maciek89 Opublikowano 31 Października 2007 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2007 moze i sie myle ale pisze to co widzialy moje oczy....potem zaczal latac na syntetyku wszystko sie ladnie wyplukalo ale silnik nie osiagal juz takiej mocy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 10 Listopada 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2007 To polataj jeszcze troche na contescie i wywalisz go po seznonie na smietnik na tym paliwie sie grzeje jak nie powiem brzydko rycyny musisz dodac to co jest w paliwie to kaszana sladowa ilosc pokrec sobie smigłem i posłuchaj jak szumi łozysko na wale potem dodaj rycyny do paliwa przepal silnik i sprawdz jeeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 13 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2008 mam ptanie co zrobić żeby nie gasł na minimalnych obrotach, pytanie zadaje w imieniu kolegi wysokie obroty w jego asp sa ok ale wolne to masakra silnik pracuje nierówno raz wolniej raz szybciej (po cofnięciu gazu) potrafi też nagle zgasnąć silnik nowy przepalił 2-2,5 litra paliwa 10%nitro, a i z objawów po zdjęciu świecy lekko spadają obroty w modelu jest zamocowany głowicą w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eze Opublikowano 14 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2008 Prawdopodobnie ma nieszczelny uklad i w wezyko mogą pojawiac sie bąbleki powietrza ktore dostaja sie przez gaznik pod tlok .Mialem taki przypadek w swoim asp 61 fs.Na wysokich obrotach pali dobrze gdy zdjolem mu zazenie obroty spadaly (za zimna swieca, za duzo paliwa pod tlok) trzeba skrecic iglice.Paliwo to artcticglow 5 nitro 19% oleju ryc i synt. Chcialbym jeszcze dodac ze po wyregulowaniu wolnych obrotow silnik chodzi na malych bardzo ladnie i niema zamiaru zgasnac zostawialem go tak nawet na 10 15 minut i caly czas pracowal na minimalnych obrotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 15 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2008 Sprawa wygląda tak igła od wolnych obrotów jest fabrycznie odkręcona prawie na maxa takze to normalne ,ze silnik tak sie zachowuje prawdopodobnie mocno trzepie modelm i stuka trzeba dokrecic srubke od składu mieszanki o około 1.5 obrotu i bedzie miekutko pracowac. Najlepiej stopniowo dokrecac i sprawdzac jak przechodzi na wysokie i tak dokręcac dokręcac az obetnie poczym popuscic pół obrotu i musi byc wszystko okkkkk :jupi: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markuz Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 witam ja tam może sie nie znam ale paliwa to przepalam dość sporo , a latam na MT bekra20 . i z tego co mówicie to silnik już nie powinien chodzić , a on po 45 litrach chodzi i to idealnie i wygląda jak nowy , bez zapieczonego oleju , zero nagaru . Znam takich co przepalają 100 i więcej w sezonie i też na MT i silniki chodzą bez problemu , mowa tu o silnikach w heli , gdzie są ciężkie warunki , raz że chłodzenie nie jest tak dobre jak w samolotach a dwa to non stop pracują od 60% do 100% i wszystko jest ok . nikt mi znających latających heli nie dolewa rycyny , ani do docierania ani do dalszych lotów . Byłem przy oblocie raptora 70 , facet zalał tam właśnie paliwo artik glow , silnik odpalił wszystko ok ale nie mógł weiśc na obroty , po zalaniu MT bekra 20 , silnik ożył i dopiero wszedł na takie obroty by się podnieść , w gaźniku nie było nic przestawiane . i jeszcze jedno jeśli rycyna jest tak cacy , to czemu żaden producent silników mowa tu o osmax YS saito nie zaleca rycyny tylko wręcz zastrzega żeby tylko syntetyk . może wszyscy producęci są w błędzie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Radek, - którą igłę należy po regulacji odkrecić o poł obrotu??? Wolnych obrotów czy składu mieszanki? Co ty za bajki opowiadasz!! Igły są bardzo czułe na regulacje, igła wolnych obr. szczególnie. Po ustaleniu wolnych obrotów faktycznie cofamy ustawienie ale jest to cofnięcie rzędu 1/4 - 1/8 obrotu. Natomiast po odkręceniu igły składu mieszanki też mogę cofnąć ustawienie ale o góra 1 - 2 ząbki na igle. Dokręcenie lub odkręcenie tej igły o pół od momentu uzyskania max. obrotów jest czynnością bez sensu. Nie wprowadzaj w błąd czytelników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Fokker oczywiscie ,że igła od wolnych przeciez nie na paliwowej gdybyś odkrecił w 4 suwie pół obrotu to ci zgasnie normalne. Ja cofam o pół obrotu ale od chwili gdy silnik obetnie wtedy wiem ze to juz jest ta granica i po popuszczeniu jest akurat ani za bogato ani za ubogo a Ty popuszczasz 1/4 od chwili gdy juz dobrze pracuje i to by sie zgadzało w sumie wychodzi na to samo .Tylko ty nie wiesz czy nie za mocno dokręciłes mozesz ustawic tak ,że bedzie pracowac idealne a jestes na granicy odciecia obrotów i po starcie mozesz miec problem jezeli ustawiasz tak jak opisałem ze popuszczasz od chwili kiedy obetnie poł obrotu masz 100% pewnosci,że w powietrzu nie zawiedzie.Możesz mi wiezyc na słowo ja ten silnik miałem w modelu 3D który przetrwał cały sezon bez kraksy co przy złej regulacji skonczyło by sie rozbiciem podczas pierwszego zawisu.Pozdrawiam PS Mój pracował na 10-15% nitra nie wiem na jakim paliwie ustawiałes ale na 15% jest dosyc elastyczny :ble: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Paliw używałem róznych - od Artic glow po Yamada 22%. Dalej uważam, że namieszałeś trochę ale wiej już chyba o co Tobie chodziło. Młodzi zaczynający dopiero mogą mieć problemy z Twoją interpretacją. Regulację wolnych obrotów nie zaczynamy od całkowitego wkręcenia lub wykrecenia igły lecz od nimimalnych skoków śruby własnie o te 1/8 lub mniej gdyż jest to bardzo czuła regulacja. Jednak gdy już tak rozregulujemy, iż nie wiemy w jakiej pozycji się znajduje wtedy zakrecamy igłę tę do oporu a nastepnie odkręca się zaleznie od tego ile podaje instrukcja. I gdy juz odkręcimy tyle ile należy to od tego momentu znowu zaczyna sie regulacja o bardzo znikomym skoku w jedną lub drugą stronę. Tak wygląda regulacja wolnych obrotów w/g instrukcji, wykonuję to w ten sposób w swoich silnikach ASP 61 FS, OS 91 FS. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Ja w swoim po dotarciu 1.5 obrotu musiałem dokrecic ..Jak u Ciebie wygląda sprawa z temperaturą na paliwie yamada 20/20 i czy latałes z maską silnika czy tez bez ? Niebardzo wierze ze na 20% ASP 91 sie normalnie zachowuje może OS 91FS ,ale nie Magnum/ASP PS OS 91FS kupiony w USA przez mojego kolegę był juz ustawiony po dotarciu nic nie krecił igła od wolnych silnik przepracował cały sezon bez zastrzezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 16 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2008 Na Yamada pracuje tylko OS 91 FS. Silnik ten siedzi w modelu Fokker D.VIII, chłodzenie ma raczej bardzo dobre. Co do jego temperatury - raz mierzyłem w czasie docierania w grudniu więc raczej chłodno było niż gorąco. Zanotowana temp to ok 90stopni. Do ASP 61 FS nie używam Yamady bo to mija sie z celem, paliwo zbyt drogie na ten silnik. Ale zrobiłem mieszankę Yamada + Artic glow +.... zapomniałem tego trzeciego do składu 13% nitro. Ten silnik z kolei sidział w Vicomte. Jak pracują oba możesz zobaczyć i usłyszeć na filmach, do których linki umieściłem w tematach o Vicomte i Fokker D.VIII. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 18 Stycznia 2008 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2008 OK dziegi chetnie zobacze 4 takty moge słuchac dniami i nocami to lepsze niz muzyka :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radga Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Witam Mam ten silnik jednak mam z nim problem nie mogę uzyskać stabilnej pracy na wolnych obrotach. Silnik pracuje stabilnie około 1 min i po tym czasie nagle gaśnie, igła od wolnych obrotów jest ustawiona tak aby przy zamkniętej przepustnicy uzyskiwać najwyższe obroty. Na średnich i wysokich obrotach problem nie występuje silnik ładnie się wkręca na obroty, tak więc chyba jest dobrze wyregulowany. Używam paliwa MT contest 10. Co może być przyczyną takiego zachowania silnika? Z góry dziękuję za wszelkie rady. Pozdrawiam Radek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 23 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2008 W moim ASP FS 61 pomogła regulacja zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Własnie kupiłem ten silnik jakie śmigło polecacie do docierania myślałem o 14x6 bambula. Po przepaleniu przynajmniej litra chciałbym przejśc na 15x4 Bambula bo silnik będzie mi służył w modelu Bossanova 3d Jakie paliwo polecacie do docierania zastosuje pewnie 22rycyna 78 metanol (silnik nie osiągnie wysokiej temp z powodu takiego że bedzie mocno przelany i chłodzenie w tedy jest bdb, wiec osady z rycyny nie powstaną) do latania jednak myślę o zastosować takie paliwo Bekra 10% Skład paliwa: * Metanol: 72% * Nitrometan: 10% * Mieszanka olejów:E.D.L i Klotz: 18% Aha i co sądzicie o samym modelu. Dla mnie jest znacznie lepszy od małego U can do 46. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 W instrukcji masz podane śmigło i paliwo do docierania. Jednak część z nas w tym i ja dociera silnik na takim śmigle na jakim ma pracować w modelu. To samo chyba dotyczy nitro - znaczy by od samego początku pracował na nim skoro potem jest i tak wymagane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 To wiem ale tego silnnika jeszcze nie mam dlatego się pytam na jakim najlepiej docierać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Tu jest mowa i o FS 91 i o FS 61 więc nie wiem, o który ci chodzi. Moją 91 ale OS MAX docierałem na śmigle 16x6 - ASP ma chyba podobny wymiar maxymalny lub 15cali. 61 ASP docierałem na śmigle APC 13x6 i na takim teżpracował w modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekSz Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Nie obraź sie ale ja bym sie domyślił o jaki silnik chodzi po tym jakie śmigła podałem jako przykładowe Trzeba czytać ze zrozumieniem. A temat dobitnie wskazuje o czym mówimy.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2008 Wiesz nie obraż się ale skoro podajesz właściwe śmigła to znaczy , że pytasz tylko by pytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.