robertus Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Po problemach z oblotem Bielika postanowiłem zbudować sprawdzoną konstrukcję pushera i podpatrzeć "jak to robią inni". Wybrałem MiG-25 w wersji profilowej wg planów z wątku http://www.rcgroups....ad.php?t=997583 Konstrukcja jest standardowa i właściwie taka sama jak innych parkjetów. Parę danych technicznych Rozpiętość: 83cm Długość: 130cm Dwa standardowe serwa Silnik Emax C2812, kąty na zero. Śmigło 6x4 Pakiet 1300mAh Waga gotowego do lotu: 367gram Sterowanie to lotki i sterolotki, sprzężone ze sobą. Mikser w aparaturze. Wyciąłem go z depronu 6mm Poniżej parę zdjęć z montażu. jak widać klasyczna konstrukcja profilowa. Pierwsze przymiarki na sucho Montaż Gotowy do lotu Wyważyłem go zgodnie z planami. Dzisiaj miał oblot i poleciał całkiem dobrze. Z uwagi na wyprofilowany dziób samolot ma tendencje do opuszczania nosa, nawet jak wytrymowałem go na drążku wysokości max do siebie to nie starczało zakresu. Musiałem cały czas lekko korygować drążkiem na siebie. Poza tym lata ładnie, jest duży i robi wrażenie na niebie. Wznoszenia pionowego chyba nie zrobi, nie próbowałem, ale na ostrym wznoszeniu daje radę. Na razie nie szarżowałem. Może troszkę jest za wolny na tym silniku nawet na max przepustnicy. Porobiłem na razie parę kołek i wylądowałem z pięknym klapnięciem w miejscu, choć nigdy tego jeszcze nie robiłem. Teraz go sobie pomaluję na szaro. Filmik mam ale niestety nie ostry, mój aparat ciężko łapie ostrość i nie daje się korygować "w locie". http-~~-//www.youtube.com/watch?v=cRrAhwbhxCQ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BIZON Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 a tak nawiasem mówiąc - niezła kolekcja książek- chciałoby się powiedzieć - klasyki. Gratuluje oblotu. I ekspresowej budowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Sama budowa trwała kilka wieczorów, ale oblot zrobiłem dopiero dzisiaj. W tygodniu nie ma szans bo już jest ciemno jak wracam do domu, a w ostatnich weekendach u mnie wiało. Chciałem położyć czarną serię Clancy'ego, ale się nie odważyłem Firefox musiał wystarczyć. Jak widać dał mocy modelowi i ten przeżył bez szwanku oblot. zapowiada się z niego fajny samolot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Robertus- widzę że masz podobne pomysły co ja-tylko inny ostateczny wybór :ja też myślałem o migu 25 (ale wybrałem 29tke) i jak widziałem w innym dziale rozważałeś budowę dwupłatowca (ja się zabrałem za takie coś ,ale to gatka na inny dział) Co do opuszczania dziobu w dół-może zwęź sylwetkę i tak w razie czego złamie się w okolicy przejścia kadłuba w wloty powietrza a że zachowałeś jego sylwetkę od góry to model ma niepotrzebnie taką " łopatę" (kadłub się zwęża w kierunku wlotów i przed kabiną jest najszerszy) Ja za pewnie gdybym się zdecydował na 25tke zrobiłbym przestrzenny dziób a resztę zachował tak jak zrobiłeś ,w końcu to i tak latające pudełko.(nie było by problemu z aerodynamiką). Gratulacje z udanego lotu,szkoda że Bielikowi się nie udało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 21 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 He he bo ja Sławku to już mam plany na zrobienie jeszcze paru samolotów. Jakoś kręci mnie budowa. Do Bielika wkrótce wrócę. Muszę podbudować trochę swoje ego tym MiGiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sławek Opublikowano 21 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2011 Wracając do twojego miga-jeśli jeszcze nie pomalowałeś go to może wykonaj kadłub (dziób?) coś jak w ESA -czyli "szeroką" sylwetkę -sklej to z kilku warstw, wewnętrzne możesz wy ażurować .Wybacz że truje z tym kadłubem ale nie lubię sylwetek. :devil: A wolny jest nie na tym silniku co na śmigle ale wzrost skoku przynosi nie tylko wzrost prędkości....moment obrotowy,apetyt na więcej Amper...... A że mam ten sam silnik co ty prawdopodobnie użyje tzw "złoty środek" czyli śmigło 7x5 może nawet SF by mieć jako taki ciąg (jeśli się nie rozleci śmigło) Parkjet zrobiony z izolacji pod parkiet :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 W sumie to nie wiem jak się zabrać za malowanie. Co z rowkami? Nie mam areografu. A pędzlem czy wałkiem to wyjdzie pewnie ciężko jak farba wpłynie w te rowki. Kupiłem lakier w sprayu i testy na próbce wskazują, że nie wypala depronu. Wydaje się jednak, że słabo kryje to zielone. Pierwsza warstwa zbiera się w mikroporach. Czy dawać jakiś podkład, który wygładzi pory? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 22 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2011 Moim zdaniem nie warto. Za dużo kombinowania i masy. W locie i tak rowków nie widać. Warto za to, dać pierwszą warstwę białej farby. Lepiej potem kolory wyglądają. Jeżeli model się sprawdzi, wtedy warto zakupić biały i gładki depron do budowy arcydzieła dla oka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Troszkę go popaćkałem. Makieta to to nie jest, ale troszkę potrenowałem. Malowałem farba akrylową do ścian. Chciałbym go jeszcze polakierować bezbarwnym. Edit: Przytył o 59 gram. Teraz waży 426 gram. Ciąg silnika na samolocie to ok 380 gram. Szału nie ma, do rekreacyjnego latania i wolnych przelotów tuż nad ziemią w sam raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vadic Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 robertus, malował Pan to aerografem?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 2 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Zwykłym pędzlem. Gwiazdki i cyfry są z papieru. I wystarczy per ksywka, lub Robercie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Kolejny Film, tym razem już na gotowo. Pomalowany i ozdobiony. Dopiero teraz pogoda dopisała, choć powyżej 10m wiało, co widać. Samolot ma niesamowite zdolności do lotu na wysokich kątach natarcia. Lądowanie to wręcz opadanie pionowo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarro Opublikowano 28 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2011 Chętnie bym zobaczył rozmieszczenie elektroniki. Dało by radę w tym migu zamontować większe smiglo?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 29 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Proszę Akumulator jest na dolnej części wlotów powietrza. Nie da się włożyć śmigła 7cali. Otwór w skrzydle jest za mały, oraz boczki kadłuba pod spodem musiały by być rozcięte. Dla śmigła 7 cali trzeba by poszerzyć kadłub symetrycznie o ok 1-1,5cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarro Opublikowano 29 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2011 Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Witam - chyba go też wytnę jako drugi model "tej klasy" - szybka budowa i chyba niezłe właściwości lotne przemawiają za tym. Widzę że depron z marketu - ciekawe jakie wrażenia - sam używam depronu białego "modelarskiego" ale tu chyba nie powinno być wielkich różnic Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 10 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Depron modelarski jest bardziej zwarty i sztywny. Zrobiłem też loty na śmigle GWS 6x5. MiG jest nieco szybszy, lepsze wznoszenie, ale pionowo nie pójdzie zbyt długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Pytanie - czy on musi latać pionowo? Jeśli tak to trzeba by chyba przemodelować kadłub na większe śmigło, ale jak ktoś chce szybko latać to kupi jakiś laminatowy kadłub ciężki z dużym śmigłem - albo turbinką. Tu się liczy szybkość wykonania i przyjemność latania... Tak próbowałem ten depron z Castoramy ale jest tez trochę kruchy, może nieco tańszy. Poza tym biały się lepiej maluje. Tego Miga już wyciąłem brakło 0,5 cm z szerokości depronu, będzie miał trochę węższe skrzydełka. Tylko te mrozy - dzisiaj -22C rano. Musze poszukać takie śmigło 6x5. Jeszcze zapytam tylko o silnik - czy model nie wpada w jakieś wigracje przy dużych obrotach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 11 Lutego 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Pytanie - czy on musi latać pionowo? Oczywiście, że nie Tak eksperymentuję. Jestem bardzo zadowolony z tego modelu, może dlatego tak kombinuję. Spróbuję jeszcze śmigła trój-łopatowego 6x3 lub silnika emax 2805, który ma 2840kv eszcze zapytam tylko o silnik - czy model nie wpada w jakieś wigracje przy dużych obrotach?Nie zauważyłem takich objawów. Dlaczego by miał wpadać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Quant Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Tak na stole wydaje mi się że przy dużych obrotach model lekko wibruje ale, być może w locie tego nie ma. Mówię o tym mniejszym modelu. Teraz o Migu. Tylny dolny statecznik przyklejamy poziomo - tak? I sterowanie. Rozumiem że 2 serwa sterują lotkami i wysokością. Jak to się zachowuje w locie? Wydawało mi się że trzeba dać 3 serwa. Jedno na wysokość i dwa na lotki. A tu taki ciekawy układ. Ale skoro tak jest .... Oczywiście zmiksowane. Czy udało się coś urwać? Np wyrzutnie rakiet na skrzydłach? Gdzie ewentualnie wzmocnić. Ja dałem węgiel w skrzydło ale pionowo tak że jest układ dość sztywny. Myślę jeszcze wzmocnić trochę kadłub, szczególnie przód. Zastanawiam się jeszcze nad malowaniem - przed czy po oblocie... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi