliczne to pozostają tylko silniki - czyli.....

 

To niekoniecznie jest tak, że "ten typ samolotu" nie ma takiej instalacji - kwestia konkretnego egzemplarza lub serii (nie wiem dokładnie jak jest w przypadku B767 - w Airbusach w każdym razie tak jest i taka instalacja jest wyposażeniem instalowanym dodatkowo, nie obligatoryjnie)...

Masz rację, układ spuszczania paliwa to obecnie rzadkość i jak już to tylko w samolotach dalekodystansowych, zastępuje się to też odpowiednim trybem pracy silnika aby spalał zdecydowanie więcej niż powinien.

 

A tak na marginesie....

 

Airbus A380 ma dwa układy hydrauliczne :D

 

A ogólnie to "mięciuchno" posadzony, idealnie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby zawiodły wszystkie to sprzątaliby wióry.....

Pilot mówił to bardzo chaotycznie ponieważ dziennikarze go dopytywali.

Wymienił te trzy i po małej chwili powiedział że zawiodły wszystkie.

Teraz myślę że może chodziło o centralny, elektryczny i ten ręczny na linkach stalowych. Pewnie tak to trzeba byłoby interpretować.

 

Bo masz całkowitą racje bez hydrauliki zostaje silnik i nic ponadto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilot mówił to bardzo chaotycznie ponieważ dziennikarze go dopytywali.

Wymienił te trzy i po małej chwili powiedział że zawiodły wszystkie.

Wywiady, przekazy medialne nigdy nie są dokładne :D Czasami wręcz przeciwnie -kompletnie wprowadzają w błąd w szczególności relacje dziennikarskie. To norma :D

 

Teraz myślę że może chodziło o centralny, elektryczny i ten ręczny na linkach stalowych. Pewnie tak to trzeba byłoby interpretować.

Czyli stało się coś co psuje na amen wszystko, myślę że nieprawdopodobne jest aby wszystko siadło niezależnie. Trochę to dziwne ale jak widać wszystko może się zdarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.