MironRC Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Podobno były to F-16, a z tego co wiem one nie stacjonują w Mińsku, dopytam się sąsiada. te F-y były z Łasku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Tylko tyle postów? Gdyby się nie udało, ten wątek miałby już 20 stron, a na każdej przynajmniej 80% głupawych "[']' ;>>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mastergame Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 A dla mnie najciekawsze jest, jaka była przyczyna awarii podwozia ... Przecież to ponoć młody, bo ino 16 latek ten 767? Jak w takim wieku są problemy, to co dopiero za kilka-kilkanaście lat? A tak na poważnie, to Boeinga czeka długa przeprawa z dochodzeniem, poszukiwaniem i finalnie zapobieganie podobnym wypadkom w pozostałych samolotach ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzełek Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Właśnie wszczęto śledztwo w sprawie ...... i tu ciekawe w jakiej określi prokuratura. Miejmy nadzieję, że to tylko rutynowe procedury a nie próba udowodnienia winy załogi, bo u nas wszystko możliwe. Gdyby wszyscy zginęli pewnie winą obarczyli by pilotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Miejmy nadzieję, że to tylko rutynowe procedury a nie próba udowodnienia winy załogiSwoja droga kozackie , leciec taki kawal drogi z usterka ukladu hydraulicznego a nie zawrocic 30 min po starcie. Oczywiscie do nas docieraja strzepy informacji czesto poprzekrecanych przez dziennikarzy , na to tez biore poprawke. Pytanie czy usterka tegoz ukladu a raczej ten uklad jest w jakikolwiek sposob powiazany z ukladem sterowania ( watpie ) No ale nie znajac przyczyny usterki trudno byc pewnym czy za chwile lub kilka godzin szlak nie trafi czegos innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
orzełek Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Też się nad tym zastanawiałem dlaczego nie zawrócili. Chyba nie kierowali się ekonomią, bo tam pewnie byłyby większe koszty całego przedsięwzięcia ratunkowego, chyba że nie dostali zezwolenia na awaryjne lądowanie. Fakt jest taki, że na to co mówią w mediach trzeba brać dużą poprawkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Też się nad tym zastanawiałem dlaczego nie zawrócili. Chyba nie kierowali się ekonomią, bo tam pewnie byłyby większe koszty całego przedsięwzięcia ratunkowego Słyszałem, że pilot do końca nie wierzył, że CAŁE podwozie nie chce wyjść stąd te myśliwce, żeby się upewnić. Może zaraz po starcie okazało się, że jest jakaś usterka, a nie wiadomo było jak poważna i byli przekonani, że uda im się na docelowym lotnisku otworzyć ręcznie. A może szkoda po prostu było LOT-owi zrzucać tyle ton paliwa :devil: nie zdziwił bym się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 No więc... W przypadku niektórych usterek decyzja o powrocie na lotnisko zależy wyłącznie od załogi. Było już wiele wypadków gdzie piloci postawili sobie pytanie- lecimy dalej czy zawracamy. Jak się domyślam o możliwości podjęcia decyzji przez załogę decyduje producent, dokładnie w jakich przypadkach należy bezwzględnie zawrócić, szukać awaryjnego lotniska, a w jakich można kontynuować lot do celu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Sam sobie chyba odpowiedzialem na pytanie. Wlasnie mnie olsnilo ze ten typ samolotu nie ma mozliwosci zrzutu paliwa i musi je zwyczajnie wypalic.. samobójstwem więc byłaby próba lądowania zaraz po starcie z pełnieni zbiornikami paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qbatus Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 ...ten typ samolotu nie ma mozliwosci zrzutu paliwa... ??? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Przed chwilą skończyła się konferencja z udziałem pilotów. Kpt Wrona wypowiadał się miedzy innymi na temat usterki wykrytej po starcie i dlaczego kontynuowali lot, ponadto odpowiadał na głupie pytania dziennikarzy.;p Nie będę cytował bo na pewno materiał z konferencji jest albo za chwile będzie dostępny gdzieś w internecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 ???TAk wlasnie mowili. Nie ma instalacji do zrzutu i musi je wypalic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Na konferencji prasowej pilot powiedział że: ten typ samolotu ma 3 systemy hydrauliczne. Prawy, lewy i centralny. Centralny zgłosił że spadło ciśnienie płyny hydraulicznego. Na ta okoliczność procedury nie przewidywały żadnej możliwości zawrócenia samolotu, ani nawet lądowania na innym lotnisku. Tego nie ma w ich procedurach. O tym że zawiodły wszystkie :shock: systemy dowiedział się na 30 min przed planowanym lądowaniem. Samolot ma możliwość zrzutu paliwa ale tylko części. około 10t pozostaje w zbiornikach i musi być wypalone. To są slowa pilota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 To niekoniecznie jest tak, że "ten typ samolotu" nie ma takiej instalacji - kwestia konkretnego egzemplarza lub serii (nie wiem dokładnie jak jest w przypadku B767 - w Airbusach w każdym razie tak jest i taka instalacja jest wyposażeniem instalowanym dodatkowo, nie obligatoryjnie)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 ten typ samolotu ma 3 systemy hydrauliczne. Prawy, lewy i centralny. Centralny zgłosił że spadło ciśnienie płyny hydraulicznego. Na ta okoliczność procedury nie przewidywały żadnej możliwości zawrócenia samolotu, ani nawet lądowania na innym lotnisku. Tego nie ma w ich procedurach. O tym że zawiodły wszystkie :shock: systemy dowiedział się na 30 min przed planowanym lądowaniem. Gdyby zawiodły wszystkie to sprzątaliby wióry..... Na tym typie samolotu każdy układ hydrauliczny może obsługiwać jedynie powierzchnie sterowe ale takie rzeczy jak podwozie, klapy, sloty czy sterowanie kółkiem przednim obsługuje tylko układ centralny. Akurat podwozie czy klapy są tak ważnym podzespołem iż posiadają jeszcze jeden układ - elektryczny. Klapy wysunęły się normalnie a podwozie nie i to było tym zaskoczeniem myślę. Gdy zawiodą wszystkie trzy układy hydrauliczne to pozostają tylko silniki - czyli..... To niekoniecznie jest tak, że "ten typ samolotu" nie ma takiej instalacji - kwestia konkretnego egzemplarza lub serii (nie wiem dokładnie jak jest w przypadku B767 - w Airbusach w każdym razie tak jest i taka instalacja jest wyposażeniem instalowanym dodatkowo, nie obligatoryjnie)... Masz rację, układ spuszczania paliwa to obecnie rzadkość i jak już to tylko w samolotach dalekodystansowych, zastępuje się to też odpowiednim trybem pracy silnika aby spalał zdecydowanie więcej niż powinien. A tak na marginesie.... Airbus A380 ma dwa układy hydrauliczne A ogólnie to "mięciuchno" posadzony, idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Gdyby zawiodły wszystkie to sprzątaliby wióry..... Pilot mówił to bardzo chaotycznie ponieważ dziennikarze go dopytywali. Wymienił te trzy i po małej chwili powiedział że zawiodły wszystkie. Teraz myślę że może chodziło o centralny, elektryczny i ten ręczny na linkach stalowych. Pewnie tak to trzeba byłoby interpretować. Bo masz całkowitą racje bez hydrauliki zostaje silnik i nic ponadto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Bo masz całkowitą racje bez hydrauliki zostaje silnik i nic ponadto... No jeszcze modlitwa zostaje! (To tak do innego wątku nieco nawiązując ;] ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Pilot mówił to bardzo chaotycznie ponieważ dziennikarze go dopytywali. Wymienił te trzy i po małej chwili powiedział że zawiodły wszystkie. Wywiady, przekazy medialne nigdy nie są dokładne Czasami wręcz przeciwnie -kompletnie wprowadzają w błąd w szczególności relacje dziennikarskie. To norma Teraz myślę że może chodziło o centralny, elektryczny i ten ręczny na linkach stalowych. Pewnie tak to trzeba byłoby interpretować. Czyli stało się coś co psuje na amen wszystko, myślę że nieprawdopodobne jest aby wszystko siadło niezależnie. Trochę to dziwne ale jak widać wszystko może się zdarzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cobra Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 Jako ciekawostka: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 2 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2011 No jeszcze modlitwa zostaje! A tego pilotom raczej nie wolno Kiedyś była taka historia z wodowaniem i kontrowersje a nawet chyba wyrok. Osobiście bym wolał aby pilot w sytuacji awaryjnej skupiał się nad odzyskaniem kontroli czy coś ale nie aby modły odprawiał :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi