Skocz do zawartości

Bobolink z ArtHobby


jez86
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem początkującym modelarzem i zainteresowałem się właśnie modelem Bobolinka. Chyba jest jeden z najtańszych modeli jak i łatwym w pilotażu i w sam raz nadaje się do nauki latania.

Przeglądając forum znalazłem informację, że Bobolink jest świetny na zbocza ale na pola, gdzie jest równo jak stół to nie za bardzo. Loty nie będą długie i w sumie jest więcej rzucania niż latania.

 

Czy dobry model wybrałem jako pierwszy DLG, jeśli nie to co polecacie?

Czy racja jest że na polu nie polata za długo, bo jest za mały żeby wzbijał się pod wpływem termiki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może trochę dołożę i zakupię model Hyper-DL z ArtHobby, rozpiętość skrzydeł już 1,5 m waga 280g.

Chciałbym kupić model, który nie będzie ponad trzy razy droższy ob Bobolinka, ale jednak na tyle dobrego, żebym mógł nim poszaleć na tyle, żeby mnie wciągnął, a nie odrzucił od DLG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hyperem latałem. Szału nie było ale dało się. 280 to jest waga pustego modelu. DO lotu będzie coś pod 380 gram. Dość ciężko. Skrzydłą do dlg i stateczniki mógłbym Ci zrobić (kontakt przez PW) gorzej z kadłubem. Jestem dopiero na etapie strugania kopyta a to potrwa jeszcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jerzy,

jeżeli zastanawiasz się nad modelem z AH jako pierwszy DLG z powodu relatywnie niższej ceny, moja opinia i rada jest taka.

Nie latałem Bobolinkiem, ale sporo latałem Zuni i powiem Ci, że jest to absolutnie fanastyczny, mały szybowiec, ale dla kogoś, kto już dość sprawnie lata. Zabrać się nim na termikę jest co prawda b. trudno po rzucie DL, ale nadaje się świetnie do treningu i doskonalenia techniki rzutu. Wspaniale lata po strzale z krótkiej gumy i na zboczu. Nie cofa się i penetruje do ok. 10 - 12m/s. Ma zaskakująco dobre osiągi jak na swoje 1,2m rozpiętości.