misiekkk Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Witam, chcę wymienić łożyska i wyczyścić wnętrze w silniku inrunner ( B2845/09 ) Czy ktoś wie jak go rozebrać bez uszkadzania ? Silniczek przeleżał na dworze ostatnie 4 miesiące i łożyska hałasują i obawiam się o piasek we wnętrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Podłanczam się po temat. Rozbierał ktoś MIG'a AC 400/14 taki jak tu Jak się do tego zabrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 Teoretycznie powinien być rozkręcany.Wkręć dwie śruby w mocowania i spróbuj odkręcić.Chyba że RAY wymyślił coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kakis_cro Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 a więc sam sobie odpowiem. W Migu AC400/14 wyjmuje się tylną część (tą z której wychodzą kabelki) Można podważyć płaskim śrubokrętem, wkładając w otwory wentylacyjne z boku obudowy. Fabryczne złapane jest chyba na klej Co ciekawe wał nie jest jednolity, na końcach ma 3,17mm, a po środku 4mm, a więc o szukaniu takiego cudaka na wymianę można zapomnieć. Dostęp do tylnego łożyska utrudnia stojan Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Czy ktoś wie jak go rozebrać bez uszkadzania ?Spotkałem się z rozwiązaniami:1. dekle wciśnięte na klej 2. dekle wkręcane 3. dekle wciśnięte i kontrowane śrubkami Pozycja 3 prosta do rozpoznania, po obecności śrubek na obwodzie obudowy Proponuję próbę odkręcania, jak jest na klej, to go najwyżej zerwiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 17 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Śrubek nie ma, więc opcja 3 niemożliwa. Próba odkręcenia nieudana. Starał się ze wszystkich sił - powinno puścić. Grubość materiału na korpusie silnika ( cienka blaszka ) sugeruje, że będzie to chyba wklejone. Jeżeli tak, to trzeba będzie użyć sporej siły. Jutro spróbuję jeszcze raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 17 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2011 Jeżeli tak, to trzeba będzie użyć sporej siły.Gdyby nie magnesy, to można by podgrzać i by puściło Można by spróbować miejscowo np. kolbą w miejscu klejenia, ale wynik niepewny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 18 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 Tylny dekiel jest na wcisk z klejem, przedni wkręcany na drobnozwojowy gwint. Łożyska masz do wymiany, puknij przez kawałek drewienka w wał silnika, Tylny dekiel wyleci. Łożysko z przedniego wyjmiesz bez ruszania go. Łożyska są calowe 3,175 mm to 1/8 cala. Łożyska bez problemu dostaniesz w Proximie u u J. Ochocińskiego. Jeżeli chcesz raz a dobrze, sugeruje zakup ( na zamówienie w dobrych hurtowniach) łożysk Ezo, oryginalnych japońskich. A widzę że mieszkasz w KK, to zagłębie łódkarzy, Idź do Azotów do modelarni do Janka Stolarka, pomogą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 18 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2011 A widzę że mieszkasz w KK, to zagłębie łódkarzy, Idź do Azotów do modelarni do Janka Stolarka, pomogą. Dzięki - dysponujesz jakimiś namiarami na tą modelarnię ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Tylny dekiel jest na wcisk z klejem, przedni wkręcany na drobnozwojowy gwint. Łożyska masz do wymiany, puknij przez kawałek drewienka w wał silnika, Tylny dekiel wyleci. Łożysko z przedniego wyjmiesz bez ruszania go. Łożyska są calowe 3,175 mm to 1/8 cala. Łożyska bez problemu dostaniesz w Proximie u u J. Ochocińskiego. Jeżeli chcesz raz a dobrze, sugeruje zakup ( na zamówienie w dobrych hurtowniach) łożysk Ezo, oryginalnych japońskich. A widzę że mieszkasz w KK, to zagłębie łódkarzy, Idź do Azotów do modelarni do Janka Stolarka, pomogą. Dzięki mike, tylnego dekielka nie udało mi się wybić - widocznie tego dnia mieli za dużo kleju w fabryce albo nie miałem serca zbyt mocno walić w wał. W otwory montażowe z obu stron wkręciłem śrubki zabezpieczone 3 skontrowanymi nakrętkami, opartymi o dekielki i używając 2 kleszczy rozkręciłem przednią część - trzeba uważać, aby nie uszkodzić zwojów, bo są bardzo blisko dekielka. W moim silniku łożyska są metryczne - wal ma 3,175mm tylko w części wystającej z korpusu silnika - łożyska są założone na części wału o średnicy 4mm. Łożyska ( obydwa ) to 4x9x4 - szukam odpowiednich - gdzie można kupić te EZO ? Znalazłem takie łożyska w rcskorpion: łożysko 4x9x4 EZO JAPAN - kupował je może ktoś ? A może ktoś wie, gdzie kupić taniej ? Pozdrawiam Mariusz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 To jest dość normalna cena. Sęk w tym, żeby to nie były jakieś podróby. Ezo to ezo i w łożyskach miniaturowych to numer jeden. W Kędzierzynie jest podobno jakaś hurtownia łożysk. Wiem bo chłopaki od ślizgów się zaopatrują. Mogą być tez inne łożyska , np Fag lub Skf, ale koniecznie z luzem C3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 To jest dość normalna cena. Sęk w tym, żeby to nie były jakieś podróby. Ezo to ezo i w łożyskach miniaturowych to numer jeden. W Kędzierzynie jest podobno jakaś hurtownia łożysk. Wiem bo chłopaki od ślizgów się zaopatrują. Mogą być tez inne łożyska , np Fag lub Skf, ale koniecznie z luzem C3 Tych sklepów i hurtowni jest trochę - tylko nie wiem o którą może chodzić. Masz może jakiś kontakt z tą modelarnią i możesz poprosić ich o namiary ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mike217 Opublikowano 23 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Masz Pw. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 23 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2011 Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekkk Opublikowano 25 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 To jest dość normalna cena. Sęk w tym, żeby to nie były jakieś podróby. Ezo to ezo i w łożyskach miniaturowych to numer jeden. W Kędzierzynie jest podobno jakaś hurtownia łożysk. Wiem bo chłopaki od ślizgów się zaopatrują. Mogą być tez inne łożyska , np Fag lub Skf, ale koniecznie z luzem C3 Niestety - łożyska okazały się podróbą, tzn. przyszły jako łożyska ALIGN made in Taiwan ;-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 25 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2011 Firma EZO nie ma wytwórni w Japonii. Łożyska EZO są wszystkie produkowane w Chinach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi