mushroom Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 witam, wszedłem w posiadanie nieużywanego, kilkuletniego osmaxa. ponieważ wiem niewiele na temat motorków lotniczych po prostu go zamontowałem i dokonałem próby odpalenia. mile mnie zaskoczył bo zaczął gadać od razu odpalany z palca niestety moja radość trwała krótko bo pojawiła się nieszczelność na tylnym dekielku wykonanym z plastiku, w połowie odległości między śrubami mocującymi. po odkręceniu dekla okazało się, ze nie ma ani oringa ani zwykłej podkładki płaskiej. jak mam pozbyć się tego problemu? boję się dokręcać na chama bo jeszcze zgniotę ten plastik. a może wykonać podkładkę we własnym zakresie? proszę o pomoc pozdrawiam
GOGO Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Zrób sobie uszczelkę z tektury (cienkiej) posmaruj ją silikonem najlepiej samochodowym wytrzymuje wysokie temperatury i załatwione. Pozdrawiam
Irek M Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 Problemu pozbędziesz sie bardzo prosto - zrób nowa podkładkę :!: :rotfl: Może być ze wykłej kartki z zeszytu czy ksero. Gdy już wytniesz i założysz to natłusc ją lub zwilz paliwem. I to tyle - trochę skomplikowane ale działa ;D
Capriman Opublikowano 6 Listopada 2011 Opublikowano 6 Listopada 2011 To ja zakupiłem ostatnio os maxa 15LA i ciekł gorzej niż mój 30 letni mvvs. Myślałem że silniki nowej generacji mniej ciekną :rotfl: Tak jak u ciebie z pod plastikowego dekielka ciekło to dorobiłem podkładkę z tekturki i jest ok, dodatkowo cały wydech skręciłem na silikon bo też mocno leciało i dorobiłem podkładkę miedzy karter a tłumik. Pod króciec podcienienia też dorobiłem podkłądkę ale z cięnkiego alu i oring pod gaźnik. Po tych operacja silnik jest znacznie mniej opaćkany po lataniu. :rotfl: Czy te silniki fabrycznie nie mają żadnych uszczelek mój był używany wiec nie wiem?
Kwazio Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 OS MAX .15LA ma cztery uszczelki: 1) Pod głowicą (mosiężna), 2) Pod świecą (miedziana), 3) O-ring pod gaźnikiem (gumowy), 4) O-ring na iglicy (gumowy). Jest wykonany tak dokładnie, że nic mu znikąd nie cieknie... :devil:
mushroom Opublikowano 7 Listopada 2011 Autor Opublikowano 7 Listopada 2011 dzięki panowie za odpowiedzi. ze zrobieniem uszczelki nie ma problemu pytałem dlatego, bo uważałem zawsze os max za dobrą markę, nawet biorąc pod uwagę, że mój motorek nie jest z górnej półki... ale to, jak on ciekł na tym deklu to była przesada. najpierw myślałem, że brakuje uszczelki i coś przeoczyłem np. że trzeba ją samemu zamontować. ale w instrukcji nie ma mowy o uszczelce. czyżby tak renomowany producent dał ciała?
Capriman Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Dali ciała jak nic i to że niektóre elementy są z plastiku....W sumie to nie ma się co dziwić dzisiaj to wszytko jest z plastiku i jednorazowego użytku :rotfl:
Kwazio Opublikowano 7 Listopada 2011 Opublikowano 7 Listopada 2011 Jeśli cieknie spod dekla, to nie tylko cieknie, ale i łapie fałszywe powietrze. Warto uszczelnić choćby i silikonem.
MASK Opublikowano 8 Listopada 2011 Opublikowano 8 Listopada 2011 Ja bym wymienił ten dekiel, choćby dlatego, że jest to rozwiązanie bardziej eleganckie, a silnik jest nowy. Ale jak Ci nie zależy na estetyce, to zastosuj silikon, też działa.
mushroom Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 Ja bym wymienił ten dekiel, choćby dlatego, że jest to rozwiązanie bardziej eleganckie, a silnik jest nowy. ja też bym wymienił ale tylko na aluminiowy. nie wie ktoś czy pasują do niego dekle metalowe od innych modeli os maxa?
mushroom Opublikowano 8 Listopada 2011 Autor Opublikowano 8 Listopada 2011 A regulatorek paliwa? tzn?
mushroom Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Opublikowano 9 Listopada 2011 A to nie jest 15LA? nie sądzę
Kwazio Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Zasugerował mnie plastikowy kołpak, bo taki jest w 15LA i ma zintegrowaną iglicę paliwa. Gdyby to był 15LA, to mógłbym sprawdzić pasowanie od ASP 12 i ASP 15... Ale skoro to sekret i nie wiem jaki to OS, to dla sportu sprawdzał nie będę... :devil:
mushroom Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Opublikowano 9 Listopada 2011 Zasugerował mnie plastikowy kołpak, bo taki jest w 15LA i ma zintegrowaną iglicę paliwa. Gdyby to był 15LA, to mógłbym sprawdzić pasowanie od ASP 12 i ASP 15... Ale skoro to sekret i nie wiem jaki to OS, to dla sportu sprawdzał nie będę... :devil: Oj nie gniewaj się, ale wydawało mi się, że jak w tytule posta umieszczę nazwę silnika to wystarczy :wink: mam 65 LA i nie wiedziałem, że ma on inaczej rozwiązane mocowanie regulacji paliwa niż w 15LA. Pytanie jest aktualne - czy plastikowy dekiel od 65 LA można zastąpić metalowym od innego OS lub ASP?
Kwazio Opublikowano 9 Listopada 2011 Opublikowano 9 Listopada 2011 Ja nie taki obrażalski... :devil: Najwyraźniej zbyt mocne dokręcanie udeptało zbytnio tę uszczelniającą obwódkę...: Z OSa to mógłby chyba pasować ten od .65AX, ale pewności nie mam. Musiałbyś to dokładnie pomierzyć: 1) Głębokość 2) Średnica 3) Rozstaw i średnica otworów. Wtedy większa szansa na odpowiedź... Ja mogę pomierzyć to w ASP .52, ASP .61 i ASP .91 A nie myślałeś, żeby dopasować tam cieniusi o-ring? Bo ten plastik jest od alu dobre 2x lżejszy...
mushroom Opublikowano 9 Listopada 2011 Autor Opublikowano 9 Listopada 2011 dzisiaj albo jutro zajdę do modelarni to zmierzę oraz obejrzę dokładnie dekielek. o-ring bardziej przemawia do mnie niż podkładka ponieważ ta obwódka spowoduje, że nie ułoży się ona jak trzeba, a szlifować jej nie zamierzam bo jeszcze bardziej popsuję motorek.
mushroom Opublikowano 10 Listopada 2011 Autor Opublikowano 10 Listopada 2011 obejrzałem dokładnie dekielek i stwierdziłem, że dam mu jeszcze jedną szansę. przykręciłem go dokręcając śrubki z najwyższym wczuciem się w rolę i ... pomogło miałeś rację - może były nierówno lub za mocno dokręcone, a może kilka lat leżenia w kartonie mu nie służyło. mam nadzieję, że nic już się nie rozszczelni podczas latania.
Rekomendowane odpowiedzi