Skocz do zawartości

Wymiana łożysk w silniku inrunner


misiekkk

Rekomendowane odpowiedzi

a więc sam sobie odpowiem. W Migu AC400/14 wyjmuje się tylną część (tą z której wychodzą kabelki) Można podważyć płaskim śrubokrętem, wkładając w otwory wentylacyjne z boku obudowy. Fabryczne złapane jest chyba na klej

Co ciekawe wał nie jest jednolity, na końcach ma 3,17mm, a po środku 4mm, a więc o szukaniu takiego cudaka na wymianę można zapomnieć. Dostęp do tylnego łożyska utrudnia stojan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś wie jak go rozebrać bez uszkadzania ?

Spotkałem się z rozwiązaniami:

1. dekle wciśnięte na klej

2. dekle wkręcane

3. dekle wciśnięte i kontrowane śrubkami

Pozycja 3 prosta do rozpoznania, po obecności śrubek na obwodzie obudowy :)

Proponuję próbę odkręcania, jak jest na klej, to go najwyżej zerwiesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrubek nie ma, więc opcja 3 niemożliwa.

 

Próba odkręcenia nieudana.

Starał się ze wszystkich sił - powinno puścić.

Grubość materiału na korpusie silnika ( cienka blaszka ) sugeruje, że będzie to chyba wklejone.

 

Jeżeli tak, to trzeba będzie użyć sporej siły.

Jutro spróbuję jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny dekiel jest na wcisk z klejem, przedni wkręcany na drobnozwojowy gwint. Łożyska masz do wymiany, puknij przez kawałek drewienka w wał silnika, Tylny dekiel wyleci. Łożysko z przedniego wyjmiesz bez ruszania go. Łożyska są calowe 3,175 mm to 1/8 cala. Łożyska bez problemu dostaniesz w Proximie u u J. Ochocińskiego. Jeżeli chcesz raz a dobrze, sugeruje zakup ( na zamówienie w dobrych hurtowniach) łożysk Ezo, oryginalnych japońskich. A widzę że mieszkasz w KK, to zagłębie łódkarzy, Idź do Azotów do modelarni do Janka Stolarka, pomogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny dekiel jest na wcisk z klejem, przedni wkręcany na drobnozwojowy gwint. Łożyska masz do wymiany, puknij przez kawałek drewienka w wał silnika, Tylny dekiel wyleci. Łożysko z przedniego wyjmiesz bez ruszania go. Łożyska są calowe 3,175 mm to 1/8 cala. Łożyska bez problemu dostaniesz w Proximie u u J. Ochocińskiego. Jeżeli chcesz raz a dobrze, sugeruje zakup ( na zamówienie w dobrych hurtowniach) łożysk Ezo, oryginalnych japońskich. A widzę że mieszkasz w KK, to zagłębie łódkarzy, Idź do Azotów do modelarni do Janka Stolarka, pomogą.

Dzięki mike,

tylnego dekielka nie udało mi się wybić - widocznie tego dnia mieli za dużo kleju w fabryce albo nie miałem serca zbyt mocno walić w wał.

W otwory montażowe z obu stron wkręciłem śrubki zabezpieczone 3 skontrowanymi nakrętkami, opartymi o dekielki i używając 2 kleszczy rozkręciłem przednią część - trzeba uważać, aby nie uszkodzić zwojów, bo są bardzo blisko dekielka.

 

W moim silniku łożyska są metryczne - wal ma 3,175mm tylko w części wystającej z korpusu silnika - łożyska są założone na części wału o średnicy 4mm.

 

Łożyska ( obydwa ) to 4x9x4 - szukam odpowiednich - gdzie można kupić te EZO ?

 

Znalazłem takie łożyska w rcskorpion: łożysko 4x9x4 EZO JAPAN - kupował je może ktoś ?

A może ktoś wie, gdzie kupić taniej ?

 

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość normalna cena. Sęk w tym, żeby to nie były jakieś podróby. Ezo to ezo i w łożyskach miniaturowych to numer jeden. W Kędzierzynie jest podobno jakaś hurtownia łożysk. Wiem bo chłopaki od ślizgów się zaopatrują. Mogą być tez inne łożyska , np Fag lub Skf, ale koniecznie z luzem C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość normalna cena. Sęk w tym, żeby to nie były jakieś podróby. Ezo to ezo i w łożyskach miniaturowych to numer jeden. W Kędzierzynie jest podobno jakaś hurtownia łożysk. Wiem bo chłopaki od ślizgów się zaopatrują. Mogą być tez inne łożyska , np Fag lub Skf, ale koniecznie z luzem C3

Tych sklepów i hurtowni jest trochę - tylko nie wiem o którą może chodzić.

Masz może jakiś kontakt z tą modelarnią i możesz poprosić ich o namiary ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest dość normalna cena. Sęk w tym, żeby to nie były jakieś podróby. Ezo to ezo i w łożyskach miniaturowych to numer jeden. W Kędzierzynie jest podobno jakaś hurtownia łożysk. Wiem bo chłopaki od ślizgów się zaopatrują. Mogą być tez inne łożyska , np Fag lub Skf, ale koniecznie z luzem C3

Niestety - łożyska okazały się podróbą, tzn. przyszły jako łożyska ALIGN made in Taiwan ;-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.